Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem


Kukucs78 # 2021.07.04. 19:30

Kedves Fórumozók!
Engedjétek meg, hogy érdeklődjek afelől, mennyire kötelező érvényűek különböző magyarországi vagy uniós műszaki szabványoknak a betartása?
A konkrét kérdés. Vásároltunk egy csaptelepet weben keresztül, melyről a vásárlást megelőzően nem tudtuk, hogy nem felel meg az általános szabványoknak bizonyos részei. A csaptelep beszerelésre került, amikor kiderült, hogy a csap perlátor része nem felel meg az általános szabvány méretezésnek, melyből kifolyólag semminemű vizes szerelvény boltban, sem barkácsboltban nem kapunk hozzá semminemű általunk kedvelt kiegészítőt.
Az ok: A gyártó saját egyedi méretezést használ, mely nem általános. Kvázi egy egyszerű tömítőgyűrűt is csak a gyártó saját gyártmányából tudunk megvásárolni, ami megnehezíti a mindennapjainkat.
Az eltérő méretezés használatára a gyártó nem hívta fel a figyelmünket, a csaptelep vásárlás során megtekinthető vázrajza ezt a méretet nem tartalmazta, a megkeresésünket a vásárlástól történő elállás kapcsán a gyártó pedig elutasította, mondván már beszerezésre került a termék.
Nem lenne ez annyira bosszantó, ha nem egy 40 eFt-os csaptelepről beszélnénk, ami innentől kezdve nem nyújtja számunkra azt a praktikumot, amire nekünk szükségünk lenne.
Elfogadható az a gyártótól, hogy saját méretezésű csaptelepeket árul, amire előzetesen nem figyelmezteti a vásárlót?
Köszönöm a válaszokat.

drbjozsef # 2021.06.30. 19:06

horvath_t01,

Hibásan teljesít az eladó, ha a vásárlás pillanatában a termék nem felel meg a szerződésnek vagy a jogszabályoknak. Fogyasztói szerződés esetén az első hat hónapban vélelmezni kell a hiba fennállását, és az eladónak kell bizonyítani ennek ellenkezőjét.

Szerinted ha 1200 km-t tudtál menni a motorral, akkor az lehetett hibás a vásárláskor? Én nemigen hinném. Előfordulhat, nagyon ritka kivételkor, hogy már akkor van valami műszaki hiba, ami csak ennyi km után jön elő, de ilyet találni nem lesz könnyű - márpedig ha adott esetben az igazságügyi műszaki szakértő nem talál ilyet, akkor buktad is a szavatosságot

Az, hogy az igényed elutasítása után ott hagytad náluk, az végképp hülyeség volt. Miért? Hiszen elutasítottak.

Ha úgy gondolod, jogos az igényed, pert kell indítanod a cég ellen. Majd megvizsgálja a fenti szakértő a motort (érted, miután az ellenérdekű félnél parkoltatod hónapokig), ha nem talál olyan hibára utaló nyomot, ami szerint a meghibásodás már fennállt az eladáskor is, akkor a cég ezzel megdöntheti a törvényi vélelmet.

De persze mi se tudhatjuk. Akár igazad is lehet. A te döntésed : ha nem perelsz, félmilla saját zsebből a javítás. Ha perelsz, vagy meg kell javítaniuk ingyen, vagy a perkölséggel, szakértői díjjal mondjuk 1 milla a javítással együtt. Bátraké a szerencse...

horvath_t01 # 2021.06.30. 17:31

Tisztelt szakértők!

Másfél hónapja vásároltam egy motorkerékpárt kereskedésben. Kb. 1200 km- megtétele után a jármű váltó hibás lett, melynek javítási költsége kb. 200.000-től 500.000 Ft-ig terjedhet ( a motor értéke kb. 2 millió FT ). A hibának semmi előjele nem volt.

Mikor a hiba jelentkezett, egyből felvettem a kapcsolatot a kereskedéssel, majd oda is szállítottam a motorkerékpárt, mert tudtommal ilyen hiba esetén a kereskedésnek szavatosságot kell vállalnia.

A szervizvezető szemrevételezés után azt mondta hogy az igényem nem jogos, mert amikor megvettem a motorkerékpárt kipróbáltam és tünetmentesnek bizonyult, abszolút elutasítóan viselkedtek a felelősségüket illetően, és közölték hogy hónapok múlva szívesen megcsinálják, teljes áron.

A motort a kereskedőnél hagytam, és szóban megegyeztünk hogy amíg nem hívom fel őket hogy mi is legyen a motor sorsa, nem nyúlnak hozzá, ám hamarosan hívott a szervizvezető hogy azért leengedte a váltóolajat hogy fémforgács nyomait keresse.

Az interneten fellelhető információk alapján úgy érzem jogosan várok valami féle kompenzálást, ám még nem kerültem ilyen helyzetbe, nem tudom hogy az információk közül mi az amihez ténylegesen jogom van.

Személy szerint egy 200.000 Ft összegű visszatérítést korrektnek találnék, és annyiban is hagynám a dolgot, de az hogy így elhajtottak, és még az olajat is leengedték az engedélyem nélkül, finoman szólva is bicska nyitogató.

Kérdésem az lenne, hogy a szavatosság érvényesítését tekintve milyen lehetőségeim vannak, milyen követeléssel élhetek a kereskedő felé, valamint ez előreláthatólag mennyi időt és pénzt emésztene fel? Röviden: Megéri-e ezzel foglalkozni?

Köszönöm!

Agrostemma # 2021.06.24. 20:01

drbjozsef

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed.
Dehogy volt varrás :).

drbjozsef # 2021.06.24. 16:19

Agrostemma,

Ezt már elsőre is leírtad.

Akkor egyszerűbben : te hazudtál a hirdetésben, vagy a vevő hazudik a hibával? Volt varrás vagy nem volt varrás?

A "hibátlan" persze nem feltétlenül jelent "karcmenteset" vagy "új állapotút", ha egyébként jelezted a hirdetésben, hogy a termék használt.

Nem tartozik a szavatosság körébe az a hiba, amit a vevőnek kellő gondossággal eljárás mellett fel kellett volna ismernie. Ha volt varrás, és az látható amúgy (nem rejtetted el), akkor nincs alapja a követelésének. Úgyhogy nagyon helyes, hogy csak személyes átvétellel adtad át. Apuja így járt, majd legközelebb óvatosabb lesz, vagy anyukát küldi.

Utasítsd el az igényét. Ha nem tetszik neki, bírósághoz fordulhat - egy használt babakocsi miatt, ha az azért használható, valszeg nemigen fog pereskedni.

Agrostemma # 2021.06.24. 11:05

drbjozsef

Igen, konkrétan azt írtam, hogy hibátlan a babakocsi (utólag belátom, nem volt valami szerencsés a szóhasználat).
Viszont egy használt babakocsiról beszélünk, aminek minden egyes alkatrésze eredeti és működőképes, folt- és szakadásmentes, tiszta állapotú volt. Nem volt kifakulva, stb. Személy szerint egy használt babakocsinál ezt tökéletesnek gondolom.
Nyilván mindenki tisztában van azzal (vagy legalábbis eddig azt hittem), hogy pl. a vázon mindig vannak karcok, amik az első összecsukástól fogva már láthatóak.

Mindemellett kikötésem volt,hogy csakis személyesen lehet átvenni. Csakhogy a hölgy a férjét küldte. Ő átnézte, átbeszéltük az állapotát a kocsinak, kipróbálta, rendben találta, és elvitte.

Aztán írt a hölgy... Konkrétan a bekötő pánton lévő "védővalaminek" a szegélyvarrására panaszkodik. Megjegyzem, hogy az leszedhető, ha már esztétikailag bántja a szemét.

Különben csakis a lekezelő stílusban írt levele miatt nem akarom visszavenni a babakocsit (bár ez jogilag nyilván nem releváns).

csunyafreemail # 2021.06.24. 10:09

Kedves Szakértők,
Évekkel ezelőtt vásároltam egy Sony objektívet, amely elromlott 3 alkalommal is, és negyedjére kértem a cserét, amely 2020 szeptemberben megtörtént.
A kicserélt új termék is elromlott az újraindult jótállási időben, 05.18.-án adtam le a szervízbe. Eltelt 30 nap, közben nem tudták megmondani mikorra várható pontosan a javítás/alkatrész beérkezése, ezért múlt héten kértem a cserét. Erre válaszoltak, hogy megjött az alkatrész, pár nap múlva küldik (tényleges javítás külföldön történik technikai okokból), de ez sem történt meg még. Annyit mondtak a szervízben, hogy a Sony nem hajlandó kicserélni a terméket, de kérte a szervíz a Sony-t ma, hogy legalább egy ideiglenes csere lencsét küldjenek amíg elkészül a javítás, majd szólnak ha megjött.. A javításra továbbra se tudtak pontos határidőt mondani.
Mivel a terméket nem 2021.01.01 után vásároltam, így még gondolom a régebbi, kevésbé precíz jogszabály vonatkozik rá, amelyből jó pár részlet nem világos számomra sajnos, ebben szeretém a segítségüket kérni:

  • megtagadhatja a cserét csak úgy a Sony a 2021 előtti jogszabály szerint az előzmények (30+8 nap elteltével) ismeretében?
  • a javítás idejével meghosszabbodik a jótállás, ami a csere óta eltelt egy év most szeptemberben járt volna le, de azt is olvastam itt (https://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/#…) hogy „A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése pedig újból kezdődik”.

Ez a része nem világos, hogy akkor mennyi időre lesz még újra szavatosság és/vagy jótállás?
Illetve hogy mi a "kijavítással érintett része", esetemben a "fókuszálás" romlott el, tehát akkor bármilyen fókuszhibára érvényes lesz még egy évig újra a jótállás (hiszen ennyi a kötelező jótállás erre a termék kategóriára), vagy csak a konkrét apró alkatrészre amit esetleg cserélnek?

Előre is köszönöm segítségüket, szeretném ha teljesen képbe lennék a lehetőségeimmel, hogy ha egyszer valaha sikerül visszakapni a nem éppen olcsó terméket, akkor tudjam mit szabad aláírni és mit nem majd az átvételnél, stb..

Zoltanuss # 2021.06.24. 09:44

Agrostemma !!

Nem eszik a kását olyan forrón.
Ne vedd vissza !!
Eleve egy használt tárgy , ráadásul már volt egy tulaj. A hölgyike próbálkozik, nem kell megijedni.

ő pedig feljelentéssel fenyeget.

talán panasz lenne az és nem feljelentés.
De alapvetően a folytatást az eladási ár határozza meg.
Nyilván vannak un. meggondolós emberek, nem kell az első füttyentésre ugorni nekik.

drbjozsef # 2021.06.23. 18:43

Agrostemma,

Itt most ellentmondás van.
Azt írtad hibátlan volt, de a vevő varrást talált rajta.

Hibátlanként hirdetted, és a vevő hazudik?

Agrostemma # 2021.06.23. 12:55

Tisztelt Szakértő!

Egy adás-vétellel kapcsolatosan szeretném a véleményét kérni.
A Marketplacen hirdettem egy hibátlan állapotú babakocsit, magánszemélyként. Tisztítva adtam el, nem volt kopott. Mi egy évet használtuk, én is használtan vettem. Semmit nem módosítottunk rajta.
Az érdeklődő a férjét küldte az adás-vétel lebonyolítására. A férfi személyesen eljött, átnézte, kipróbálta a babakocsit, majd elvitte. Később a hölgy panaszosan írt üzenetet, hogy a babakocsi szerinte nem hibátlan, varrást vett észre rajta és követeli, hogy vegyem vissza a babakocsit. Én a személyes vásárlásra hivatkozva, megtagadtam ezt, ő pedig feljelentéssel fenyeget.
Kérdésem, hogy köteles vagyok visszavásárolni a babakocsit? Amennyiben visszautasítom a pénz visszafizetését, lehet annak bármiféle jogi következménye?

A hirdetésben kifejezetten felhívtam a figyelmet, hogy csakis személyesen lehet átvenni a terméket.

Előre is köszönöm segítségét.
Üdvözlettel,
N. Kata

drbjozsef # 2021.06.15. 05:50

narra,

Ptk.6:173.§(2) A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Igen, a beépített új alkatrészekre újraindul a jótállási idő is. De a régi szerint :

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
8.§(1)Ez a rendelet a kihirdetését követő 60. napon lép hatályba; rendelkezéseit a hatálybalépését követően kötött fogyasztói szerződésekre kell alkalmazni.

(A 249/2004-ben nincs határidő, a 270/2020 pedig az előbbi kettőt módosította, azokba már beleépült)

narra # 2021.06.10. 13:56

Köszönöm a választ ismét.

Továbbra is homályos egy-két dolog úgyhogy lenne még kérdésem :)

Az eredeti javításhoz mellékelve kaptam jótállási jegyet amit a 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendeletre alapoznak, ami 6 hónapos garanciát jelent. Mivel a garanciális javítás 8 hónappal később történt nyilván nem ez alapján.

A második lehetőség amit találtam 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet amiben szerepel mint tartós fogyasztási cikk személyautó illetve ennek tartozékai alkotóelemei, ebben nem vagyok biztos mit jelent pontosan.
Ennek a jótállásnak a hossza (mivel 2020-ban történt az eredeti javítás) 1 év, eddig stimmel.
Ez a fajta jótállás újraindul vagy sem a garanciális javítás után?
Ha igen akkor, ha az eredeti javítás 2020-ban történt de a garanciális javítás 2021-ben akkor már 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet van érvényben vagy ilyen esetben a szerződés dátuma dönt (tehát az eredeti javítás dátuma)?

Az utolsó opció hogy kellékszavatosság alapján javították térítésmentesen, viszont ha jól értem mivel 6 hónapon túl történt a hibabejelentés, itt nekem mint fogyasztónak kellett volna bizonyítanom hogy a hiba már az eredeti javítás után fent állt (pl hibás alkatrészt szereltek be), ami nem történt meg.
Ebben az esetben tehát a szerviz "jófej" volt.
Viszont a kellékszavatosság újraindul Ptk.6:163.§(5) alapján.

Ezek alapján a 2. opció alapján javították garanciálisan az autót, jól gondolom?

drbjozsef # 2021.06.10. 12:11

narra,

Nem. A jótállási jegy egyáltalán nem feltétele a szavatosság érvényesítésének (sőt, általában még a jótállás érvényesítésének sem, a két fogalom nem ugyanaz), ha egyéb hitelt érdemlő módon tudod igazolni a beszerelés időpontját. Például egy munkalappal és egy számlával.

narra # 2021.06.10. 11:03

Köszön a választ, érhet esetleg abból hátrány a jövőben hogy a most elvégzett javításra nem kaptam jótállási jegyet?
Ha igen ezt milyen módon lehet a szerviztől kérni? panaszt kell tegyek és akkor pótolhatják? ha elutasítják akkor fogyasztóvédelmi hatóságot keressem meg?

drbjozsef # 2021.06.10. 10:46

narra,

Ptk.6:163.§(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

narra # 2021.06.10. 10:38

Üdv,

lenne egy kérdésem a jótállás újraindulásával kapcsolatban.
A helyzet a következő:

  1. az autómat kijavítják egy szervizben, cserélnek bizonyos alkatrészeket, elvégeznek javításokat stb.
  2. egy éven belül előjön egy hiba ami az fenti javítás/ cserélt alkatrész hibájából fakad, a szerviz ingyenesen javítja a hibát, cseréli a hibás alkatrészt

Eddig minden rendben.
De első furcsaság a szerviz nem akart adni semmi igazolás, jegyzőkönyvet az elvégzett javításról/cserélt alkatrészekről. Ezt többszöri felszólítás után végül is orvosolták.

A kérdésem az volna hogy ebben az esetben a frissen cserélt alkatrészekre, illetve a hibajavításra vonatkozóan újraindul a garancia vagy sem?

drbjozsef # 2021.05.27. 05:07

recece0609,

Megírhatod az álláspontodat a boltnak.

Ők majd eldöntik, hogy elfogadják-e az indokaid. Ha nem, akkor nekik kell fizetési meghagyást kibocsáttatniuk ellened.

Akkor nálad a labda, ellentmondhatsz neki, és akkor a boltnak kell elindítani a pert. Ott viszont már kérdéses ki mit tud bizonyítani. A kiszállítást ők valszeg igen, az jó, ha sérülten érkezés is igazolható. Szóval elég kétesélyes ez a dolog, szerintem is inkább neked van igazad, menjen az ilyen bolt a picsába, de ha nem tudod igazolni, miket beszéltetek telefonon, az kapásból nincs is. Bár az, hogy egy évig semmit se csináltak, és nem küldtek másik terméket, nem az ő malmukra hajtja a vizet. Viszont neked nem simán kidobni kellett volna, hanem felszólítani a cserére őket, írásban, igazolhatóan, és ha nem reagálnak, akkor megírni nekik, hogy kidobod ha nem viszik el. Na, azután már kihajíthattad volna. Kicsit gondosabban is eljárhattál volna, hogy védd magad.

recece0609 # 2021.05.26. 16:46

Olyan van ahol azt mondták cserélik a hibás részeket,ez a mai napig nem történt meg.Nem írtam alá semmit és a szállítólevélre ráírtuk,hogy sérülten érkezett a termék.
Tehát egy év után fizessem ki a hibás árút?
Nem gondolom,hogy köteles lennék tárolni egy webáruház termékét és a megoldás,hogy 1 év után fizessem ki,mert nem volt hajlandó elszállítani.

drbjozsef # 2021.05.26. 13:07

Valóban köteles vagyok egy hibás terméket kifizetni,amit soha nem használtam csak kerülgettem majd egy évig?

Jó eséllyel igen.

Átvetted, aláírtad. Arról van írásos igazolásod, hogy azt mondták, nem kell kifizetned?

Ha jól értelek, némi bizonyítékod van, a fényképek, és a levelezés, ha még megvan. Abban van valahol olyan, hogy eltekintenek a fizetéstől?

recece0609 # 2021.05.26. 09:02

Elnézést,de nem találtam jobb témát ezért ide írom.
Rendeltünk egy konyhabútort 8-10 elem lapraszerelve.Szállítás előtt telefonált a cég,hogy baj van a futárcég nem talál pár dobozt,majd ha áttvettük küldjük el melyik hiányzik.Megjött és már a kocsin látszott ,hogy szanaszét van verve, összeborulva az egész rakomány. Mondtam a sofőrnek nem veszem át.Erre megint felhívott a webáruház ,hogy írjuk alá vegyük át nem kell fizetni és ami hibás cserélik.Kibontottuk akkor látszott tényleg majdnem minden elem le van sarkazva,törve.Küldtünk képeket a cégnek oké intézik,pár hét múlva hivott valaki,hogy a futár cég biztosítója küldjük el neki a képeket,elküldtük. Közben megjött a hiányzó elemet tartalmazó doboz az is törötten. Én közben,megrendeltem a lapszabászaton a lapokat és megcsináltam én a komplett konyhát a dobozokat meg kiraktam a tárolóba . Egy hónapja dobáltam ki 360 nap után, addig nem keresett senki el is felejtettük.Tegnap hívtak,hogy most látják nem lett kifizetve a bútor 8 napon belül fizessünk!! Írtam a webáruháznak,hogy 1 évig nem foglalkoztak velünk, én pár hete kidobtam a terméküket, nem tároltam tovább.Valóban köteles vagyok egy hibás terméket kifizetni,amit soha nem használtam csak kerülgettem majd egy évig? Köszönöm a választ előre is!

drbjozsef # 2021.05.24. 10:30

Kunertmarcsi,

3 napos szabály nincs, viszont magánszemélyek között egy év a kellékszavatosság.

Ugyanakkor nem jár szavatosság arra, amit ha a vásárló kellő gondossággal jár el, fel kell vagy kellett volna ismernie.

Ki kellett volna próbálni azt a babakocsit vásárláskor.

Most így jártatok, ez tanulópénz.

Szomorú örökös # 2021.05.24. 07:25

Kunertmarcsi

Azt írta miért nem 3 napon belül jeleztem. Hát mert ez szezonális dolog. :(

Ha használt cuccot veszel, ráadásul 65 ezret adsz érte, és az teljességgel ellenőrizhető - szerintem ezt meg lehetett volna nézni vásárláskor - akkor bizony azt az átvételkor kell(ene) alaposan átnézni, mert később kétlem, hogy az ilyen problémákkal jogosan lehet(ne) támadni az eladót. De ez csak az én laikus véleményem.

Kunertmarcsi # 2021.05.24. 05:34

Tisztelt forumozók, segítséget, tippet várok az ügyemben. 5 hónapos a kisfiam. 3 hónapja vásároltam magánszemélytől egy babakocsit 3in1 verziót.
A babkocsi kerekei használhatatlanok voltak.
Az ár reális volt. Más külső látható problémát nem fedeztem fel.
Új kerékszettet vettünk hozzá, más baja nem látszott.
Tegnap a sport babakocsi részt akartuk használni, és azt véltem felfedezni, hogy a háttámla nem tart meg ülőhelyzetben. A férjem megnézte, és kiderült, hogy a sportrész többféla dőlésszögét állító racsni műanyag fogai minkét oldalon teljesen össze vannak törve,egy kabalát sem tartanak ülő helyzetben, nemhogy egy 7 kilós babát.
Írtam a tulajnak, elküldött a pi... ba...
Azt írta miért nem 3 napon belül jeleztem.
Hát mert ez szezonális dolog. :(
Megírtam neki, hogy megveszem az újat, cserélhető a sportrész, de állja ő az árát. Letiltott.
Ha van lehetőségem rendezném hivatalos úton.
A termék ára 65000Ft volt.
Tanácsok?

matthiasi # 2021.05.10. 06:17

Józsinak az elhangzott/leírt állítására :

A vízvezetékszerelő az ázás módjából arra következtetett, hogy a fürdőszoba aljzata nincs jól leszigetelve. Ajánlkozott, hogy feltöri, leszigeteli és visszaburkolja 4 nap alatt. Csütörtökre (amikor beköltöznek a lakók) kész lesz, 100 ezer ft-ba fog kerülni anyaggal együtt, mondta. Nagyon kedves, megbízható embernek ismertem (már két kisebb munkát végzett nálam), kényszerhelyzetben voltam, belementem.

Írta a panaszos. Nem írt se szerződésről se másról, honnan lehet tudni hogy a megvezetett A. feketén dolgoztatott ?
se honnan. csak adta a pénzt a semmire.
Ez a szerelő tulajdonképen még csaló sem... csak egy kontár.
Így jár aki előre ád pénzt.

ja az elmúlt években sok mesterrel dolgoztattam. A szerződés kötés fel se merült... lehetett volna ugyan kérni..., de akkor vagy duplája a vállalási ár, vagy eleve meg se valósul. El sem kezdődik.
tehát még egyszer csak a jelenléttel lehet kiszűrni a pancserokat.
És pénzt soha sem adni előre.
Természetesen előfordulhat, hogy akkor munka sem lesz.

Most a kovid zárlat idején a munkahelyek jelentős része eleve nem kötött, csak kell annyi idejének lenni egy embernek, hogy a 'mester' ténykedését a helyszínen figyelemmel kísérje.

Más : eleve jó gyanús körülmények esetén még egy harmadik személynek is jelen lenni.

Anno a jó 30 szerződés nélküli munkámnál (megrendelői státusban ) egy redőnyös projektnél éreztem, hogy vita lesz a zárásnál.
A projekt lefolyás röviden : hirdetés, megrendelés, méret felvétel - gyártásra el az adatok /na ekkor kellett volna adni valamicske előleget... a valamicske felét adtam / majd a felszerelés. De nem az a fazon a 3 közül amit kértem. szerencsére a megrendelői lapon rajta volt ( vehetjük ezt egy szerződésnek ). Szívott a pali, de megígérte ,hogy egy hét és jön a kiválasztott fazonnal.
jött, felszerelte. éreztem ,hogy gubanc leend. Így odarendeltem az egyik piás fivéremet, hogy Géza gyere lesz pia, lesz kávé... te csak fülelj, semmi más feladatod nincs.
Így lett. A mester elvégezte a munkát, jött az elszámolás. A korrekcióra felárat szeretett volna kérni.
Nem kapott. Ő is konstatálta, hogy akadnak tanúk... a pálya rögösebb mint gondolta.

Megjegyzendő, hogy a mestereknek sem könnyű.
Jó érzék kell a reális megrendelők és az ábrándozó, vágyakat kergetők szét választására.
A jó mester az első 5 percben megkülönbözteti a kettőt. Az utóbbival gyorsan lezárja a tárgyalást.

drbjozsef # 2021.05.09. 16:32

Mindig tudtam, hogy Magyarországon nincs jogszolgáltatás, ezt most ti megerősítettétek.

Hát én speciel még csak nem is céloztam ilyesmire, ugyanakkor neked nem kellene ennyire magas lóról beszélni a jogszolgáltatásról, amikor feketén csináltatod a melót.

Ha úgy érted, hogy a csalókat nem védi a törvény, akkor igen, így van, legközelebb köss szerződést. Ja, hogy ott is csak bíróságra mászkálhatsz, az meg nem jogszolgáltatás szerinted, arra már nem nagyon lehet mit mondani. Kérj pallosjogot, és egyből levághatod a fejét a vízszerelőnek ha beszól.