Tudod az ingatlankezelői tevékenység az eseti feladat. Nem minden nap ázik a tető, vagy törik a cső, vagy rogyadozik a kémény. A közös képviselő észlelheti, de ennek javíttatása, lebonyolítása már az ingatlankezelő feladata, pont ezért kell szakembernek lennie.
A közös képviselőt felruházhatjátok munkáltatói jogokkal és ő odafigyelhet, hogy az ingatlankezelő elvégezteti az általa jelzett hibákat.
Mivel megbízási szerződést köttök, annak az a lényege, hogy nem szükséges a teljesítés, vagyis végeredmény nélkül is jár a díjazás. Sajnos a közös képviselő belátása, hogy lelkiismeretesen végzi el a feladatát.
K.
Társasházi közös képviselő megbízási szerződése
- 1
- 2
Köszi Kriszta11!
Igen, a közös képviselőség és a társasházkezelés különböző megnevezésére, elkülönítésére (mármint úgy, hogy a szerződés külön bekezdéseiben részletezzük) és kiemelésére odafigyeltünk, és hivatkozunk is a szerződésben folyton a társasházi törvény különböző §-aira. Most természetesen jogásznál van a szerződéstervezet, és nem is ez a probléma. Hanem a betartatás. A vállalt feladatok esetleg nem úgy és nem akkor teljesülnek, amikor kellene, mi egy darabig szólunk, aztán ezt megelégelve leváltjuk őket. Közben persze hónapok telnek el, ők felveszik a havidíjukat, aztán röhögve elmennek.
Vezettethetünk a társasházkezelővel például olyan jelenléti ívet, mint amilyet a takarító ír alá a faliújságon lépcsőháztakarítás után? Visszatarthatja az SZVB a megbízási díjat, vagy annak egy részét, ha szerinte nem dolgozik megfelelően a társaság? Ha igen, milyen mértékben? Erre nem találtunk semmit a társasházi törvényben.
Sz.Gabor!
Valószínűleg nehezet kérdeztél, hogy eddig nem kaptál választ.
Amennyiben céget bíztok meg, akkor el kell határolni a közös képviselői jogkört, a társasház kezelői feladatoktól. A Tt. szerint 2005. január 1-től társasházkezelő tevékenységet kizárólag szakképzett személy végezhet. Ez a feladat a közös tulajdonú épületrészek, berendezések fenntartása érdekében tervezést, gazdasági számításokat, kivitelezést és annak lebonyolítását foglalja magába.
A közös képviselő viszont a közgyűlés határozatát hajtja végre, az éves elszámolást készíti el, a közös költséget szedi be, valamint a közösség igényeit, érdekeit képviseli, érvényesíti, és az épület fenntartásához szükséges intézkedését teszi meg.
Ellenőrzéséhez számvizsgáló bizottságot kell választanotok magatok közül. 25 lakásnál nagyobb társasházaknál kötelező. Ők kísérik figyelemmel a közös kiadások, bevételek alakulását, a közösség pénzforgalmát, ellenőrzik a közös képviselő intézkedéseit, és díjazására tesznek javaslatot.
Nincs senkinek sem ötlete a problémák megelőzésére? A Társasházi törvény szerint az SZVB-nek van joga ellenőrizni a közös képviselő tevékenységét, és asszem például megtilthatja neki pl. a számla feletti rendelkezést, de ez szerintem drasztikus és egyértelmű módszere illetve előjele a köz.képv. leváltásának. De nem váltogathatjuk havonta...
Sziasztok,
a társasházi közös képviselő (ill. közös képviseletet ellátó cég) most lett megválasztva közgyűlési határozattal, és most fogjuk megkötni (mármint a közgyűlésen kijelölt tulajdonostársak) a megbízási szerződést velük. Tegyük fel, hogy a szerződés viszonylag körültekintően és korrekten tartalmazza a köz.képv. kötelességeit, feladatait, határidőket stb.
Kérdésem, hogyan biztosíthatjuk be magunkat nemteljesítés esetére? Az előző közös képviselőt éppen azért váltottuk le, mert nem végezte a dolgát. Hónapokig tartott ennek észrevétele majd a leváltás, ő meg mindvégig megkapta a pénzét. Hogyan védhetjük ezt ki a jövőben? Milyen jellegű kitétel kerülhet a szerződésbe?
Előre is köszi, üdv, Gábor
- 1
- 2
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02