Használtautó, Garancia???


Gongyisz # 2015.03.15. 15:25

Tisztelt Fórumozók,

Nagykőrösi úti használt autó kereskedésben vásároltam egy 9 éves személygépkocsit. Laikus lévén hittem a hirdetésnek, illetve a kereskedőnek a felszereltség kapcsán, azonban a szervizben kiderült, az autóban nincs ABS, melyet a hirdetés tartalmazott, és melyre rákérdeztem a helyszínen is(megvan a hirdetés kinyomtatott példánya)- ez számomra fontos szempontja volt a vásárlásnak. Milyen érdekérvényesítési lehetőségem van a kereskedővel szemben (díjvisszatérítés, autó visszavásárlás stb.)?
Köszönettel! Gyöngyi

p.-né # 2015.02.17. 13:43

Tisztelt Ügyvéd Úr!

A segítségét szeretném kérni.

2014. decemberében vásároltam egy 2009-es, külföldről behozott Opel Vivarot 110.000 km-rel egy kereskedőtől (aki közvetítőként igénybe vett egy másik autókereskedőt).
A megvásárlás előtt a közvetítő elvégeztetett egy műszaki előzetes átvizsgálást, ahol rögzítésre került, hogy a bal alsó gömbcsukló lóg, jobb külső kormányösszekötő lóg, olajszivárgás a vezetékből, jobb hátsó féklámpa nem működik, pótféklámpa nem működik, rendszám világítás nem jó.

Az eladás előtt a KPM-hez vitte műszakiztatni az autót a közvetítő.
Az adásvétel előtt egy szerviz átnézte az autót, és mindent rendben talált.

A vételárból leszámolták a javítási költségek egy részét, mivel mindent nem javítottak ki.

A vásárlás után elvittük szerelőhöz, hogy átnézzék az autót, hogy valóban minden rendben van-e? Az autó jó állapotban van, ezt állapították meg.

Nem sokkal a vásárlást követően találtunk külföldi okiratot, ahol már tavasszal 180.000 km volt az autóban. Rögtön felkerestünk egy opel márkakereskedést (alig tudtuk elvinni az autót, mert nem akart beindulni. Aksit kellett cserélni benne) és lekérdeztük a szerviz előéletét, és megállapították, hogy 203 ezer km volt benne már 2014. áprilisában.
Az autó műszakilag viszont jó állapotban van.

2 héttel később, mikor használni akartuk az autót, nem akart beindulni, csak 2 órás küzdelem után sikerült, de akkor a motor brutálisan kopogott és iszonyú mennyiségű füst jött ki a kipufogón.
Azonnal elvittük a szerelőhöz.

Jelenleg úgy áll a dolog, hogy a motort áztatni kell, mert teljesen szét van rohadva, rozsdásodva, nem tudják szétszedni még, és nem tudni, hogy mi okozza a bajt (eddig). Fénykép is készült a motorról.

Érdeklődni szeretnék, hogy ebben az esetben az eladóval szemben felléphetek-e a szavatossági igényemmel?
Mit lehet tenni ebben az esetben?

Válaszát előre is köszönöm!

Lorevi # 2015.02.16. 13:26

Tisztelt Ügyvéd Úr!
Segítséget szeretnék kérni abban, hogy 2014.11.17- én vásároltunk kereskedőtől egy autót, amely Németországból lett behozva. Azóta több problémánk is volt vele, szinte kettő hetente szervizbe hordjuk az autót (szervo olaj, nívó pálca, téli gumi, elfolyik az olaj, stb...). Most kiderült, hogy hengerfejes, ami nem olcsó mulatság. Kérdésem az lenne, hogy tudunk e valamit tenni, hogy a kereskedő állja a költségeket vagy legalább egy részét? Adás vételi szerződésem nincs. Nem kaptam, a kereskedő intézett el mindent (okmányiroda, biztosítás, stb.) én aláírtam, mondta, hogy mindenből kaptam én is egy példányt.
Köszönöm a segítségét!

gaben26 # 2015.01.31. 11:07

Tisztelt Ügyvéd Úr!
Augusztus vegen lizingeltem egy autot.2ev muszakival.
Pont ezert biztam benne hogy az auto megfelelo muszaki allapotban van.Kereskedesbol lett veve a geojarmu.Vasarlaskor sajnos nem tudtam rendesen szemrevetelezi az autot,csak feluletesen.Most a napokban elvittem egy allapotfelmeresre mivel nem mukodott rendesen.Es a problemai folyamatosan sorba jottek elo.Az allapotfelmeresen kiderult,hogy az autonak nem keves baja van.Futomu szinte teljes cserere szorul :legescsillapito elol mind ket oldalt kuka!Bal ill Jobb also lengokar ,gumiszilentek,fektarcsa fekbetetek...kozolte az autoszerelo hogy ezek nem fel eves meghibasodasok.E mellett az autonak mas muszaki problemai is vannak.Mivel egy 2000evjaratu BMW rol van szo nem olcso dolog a javitasa.A vetelara 700ezer ft volt.4evig fizetem meg havi 30ezer ft al.Ami 1.3m ft lessz, egy romhalmazert.Felvettem a kapcsolatot a kereskedovel o allitja hogz egz patika allapotu autot adott ide.190 000km el! Egy 14eves autot.Kozoltem vele hogy bevizsgaltatom azt is hogy valos km rel adta e ide az autot,mire o hogz nincs szugseg ra.Gondolom az is atvagas volt.Azota is huzza az idot hogy beszel az illetekes szemellyel stb.A tanacsat kernem hogy mit tudok csinalni ebben az esetben.

guba" # 2015.01.28. 18:33

Igen, van szavatosság.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

seri01 # 2015.01.23. 20:49

Tisztelt Ügyvéd Úr!
Kérdésem a következő lenne, hogy 2014.11.03-án vásároltam egy Renault Megane 2003. évjáratú személygépkocsit. Átírást követően olajszivárgást észleltünk, aminek a megjavíttatását vállalta a kereskedő, váltócserére szorult.Így 11 hó 6-án tudtam csak a tulajdonomba venni az autót,ami rá 5 napra kb 500 km megtétele után lerobbant.A szerelő megállapította hogy teljes motor cserére szorul.A kereskedő nem vállalja ennek megjavíttatását.Mit tudok ilyenkor tenni? Él e ilyenkor valamiféle garancia vagy szavatosság a vásárlást követően? Vagy érdemes e jogi útra terelni az ügyet?
Válaszát előre is köszönöm!

Atis77 # 2015.01.21. 05:55

kb 100x le van ide írva csak vissza kellene olvasni

bubcso # 2015.01.20. 07:10

Tiszteltem.Segitséget szeretnék kérni.2014 DEcember 19-én vettem egy ford focus 1999-évjáratu 1.8 dizel autot.A tegnapi napom elromlott.Szervizbe vittem.Hibája lett:Adagolo vezérlés elromlott rajta.Javítási dij össz:310000 ft.Hát ez padlora küldött.Milyen jogom van az autokereskedövel szemben?valami van egyáltalán? Elöre is köszönöm a választ.

Lanya # 2015.01.18. 10:13

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Köszönöm szépen válaszát,sokat segített! :)

guba" # 2015.01.17. 19:54

Tisztelt Lanya!

Fogyasztói szerződés esetén a vevőt nem lehet érvényesen "lemondatni" a szavatossági jogairól, de Önnek nem is erre kell hivatkoznia. Hiszen 15-20 éves kocsik esetében a hibátlanság mértéke más, mint új vagy fiatalabb autók esetében. 300 ezer km megtétele után a vevőnek számítania kell arra, hogy a kocsinak lehetnek olyan hibái, amelyek a kopásból és a természetes elhasználódásból erednek. Ilyen hibák esetében ezért nem támaszthat szavatossági igényt és nem azért mert a szerződésben ezt (egyébként érvénytelen módon) kizárták.
Használt dologra pedig kötelező jótállás nincsen, tehát "garanciáról" nem is kell rendelkezni.

Lanya # 2015.01.15. 23:15

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Soraimat kezdem azzal,hogy használt autó kereskedő vagyok...
Fórumokon inkább csak a vásárlók jogairól lehet olvasni (garanciális jog,szavatossági jog,stb..) a kerekedők jogairól szinte semmit,kötelezettségeiről viszont annál inkább lehet olvasni.
A válság kezdete óta kifejezetten olcsóbb kategóriás autókat árulok (12-20 éves dízeleket,melyek km futása 200000-300000km). Természetesen ebben a korban és futás teljesítménnyel rendelkező autóknál már elég gyakori a meghibásodás veszélye.
Többször is volt példa arra,hogy az igen tisztelt vevő annyira ki van "okosodva",hogy neki 6hó garancia és -vagy szavatosság jár az általam értékesített gk.-ra,így mindenféle kissebb-nagyobb meghibásodás miatt "zaklattak".
Kérdésem az,hogy ha az adásvételi szerződés megjegyzés rovatába kézzel beírjuk: A vevő a garanciális és szavatossági jogairól lemond., ez így jogszerű lenne,vagy továbbra is kellene vállalnom szavatosságot az öreg és kifejezetten olcsó csotrogányokra? Mert egész egyszerűen nem értem milyen világban élünk?!
Pl.: Árultam egy BMW 525tds-t,1997-est,340000km.-el, 550000ft.-ért. U.e. a tipust árulják 8-900000ft-ért is,.Én törekszem arra,hogy az általam eladásra kínált gk-k piaci ár alatt kerülhessenek értékesítésre.
Erre jön a vevő,hogy jaj de jó,jaj de szép,stb...,megveszi az autót. Majd eltelik 2 hónap és hív,hogy adjak neki vissza 150000ft-ot mert elkezdett folyni az adagolóból a gázolaj,és ennyiért újítanák fel.
Persze,a magyar milyen?! A legolcsóbbat,mert a kereskedőt úgyis "behúzzuk" a szavatossággal! (tisztelet a kivételnek)
Ez normális?! Kérdezem én erre,hogy mit tehet egy kereskedő?
Ha az adásvételiben a vevő lemond a jogairól,akkor az valóban bukta a jogait,vagy hiába mond le mert azok akkor is megilletik?

Nagyon várom megtisztelő válaszát!

Üdvözlettel: Sz. L.

KAV1 # 2015.01.14. 08:40

Koszonom a segito szandekot! Ugy tunik megoldodik a helyzet. Megjavitattjak,legalabb lesz egy megbizhato motorjuk :) 80000 km van meg csak benne, nem biztos ,hogy a cseremotor jobb allapotu lenne... amugy fura,hogy ide azert ir az ember,hogy jogi segitseget kapjon,de meg csak valasz sem erkezik ez ugyben.. valoszinuleg nem mukodik mar ez a forum....

Atis77 # 2015.01.14. 07:10

KAV1

Szerintem egy motorcsere olcsőbban kijönne. Milyen motor van a kocsiban?

KAV1 # 2015.01.12. 09:59

Tisztelettel Roboked

Hozzászólás ↓
Kocza lászló - 2015/01/12 - 02:34 szerint:
Udvozlom! Sajnos en is beleszaladtam egy eladas utani hibaba. Par napja eladtam egy autot,akkor meg nem is volt vele lathato,hallhato baj… Masnap hivott a vevo,hogy kopog, zorog a motor,ill mar be sem indul. Teljes meglepeteskent ert,mivel en 38000 km tettem meg vele hiba nelkul o meg kb 300 km es maris beutott a krach… 3 napra erre ujra felhivtak, kiderult elszakadt a vezermuszij,oda a vezerles,szelepek…. summa summarum 250 000 ft ot ker toluk a szerviz. Aminek legalabb a felet tolem varnak! Perrel fenyegetoznek, es meg a kocsi visszahozasan is gondolkodnak…
Kerdesem a kovetkezo, bar olvasva a bologot, maganszemelykent nekik kellene bizonyitani, MIT TEHETEK? ill MIT KELL TENNEM? Termeszetesen ugyvedet is meg fogok keresni,de az onok velemenye is erdekelne. Azt meg el kell mondanom,hogy a vevo utolag azt mondja en nem szoltam neki…bar en elmondtam tobbszor is,hogy en szervizben soha nem jartam a vizsgan kivul…. csak benzinkuton. Nem nagyon ertem miert nekem kellett volna elmondanom hol nem jartam,mit nem csinaltam a kocsival. Valoban keves volt azt elmondanom mit csinaltam a 2 ev alatt amig enyem volt a kocsi?? Anyit meg kiegesziteskent hogy egy Astrarol van szo es ez a javitas a vetelar fele…. szoval igy nezve borsos osszegrol van szo. Valaszukat elore is koszonom.

guba" # 2014.12.10. 18:58

Az öntvények javítására is léteznek hegesztéses javítástechnológiák. (Nikkel bázisú heganyaggal pl.) Egyébként sem tűnik életszerűnek, hogy a kipufogó öntvény ne legyen a turbótól függetlenül cserélhető.

Jogos lenne e a követelésem a kereskedővel szemben?

Ha leírása alapján ezt bárki meg tudná mondani, akkor miről szólna a bizonyítási eljárás?
A rövid válaszom az, hogy ha öreg kocsit vett olcsón, akkor jobban jár, ha a javításban gondolkodik.

mimo22 # 2014.12.09. 15:11

Tisztelt Szerkesztőség.olyan problémával fordulok önökhöz hogy 2014.11.15-én vásároltunk egy autót amin 1500km megtétele utàn erős kipuffogógáz szag jött az utastérbe.Ezután elvittük szerelőhöz és ott kiderült hogy el volt törve a leömlő öntvény ami csak turbóval cserélhető ,aminek javíttási költsége 240000 Ft volt.A szerelő megálapította hogy ez meglévő hiba volt nem az én használatom alatt repedt elJogos lenne e a követelésem a kereskedővel szemben????Segítségüket előre is köszönöm.

huntah # 2014.12.07. 18:14

Köszönöm.

guba" # 2014.12.07. 04:33

Ez a kérdés így rosszul van feltéve. A szavatossági kötelezettség a szolgáltatás hibátlanságáért áll fenn, és a megalapozott szavatossági igényhez igazodik.
Itt a kérdés inkább az, hogy 16 éves kocsinál a vevőnek kell-e ilyen jellegű hibára is számítania. Az én véleményem az, hogy ilyen idős kocsinál már minden olyan hiba fennállásának a rizikója a vevőé, amely valamilyen módon a természetes elhasználódásra visszavezethető. Tehát nagyon szűk körben tudok megalapozott igényeket elképzelni, és inkább csak abban az esetben, ha az autót úgy kínálták, hogy nagyon megkímélt, vagy igényesen felújított.

huntah # 2014.12.06. 17:07

Üdv! Egy kérdés, kis értékű autóról.
Ha vettem magánszemélytől két hete egy 16 éves autót normális piaci áron 180eFt-ért, és most kiderül, hogy hengerfejes (kb 80eFt a javítás), akkor milyen értékben lehet szavatossági kötelezettsége az eladónak?
A vételárhoz képest aránytalan a javítási költség, de tényleg ennyi.
Az autó relatíve sokat, 250.000 km-t futott, folyamatosan forgalomban volt, és az általános állapota a korának megfelelő, megkímélt, a fenti hibától eltekintve.
Köszönöm!

mimo22 # 2014.12.06. 13:08

Tisztelt Szerkesztőség.olyan problémával fordulok önökhöz hogy 2014.11.15-én vásároltunk egy autót amin 1500km megtétele utàn erős kipuffogógáz szag jött az utastérbe.Ezután elvittük szerelőhöz és ott kiderült hogy el volt törve a leömlő öntvény ami csak turbóval cserélhető ,aminek javíttási költsége 240000 Ft volt.A szerelő megálapította hogy ez meglévő hiba volt nem az én használatom alatt repedt elJogos lenne e a követelésem a kereskedővel szemben????Segítségüket előre is köszönöm.

Atis77 # 2014.12.06. 05:39

Hacsak nem maga a kinyomócsapágy hidraulikus, ahhoz le kell venni a váltót.

guba" # 2014.12.05. 09:42

Az eladónak van szavatossági kötelezettsége, és az mellett is vélelem áll, hogy a hiba oka már az adásvétel idején is megvolt.

Viszont majdnem biztos, hogy Önt félrevezették a javítás költségeit illetően.
A hibát valóban vagy az alsó (munkahenger), vagy a felső (főhenger) meghibásodása okozta. Az, hogy melyik, általában teljesen egyértelműen látszik: amelyikből szivárog a folyadék. Nagy valószínűséggel az alsó egyébként. Gyakorlatilag minden típushoz lehet kapni felújítószettet, amely egy új dugattyút és a gumikarmatyúkat tartalmazza. Az ára néhány ezer forint, a cseréje egy munkaórába belefér.

andeo # 2014.12.04. 21:19

Tisztelt Szerkesztőség!
A múlt héten kereskedőtől vásároltunk egy külföldről behozott 3,5 éves autót 2,2M Ft-ért. Szerdán hoztuk haza (kb.220km). Szombaton tudtuk először használni, mentünk vele kb. 150km-ert autópályán, majd sebességet kellet volna váltani, de beesett a kuplung pedál. Már induláskor is volt olyan, hogy sebességváltáskor nem emelt ki teljesen a pedál pár másodperc múlva ugrott ki. Az nap el is vittük a szervizbe. Megnézték az autót, és kuplung munkahenger ment tönkre. Ha szerencsénk van a felső ment tönkre, aminek a javítása kb. 60000Ft, ha viszont az alsó, akkor akár 300000Ft is lesz a javítás. Azt szeretném megkérdezni, hogy erre a hibára ilyen rövid időn belül van e szavatossági kötelezettsége a kereskedőnek?
Várom megtisztelő válaszukat. Köszönöm.

Banita82 # 2014.11.22. 10:59

Tisztelt Szakértők!

Múlt héten vásároltam egy autót 172000 km-el, amiről egy program segítségével már másnap megállapítottuk, hogy több, mint 300.000 km van.
Ezen felül jött a következő pofon az eredetiség vizsgálatnál, miszerint az autó jobb oldala teljesen le lett zúzva az elvár 100-120 helyett kb. 500 a festékréteg vastagság. Erről sem kaptunk tájékoztatást. De, hogy még kerekebb legyen a történet nem adták ki az eredetiség vizsgálatról az igazolást, mert a motorháztetőnél valami nem gyári és nem merték rámondani, hogy minden rendben, hanem megkértek, hogy hétfőn vigyem vissza, mert akkor egy komolyabb szakértő lesz ott, aki jobban meg tudja állapítani, hogy mi a helyzet az autóval. Megmondom őszintén ezen a héten az autó már olyan szinten felörölte az idegeimet, hogy szeretnék elállni az adásvételi szerződéstől illetve szeretném visszakapni a régi autómat, amit beszámítottak. Van e erre lehetőségem?

Segítségüket köszönöm szépen.

Boszi20 # 2014.11.21. 07:46

Tisztelt Szakértők. Olyan problémával fordulok Önökhöz hogy vettem 2014 10 02 án egy 900000 ft ért egy autót a Fővárosi Autópiac egyik kereskedőjétől és elromlott. Az autót lízingre vettem. 350000 Ft Önrészt fizettem és 550000 Ft a lízing.Az autó 1 hete megadta magát. A Szervíz szerint 300-400 ezer forint a javítási költség. Kérdésem az lenne hogy másfél hónap után van e valamilyen garancia, szavatosság amit érvényesíteni tudnék a kereskedővel szemben? Mert a Szervíz szerint ezek a hibák nem a másfél hónap alatt keletkeztek. Azt mondta a kereskedő, hogy kifogástalan állapotban van. A próbakörön is minden rendben zajlott idáig. Válaszukat előre is köszönöm