Milyen indokkal kérnél árleszállítást?
Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem
rqbrqb
Az eset inkább kártérítésre ad alapot.
HA van perképesen BIZONYÍTHATÓ valós károd.
Alkudozni persze lehet... hátha bejön alapon.
Köszönöm a válaszokat. Nem szeretnék perre menni ezért, annyit nem ér. Alkudozás céljából bújtam a fogyvéd. tv-t, meg rendeleteket, de nem találtam olyat, ami megfelelő alkudozási alapot adhatna.
Tisztelt Fórumozók,
Vettem 2018 április elején egy 300.000 Ft értékű Lenovo Y700-15ISK laptopot, amiért nagyon sokat dolgoztam. Sajnos a display-e háttérvilágítás problémás volt (az egyik oldal sötétebb volt), és mivel utolsó darab volt a boltban, ezért nem cseréltettem ki, hanem beküldtem a TMX szervizbe, kérve hogy javítsák meg, külön kérve hogy vigyázzanak rá és ne karcolják össze főleg mivel vadonat új laptop. (A TMX a Lenovo hivatalos márkaszervize ilyen típusú laptop esetén.)
Ehhez képest 3 hét múlva visszakaptam a laptopot amibe egy más típusú fényes nehezen olvasható (az eredeti mattal ellentétes), sokkal rosszabb minőségű display-t raktak bele, amin több pixelhiba is van, és vibrál is ráadásul. Ezen kívül a laptopot jól össze is karcolták. A laptop használhatatlanná vált.
Sajnos csak utólag elolvasva a TMX-es történeteket én még örülhetek hogy pár karccal megúsztam és nem törték össze a laptopot mint azt másoknak tették.
Fényes (matt fólia nélküli cseredisplay):
http://i63.tinypic.com/2u7yn7o.jpg
http://i65.tinypic.com/2i9phxw.jpg
http://i68.tinypic.com/30k3vq9.jpg
Pixelhibák (összesen 5 db van legalább):
http://i67.tinypic.com/2ilhlxf.jpg
http://i65.tinypic.com/2ldunv9.jpg
Vibrálás, töltsék le a videokat innen:
https://drive.google.com/…sRCjTOt/view?…
https://drive.google.com/…cXcZ_B_/view?…
Karcok amiket a TMX okozott:
http://i64.tinypic.com/4ttv6s.jpg
http://i67.tinypic.com/64jn0k.jpg
Két hétig leveleztem velük, hogy küldjenek postán azonos típusú display-t a laptophoz ami hibátlan vagy adják vissza az eredeti display-t ami a laptopban volt az eredeti állapot helyreállításához, és adjanak csere hátlapot amit összekarcoltak vagy fizessék ki az árát amiből vehetek egyet. (Ezeket saját magam beszerelve újra használhatóvá tudnám tenni a laptopot.) Nem voltak hajlandóak.
Azt mondták nem adnak ki alkatrészt és hogy a gyártói előírásoknak megfelelő alkatrészeket raknak bele, mindenféle konkrét ígéret nélkül azt mondták küldjem be ismételten a szervizbe a laptopot ahol "bevizsgálják".
Mivel
- használhatatlan selejtesként küldték vissza a laptopot és össze is karcolták - tehát nincs megfelelő minőségellenőrzés náluk (és ez tömegesen előforduló és nem egyedi eset),
- nem követik a gyártói utasításokat - ami szerint csak azonos típusú cserealkatrészt lehet beszerelni vagy jobb minőségűt, mely deklarálva van a Lenovo jogi nyilatkozatában és melyről a laptop beadása előtt a TMX emailben is tájékoztatott (hiszen az általuk beszerelt cseredisplay más típusú, fényes - ellentétben az eredeti mattal - gyenge háttérvilágítású és ezért nehezen olvasható, rossz minőségű rossz árnyalat kezeléssel és vastagabb plexivel, pixelhibás, és vibrál is),
- azt sem tudják megmondani, hogy be tudnak-e egyáltalán szerezni megfelelő típusú cseredisplay-t,
- semmiféle konkrét ígéret nem hangzott el részükről, hogy a laptopomat megfelelő cserealkatrészekkel megjavítják illetve kártérítést fizetnek, csak annyit mondtak hogy "bevizsgálják", illetve "egyeztetnek a kollégákkal"
- a kérésemre hogy küldjék el a Lenovo laptop javításra vonatkozó gyártói előírásaikat és a belső folyamataik dokumentációit (melyekre folyton hivatkoztak és) melyek valamiféle garanciát nyújtanának számomra, hogy egy második javítási kísérlet sikerrel járna (megfelelő cseredisplay és hátlap kerülne bele és nem tennének további károkat a laptopban), annyit mondtak hogy nem küldik el ezeket mert ez "bizalmas" információ,
ezért nem várható el tőlem, hogy mégegyszer beküldjem a laptopot hozzájuk mindenféle konkrét garancia nélkül hogy megfelelő alkatrészeket raknak bele és nem tesznek további kárt a laptopban.
Ellenben elvárható a TMX-től illetve a Lenovo-tól, hogy megfelelő cserealkatrészeket küldjenek számomra amiket én magam beépítek (illetve pénzbeni kártérítést kapjak tőlük, hogy abból meg tudjam vásárolni én a hátlap cserealkatrészt), ezzel a laptopot újból használhatóvá téve.
A Lenovo nem rendelkezik magyarországi ügyfélszolgálattal, ezért csak a nyilvános fórumukra tudtam írni panaszt ezügyben. Ott egy adminisztrátorral tudtam kommunikálni, akinek leírtam mindezeket és aki visszautasított és azt mondta, hogy csak a szervizbe való újbóli beküldés útján tudom a problémámat elintézni (és nem küldenek postán cserealkatrészeket):
https://forums.lenovo.com/…/m-p/4095231
Tehát a Lenovo ragaszkodik a TMX-hez, mindezek és a tömeges panaszok ellenére, és nem segíti a vásárlóit.
Az ügyet beadtam békéltető testülethez pár napja, akiktől azt várom, hogy érjék el, hogy a TMX kiküldje számomra a megfelelő cseredisplay-t (vagy adják vissza az eredeti display-t ha nem beszerezhető megfelelő cseredisplay) és az összekarcolt hátlap helyett cserehátlapot postán, vagy fizessenek kártérítést amiből megvehetem a hátlapot online.
2018 június van, áprilisban vettem a laptopot és nem tudom használni. Várom a megváltást.
Tanulság számomra az eddigiek alapján:
- a jövőben soha nem fogom önszántamból igénybe venni a TMX szolgáltatásait
- a jövőben soha nem fogok olyan márkájú terméket vásárolni aminek a hivatalos garanciális márkaszervize a TMX (pl. Lenovo).
Ha valakivel történt már hasonló eset, örülnék ha megosztaná velem a tapasztalatait.
Üdvözlettel és köszönettel,
András
Én hülye, végigolvastam, mert csak ott derült ki, hogy nincs is kérdésed, mert mindent tudsz. Sőt, mindent jobban tudsz.
andras1111
Minek bonyolítod így túl ezt az ügyet?!!!
Az eladónál elállás, kérd vissza a pénzed!
HA kell perben...
Ennyi.
- -
Az első lépés a "hivatalos útra" terelés.
Amihez tölts ki egy ilyet és írásban vetesd át az eladóval.
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf
Tisztelt Jogászok!
Vevő vásárolt egy Phillips kávéfőzőt az Emagon közel 100 000 Ft-ért. A 2 év szavatosság mellé vett 2 év garit. A gépet vízkőtelenítette a gyártó által előírt rendszerességgel, a gyártó által előírt vízkőoldóval és csak saját célra használta azt. Februárban, a vásárlástól számított 2 éven belül a gép elromlott és a Phillips szervizbe került. Ott javították, azt állították, hogy azért romlott el, mert nem vízkőtelenítették rendszeresen és a vevőnek mellékelt levélben lecseszték őt, hogy legyen kedves rendszeresen vízkőteleníteni és ne főzzön napi 20-30 kávét, mert ez a gép nem arra való. Májusban - kevesebb, mint 3 hónap múlva - előjött ugyanaz a hiba, de a vásárlástól számított 2 évből kicsúsztak, ezért az Emag szerződött szervizéhez került a gép. Vevő kapott egy levelet az Emagtól, hogy a kávéfőző belsejében külső mechanikus behatás következtében törés van. Vevő a gépet sosem ejtette le, nem csapta hozzá semmihez. Kérdéseim: 1) Adott alkatrészre vagy hibára vonatkozóan nem kezdődik újra a szavatosság annak javításától? Tehát nem a Phillips szervizbe kellett volna visszaküldenie az Emagnak a terméket? 2) Mit tehet most a vevő? A gépe szar, ráadásul valahol vagy a szervizben vagy a szállításkor megsérült. A vevőnél nem szenvedett balesetet a gép és ő nem tört el benne semmit.
Előre is köszönöm a választ!
3 módon zárható le avita, uygebár!
1.
Beletörődéssel.
2.
Közös megegyzéssel
3.
Perben ítélettel.
HA a vevő pere megy a GARANCIA időn belüli hiba okán
Akkor az eladónak kell bizonyítania PERKÉPESEN!!!,
hogy a vevő szakszerűtlensége/rongálása okozta a hibát.
Ezt nem könnyű perképesen bizonyítani!
Ugyanez a helyzet a szavatossággal is
az első 6 hónapban, ha a vevő "Fogyasztó"-nak minősül!
Fogyasztó = aki magánszemélyként vette meg egy vállalkozástól.
Szóval:
1.
Él még a garancia?!
2.
Az előző javítástól 6 hónapon belül van még?
ÉS a hiba ugyanaz?!!
Ha valamelyik igaz, akkor van esélye pert nyerni.
Egyébként pedig így járt.
Máskor majd ne vegyen PHILIPS vackot.
JÓ kávégépet mások gyártók tudnak gyártani...
- -
Ja és az EMAG egy román cég.
Amit magyar ember nem hizlal!!!
"Adott alkatrészre vagy hibára vonatkozóan nem kezdődik újra a szavatosság annak javításától"
NEM!
1.
A javítás idejével meghosszabbodik a gép garanciája.
Magára a kicserélt alkatrésze
- él a garancia, ha van rá
ÉS
- van rá szavatosság is
2.
A javításra magára is van 6 hónap szavatosság.
ÉS
Ha esetleg ADNAK rá garanciát, akkor az is.
- -
Megjegyzés...
A (kellék)szavatosság.
és
A garancia/jótállás.
Az két külön dolog, nem összekeverendők!
Tisztelt Jogászok!
Következő témában kérném segítségüket/tanácsukat: 2hete kaptuk meg párommal egy általunk vásárolt családi ház kulcsait. A ház "tartozéka" volt a konyhabútor beépített gépekkel, amit úgy gondoltunk eladunk és újat csináltatunk. A jófogáson két napon belül lett is egy komoly érdeklődő, aki eljött, megnézte és megvette. A vásárlás után 1 hétre jelentkezett, hogy nem lehet bekötni a sütőt, mert az életveszélyes. Elmondása alapján 80ezer Ft-t kért aki kiment, hogy bekösse a gépeket, aki megállapította a hibát, de már nem szerelte meg. A hiba: egy szigetelés hiánya vagy annak rossz állapota, sajnos nem kaptunk pontos választ. Kérdés: mivel mi használtan hirdettük, a hirdetésben nem szerepelt sem az hogy működő gépek vagy hogy hibátlan vagy bármi ehhez hasonló, kötelességem nekem tudni az ilyen hibáról? Nem vagyok villanyszerelő, a sütőt mikor megkaptuk a ház kulcsát bekapcsoltuk, akkor semmi hibát nem észleltünk. Hibáztunk mi bármibe is? Kérhet vissza pénzt? Mellesleg egy ügyvéd a vevő, aki azonnal pereskedéssel fenyegetőzött... van félni valónk ezzel kapcsolatban?
Segítségüket előre is köszönöm.
Nonolet, köszönöm a választ! Továbbítottam a vevőnek. Mi a szakterületed? Minden kérdésemre tőled jön a válasz :)
Bibi0403
Hajtsd el a francba!
Mondd neki, hogy: "Perelj be, ha akarsz valamit!"
Van ugyan szavatossági kötelezettséged, de!!!
Ahhoz NEKI KELL bizonyítania,
hogy
"nem azt kapta, amiről a szerződés szól"
Ami aligha fog menni neki...ugyebár.
Bambusz83
Csak egy (tájékozott) mérnök vagyok... nem jogász.
Tisztelt Fórumozók.
Abban kérnék segitsèget,hogy vásároltunk egy kombinált tűzhelyet és áruházban vettük át,közölték velünk,hogy csak a vásárolt tűzhely márkájával szerződött szakember szerelheti be,helyezheti üzembe a tűzhelyet,mert ha más gázszerelő végzi akkor még a 3 napos cseregaranciát is elveszítjük. Kérdésem,hogy ez így lehetséges? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv. Ibolya
Igen, ez lehetséges.
Rexor,
a tűzhely háztartási nagygép, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletének 1. pontja szerint. Ehhez jár az üzembehelyezéstől 3 nap csere (7.§). Az üzembehelyezés nyilván megfelelő szakember által kell megtörténjen, de nincs a rendeletben, hogy csak a saját kijelölt márkaszervize lehet. Nem?
(pontosabban, a vásárlástól 3 nap mindenképpen jár, és üzembehelyezéstől csak akkor, ha az eladó által kijelölt megbízott végzi.)
Jó napot!
2017 decemberében vettünk egy telefont, ami el is romlott. Az üzletbe vissza lett víve, de a szerviz nem javítja meg, mivel más Imei szám szerepel a blokkon és a telefonon. Ígértek, írnak új garancia papírt a jó számmal és visszaküldik. Ismét nem egyezésre hivatkozva visszadobta a szerviz. A hivatalos panaszt is elutasította a bolt.
Érdeklődnèk,hogyan tudnám bizonyítani, hogy nem mi hibáztunk? Korábban nem vasaroltunk telefont az uzletben, illetve az adott márkájú telefont sem vásároltuk.
Szerintem nem szokták a vevők vàsàrlàsnàl a telefon imei számát ellenőrizni a garancia papírral...
Nem szeretnénk tanuló pénznek leírni, mivel nem volt olcsó...
Köszönöm a segítséget!
Tisztelettel!
A garanciára jogosultságot a "Jótállási jegy" igazolja.
Ha telefonhoz az IMEI számmal azonosítottan kaptál garanciát kaptál.
Akkor NYILVÁN!!! megnézted a vételkor, hogy jó-e a szám a papíron.
Hisz ez a törvény szerint ELVÁRÁS tőled a kellő gondosság okán.
HA nem tetted, akkor ÖNHIBA esete van....
Ami szívás, ha az eladó nem kíván együttműködni.
Mert akkor neked kell perképesen bizonyítani,
hogy: "DE ez az a telefon"
Mert csakúgy bemondásara miért is kéne elhinnie az eladónak, hogy tényleg az?!
Gondolkodj!
Mivel tudod BIZONYÍTANI, hogy: tényleg az a telefon, csak elírták az IMEI számot.
Sziasztok!
Azt szeretnem kerdezni, hogyha volt egy hibas cipom, amit a kereskedes bevizsgaltatott es azt az eredmenyt kaptam, hogy valoban hibas a cipo, akkor kotelezhetnek a levasarlasra vagy visszakerhetem a termek arat?
Koszonom elore is!
Nem kötelezhetnek levásárlásra.
Vagy megjavítják, vagy kicserélik másikra, vagy ha egyiket sem tudják/akarják, vissza kell adniuk a pénzt. Ha másodszor is rossz lenne a cipő, akkor elállhatsz a szerződéstől, és akkor kérheted vissza a pénzedet.
De se utalvány, se levásárlás, se ilyesmi nem kötelezhető.
Az a cipo, amit vettem tipushibas, ez esetben valasztanom kell masikat vagy mondhatom, hogy nem szeretnek mast vasarolni helyette?
Első alkalommal - ha az eladó nem ismeri el a "tipishibát" -, cserét vagy javítást köteles felajánlani, de vissza is adhatja a pénzedet. Második alkalommal már Te is követelheted a pénzedet.
Sziasztok
Rendeltem egy tűzépen műanyag ablakokat amit ki is fizettem, a gyártási idő 6-8 hét. Most járunk a 11 hétben és még nem kaptam meg a kifizetett terméket. Tudok ezzel kezdeni valamit?
??
Ezek az egzakt, lényegbevágó kérdések...
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02