Véletlenül áthegesztett alvázsám


wers # 2018.10.15. 11:30

másodszorra biztos jobban fog menni

drbjozsef # 2018.10.15. 11:08

Elvégre közéd is lövethettek volna...

gylab # 2018.10.15. 10:52

Végre lezárult az ügy. Azért fél évet buktam vele, azaz az egész nyarat (csak akkor használom/használtam volna).
Csak azoknak, akik hasonló cipőben járnak. Ez az ügymenet működik, bár sokan tagadják a láncban, de erőszakosnak kell lenni. Tehát egy gyors összefoglaló:

  • Utifuti műszaki vizsga, a vizsgáztató eredetvizsgára rendeli.
  • Eredetvizsga, fizetős, itt bukik, rendőrségi feljelentés
  • Rendőrség szakértőt rendel ki, sokat ül rajta, itt már triggerelni kell őket folyamatosan. A szakértő elérhetőségét nem adja meg. A feljelentés a forgalmiban szereplő címre megy, nem a lakcímre!
  • Rendőrség lezárja a nyomozást, bcs hiányában.
  • A határozattal meg kell keresni az eredeti eredevizsgálati jkv kiállítóját, hogy módosítson. Ez megy mail-ben. Egy napon belül megjött a válasz, hogy elkészült, bármely kormányablakban átvehető. Akkor is, ha ezt sok kormányablakban tagadják.
  • Be kell jelentkezni új szám beütésére a területileg illetékes Műszaki Állomáson. Pest megye Gödöllőhöz tartozik.
  • Csak akkor teszik meg, ha a forgalmiban lévő cím területileg megegyezik a lakcímmel. Ha valamelyik a kettő közül nem ahhoz a területhez tartozik, akkor nem csinálják meg. Viszont a lakcím átvezetés a forgalmiban ingyenes, kormányablakban intézik. Akkor is ingyenes, ha pénzt akarnak érte! Vagy el kell menni másik kormányablakba.
  • A bejelentkezés fizetős, kb. 20kHUF. Nyugta nincs, de aláíratnak veled még két üres A4 lapot is. Csak KP-vel lehet fizetni!
  • 1-2 hónap a várakozás, majd a kijelölt időpontra viheted a járművet. Az időpont azt jelenti, hogy akkorra viszed, majd valamikor megnézik, ez min. 3-4 óra! A csókosok előznek...
  • Útvonalengedély is kell, mert ott ugyan nem kérik, de rendőr bármikor útközben. Ezt kormányablakban lehet kérni, kiadása kb. 40-60 perc. Ez fizetős, de nem lehet sem KP-vel, sem kártyával fizetni, csak postai csekken! Olyan helyre menjetek, ahol van a közelben posta, mert a csekket vissza kell vinni. Nosztalgia, évek óta nem láttam befizetett postai csekket.
  • beütik az új alvázszámot. Most már két példányban. Mielőtt örülnénk, hogy ha megsérül az egyik, akkor ott a másik, nem, hanem ha bármelyik megsérül, akkor bukta. A beütésért is kell fizetni, 10k alatt.
  • Célszerű a műszakit is mindjárt megcsináltatni, ne kelljen ahhoz is még egy útvonalengedély, ezt is az időpontkérésnél kell megrendelni.

Konklúzió: nem követtem el semmit, de azért fél évig nem használhattam a futómat, és 100k fölött volt a fizetendő. Persze nézzük a jó oldalát, nem kaptam letöltendőt...

drbjozsef # 2018.08.30. 11:55

Tengerbe dob + feljelentés, hogy ellopták. Onnantól nem kell fizess semmit.

Egyébként meg minimum tanulság az, hogy bárki bármit csinál az autóval (vagy bármivel, lakással, telefonoddal, gázkazánnal), Te körbefényképezed mindenhonnan. Én az alapján lehet, hogy zaklatnám a "szakértőt", bár tartok tőle, hogy a hivatkozás az lenne, hogy mindent szakszerűen, az ilyenkor szokásos módon csinált, nem hibázott, nem tehet róla, neked van bilivasból az utánfutód. Vagy ilyesmi.

gylab # 2018.08.30. 10:53

Frissítés: lezárták a nyomozást, nincsen bűncselekmény.

Most jön a neheze, ugyanis a szakértő teljesen lecsiszolta illetve lesavazta a számot, most már egyáltalán nem látszik. Új szám beütésére van szükség. Ez egyszerűnek tűnik, azonban nem az. A beütéshez a műszaki állomás beütési engedélyt kér, amit a kormányhivatalnál lehet kérni. Ehhez azokat a papírokat kell bevinni a kormányhivatalhoz, amiket a kormányhivatal adott ki. Furcsa is volt, és a magasságos hivatal nem is ad ki ilyen engedélyt, mert nem történt bűncselekmény. Ez most egy dead-lock. Mert enélkül a papír nélkül viszont nem ütik be a számot. Lehet, valami bűncselekményt kellene elkövetnem, akkor megkapnám?

És ami másoknak is érdekes lehet, a Kormányhivatal szerint a következő lenne az eljárás ilyen esetben (fontos, mert senki nem tudja, neten sincsen fent, kormányablak ügyintézők is az NKH-hoz küldenek, ami lassan egy éve nem létezik):

  • Műszaki vizsgán bukik a jármű, eredetvizsgálatra küldenek
  • Eredetvizsgálaton bukik, kap egy Hatósági Igazolást, ami szerint megváltoztatták az eredeti számot. Eredetvizsgáló feljelentést tesz. Figyelem, a forgalmi engedélyben lévő cím alapján illetékes kapitányságon, nem a tényleges lakhely szerintin!
  • Rendőrség egy hónapon belül kijelöl egy szakértőt
  • Szakértő 3 hónapon belül elkészíti a szakvéleményt (vagy nem sikerül neki, de szankció nincs, megteheti)
  • Rendőrség 1-2 hónapon belül lezárja a nyomozást (vagy nem sikerül neki, de szankció nincs.), erről ad egy határozatot papíron (a papír elektronikusan aláírva, akármit is jelentsen ez), tehát ne aggódjatok, ja nincs aláírva, lepecsételve. A lényeg, hogy az szerepeljen benne, hogy nem történt bcs.
  • Ezt a határozatot el kell küldeni az eredeti eredetvizsgálati jegyzőkönyvön is szereplő hatosag@bfkh.gov.hu címre egy kérelemmel, hogy az eredeti jegyzőkönyvet javítsák ki.
  • Javítás megtörténik (nekem aznap), az eredmény átvehető bármelyik kormányablakban. Akkor is, ha ezt határozottan tagadja akár az összes kormányablak dolgozó, vezetővel együtt. Ebben az esetben nálam kizárólag az emelt hangerő segített. Ennek hatására telefonos segítséget kértek, ami alapján röpke egy óra alatt elkészült a nyomtatás.

Innentől csak fikció, a kormányhivatali fejes alapján:

  • Ezzel az eredetvizsgálati papírral el kell menni a műszaki állomásra, ahol beütik a számot. Fontos! Csak a helyileg illetékeshez, ez megyeileg értendő. Mindegyiknek meg kellene csinálnia, akkor is, ha ezt tagadják. Vas Gereben pl. simán elhajt Szigetszentmiklósra, pedig pontosan ugyanannyira illetékes mindkettő. Csak megjegyzés, mindegyik az Érdi Járási hivatalhoz tartozik, ami Budapesten van a Komócsy utcában.
  • Műszaki állomás alapján:

A kormányhivataltól kapott papírt be kell vinni a kormányhivatalba, és az alapján kérni kell egy alvázszám beütési engedélyt. A kérelemre a kormányhivatal (kb. 2 hónap alatt) kijelöl egy műszaki állomást aki egy átalakítási engedély (jó pénzért) után (jó pénzért, kb. két hónap alatt) beüti az új számot.

Ezután már csak egy új tk és forgalmi.

Magyarország, én így szeretlek! Ja nem.

gylab # 2018.06.06. 13:26

Megérkezett a szakértő. Majd' 2 hónap elegendő volt hozzá.
Megnéztem, mit csinál, hát bizony az a belehegesztés tényleg megtörtént (eddig nem is láttam, szerelő intézte), azonban a 10mm magas szám alsó, kevesebb, mint 1mm-es részén, és csak 2-3 számjegyet érint. Ettől a szám teljesen olvasható. Hogyan lett akkor ez egyedi azonosító szándékos megváltoztatása????? Még kétértelmű számjegy sincsen! Ez tán nem egy hamis vád? Egyértelműen sem áthegesztés, sem eltüntetés hegesztéssel, sem szám megváltoztatás nem történt.

Más: a szám egy része tényleg alig olvasható (nem a hegesztett részen). Ennek oka egyszerű, elkopott. Mitől? Hát azt pont meg tudom mondani: hát az eredetvizsgálóktől meg a szakértőktől, mint a mostani. Merthogy simán elővette a 40-es csiszolópapírt, és LECSISZOLTA! Aztán közölte, hogy le lett csiszolva, és nem olvasható! Hát persze, hogy le lett csiszolva, hisz most csiszoltad le B+! Aztán, ha már lúd legyen kövér, még valami savval is megmaratta. Ez így rendben van? Ezt a kárt simán neki kellene téríteni!

gylab # 2018.05.24. 14:28

Na azt sajnos pont nem lehet. Ugyanis ideiglenesen 2300Ft-ért határozott időre vonathatom ki, max fél évre és csak kétszer. Azt nem tudom a zűrlapra írni, hogy "amíg le nem zárják le az ügyet". :(

Atis77 # 2018.05.24. 11:07

vonasdd ki ideiglenesen míg le nem zárják az ügyet.

gylab # 2018.05.24. 08:54

Sajnos ebbe is futottam már bele. Bedobhatom a tengerbe, de attól még fizetnem kell rá teljesítményadót (ekkora képzavart...) és a biztosítást sem tudom felmondani. Ráadásul örök életemre. Kivonatni sem tudom forgalomból. Én csak fizetni tudok utána, de azt aztán bőven.
Amúgy eltelt megint egy hónap, a szakértő még mindig nem jelentkezett. Ilyenkor nincsen a nyomozásra valami határidejük? Akár évekig húzhatják?

LelkesK # 2018.05.17. 08:52

Lehet olcsóbb lett volna ha bedobod a tengerbe s veszel egy másik utánfutót?

gylab # 2018.04.24. 06:35

Feltéve ha nem ítélnek letöltendőre a végén bűnügyi költségtérítéssel....

Szerintem ez azért kétélű. Most persze ki vagyok akadva, de azt is lássuk, hogy azért nem lopják el, mert nem lehet utána lepapírozni. Ez önmagában nem baj. Itt talán úgy lehetett volna könnyíteni, ha az eredetvizsgáló - aki ugye erre felkent személy/cég - megállapítja az előző papírokból, fényképekből (pl. ami a számról készült, mert egy része látszik most is), hogy ugyanaz a jármű, csak a szám sérült. Mivel a jármű ugyanaz, ezért így a rendőrséget/szakértőt ki lehetett volna hagyni az egész játékból, hiszen bűncselekmény gyanúja nem merült fel. Mert szerintem egy megalapozott gyanúhoz több kell, mint egy vázszám, amibe belehegesztettek. Amúgy sem életszerű, hogy egy 50-80e Ft értékű (ha rendezett papíros!) kissé lelakott 30 éves szgk utánfutót ellopjanak, majd lepapírozzanak, hiszen olcsóbb venni egy tisztát.
Egyébként tanúként hallgatnak meg, nem gyanúsítottként.

facsiga77 # 2018.04.23. 18:27

Hogy mik vannak.

Legalább látom, hogy a rend derék őreinek milyen komoly feladataik vannak a trafipaxszolás mellett, amitől aztán nem jut idő a többire.

Tragikomédia.

Ja és mindezt az állam pénzén, mert a szakértő nem ingyen van. Meg az a jópár rendőr munkaóra sem a teljes apparátussal a háttérben.

Vadsuhanc # 2018.04.23. 15:59

Hogy már el is indult a büntetőeljárás? ... az más....

gylab # 2018.04.23. 15:55

Kérdeztem, sajnos más az eljárás, ha természetes elhasználódás miatt sérül, és más ha szándékosan. Jelen helyzetben ez szándékos, ezt le sem lehet tagadni.
Frissítés: Rendőr bácsi telefonált, hogy mégsem szállítja el, kijön a szakértő a mostani tárolási helyére. Így gyorsabb az eljárás. Amúgy maximálisan segítőkész, de nem tekinthet el sem a kihallgatástól, sem a szakértőtől, mert ilyen esetben ez az ügymenet. Még akkor is, ha teljesen nyilvánvaló, hogy a hegesztés nem a szám megváltoztatására irányult. De ez kell ahhoz, hogy kapjon engedély új számra.

Vadsuhanc # 2018.04.23. 15:05

gylab

Miért nem annak nézel utána, hogy sérült alváz esetén mi a lehetőség? Az illetékes Hivatal engedélyezheti az újraépítést és, ha az alvázszám is sérült, akkor új alvázszám használatát is.

Olcsóbban megúsznád szerintem, de ha ilyen tökös rendőrismerőseid vannak :-)

Vicc volt....

gylab # 2018.04.23. 13:24

Sikerült megtudnom az ügymenetet:

  • Eredetvizsgálat, ott bukik
  • Kormányhivatal, az feljelentést tesz a rendőrségen. Méghozzá azon a rendőrségen, ahol a vizsga volt.

Most itt tartok, a következőket a rendőr bácsi mondta:

  • Rendőr bácsi lefoglalja a járművet, elszállítja.
  • Szakértőt rendel ki, aki megállapítja, miért sérült. Ez nem lesz nehéz, mert a szerelő el is ismerte.
  • Lezárja a nyomozást
  • Ezzel a határozattal NKH, ahol beütnek egy új számot.
  • Azzal okmányiroda, új forgalmi, új tk.
  • Műszaki vizsga

Persze a hurcolászáshoz útvonalegedély, mert a műszaki lejárt.

Szóval para nincsen, de úgy néz ki, az utifuti értékének kétszeresét alhangon ki fogom fizetni. :(

Atis77 # 2018.04.22. 05:35

Szerintem kap egy tsc számot azt kész. Nem hinném túl kell parázni a dolgot.

gylab # 2018.04.18. 13:18

Bocsánat csak most látom, sikerült majdnem (azaz nem) helyesen írni a topicot.... Esetleg vki moderátor javíthatná alvázszámra. Köszönöm.

gylab # 2018.04.18. 13:17

Üdvözlök minden fórumozót! Látott már valaki hasonló esetet?
Véletlenül áthegesztették az utánfutóm vázszámát. Kölcsönadtam, letörték a gyámkereket, majd visszahegesztették, úgy hozták vissza, azonban nem túl figyelmesen hegesztették, mert a varrattal belementek a vázszámba. Most ment időszakos műszakira, onnan elküldtek eredetvizsgára, ahol megállapították, hogy szándékosan rongált. Persze, a hegesztés szándékolt volt, de a szám rongálás nem, egyszerűen nem vették észre.
Ilyenkor mire számíthatok? Az utifuti előélete tiszta, évek óta az én tulajdonom, eddig nem is volt gond vele.