Már bocsi,de elfoglaltad a szállást?
Vakószinűleg nem úgye?
Akkor a hotel jogosan kéri a pénzt mert fenntartotta neked a szobát.
Visszatérítési kötelezettség
- 1
- 2
B.Trixi,
Ezt mi ebből meg nem fogjuk tudni mondani neked.
Ha lefoglaltál egy szállást, csak a végén a fizetésbe csúszott hiba, akkor az, önmagában még nem teszi a foglalást semmissé feltétlenül. Ez nyilván az oldaltól is függ, és annak felépítésétől. A te dolgod lett volna máshogy elintézni a fizetést, mondjuk átutalással, VAGY egyértelműen elintézni a lemondást.
Követeléskezelő, és sima levél? Jó eséllyel megvették a követelést, és a sima levéllel még nem sokra mennek, de nem tudok róla, hogy szállásfoglalásnál eltérőek az elévülési szabályok. Vagyis 5 év, ez pedig ugye még bőven nem telt el.
Nincs ötletem, mire hivatkozhatnál.
Utóirat: A levelezés még 2021 októberében történt.
Tisztelt Jogászok!
Először is nagyon köszönöm a segítségeteket, nektek hála, pozitívan zárult a korábbi végrehajtásos ügyem.
Most viszont teljesen más, sürgős segítségre van szükségem a rövid határidő miatt. 2021 szeptemberében a HolidayChek oldalon ,/ez egy német utatásszervezőket közvetítő, gyűjtőoldal/ a 5vorflug iroda árát kiválasztva a gyűjtőoldalon kezdtem el szállodát foglalni. Eljutottam a fizetésig, de a bankkártyás fizetés nem sikerült. megnyitottam az e-mail fiókot hogy lássam, mi történt a foglalással. Sem akkor, sem később, a mai napig semmilyen értesítést nem kaptam, hogy bármilyen tranzakció született volna. Igy reagálási lehetőségem sem volt. Miután interneten nem sikerült, elmentem a Ruefa budapesti irodájába és ott készpénzért megvettem ugyanazt a szállodát, ugyan arra az időre, ugyanazokkal a nevekkel, ugyanúgy a 5vorflug iroda termékét. Október közepén a 5vorflug irodától kaptam sima levélben egy felhívást és egy német banki számlaszámot, hogy tartozok nekik 570 Euroval és fizessek. A megadott 5vorflug email címre rögtön válaszoltam és írtam a HolidayCheknek is hogy miért kérik a pénzt, mikor a foglalást nem igazolták vissza, ezért újra megvettem az utat és elküldtem nekik a bizonylatokat is erről az utazásról.
A mai napig válasz egyik féltől sem érkezett. Az elmúlt héten, hangsúlyozom, hogy nem én, hanem az utastársam kapott egy emailt egy magyar követeléskezelő cégtől, amelynek a tartalma már nekem szólt, hogy fizessek 03.10-ig kamattal együtt 650 Eurót.
Kérlek segítsetek, hogy mi tévő legyek. Köszönöm!
Ezzel az ügyféllel meg egyezzél ki.
Köszönöm mindenkinek a segítséget, mostantól már biztosan lesz ilyen nyilatkozat!
Miri
A 14 napos elállás mindenkire vonatkozik,de semmi nem tiktja hogy felajánld a ruha cseréjét de már az Osztap által emlitett nyilatkozattal, nehogy ezt is visszakérje 10 nap múlva.
Miri87,
A jövőre nézve érdemes a fogyasztókat lenyilatkoztatni a 29. § (1) a)-nak megfelelően, amikor megveszik a digitális szolgáltatást. Akkor nincs elállás.
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…
Miri87
„amennyiben visszautaljuk a pénzt, akkor egy mínuszos számlát kell kiállítani vagy az eredetit stornozni?”
A kettő ugyanaz. A storno számla mínuszos összeget fog tartalmazni az eredeti számlához képest.
És amennyiben visszautaljuk a pénzt, akkor egy mínuszos számlát kell kiállítani vagy az eredetit stornozni?
Miri87,
„Ugyan 14 napon belül van még a vásárlástól számítva, de ilyen indokkal is követelheti vissza a pénzt? ”
Egyvalamit gyorsan tisztázhatunk : HA vonatkozik rátok a távollévők közötti rendelet, akkor a 14 napon belüli elálláshoz nem kell semmiféle indoklás. Ez biztos.
Vonatkozik-e?
Tekintve, hogy a rendelet "digitális szolgáltatás" pontja alá sokminden belefér, és nincs közelebbről definiálva a 4.§-ban szereplőknél jobban, ezért én azt gondolnám, hogy igen, vonatkozik rátok, és 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Ez esetben nem lehet "utalványra", vagy levásárlási lehetőségre kötelezni, felajánlhatod neki, elfogadhatja, de kérheti vissza a vételárat.
Tisztelt Fórum!
Van egy online játék szerverünk, a játékosok tudnak maguknak játékbeli pénzt, autót, ruhákat stb. vásárolni. 02.14-én vásárolt egy játékos 2 db ruhaszettet (magának és egy barátjának), ők maguk választották, megkapták, azóta is használják. Azonban a tegnapi napon jelezte a játékos, hogy kéri vissza a pénzt, mert a többi játékos beszólogat nekik a ruha miatt. Ugyan 14 napon belül van még a vásárlástól számítva, de ilyen indokkal is követelheti vissza a pénzt? Esetleg van olyan opció, hogy megtagadom a pénzvisszatérítést és helyette azt ajánlom fel, hogy válasszon másik ruhát és cseréljük?
KATA vállalkozásról van szó.
Előre is köszönöm!
- 1
- 2