E - mail - hivatalos levél?


Majordomus # 2023.06.12. 19:33

Mindennapp jön az MBH banktól a számlakivonat.
.
"Ha az ügyintéző nem tudja, hogyan kell beállítani a rendszerben, kérj meg egy másikat"

Ez nagy igazság !
Háromszor voltam bent hogy miért nem jönnek a postai befizetések a mailban a hölgy széttárta a kezét hogy ő megcsinálta.

Harmadszorra a fiú kollega ránézett és mondta hogy nem lett hozzárendelve az email cím.

osztap # 2023.06.12. 16:04

A bankoknál lehet kérni, hogy ne küldjék postán a számlakivonatot, hanem majd letöltöd a netbankjukból. Például az Ersténél, K&H-nál, OTP-nél konkrétan tudom, hogy már évek óta így megy. Ha az ügyintéző nem tudja, hogyan kell beállítani a rendszerben, kérj meg egy másikat.

gerbera317 # 2023.06.12. 11:16

Az világos, de nézd meg a topik címét. Hivatalos levelet hivatal küld hivatalnak vagy magánszemélynek/cégnek, vagy magánszemély/cég hivatalnak. A magánszemély és cég közötti levelezés az nem hivatalos levél. Hogy cég céggel vagy magánszeméllyel, vagy magánszemély magánszeméllyel hogyan levelez, és hogy ki mit fogad el és mit nem másiktól, az az ő dolguk. De komolyabb cégek (pl. a bankok, biztosítók stb.) erre is kínálnak megoldást. Mindenki másnak még mindig ott van a posta.

Kovács_Béla_Sándor # 2023.06.12. 07:55

Ügyfélkapuval nem tudsz magánszemélynek küldeni. (Magánszemély jogi személynek se. ;) )

gerbera317 # 2023.06.12. 06:50

Az email sokmindenre jó, de jognyilatkozat előterjesztésére éppen nem. Azért, mert letagadható. Nemcsak a címzett tagadhatja le azzal, hogy hozzá nem érkezett ilyen, hanem a feladó is, hogy az nem tőle származik.
Sokan azzal operálnak, hogy a nyilatkozatukat egy elektronikusan aláírt e-aktába csomagolják, és azt küldik e-mailben. Az már majdnem jó, de továbbra is letagadható a beérkezés és a küldés is. A küldés azzal, hogy "igen, valóban megírtam, behúztam az e-aktába, azt alá is írtam, de eszem ágában sem volt elküldeni". Megjegyzem, hogy aki alá tud írni egy e-aktát, annak többnyire már e-kapuja is van, úgyhogy inkább küldje onnan. A bankoknak, biztosítóknak pedig van olyan online felületük, amelyen keresztül elfogadják az ügyfél jognyilatkozatát.

Majordomus # 2023.06.11. 20:33

Hát a bankoknál szigorúbbak az előírások...

Nálam minden szerződés egyéb mailban jön és megy (olvasó példány) majd az eredetit kicseréljúk.

JessicaBosworth # 2023.06.11. 10:08

Hivatalos levél jelenleg csak akkor tekinthető hivatalosnak, ha van elektronikus aláírás, bár e-mailben is elküldhető. Példa itt látható https://jennycasino.com/

Garison # 2021.03.26. 12:04

Egy e-mail letagadható (...) netán az ügyintéző azóta beteg/szült/elment a cégtől stb., vagyis az addigi postája esetlegesen felhalmozódik, rossz esetben törlődik is. Próbáljon ki néha https://www.slotozilla.com/…china-shores igényt és lélegzetet.

drbjozsef # 2021.02.14. 16:09

Olyan, hogy egy szolgáltatónak konkrétan tiltja valami, hogy a szolgáltatásával kapcsolatosan postai levelet is kiküldjön, nem hiszem hogy van.

Szerződésetek szerint kell eljárnia, de ez legfeljebb annyit jelent, hogy ha igényelted az elektronikus kommunikációt, akkor azért kedvezményt kapsz (ingyenes számlavezetés, vagy olcsóbb), de ha kiküldi, az az ő baja (=költsége pluszban).

A hivatalokkal e-papírral kapcsolattartás az valszeg más, amit azon adsz be, azon is kell megkapjad. Hogy amellett postán is küldik azt én sem értem, lehet olyan jellegű igazolás volt, amit offline felhasználáshoz kértél (mondjuk bankba csokhoz igazolás). Miért ne lehetne mindkettő érvényes?

FDToth # 2021.02.14. 15:33

Tisztelt Fórumozók,

fizikai levél vs. elektronikus levél.

Állítólag van olyan jogszabály, ami szabályozza azt, hogy kötelező postai úton (is) levelet küldeni.

3 példa:
NEAK, TB igazolás. e-papíron keresztül adom be nekik, ügyfélkapuba jön az igazolás, de küldik postán is. Hiába kértem, hogy postán ne, küldik (persze nme veszem át). Mi az értelme ennek? Gondolom olyan nincs, hogy mind az elektronikus, mind pedig a papír alapú érvényes
Bankok: van amit jelszóval védett e-mailben küldenek, van amit papíron, postán, nem ajánlva. Van mit mindkét úton.

Ha én rendelkezem arról, hogy nem kérek papír alapon semmilyen értesítést, akkor azt el kell fogani a banknak, vagy kötelező neki postán is kiküldeni?

Másik példa: CIB papíron is elküldik a kivonatokat, számlákat(pl számlavezetés, befektetési szolgáltatások), meg elektronikus úton is. Kérem, hogy papíron ne, azt mondják, hogy törvényi kötelezettség. De, hogy miért teszik elérhetővé ugyan elektronikus úton,, az rejtély.
De pl. BP Banktól csak elektronikus úton kapjuk, papíron nem, ők vmiért meg tudják ezt tenni.
Erste is küldi először elektronikusan, majd 1-2 hét múlva egy az egybe ugyan azt, csak papír alapon, postán, teljesen feleslegesen.

Tehát a fő kérdés: ha én lemondok, kifejezetten nem kérem bármilyen szolgáltatónál, szervnél a papír alapú értesítésről, akkor azt figyelembe kell venniük, vagy ha törik, ha szakad, hozza postás.

Köszönöm!

Egyjogász # 2008.08.03. 05:47

"Ahogy email-t is lehet küldeni más nevében, úgy levelet is."

Ez kétségtelen, de egy sima mail, az olyan, mint egy aláíratlan papír alapú levél. Egy aláíratlan levélre pedig a szolgáltató pont úgy nem fog lépni, mint egy sima mailre.

Ha viszont a sima levélre aláhamisítják valakinek az aláírását, az már más kategória.

Jeno # 2008.08.01. 11:58

efi99

tudom, hogy le lehet tiltani, mint általában mindent le lehet, de én szeretnék abban reménykedni, hogy cégek nem így tesznek :)

efi99 # 2008.07.28. 16:22

Jeno
"ha e-mailt küldök egy cégnek, mindig tértivényes emailt küldök (visszaigazolja a megtekintés időpontját, legalább megtudom, hogy olvasták-e vagy sem"
Persze, ha tudnád, hogy le lehet tiltani a levelezőkben a visszaigazoló email küldését, felhagynál ezzel a gyakorlattal...:).

Egyébként a felhasználó szempontjából valamennyire érthető, szolgáltatói oldalról már kevésbé, hogy miért ragaszkodnak a papírhoz. Ahogy email-t is lehet küldeni más nevében, úgy levelet is. Nem mellesleg email-ben visszakérdezni is könnyebb lenne: ilyen és ilyen emailt kaptunk Öntől, ha tényleg Ön küldte, kattintson a linkre stb.

LK123 # 2008.07.27. 10:42

Tisztelt fórumozók!

Az alábbi kérdésben várnám szíves segítségetek!

Mellékvállalko­zásként szeretnék üzemeltetni egy webszervert, amely gyakorlatilag adatszolgálta­tásra épül.

Összegezve: a szerver adott, a weblap kész, a szolgáltatás megfogalmazott.

1.Milyen módon tudok számlázni esetenként napi 100 megrendelést amely on-line érkezik be?
2. Amennyiben a manuális számlaírást választom és nem vásárolok programot mire kell figyelnem?

3. Összeségében hogyan megoldható, milyen hitelesítés szükséges ahhoz, hogy valaki az oldalamon regisztrálva, elfogadva a szolgáltatás feltételeit, átutalja nekem a pénzt és én erről e-mailben megküldhessem neki a számlát?

Jeno # 2008.07.26. 14:14

E-mail-t sajnos még mindig nem kezelik a hagyományos levéllel azonos súlyúnak (pedig a technológiai semlegesség elve mentén azonos megítélés alá kéne esniük), így célszerű igazi levelet küldeni.

Elektroniksu levél esetén a legbiztosabb - Egyjogász által is említett - elektronikus aláírással ellátni!
(persze ettől még nem biztos hogy válaszolnak rá...)

Nekem nincsen elektronikus aláírásom, így ha e-mailt küldök egy cégnek, mindig tértivényes emailt küldök (visszaigazolja a megtekintés időpontját, legalább megtudom, hogy olvasták-e vagy sem)

Amondó vagyok mindig a céget minősíti, ha az nem válaszol egy emailra, levél az levél mind1 hogy milyen formájú, arra illik válaszolni!

Katica2001 # 2008.07.23. 10:59

Köszi Monalisa!

monalisa1 # 2008.07.23. 10:39

Anno írásban hivatalos szerződést kötöttél a kábelszolgáltatóddal, azt lemondani és/vagy bármiként is módosítani csakis ajánlott-tértivevényes levélben - különben "nem kapták meg"...

Egy e-mail letagadható (...) netán az ügyintéző azóta beteg/szült/elment a cégtől stb., vagyis az addigi postája esetlegesen felhalmozódik, rossz esetben törlődik is.

És annyit még, hogy egy e-mailt könnyen meg lehet "variálni" ha valaki érti a módját...

Tehát hivatalos helyre a hivatalos levélforma, bármennyire is kényemes az elektromos levelezés, és költségmentes is...

Katica2001 # 2008.07.23. 10:27

Egyjogász!
Köszi a választ!

Egy vmit nem értek.
Amikor egy másik kábeltv szolgáltatóval kötöttek szerződést, akkor az ismerősöm felhívta a régit.
Ott tanácsolták neki az ügyfélszolgálaton, hogy írjon e-mailt, és mondja le a szolgáltatást.
Ezt a levelet én írtam meg, azóta is tárolom az elküldött levelek között, de nem jött rá reakció.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Papíron újra megírni?
Az a baj, hogy az e-mailt már ezév januárjában megírtam.Hivatkozhatok erre?
Figyelembe veszik ezt?

Egyjogász # 2008.07.23. 10:08

Szerintem csak akkor minősül hivatalosnak, ha az előfizető minősített elektronikus aláírása rajta van, azaz egyértelmű, hogy a szerződést ténylegesen a szerződő fél mondta fel.

Egyébként mailban bárki felmondhatná bárki szerződését.

Úgy hogy ha én lennék a szolgáltató jogásza, azt tanácsolnám, hogy egy mailben küldött felmondást ne fogadjanak el, persze azért arról tájékoztatni kelllene az ügyfelet, hogy felmondását írásban közölje.

P.S. Mi is felmondtuk maiben egy telefonszolgáltatónál a telefon előfizetést.
Elfogadták.....

Katica2001 # 2008.07.23. 09:55

Sziasztok.
Szeretném megkérdezni, hogy amikor egy kábelszolgáltató ÁSZF-jében azt olvasom, hogy a szerződést az előfizetőnek írásban kell felmondania, akkor azt megtehetem e-mailben is?
Hivatalos ez így, vagy nem?
Egyik ismerősömnek azt tanácsolták, hogy írja meg e-mailben, ami meg is történt, de abszolút nem reagálnak rá, és azóta eltelt már pár hónap.
Azóta küldik a csekkeket, de már telefonon is beszéltek velük, megígérték, nem küldik tovább.
Amennyiben probléma lesz ebből, akkor hivatkozhatunk az e-mailre?
Köszönöm!