Használtautó, Garancia???


Gábor_ # 2011.04.13. 02:12

Sajnos mind a kettőt vitatja: nem ismeri el, hogy hibás volt a váltó vásárlásnál, szavatossági kötelezettség említésére pedig szerintem körberöhögne. Azt mondja: az autót megnéztem, kifizettem, elvittem. Mit kezdjen ő azzal, ha akár a motor is beáll hazafelé.

guba # 2011.04.12. 06:27

Ha esetleg tudnád bizonyítani, hogy az adásvétel előtt kiütötték a hibakódot, akkor jó esélyed lenne egy megtévesztésre alapozott sikeres megtámadással, és akkor az egész problémától megszabadultál.

guba # 2011.04.12. 06:23

Én inkább egy bontásból származó, de jó állapotú váltót javasolnék javíttatás helyett. 10 éves kocsi váltójára kár rákölteni ennyit, valószínűleg nem fogsz már újabb 500000 km-t megtenni vele. Ha pedig nem javíttatod meg a váltót, elég ha egy márkaszerviz hiba-felvételezi, és csinál egy hozzávetőleges költségvetést a javításról. Nem mindegy, hogy az eladó a hibát vitatja-e, vagy azt, hogy neki szavatossági kötelezettsége van. Ha nem a hibát, illetve a követelés mértékét, akkor mindenképpen egyszerűbb a dolgod.

Gábor_ # 2011.04.12. 01:51

Tisztelt Fórumozók! Kedves Guba!

Vásároltam egy 10 éves, nagyobb teljesítményű autót, melynek az automata váltója a kereskedésből hazafelé vezető úton (kb. 20 perccel a fizetés után) elkezdett hibaüzenetet kiírni, és szervíz módba kapcsolni. Erre a kollégám a tanú, akivel elhoztuk az autót, de a következő napokban is van rá legalább 1 tucat tanúm, akiknek mutattam a hibajelenséget. Fizikai képtelenség, hogy a hiba a vásárlás pillanatában ne állt volna fenn.

A szerelő kb. 350-450ezer Ft-ot mondott a javításra. Egy másik szerelő szintén 400ezer Ft körüli összeget mondott.

A kereskedőt azonnal hívtam, aki azt mondta, hogy sajnálja, de nála nem volt hiba, használjam a váltót kíméletes módban, és amúgy is engedett 300ezer Ft-ot a vételárból + lehetőségem volt az autót megnézetni vétel előtt saját szerelővel, mit akarok ennél többet.

Vásárlás előtt tényleg átnézettük, ahol a hiba nem jelentkezett. Meggyőződésem, hogy a hibakódot a kereskedő kiüttethette az ellenőrzés előtt. 1 hét eltelt, és a váltó gyakorlatilag teljesen megadta magát. Komplett felújításra szorul. Úgy terveztem, hogy a javítással páruzamosan beperelem a kereskedőt. Egy korábbi hozzászólásban ezt olvastam:

a bizonyítás téged terhel. Be kell vizsgáltatni ... lehet rá következtetni, hogy egy már meglévő hibáról van szó, vagy utóbb keletkezett. Addig nem érdemes belekezdened a pereskedésbe, ameddig nincs egy objektív szakértői vélemény a kezedben.

Konkrétan hol, kitől lehet ilyen véleményt szerezni, hogy elfogadják a későbbiekben? Mennyi ennek a díja? A javításhoz hozzákezdhetek, vagy várjak a véleményre? A szerelő, esetleg több különböző szerelő szakvéleménye elegendő ilyenkor?

Köszönöm előre is a segítséget!

Gabicsek # 2011.04.01. 17:17

Hát, mivel volt már jópár használt szar autóm, ez sajnos így van. Szép lassacskán, ahogy van pénzed, és a sürgősségi sorrendben apránként csináltasd meg. Találni kell egy olcsó, megbízható, vagy ismerős szerelőt, esetleg egy megbízható bontót (pl. kipufogóhoz), de lehet, hogy elég azt egyelőre hegeszteni is. A szervoolajhoz nem értek, a többi hibával már én is találkoztam a tizenéves kocsijaimnál. Futóműnél lehet, hogy csak egy állítás kell a féltengelycsere után. De mivel nőből vagyok, annyira azért nem értek a dologhoz, nekem csak sok szar autóm volt:)

puxta # 2011.04.01. 08:15

Igen, gondoltam, hogy ez lesz. Az az érdekes, hogy amikor kipróbáltam semmi baja nem volt. A szervo olaj is kb. 2 hónap után kezdett el folyni, amit már hetente töltök. A kipufogó sem volt lyukas és a futóműnek sem volt baja. Tiszta gáz, hogy minden egyszerre jön ki rajta 2 hónap után. Akkor ezt bebuktam. :)

Gabicsek # 2011.03.31. 17:45

Az a baj, hogy igen öregecske autót vettél, és ami hibákat felsorolsz (pl. kipufogó kilyukadt, szar a futómű, a kocsi féltengelyes), mind mind olyan hibák, amik használat során előbb-utóbb tönkremennek. Ezek a hibák kijöhetnek egy már 6 éves kocsinál is, elöregednek, elhasználódnak. Az elhasználódástól előjövő hibákért szinte biztos vagyok, hogy nem felel az eladó, az ablakemelő hibájáért sem. Ezek egyébként mind olyan hibák, amit ha kipróbáltál vásárláskor, a műszaki után, lehet hallani-észrevenni, (lehet, hogy műszakin még nem volt ilyen hiba) és gondolom, a szerződés úgy szól, hogy megtekintett és kipróbált állapotban vásároltad meg a kocsit. Sok öreg autót vettem már, ilyen hibák miatt hiába is mentem volna vissza az eladóhoz, biztos elhajtott volna. Meg kell javíttatnod, ha a természetes elhasználódás következtében mentek tönkre, mert ezek nem rejtett hibák. Előbb-utóbb minden kipufogó kilyukad, minden kocsi lesz féltengelyes lesz, még a tiednél fiatalabbak is.

guba # 2011.03.31. 16:30

Ezek olyan költségek, amiknek majdnem annyiba kerülne a javítása, mint amennyiért az autót vettem.

Ezek szerint olcsón vettél egy levitézlett, öregecske járgányt. Körülbelül erre lehet számítani egy ilyen kocsinál.

puxta # 2011.03.31. 11:29

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, amiben szeretném a segítségeteket kérni, hogy 2010.december végén vásároltam egy 1999-es Daewoo Leganza gépkocsit egy kereskedőtől friss műszakival, de egyre jobban és durvábban jönnek elő a problémai. A kérdésem az lenne, hogy mennyi ideig tudnék garanciális dolgokkal élni?? Már azt is kétségbe kell vonjam, hogy így átment egyáltalán a műszakin, hacsak nem volt lezsírozva az egész. A szervo olajat hetente töltöm, a futómű és a féltengely majd szét esik menet közben, a kipufogó lyukas több helyen is, nem működik rajta az ablakemelő sem. Ezek olyan költségek, amiknek majdnem annyiba kerülne a javítása, mint amennyiért az autót vettem. Kérlek segítsetek, hogy milyen lehetőségeim vannak, mert úgy érzem nagyon át lettem verve.

Köszönettel: puxta

guba # 2011.03.16. 11:48

Arra válaszoltam, hogy mit tehetsz. Hogy megalapozott-e a követelésed, az egy csomó olyan dologtól függ, amit a leírásod alapján nem lehet megmondani. Tudni kellene a hiba pontos okát, annak keletkezési idejét, a kocsi korát, vételárát és a szerződésben rögzített állapotát, stb. Ehhez szükséged van egy műszaki szakértőre és egy jogászra.

nita7 # 2011.03.16. 06:50

Köszönöm a válaszod! A vásárlók könyvébe már tavaly beírtam, és leírtam azt a tényt, hogy ne hajlandó lépéseket tenni a javíttatása érdekében. Ok! Megcsináltatom én az autót, de mire hivatkozva kérjem tőle a költségeimet, amit már eddig is kértem, de hárított. Szívesen jogi útra viszem, de van hozzá jogalapom???Azt érzem, csapdába vagyok!!

guba # 2011.03.16. 06:30

Írásban szólítsd fel rövid határidővel a javításra, aztán javíttasd meg mással, és követeld rajta a felmerült költségeidet.

nita7 # 2011.03.15. 18:50

Segítséget kérek!
Tavaly júliusban vásároltunk egy használt autót egy kereskedőnél.Az autóba beszámolták a mi autónkat. Az autót kb 2 hónapig használtuk. Már a második héten a fedélzeti számítógép motorhibakódot jelzett. Felhívtuk a kereskedőt, aki azt mondta, lehet víz érte az elektronikát, mikor mosták az autót. Saját pénzünkön "kiütettük" a kódot. Ez még 3-4 alkalommal fordult elő. A szákszervizbe még lambdaszondát is cseréltetek velünk...nem tudták mi a gond. Egyszer aztán a kipufogón távozó "füst" elkezdett egyre feketedni..hívtuk a kereskedőt. Azt kérte, vigyük be hozzá, megnézetteti a saját szervizébe. Közölte 3 henger van elrepedve, mit csináltunk vele??Végül úgy nézett ki, hajlik a kompromisszumra, hónapokig hitegetett..a fogyasztóvédelem amit rá küldtünk, jól megbírságolta 15 ezer forintra és azt írta nekünk, hogy a kereskedő nem tud a polcról egy használt motort leemelni, de igyekszik a gépkocsit megjavíttatni.Most március van.Január végén találtam a neten egy használt tipusazonos motort, hívtam a kereskedőt, aki megint csak azt mondta oké, megy érte. A motor hazakerült, mert én lementem érte, hívtam, azt mondta, kifizeti...HITEGET..ne fizet, nem akarja csináltatni...MIT TEHETEK???

guba # 2011.03.10. 19:01

A vezérképviseletnek írjál szerintem.

M. Gábor # 2011.03.10. 18:20

Tisztelt Guba
Köszönöm a választ. A kocsi egyébként egy 4 éves Renault Clio 3-as, kb 28-30 ezer km-rel, tehát nincs agyonhajtva se. Véleményed szerint érdemes próbálkoznom? Hol járhatok nagyobb sikerrel, ismét egy márkaszervizben, vagy írjak a Renault-nak?

guba # 2011.03.10. 14:31

Fecc 76, mindenképpen fel kell deríteni a hiba okát, és a várható javítási költségeket. Ha ugyanezzel a problémával már a vásárlást követően javították, akkor jó esély van rá, hogy az eladó vállalja a javítást. Ha nem, akkor megjavíttathatod mással az ő költségére, ha a hiba olyan jellegű, hogy aránytalan kényelmetlenséggel, költségekkel járna számodra, vagy nagyon sokáig tartana, akkor el is állhatsz, és kérheted vissza a vételárat, ezen felül a felmerült és igazolt károdat. Persze mindez leírva egyszerű, de ha eladó mindezt nem vállalja, akkor ez hosszas és költséges pereskedéssel is járhat.

guba # 2011.03.10. 14:21

M. Gábor, nem írtad, hogy hány éves a kocsi, de ha a jótállási idő is letelt már akkor szavatossági alapon még kevésbé lehetne fellépni, tehát legfeljebb arra alapozhatsz, hogy a magukra valamit is adó gyártók, ilyenkor gáláns gesztusként ingyen ki szokták cserélni a passzív biztonság szempontjából fontos alaktrészeket. (Lásd Suzuki gólyalábak)

Fecc76 # 2011.03.10. 14:07

Tisztelt Guba!
Januárban vásároltam egy kereskedésben egy 1996. évjáratú dízel Renault Cliot. Szükségem volt az autóra, mert Svájcban dolgozom, a munkahelyem és a szállásom között ingáznom kell, és az éjszakai hazajárásom csak autóval megoldott.Az autót januárban a barátnőm hozta el, mert már akkor kint voltam. Már az első este kezdődtek a problémák, mert amikor hazaértek vele, utána nem lehetett elindítani. felhívták, akitől vásároltuk, másnap eljöttek érte, és elvitték. Egy hét múlva újból elhoztuk, azt mondták, hogy megmosták a motort, és bepárásodott a relé. 2 hét múlva kijöttem vele Svájcba, itt egy hétig használtam, majd egyik reggel újból nem indult. Elvontattuk egy szakszervízbe, ahol másnap azt mondták, hogy lehet, hogy a kulccsal van a gond,vigyem el a tartalékkulcsot, újrakódolták-310 Frankért-, és újra indult. 2 nap viszont megint nem indult, újból visszavittük, akkor már viszont jóval nagyobb problémát állapítottak meg. Azt mondták, hogy a vezérléssel, computerrel van a gond, mivel ezt itthon valaki szakszerűtlenül próbálta szervizelni, és ennek egyértelmű nyomai vannak. Azt javasolták, hogy vitessem haza, mert ha itt csináltatnám, a költségek legalább 3.000 Frankot tennének ki, és az autó most kb. 1.300.000 Ft-ot ér.Erről a hibáról egyébként azok is tudtak, akik vásárolták, mert említették a barátnőmnek, hogy az előző tulajdonos maga hozzányúlt a computerhez, de amíg húzódott a vásárlás, és le kellett műszakíztatni, közben ők elvitték Szombathelyre, és ki lett benne cserélve a computer.Az lenne a kérdésem, hogy ebben az esetben az eladót milyen felelősség terhel, kit terhelnek a költségek, vagy milyen megoldás létezik erre a problémára? Elég kiszolgáltatott helyzetben vagyok, mert itt vagyok Svájcban, a munkámhoz szükség lenne az autóra, amit egy hónapja vásároltam, de teljesen működésképtelen.
Segítségedet előre is köszönöm

M. Gábor # 2011.03.10. 14:07

Üdv
Nem használt autóról van szó, de én garanciális kérdésnek gondolom. Történt, hogy december végén a kocsimban álló helyzetben kidurrant egy oldallégzsák, senki nem ment neki, még a motor se járt. Fél óra múlva a márkaszervízben voltam, ahol megállapították, hogy nem érte baleset a kocsit, a komputer szerint sem volt semmilyen külső behatás, sőt még akkor is úgy érzékelte, mintha a légzsák nem nyílt volna ki. Ígérték hogy jelentkeznek, de azóta elsikkadt az ügy. Szerény véleményem szerint gyári hibás a légzsák, és jellegéből adódóan rendeltetés szerű használat mellett sem használódhat úgy el, mely ezt eredményezné. A garancia viszont sanjos lejárt. Élhetek-e bármilyen követelssel (javítás, csere)?

guba # 2011.03.04. 08:03

Egyelőre semmit. 18 éves sérült kocsi már rocstelep-szökevény, aki ilyet vesz, az mindenre legyen felkészülve. Nehéz ezeknél hibás teljesítés címén fellépni. Ettől eltekintve, a hibát, és azt, hogy az oka már a vásárláskor megvolt, neki kell bizonyítania. E körben pedig szakértői bizonyítás elfogadható, vagy olyan személy szakértése, akit te is pártatlannak fogadsz el.

olga111 # 2011.03.04. 06:58

Tisztelt Guba
kérem segitsen. 6évet volt nálam a kis peugeot-106os-om.1993.évjáratú, koccantam vele,kitört a lámpája,de ment gond nélkül. Nem csináltattam meg,hanem ugy ahogy volt, eladtam.120 e ftért. Hengerfejes lett nála 1 hét után,és vissza akarja hozni,hogy vegyem vissza. Mit tegyek? Mit tehetek? Nálam soha nem volt gond a vizével..

guba # 2011.02.25. 17:28

(Első tanácsom, hogy a kuplung munkahengert nem cserélni, hanem karmantyúzni kell. Kb. 10%-ába fog kerülni.:))

Hibátlan autót újonan kell/lehet venni. A használt autó hibáit a korával, a vételárral és a szerződésben rögzített tulajdonságaival kell összevetni. Ha tehát a hibák betudhatók a kocsi korának elhasználtsági fokának, és a vételár ennek megfelelően reális, akkor nem nagyon van mit követelni.
Konkrétumok ismerete nélkül ennyit tudok mondani.

Gyurih # 2011.02.25. 10:47

Tisztelt Guba!
1 hete vásároltam egy használt autót.
Hazaérve tapasztaltam,hogy nem működik az üzemanyagszint jelző. Elvittem szakszervízbe átvizsgálásra, ahol kiderült,hogy a kuplung munkahengeremet cserélni kell(20000 Ft) nagy valószínűséggel kinyomócsapágyat is(45000 Ft).
Hétvégén megadta magát az elektronika(2 napja volt nálam a kocsi!!!), aminek az eddigi javítása 39400 Ft volt,de további javítási ktg.-ek is kinéznek.
A kereskedőt felhívtam,aki közölte velem,hogy ezt az autót 200e Ft-al kevesebbért adta el nekem,mint az átlag piaci értéke,ezért nem akarja megtéríteni a javítási ktg.-et. Mi ez esetben a teendő? Illetve milyen tanáccsal tudna szolgálni nekem?
Előre is köszönöm a segítséget.

guba # 2011.02.23. 08:26

Arról nem is beszélve, hogy most van egy szar autója friss műszakival, onnantól meg lesz egy szar autója műszaki nélkül.

guba # 2011.02.23. 08:25

Igen, csak igazából ilyen alapon az eladóval szemben nehéz fellépni. Ha elég dörzsölt, akkor azt mondja, hogy a műszaki vizsgáról közokiratba foglalt tanúsítvány van, a megfelelőséget, ne őrajta legyen kedves a vevő számon kérni. Jó, vevő elmegy a NKH-hoz, kiborítja a bilit, megállapítják, hogy az autó tényleg szar, a vizsgabiztos farkára rálépnek, de a kocsi ettől még nem lesz jó. A szavatossági igényeket meg kizárták, tehát az eladó széttárja a kezét, és azt mondja, hogy tetszett volna vásárlás előtt vizsgálódni.