TB fizetés

Szomorú örökös # 2018.01.29. 19:19

plb1993

Tudtommal a diák jogviszony megszűnése után 45 napig van még TB-m, azaz december 15-ig.

Szerintem azalatt a 45 nap alatt is figyelmeztetnek, hogy rendezd a jogviszonyodat. Ugyanis az a 45 nap már csak átmeneti időszak, nem pedig rendezett TB jogviszony. Én így tudom, de aki okosabb, az majd elmondja, hogy mi a reális. Én csak egy laikus vagyok.

plb1993 # 2018.01.29. 18:11

Sziasztok!

Tavaly október 31-én járt le a diákigazolványom érvényessége. Egy ismerősöm diákigazolvány-matricáját átphotoshoppoltam a sajátomra, elküldtem a diákszövetkezetemnek, akik elfogadták, így az elmúlt 3 hónapban (november, december) tudtam még diákként dolgozni, azon a helyen ahol már több mint 1 éve vagyok.

Szeretném leszögezni, hogy tudom, hogy helytelen amit tettem, nem is szeretném folytatni ezt tovább, hanem rendes állásban elhelyezkedni.

Viszont nem hagy nyugodni a dolog, több kérdésem is lenne ezzel kapcsolatban.

Mennyire könnyen tud kiderülni ez az egész dolog?

A májusi adóbevallás során feltűnik a NAV-nál, hogy ezt a 3 havi jövedelmet (összesen kb. 220 ezer Ft) nem becsületes úton szereztem?

Tudtommal a diák jogviszony megszűnése után 45 napig van még TB-m, azaz december 15-ig. Az első TB-t tehát januárban kellett volna fizetnem. A fentebb említett dolog miatt azonban nem mertem, félve a lebukástól. Ha befizetem, akkor nő a lebukás kockázata - lévén, hogy diákmunkásként dolgozom, de mégis magam fizetem a TB-t? Ez a dolog feltűnik a rendszerben?

Ha kiderül, milyen következményekre lehet számítani?

Leszögezem még egyszer: vállalom a felelősséget ezért, sajnos olyan helyzetben voltam, hogy muszáj volt folyamatosan dolgoznom. Ez nem mentség természetesen, én a könnyebb utat választottam. Szeretném abbahagyni és - ahogy szokták mondani - jogkövető magatartást folytatni.

A segítséget előre is köszönöm.

miti5 # 2018.01.27. 22:06

pontokba szeded itt a mondandóidat milyen penge vagy???