Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

drbjozsef #   2019.03.18. 16:37

Hát ez így megy.

Köteles vissza fizetni, de ha nem teszi, a vevőnek kell eljárást indítania.

Első körben kibocsáttatsz ellene egy fizetési meghagyást. Aztán ha vitatja, neked kell peresíteni.

Ha lejárt a csere/javítási idő, akkor küldj még egy levelet (akár a terméket is visszaküldheted, csak tudd igazolni, és jó helyre küldd), állj el benne a szerződéstől, és kérd 8 napon belül a vételár visszafizetését. Aztán ha ez is eltelik, menj a közjegyzőhöz az FMH kibocsátásához.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

vadvirág # e-mail 2019.03.18. 15:02

drbjozsef

KÖSZÖNŐM:
Elnézést nem jól fogalmaztam : Amennyiben a lejárati időn belül (15-30 nap)nem cseréli ki és elállok a szerződéstől köteles visszafizetni vagy amennyiben nem akkor.bíróság?

drbjozsef #   2019.03.18. 10:15

vadvirág,

Honnét lehet tudni,hogy mennyi a megfelelő idő a termék kicserélésere ill kijavítására?

Nincs ilyen esetetekben. Fogyasztói szerződés esetén "törekedni kell a 15 napon belüli" javításra vagy cserére.
Céges vásárlók esetén csak a Ptk. általános passzusa van :

"6:159.§(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni."

Ha ez a termék nem egy nehezen beszerezhető, nehezen javítható/cserélhető dolog, akkor 30 napon túl csak valami különleges körülményre hivatkozhat az eladó a bírósági gyakorlat szerint.

Amennyiben a lejárt időn túl írásban elállok a szerződéstől akkor köteles kicserélni?

Ha elállsz a szerződéstől, akkor miért cserélne bármit is? VAGY cserét/kijavítást kérsz, VAGY elállsz a szerződéstől, utóbbi az, amikor a termék már nem kell így, és kéred vissza a pénzedet.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

rigoz # e-mail 2019.03.18. 10:10

Tisztelt Vadvirág!

Elállás esetén azt a pénzt kapja vissza, amit fizetett a termékért, tehát megszűnik a csereigény jogalapja is.

A kialakult joggyakorlat szerint 15-30 nap a megfelelő idő legfeljebb, efelett el lehet állni, illetve a hiba saját költségre való megjavítását lehet elvégezni és azzal arányban álló térítést, illetve árleszállítást lehet követelni joggal.

vadvirág # e-mail 2019.03.18. 10:01

drbjozsef !
Köszönőm a kimerítő választ.Ebben a helyzetben nem az ÁFA visszaigénylés miatt vásárolták cég nevére.hanem a tevékenységi körük miatt.Honnét lehet tudni,hogy mennyi a megfelelő idő a termék kicserélésere ill kijavítására? Amennyiben a lejárt időn túl írásban elállok a szerződéstől akkor köteles kicserélni?
Még egyszer köszönöm.

drbjozsef #   2019.03.17. 19:18

vadvirág,

A hibás teljesítés akkor is hibás teljesítés, ha cég volt a vevő. Márpedig ha a termék nem felel meg a szerződéseteknek és/vagy a jogszabálynak, az hibás teljesítés.

A baj az, hogy ha cég nevére vettétek, akkor nem illetnek meg azok a jogok, amik a fogyasztókat (cégtől vásároló természetes személy), mégpedig a legfontosabb ezek közül az, hogy a vásárlástól számító első 6 hónapban vélelmezni kell hiba esetén, hogy a termék már a vásárláskor is hibás volt, és az eladónak kell bizonyítani ennek ellenkezőjét.

Ezért küldött a fogyasztóvédelem ügyvédhez : a cég (!! aki vásárolt) annyit tehet, hogy írásban kéri a termék kicserélését vagy kijavítását, ha erre megfelelő időn (15nap általában, legfeljebb 30) belül nem képes az eladó, akkor állhatsz el a szerződéstől.

De ha írásban elállsz a szerződéstől, és az eladó nem hajlandó visszafizetni a pénzt, nem tehet mást a vásárló cég képviselője, minthogy pert indít a bíróságon. Ezért küldtek ügyvédhez.

A vevő cég képviselője írjon egy ajánlott tértis levelet az eladó cégnek, hogy küldjön futárt, vigye el a terméket, javítsa meg vagy cserélje ki, és ha erre 15 napon belül nem hajlandó vagy nem képes, akkor eláll a szerződéstől, és utalják vissza a vételárat.

Ha ez nem történik meg, akkor mehetsz a bíróságra, de célszerű lenne előtte valóban egy ügyvédet keresni.

Néha jó ötletnek tűnik cégre vásárolni, lehet megspórolod az ÁFÁ-t, de ha gubanc van, sokkal többet bukhatsz. Most ez van.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

vadvirág # e-mail 2019.03.17. 18:08

Tisztelt Fórumozók!
Segítséget szeretnék kérni. Már feltettem kérdésemet ,de lehet ,hogy nem jó témakörhöz. Weboldalon rendeltem egy mászásagyat ami képen nagyon jól nézett ki. ELŐRE utalással kellett kifizetni. Kibontás után vettem észre hogy a termék hibás egyik lábba rövidebb..rozsdás váz ,kiszakadt bőr. Még aznap szerettem volna telefonon reklamálni,de nem vették fel a telefont így emailon jeleztem a hibákat. Kértem visszaszállítást és az összeg visszautalását. Arra hivatkoztak,hogy CÉGNEK lett vásárolva és arra nem vonatkozik a visszavásárlási garancia. Felhívtam a Fogyasztóvédelmet Ők ügyvédhez küldtek.
Kérdésem a Fogyasztóvédelemnek nem lenne kötelessége kivizsgálni? Valóban nincs visszavásárlási garancia mivel cég vásárolta. Hova fordulhatok?
Köszönőm a válaszokat.

zsombonzsolygások # e-mail 2019.03.04. 14:53

Tisztelt Fórumozók!

Új tag vagyok. Kérdésem: Megszűnik-e a garancia egy hatósági tűzjelző rendszer esetén ha a kötelező karbantartást rögzítő szerződést a befogadó létesítmény más vállalkozóval köti meg? Ilyen felülvizsgálatkor az ellenőrzést végző személy "belenyúl" a rendszerbe, eszközöket kivesz-betesz, átállít, beállít.

Üdv.: Zsombonzsolygások

drbjozsef #   2019.03.04. 13:18

Szerintem a jótállás ugyanúgy megilleti a céges vásárlót is, ha azt az eladó szerződésben vállalja (=jótállási jegy), vagy arra törvény kötelezi (tartós fogy. cikkeknél pl).

A fogyasztói szerződés csak a bizonyítási terhet fordítja meg az első 6 hónapra.

Tehát nem kell "felélednie" a jótállásnak.

Ha törvény kötelezi az eladót, akkor az mindig is van, ha pedig az eladó cég a vevő cég felé nem vállalt jótállást, akkor az utána magánszemély vevőt sem illeti meg.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

rigoz # e-mail 2019.03.04. 12:28

Tisztelt zarzorro!

Véleményem szerint az Ön okfejtése helyes.

zarzorro # e-mail 2019.03.04. 10:14

Sziasztok!

Kérlek segítsetek megvilágosodni!

Különböző internetes apróhirdetési oldalakon számtalan olyan műszaki cikket árulnak, amelyek eladója olyan jogi személy, amely valamelyik műszaki áruháztól vette meg a terméket és céges számlája van róla.

Tehát adott egy jogi személy hirdető, nevezzük X-nek, aki amúgy az Y műszaki áruháztól vette a terméket.
Adott egy természetes személy vevő, nevezzük Z-nek.
Adott egy új műszaki cikk, amelyre jótállás vonatkozik, jótállási jegy jár hozzá, melyen az Y műszaki áruház került feltüntetésre eladóként, illetve a vásárlás dátuma.

Tegyük fel, hogy Z megveszi X-től a műszaki cikket, amely hamarosan elromlik.
A Ptk. alábbi rendelkezései esetén úgy gondolom, hogy Z gond nélkül fordulhat a jótállást vállaló gyártóhoz, hogy a terméket javítsa meg vagy cserélje ki.

6:172. § A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

Mégis bizonytalan vagyok kicsit, mert X (mivel cég) nem minősül fogyasztónak tehát őt a jótállásból fakadó jogok nem illetik meg, viszont ha eladja Z-nek akkor úgymond ezek a jótállási jogok felélednek?

Mennyiben változik a dolog, ha Z nem új, hanem használt de még garanciás terméket vásárol X-től?

Kicsit még csavarok a történeten:

Tegyük fel, hogy X használja a terméket és a termék elromlik, viszont mivel őt cégként csak a kellékszavatosságból fakadó jogok illetik és nem akar a hiba keletkezésének bizonyításával foglalkozni, ezért inkább eladja rosszként egy természetes személynek, hogy a természetes személy tulajdonos (fogyasztó) esetén már a gyártó kötelezettsége legyen a hiba eredetének bizonyítása. Nekem ez már sántának hangzik de úgy gondolom, hogy a jótállást vállaló nem tud mit csinálni, mint, hogy megpróbálja bizonyítani, hogy olyan hiba áll fenn amit nem köteles kijavítani….
Ti mit gondoltok?

drbjozsef #   2019.03.01. 19:53

husibug,

A megoldás roppant egyszerű.

A Ptk. magánszemély eladó esetén minden további nélkül engedi a szavatossági jogoktól való eltérést.

Ez azt jelenti, hogy Ön, mint magánszemély eladó, a szavatossági felelősségét akár ki is zárhatja, ha erről szerződésben megállapodnak a vevővel. Azt javaslom, hogy ebben az esetben a szerződésben azt rögzítsék, hogy az eladó nem vállal szavatosságot az autó életkorára, értékére és a fennálló "hibajelenségeire" tekintettel.

Ha ez benne van, a vevő ennek tudatában veszi meg az autót, akkor semmitől sem kell tartani utólag. Semmi mást nem kell ilyenkor beleírni, se hibákat, se az állapotot, se semmi extrát.

Nyilván így talán kevesebb érdeklődő lesz, esetleg még engedni kell az árból, cserébe tényleg nyugodtan lehet utána aludni.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

husibug # e-mail 2019.03.01. 19:13

Kedves Fórumozók, Egy használt, 250 ezer kilométert futott, 18 éves nem hibátlan autót szeretnék eladni, őszintén leírva a hibákat a szerződésben. Ennek megfelelően nem az anyagi haszonszerzés a cél. Alapvetően parázós vagyok és miután olyanok hívogattak, akik hízót szerettek volna felszámíttatni, elment a maradék kedvem is. A kérdésem, ha minden hibát amiről tudok leírok az autóról, de kiderül, hogy némelyik szilent kopott amiről nem tudok, vagy 2 hónap múlva bedöglik a váltó, akkor mennyire tudnak megszivatni? Konkrétan ha eladom az autót 150 ezerért előfordulhat, hogy ha pl. kereskedésbe adom el követelhetnek rajtam egy 200 ezres számlát? Lehet az autó eladási áránál magasabb értéket visszakövetelni ha hibás teljesítésről van szó? A vevő elkezdheti a javíttatást, mielőtt megbeszélné az eladóval, hogy miként akarja kártalanítani? Legrosszabb esetben mondhatom azt, hogy nem kártalanítani szeretnék, hanem visszaadom a vételárat és elállunk a szerződéstől?

András7609 # e-mail 2019.02.20. 14:48

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi esethez:
2018.05.28 -án vásároltam kereskedőtől egy használt autót. Ellenőrzéskor kiderült hogy a motor egyik alkatrésze hibás, de az autóra szükségem volt, elhoztam, mivel azt az ígéretet kaptam hogy küldik a cserealkatrészt. Ez egy hónap elteltével meg is történt, igaz bontott alkatrészt küldtek. Beszerelést követő két hétben kiderült hogy a cserealkatrész is hibás. Visszaküldtem, küldtek egy újabb bontott alkatrészt. Ezt is beszereltettem saját költségemen. Eltelt 4 hónap, és az újból beszerelt alkatrész is megadta magát. A kereskedő viszont most már azt mondja,a vásárlástól eltelt 6hónap és két hét, neki már ezzel nem kell foglalkoznia, mert nem jeleztem 6hónapon belül. Kérdésem hogy ezt jogosan állíthatja, vagy a cserealkatrész beszerelési időpontjától számíthatom a 6hónapot, van e erre valami jogi szabályozás? Egyáltalán lehetséges hogy ilyenkor bontott alkatrészt küldhet, ha vállalta az alkatrész cseréjét?
Köszönöm.

eszes66 # e-mail 2019.02.12. 16:56

Tisztelt drbjozsef!

Önnek is köszönöm szépe a segítségét.

Üdv

eszes66 # e-mail 2019.02.12. 16:53

Tisztelt rigoz!

Köszönöm szépen a segítségét.

Üdv

rigoz # e-mail 2019.02.12. 08:41

Tisztelt eszes66!

"A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy 15 napon belül a hibát kijavítsa vagy a terméket kicserélje".

Ez a határidő ugyan nem kötelező érvényű, de a kialakult joggyakorlat szerint azon túl elállhat és a vételár visszafizetését kérheti, illetve árleszállításra tarthat igényt, avagy a hibát saját költségén kijavíttathatja és az így felmerült költsége megtérítését igényelheti.

Esetleges ilyen irányú igényét polgári perben érvényesítheti, a lakóhelye szerint területileg illetékes járásbíróság (kerületi bíróság) előtt.

drbjozsef #   2019.02.12. 06:48

ld. 2018.10.18. 14:01

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

eszes66 # e-mail 2019.02.11. 22:21

Tisztelt Fórumozók!

Tudom, hogy volt hasonló kérdés, de legyenek szívesek segíteni az alábbi probléma megértésében.
5 hónapja vásároltam egy cipót, amely felső részén a bőr felhólyagosodott. Az eladó cég e-mail-ben reagálva elismerte a meghibásodást, s a jelen főrumon is idézett Ptk. 6 159.§(2) bekezdésre hivatkozva a javítást vállalta. Kérdésem az lenne, hogy mennyi az a határidő, amely alatt el kell végezniük a javítást, s mi van abban az esetben ha a javítás minősége nem megfelelő. Tudni illik, bár nem vagyok cipész, de el sem tudom képzelni, hogy nagy területen felhólyagosodott bőr felsőt hogyan lehet nyomtalanul javítani. Illetve mikor lehet élni ez esetben az elállással.

Segítségüket előre is köszönöm

Gege__ # e-mail 2019.01.31. 17:17

Sziasztok!

Pontosan egy hete érkezett meg a Samsung Galaxy S9-em, és épp a mai napon vezetés közben kiesett a készülék a telefonos tartóból, nem esett nagyot, viszont a bal oldalon az edge része bepókhálósodott még annak ellenére is, hogy üvegfólia volt rajta. :(

A készülékre kötöttem biztosítást, mégpedig ilyet Prémium Garancia Baleset

A választott biztosítási időszakon belül szervizszolgáltatást nyújt a termék baleseti eredetű meghibásodása vagy sérülése esetén (legyen az törés, stb.) a biztosítási feltételekben meghatározottak szerint.

Viszont a szerződés létrejöttekor kapott e-mailben meg van határozva, hogy mire nem jár ez a baleset garancia, mondjuk ahogy elolvastam jóformán semmire sem...
Mellékelek 2 db képet arról amit kaptam szerződéskötéskor az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt-től.

https://prohardver.hu/…_bizti_1.jpg
https://prohardver.hu/…_bizti_2.jpg

Namármost, a 2. kép alján szerepel olyan, hogy...

Mi a teendő, ha meghibásodik a termék?

Amennyiben a gyári garancia / jótállás még érvényes a termékre, úgy keresse fel a gyártó által ajánlott márkaszervizt.
Amennyiben a gyári garancia / jótállás már nem érvényes, illetve baleseti meghibásodás esetén:

1. A meghibásodást követő 2 munkanapon belül, kérjük jelentse be a kárt

... természetesen van rajta gyári garancia, mivel 1 hetes a készülék, egyébként notebook.hu-s termék.

A fentiek tudomásulvétele szerint, szerintetek mit lehetne csinálni ebben a helyzetben?
Az bosszant tényleg, hogy egyáltalán nem esett nagyot, és lényegében túlzottan kemény helyre sem, csak gondolom pont rossz helyen kapta az edge rész..

Válaszaitokat előre is köszönöm!

vlflp # e-mail 2019.01.29. 21:42

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a témában. Híres neves almás szaküzletben vettünk egy szilikon telefontokot több mint 10000 Ft-ért, amire egy év garanciát ígértek, amennyiben bármi történik a tokkal, amennyiben az rendeltetésszerűen van használva.

A tokot(és nyilván benne a telefont) külön zsebben hordtuk vigyázva arra, ennek ellenére körübelül fél év után nem csak teljesen kifényesedett, de a sarkai elkezdetek szétjönni illetve az egész tok elkezdett szétesni.(A családban egy másik telefon egy 1500Ft-os szilikon tokban több éve boldogan elvan, és a toknak semmi baja, a tanúságot levontuk...) Mikor visszavittük az üzletbe először azzal próbáltak kibújni a csere alól, hogy "nem hoztuk vissza a teljes terméket", mivel hiányzik egy a tokból kiesett darabkra. Szerencsére ezt félreraktuk és bemutattok. Ezt a kis körübelül 1 cm-es darabkát a hölgy odaillesztette a hiányzó területre, majd megállapította, hogy körbelül fél miliméternyi anyag még midnig hiányzik, így hiányos a tok. (...szétproladt a szilikon, lehetetlen lett volna megőrízni ennél többet belőle) Nagy szerencsénkre, a hölgy leejtette az általunk megőrzött kis 1 cm-es darabkát (már ez is olyan apró volt, hogy csoda hogy megőriztük) és hosszas keresés után sem találta meg. Közben a szervízes kollégával beszélt, akitől átvettem a telefont. A szervíes kolléga szerint nem is fontos, hogy megvan-e a teljes termék vagy sem, ha anyagfáradásról van szó azt majd úgyis felismeri az almás cég és kapunk helyette egy cseretokot. Így aztán nagy nehezen sikerült elküldenünk a szervízbe (vagy nem tudom pontosan hova, ahol elbírálják, hogy garanciális probléma-e vagy sem) a tokot, illetve egy papírt is kiállítottak nekünk, amelyben sikerült rávennem őket, hogy írjanak le több hibát is a tokkal kapcsolatban. Körübelül egy héttel rá azonban kaptunk egy levelet, hogy a cserekérelmünket elutasították. Mit lehet csinálni ilyen esetben? Felháborítónak tartom, hogy egy több mint tíz ezer forintis vacak szilikon tokot megvettünk, amiről meggyőztek minket, hogy megéri hiszen minőségi almás tok, és 1 év garancia is van rá, és amikor fél év után szétesik a tok, akkor nem hajlandóak kicserélni nekünk a terméket. (hát még a kicsinyes fél mm-es hiányzó darabkára vonatkozó kifogásuk...) Még a szétesett tok sincs nálunk, megtartották maguknak..
Ha visszamegyek mit tudok mondani, milyen jogaim vannak és hogyan tudom őket érvényesíteni?

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Rék # e-mail 2019.01.25. 11:59

Sziasztok!
Jogi segítségre lenne szükségem.
A történet röviden:
A laptopom 3év garanciája 2018 nov 20-án lejárt. A garancia lejárta előtt 9nappal alaplapot cserélt benne a hivatalos hp onsite szerviz egy meghibásodás miatt.
A gép alaplapja újra tönkrement. (4 alkalommal cserélték ugyanazért az alaplapot 2,5év alatt) Viszont már hivatalos garanciám nincs.
Kérvényeztem a panaszkezelési osztálynál, hogy cseréljék ki az egész gépet mert a szervizes azt mondta nekem az utolsó alaplapcsere idején, hogy főalkatrész cserére jár valamennyi garancia. (nem mondott pontosat)
A kérvényemet elutasította a HP azzal a dumával, hogy lejárt a garanciám ezért nem tudják cserélni.
Véletlen nem tudjátok, hogy milyen jogszabályokkal tudnék érvelni, hogy mégse járjak pórul?
Köszönöm a segítséget!

adidasboy86 # e-mail 2019.01.21. 18:24

Értem! köszönöm, kicsit el vagyok veszve a jogi dolgokban (szerencsére sosem kellett belaásnom magam eddig). Az eladó sem tudott a hibáról, előtte, vagyis a hirdetésben voltak képek is,amin működik..én is lefényképeztem, hogy működik, és sajnos hiába mondom a vevőnek, nem enged, de már nagyjából átlátom a dolgokat. Valahol megértem mind a 2 felet egyrészről egy eladó,aki utolsó értesülései szerint működő dolgot adott el,és egy vevő,akinek pár használat után bedöglött a vásárolt termék... megy az adok kapok,hogy ki hibázott, csak sajnos bele lettem vonva én is a dologba. Én mondjuk személy szerint járulékos veszteségként könyvelném, én is vettem használt cikket, számítástechnikai alkatrészt, sőt laptopot is használtan, volt ami nem működött, szerencsére többségében hiba nélkül mennek a mai napig is, szerintem ez a használtcikk adás-vételben benne van :O

rigoz # e-mail 2019.01.21. 18:16

Ez a hozzáállás eladói oldalról lehet büdös, de ismételni tudom magam, Ön legfeljebb tanúként kerülhet bele az ügybe, ha egyáltalán a nyomozást elrendelik és előtte a feljelentést hajlandók jegyzőkönyvbe venni.

De ez a leírtak alapján nettó polgári jogi jogvita, ami bíróság elé utalt polgári peres ügy.

Ön a vevőt képviselte, nem tudhatott arról, hogy milyen hibája van annak, amit átvesz, így semmilyen felelősség nem terheli a közreműködésért, akkor is csak polgári jogi terhelné úgy, hogy a hibákról nem tudott és nem is tudhatott, ha az eladó képviseletében járt volna el.

A szabálysértési értékhatár egyébként 50.000Ft fixen a minősített eseteknél meg értéktől függetlenül bűncselekmény, de akár szabálysértési, akár büntetőeljárásra tartozna a feljelentés, kapásból az elutasítására lehet számolni, hiszen a leírtak alapján sem szabálysértés, sem bűncselekmény nem valósult meg, hanem polgári jogi jogvitáról, termékszavatossági igényérvényesítésről van szó.

Az is lehet, hogy a hibáról még az eladó sem tudott, no és akkor ki lenne a bűnbak? (a kérdés költői, de nyugodtan felteheti a kedves ismerősének, aki ennyit nem bír önként józanul végig gondolni magától, már bocsánat, nem akarok sértegetni senkit, pedig mint írtam, pl. az anyám sem viseli a kellemetlenségeket túl jól, néha szeret Ő is feljelentéssel fenyegetőzni...)

adidasboy86 # e-mail 2019.01.21. 18:02

Oh...értem...ez 55.000Ft. volt, az nem gond akkor? :O
Felajánlottam ismerősnek, hogy ha nagyon úgy van, akkor max én bevállalom a "béka" felét, nekem sem olyan nagy összeg, meg akkor ő is kap vissza valamit a dologból, de hallani sem akar róla, csak a feljelentés :(
Közben az eladó is jelentkezett...az előbb, de hallani sem akar a dologról, ő egy jó, működő gépet adott át, mi is megnéztük, írtuk, hogy okés, azt mondta innentől nem szeretne foglalkozni a dologgal, mert ha ő most mégis vissza venné, akkor ő adjon pénztegy nem működő dologért! Persze..megértem én, hogy senkinek sem jó, csak mindenhonnan én szorulok, meg ugye maga az adás-vétel rajtam keresztül zajlott :(