Nandy ! Be tudnád szurni a cikket ? Megköszönném .
társasházi közös képviselő
Innin ! Egyértelműen nem hatályos. Az A.Okirat és az Szmsz nem rendelkezhet ugyanarról eltérően. A törvény ereje emeli az szmsz rendelkezéseit kötelező érvényüvé. Ha Szmsz van az a mérvadó.
„Nandy ! Be tudnád szurni a cikket ? Megköszönném”
Csatoltam a linket. :)
Vagy keress rá Kelecsényi Tibor nevére, a második találat a gugliban, és ott a "Perel a távhőszolg. II." című cikk.
De vannak más hasznos írások is.
A csalók ellen csak úgy lehet védekezni, ha évente egyszer-kétszer előzetes bejelentés nélkül bemész ellenőrizni... De ezt kétlem, hogy jogszerűen meg lehetne tenni.
Ha meg előre bejelentem az ellenőrzést, akkor van ideje visszaállítani mindent.
Pedig már a vízórák kapcsán is megfordult a fejemben, hogy egyes lakótársak keményen trükközhetnek, mert különben nem lenne a ház havi vízszámlája 80-100 ezer forint úgy, hogy minden lakásban vízóra van, és a közös helyiségekben (a fszt. kivételével) el van zárva a víz...
Sziasztok!
Már 3 levelem szállt el nem tudom hová.Ismét próbálkozom, lehet később mindhárom megérkezik.
Mindenkinek ajánlom a következőket:
http://www.csm.hu/…gosztas.html
MEKKORA MEGTAKARÍTÁS ÉRHETŐ EL AZ ABLAKCSERÉVEL ÉS A HŐSZIGETELÉSSEL?
# ~ 20-30% -os megtakarítás érhető el, miután a fűtéskorszerűsítés is elkészült.
10-ból 8 energetikus szerint maximum 10-15%
Kicsit utána számoltam.A saját költségeim fűtési idényben 170.000.-Ft, ugyanis az átalányon nem tudok spórolni.Kiszámolom 30,20,és 15% 10% megtakarításra:
A felújítás 960.000.-Ft-ba kerül.
1 év alatt megspórolom a 170EFt 30-20-15-10%-át
Tehát számolom megéri-e a felújítás:
30% 960.000.-Ft :(170.000:30%)=960.000:51.000=18év
20% 960.000.-Ft : 34.000.-Ft= 28 év
15% 960.000.-Ft : 25.500.-Ft= 37 év
10% 960.000.-Ft : 17.000.-Ft= 56 év
Gondolom jól számoltam.
Kinek mi a véleménye?
Anna
Az egyik legnagyobb veszélye a dolognak, amikor a nagy albetétes ház egy fogyasztóvá válik, azaz a nemfizetők helyett is fizet a többi. Ez a távhő szolgáltatónak sokkal kellemesebb helyzet, hiszen nyilván a pénzéhez jut ameddig a fizetőképesek vagy akarók el nem érnek annak határáig.
MD.!
Megrendelő a hőmennyiséges cég felé a tház nevében a k.k. Fizető a FŐTÁV felé a tház nevében a k.k. A leolvasási adatok a k.k.-hoz mennek- mondjuk 1x egy évben. Ekkor ő "elszámolja" a lakásadatai, a fogyasztott melegvíz, a főtávnál előre lekötött teljesítmény / un. rend.állás/ és az általa addig a lakásokra kiszabott "számlák" alapján a plusz vagy minusz összeget. Amit én ismerek közelebbről ott még egy plusz tétel is van , aminek mindig más nevet ad úgy "játszik" vele, ahgy akar.
Mazsola66!
A szükséges szavazati arányt- konstrukciótól függetlenül- kizárólag az dönti el, hogy miket tartalmaz a terbvezett beruházás. Nagyon fontos, hogy mihez képest számítódik a megtakarítás, valamint a futamidő. Szerintem még az is, hogy lehetőleg ne legyen olyan résztvevő, aki egyoldalúan meg tudja szüntetni a hőszolgáltatást egy gomb elforgatásával.
A visszaosztás alapja az egész beruházásból az adott lakásra számolt rész, attól függően, hogy mi történt a közös és külön tulajdonban. Pl. ha a beruházó vesz és telepít a tházba egy hőkp.-ot, annak ks.-e kgy.-i határozattól függően osztódhat lakásszám vagy tul. hányad szerint.
Mazsola66
A költségmegosztók felszerelése a tv. módosítás szerint a panelprogram részeként az 50+1%-os kategóriába tartozik.Mivel csak a hitelfelvétel van 70%-os arányhoz kötve, így elég a fentebb említett többség.
A megtakarítási visszaosztást a Hőszolgáltató rendezi, visszautalja a társasháznak a megtakarítás 75%-át, amit a beruházónak kell továbbítanod.
ragyasdezso!
"A megtakarítási visszaosztást a Hőszolgáltató rendezi, visszautalja a társasháznak a megtakarítás 75%-át, amit a beruházónak kell továbbítanod."
Na ezt végképp nem értem; ha mondjuk a beruházóval az a megállapodás, hogy a beruházás előtti, mondjuk 5 év átlag energia felhasználása - a megtakarítás viszonyszáma, akkor ezt kellene a hőszolgáltatónak kifizetni, aki majd a különbözetet egy évig gyűjtva és használva visszautalja a tháznak? Nonszensz.A hőszolgáltató csak a szolgáltatása árát kaphatja, nem?
Az a baj, hogy csak a Nálatok működő konstrukciót vagy hajlandó elismerni. Honnan veszed, hogy panelről van szó, azt meg le is írja, hogy nincs pályázati támogatás.
Mazsola66
A többet megtakarító tulajdonosok állják a visszafizetés nagyobb részét. Aki meg nem takarít meg, az nem fizet. Én kifizettem még vagy két lakásét anno! Nem igazságos,de másként nem tudod megcsinálni! A Hőszolgáltató nem nevesíti a megtakarítást, egybe utalja át! Ha lenne annyi pénzetek, hogy ki tudnátok fizetni, akkor meg lehetne csinálni: nem th.arányos hanem tételes elszámolással.
Mazsola !
Na azért nem ilyen csunya a menyasszony' Az ugynevezett EHO programról van szó, olyan házakban eddig háromban csináltam ilyent,ahol a ház szeretné,de nincs rá pénzük, sok a nyugdijas stb. Az LTP pedig még friss, vagy kevés ( pkd. 10,000 ft/hó)
A lényeg az, hogy a szállitó finanszirozza meg a beruházást, mert ezzel piacot szerez ! Neki a bolt a költségmegosztás dija a következő 20 évben. Ezért korrekt kamattal megfinsnszirozza a beruházást, ugy hogy köt egy 3 oldalu szerződést a társasház, a beszállitó ( pld.Techem ) és a hőszolgáltató. A dolog lényege, s ez fontos, hogy a tulaj mondjuk Mazsola ugyanannyi energiadijat fizet a fűtési szezonban mint a korszerüsités előtt, de lényegesen kevesebbet fog felhasználni, főleg ha a közös kincs a panelhézagszigetelést is megcsináltatja egyidejüleg.Erre van pénz,hiszen a fűtéskorszerüsités ,,gebinbe,, megy.
Az elszámoláskor a tavalyi 2,300 gigajoule helyett a társasház csak 1600 gigajoule-t használt fel,mert mindenki takarékoskodott,mert érdeke.
A megtakaritott 700 Gigajoule kb. 2 millió ft, ennek 25 %-át az elszámoló cég felosztása alapján !!! a Mazsola barátunk kapja meg, a fennmaradó 75 %-ot 1,500,000 ft-ot a távhőszolgáltató átutalja a társasháznak, aki ebből törleszti a beruházást a beszállitó-beruházó felé. Nincsenek kiugró szélsőségek, mert a költségosztók működnek, tehát a megtakaritás is differenciált,de csak a felosztás után.Az első lépés hőmennyiségfelhasználás különbsége a két fűtési szezonban. Ezt forintositják, s ezt követően jön az egyéni elszámolás.
Többéves tapasztalataim szerint 3 fűtési szezon alatt lehet igy kifizetni a beruházást.
A lényeg az, hogy a teljes megtakaritás 75 %-a megy a társasháznak, a 25 %-ot pedig a költségosztók arányában visszaosztanak a fogyasztók között. Dezsőnek abban igaza van, aki alig fűt nagyobb arányban járul hozzá a visszafizetéshez, szerencsére ezt nem sokan tudják. Az az előnye viszont megvan, hogy megtanul fűteni és takarékoskodni, késöbb ez jól jöhet!!!
A következő évben, vagy évtől az 50 lakás feletti ill. 10 millió forintot meghaladó forgalmat bonyolító társasházak éves könyvelését bejegyzett könyvvizsgálóval ellenőriztetni kell.
Szerintetek ez már vonatkozik a 2009 évi könyvelésre is?
Nincs arra lehetőség, hogy több tucat oldalt végig olvasson az ember. Bocsánat ha ez már téma volt.
Természetesen !
A törvény- október 1-től hatályos. Pontositsunk ! Nem 50 lakás hanem 50 albetét felett szűkséges,beleértendők a garázs üzlet egyebek is. Nem könyvvizsgáló hanem minimum mérlegképes könyvelő lehet ,,a gazdasági tevékenységet segitő személy,,. Ha kezelő vagy a Th.törvényt minimum olvasd el az csak 4 oldal . A jövő évi költségvetésről sem lehet dönteni a minősitése nélkül !
Az ez évi elfogadásáról sem!
Köszönöm
Kedves Fórumozók!
A következőkben szeretném a segítségeteket kérni: a hatlakásos társasházunk mai közgyűlésnek nem nevezhető "beszélgetésén" felmerült, hogy az érintett tulajdonostársat akkor is megválaszthatják a többiek közös képviselőnek, ha ez ellen az kifejezetten tiltakozik. Ez a jogérzékem (és a reményeim) szerint mindennel ellentétes, de nagy segítség lenne, ha tudnátok erre vonatkozóan valami hivatalos-szerű választ, esetet mondani, mert úgy könnyebben eloszlatható lenne ennek a rémálomnak még a gyanúja is. ... Ugye csak rémálom? :)
Nagyon szépen köszönöm előre is,
miliB.
miliB
Akarata ellenére senki sem kötelezhető választott tisztség ellátására.
Hat lakásig nem kell közös képviselő.- müködhettek a PTK alapjén is.
ragyasdezso, MajorDomus: köszönöm szépen!
[A felállás most az, hogy az az idős úr, aki 30 éven át közös képviselő volt - le a kalappal előtte egyébként tényleg - most lemondott, és az "ő nem vállalja" + "közös képviselőnek márpedig lennie kell" + "ide külsős képviselő be nem teheti a lábát" kívánságát kellene megoldani, csak nem lehet. Ebből jött a majd akkor akarata ellenére választanak valakit maguk közül a tul.társak mizéria.]
Köszönöm még egyszer!
Tisztelt Fórumozók!
2009.07.19-től próbálom megfejteni mi történik nálunk fűtéskorszerűsítéssel kapcsolatban.
Átadási határidő augusztus 1 volt, van fűtés,de még ma sem vonult le a kivitelező.
Jogász-építész kérdéseimre keresek szakszerű válaszokat.
1: Tavalyi beszámolót beterjeszthet-e a közös képviselő
ha könyvvizsgáló nem látta? Forgalmunk 30-40 millió Ft között lehet becslésem szerint.
2: Rendkívüli közgyűlést hivattunk össze vele 2 napirendi ponttal. Az egyik az Ő leváltása,a másik az új képviselő megválasztása.
Megteheti-e hogy összevonja a beszámolóval és nem tette be az új képviselő választást?
3: Lemondtam SZ.B.tagságomról decemberben .Ezt milyen napirendi pont alatt lehet elfogadni hogy szabályos legyen?
4: Kimerit-e valamilyen szabálysértést azzal hogy a 40 lakóhoz bedobott meghívóhoz mellékelt tájékoztatón olyanokat ir "két türelmét és objektivitását elvesztett lakótárs". "Aaaa úrra előre nem látható anyagi terhet ró,ezek után semmi nem jó neki."
Leirhat-e olyat büntetlenül hogy a szerelők az én lakásomba jutottak be a legkörülményesebben. Ez nem sértés csak lejáratás és hazugság,mert az első komolyabb vitánk akkor volt amikor márciusban 2 napig ültünk otthon a megbeszélt időben feleslegesen mert nem jöttek és ó védte a szerelőket. Lakók írásban soha nem voltak ki értesítve, kötbér sem lesz...
Mellesleg munkámból adódóan napközben is volt időm mindenre. Elsők között volt minden fázis nálunk befejezve. Van-e itt személyiségi jogsértés vagy rágalmazás?
5: Teljes kivitelezésről szól a szerződés,olyan kifejezésekkel "komplett kivitelezés", "kéményseprői szakvélemények beszerzése".
Megteheti-e hogy egy kéményseprói követelmény teljesítéséért szerződésen felül csaknem 1 millió Ft-ot már oda ígért (esetleg utalt ) a lakók tudta nélkül. Véleményem szerint a kivitelező amikor elvállalta az engedélyek beszerzését tudnia kellett az előirásokról amit neki el kell végezni. Nincs utalás előre nem látható költségekről a szerződésben.
Várom szakszerű reagálásotokat, köszönöm.
Stimmel amit Mazsola ir. 3 pontositással.a törvény a 21A $ kivételével október 1-től hatályos, az utóbbi az ügyészségi felügyelet január 1-től.
Ha a tulajok 10 %-a kéri a közgyülés összehivását,az általuk kért napirendi pont felvétele kötelező, persz lehet egyéb is,akár a beszámoló is.
Ha a napirenden szerepel a beszámoló és a költségvetés,arról a könyvvizsgáló véleménye nélkűl dönteni nem lehet.
Az Szb tagság elfogadásáról nem kell dönteni,megteheted akár irásban is,de a közgyülésen a kűlönfélék pontnál is.
1.: 2009 forgalma 30-40 millió volt az idei év 13-15 millió forint lesz, az üzletek bérleti dijával és az elmaradásokkal. A KK. ragaszkodik hozzá, hogy nem kell könyvvizsgáló. Mi van ha a törvényt nem tudó emberek elfogadják a beszámolót?
A meghívó nem tartalmaz idei évre vonatkozó tervszámokat, nem tartalmazza az általunk kért új KK. választást.
4.ponthoz tudna valaki jogi támpontokat adni?
5.: A szerződés mellékletében egyik pont feladatként: "kémény építési engedélyekkel kompletten."
Egy másik pontban "égési levegő bevezetésének kivitelezése, kéményseprő szakvélemények beszerzése"
Ezeket a pontokat olvasva a kivitelezőnek nem kellett volna tudnia, hogy az engedélyek beszerzése előtt karbantartáshoz kéménykibúvókat követel meg a rendelet?
Megtehette a KK, hogy a SZB és a lakóközösség tájékoztatása nélkül egyezkedik a kivitelezővel és vállal kötelezettséget? Nyáron készítették a kibúvókat és a tavalyi beszámolóban javításként próbálja elszámolni.
Mennyi értelme van ügyészségi felügyeletet kérni a szabálytalan meghívó, könyvvizsgáló elhagyása és a személyeskedést is tartalmazó meghívó miatt?
Vélelmezhető, hogy tovább folyik a trükközés.
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat!
A közgyűlés a közös képviselőt bármikor visszahivhatja,akár szerepel a meghivóban akár nem.
A személyiségi jogaid miatt perelhetsz sok értelmét nem látom,mert a közös képviselő is kifejtheti a véleményét,ha nem igazat ir,akkor azért a k.gyülésen felelősségre-vonhatod.
Én azt tenném a helyedben,hogy a törvény szövegét (a k.vizsgálóra vonatkozó részt) minden lakásba eljuttatnám ! Ezt nem tudja megmagyarázni.
lemi
Ha megtartja a közgyűlést, mivel a könyvvizsgáló jelentése nélkül érvényes döntés nem hozható, másnap meg kell támadni az ügyészségen.
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat!
Az 5. pontot nem sikerült még körüljárni.
Tételezzük fel hogy szakmailag szerződésen kívül kell megépíteni a kémény kibúvókat. Ismétlem:a szerződés nem rendelkezik utólagos költségekről.
Erről a vitánk nyáron volt ami elült,mert utána augusztusban nem terjesztette be a közgyűlésen, gondoltam belátta igazamat.
Azonban bedobálta a 2009-es beszámoló tervezetét,amin fűtéskorszerűsítéstől elkülönítve a javítások közé tette be ezt a tételt . Rákérdeztem ez mennyire korrekt mindenki tudta nélkül. A válasz:most már mindenki tudja,ott van a papíron.
Megteheti-e hogy ilyen kifizetést eszközöl a közgyűlés tájékoztatása nélkül?
Járt volna kötbér ,de elfogadott egy 90 százalékos készültséget,70 százalékos befizetés mellett,amiről a határidő lejárta után 30 nappal összehívott közgyűlésen tájékoztatott minket.
Erről mi a véleményetek?
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02