Használtautó, Garancia???


guba # 2008.11.07. 19:13

Hát, igen, a nagyobb baj, hogy egy törött autót vettél meg nagy valószínűséggel.

AudreyN # 2008.11.06. 08:20

Kedves Websas!

Nem tudom, Te ki vagy, de nagyon kedves és humoros volt a megállapításod!

Köszi!

websas # 2008.11.06. 01:41

Hát nézd!

"légzsák-kapituláció" "rendszerben zárlat, " áramköri szakadás van" azt azért Te is érzed,hogy ez így nem frankó?
Ha nem akkor sajnos hülye vagy!!!!!

AudreyN # 2008.11.05. 22:55

Jó estét Mindenki!

Ugye az eltitkolt légzsák-kapituláció is felróható a használtautó-kereskedőnek?
Hasonló a problémám, (mint előttem szólóé:Mongra) csak nálam 10 hónappal a vásárlás után derült ki, hogy a légzsák-övmodul rendszerben zárlat, áramköri szakadás van, ami arra enged következtetni, hogy
1.) nem működnek ezen berendezések
2.) mivel nálam káresemény nem történt (biztosítóknál lekérdezhető), az autót úgy adta el a kereskedő, hogy eltitkolta a sérülést, sőt a műszaki lapon NEM JELÖLTE BE a gyári légzsákokat (mintha nem is lenne)
Már pedig ember legyen a talpán, aki ezt a hibát szabadszemmel vásárláskor megállapítja!!!!!
Viszont nem egy ablaktörlőlapát-csere árban áll a dolog, tehát
1.) így eladni sem tudom, vagyis meg kell javíttatnom
2.) megjavíttatás nem az én költségem, mivel az autót árában (és nem olcsóbban) vettem
3.) szerződésben csak a jövőbeni hibákra nem vállal szavatosságot - de a működésképtelen légzsák-berendezés (kontrol-lámpa nem világít) ugye nem egy jövőbeni hiba a vevő szempontjából(?):-)

Kérdésem:
Igazak-e a fenti állítások?
Kereskedőhöz mehetek-e bizonyíthatóan kártárításért?
Mire számíthatok? (Vagy kire?)

Köszönöm válaszotokat!

AudreyN

guba # 2008.09.10. 11:48

A leírt hibák alapján azt gondolom lehet keresnivalód a kereskedővel szemben. Ha nem hívták fel a figyelmeedet a légzsákok hiányára, a kocsi korábbi súlyos sérüléseire, és más egyéb a kocsi korából és elhasználtságának mértékéből nem nyilvánvalóan következő hibákra, akkor jogosan követelhetsz árcsökkentést, vagy kijavítást, amennyiben nem lehetséges elállhatsz és kérheted vissza a vételárat, sőt a neked felróhatóan ezzel okozott káraid megtérítését is. A két hónappal még nem késtél le az ígényérvényesítésről. Szerintem érdemes egy ügyvédet megbíznod.

mongra # 2008.09.10. 07:26

Sziasztok!

Jún. 23-án vásároltam egy használtautót hivatalos márkakereskedésből. OK, az autó 11 éves, ne várjunk csodákat.
Átirattam, használtam stb., majd úgy éreztem, hogy nem igazán jó nekem egy ekkora (felső-középkategóriás) autó, mivel főként városban használom, és valljuk be nemigen praktikus.

Na, de a lényeg: így döntvén megpróbáltam beszámíttatni vmi kisebbe, de bárhová mentem, az általam fizetett vételár felét (!) kínálták volna, ha megvették volna az autót. Az ugyanis tele volt rejtett hibákkal.
Felkerestem az eladót, hogy szeretném, ha ezeket orvosolná valahogyan (4 légzsákból 4 hiányzik, alváz több helyen gyűrött vagy repedt, az autót nem lehet emelni, mert berogy a kasztni).
Ezeket természetesen nem mondták el nekem a vásárláskor. Sőt egy tegnapi egyeztetésen kiderült, hogy amikor ők vették, készült egy állapotfelmérés, amin mindez rajta van, non plus ultra az én - mint leenmdő vevő - aláírásom helye is.
Mondanom sem kell, hogy a lapot tegnap láttam először.

Előző héten, a problémám ismertetésekor ígértek nekem egy visszavásárlást/beszámítást (ahogy nekem tetszik), majd mire a szalonba értem, közölték, hogy nem hajlandók velem foglalkozni, és nem kell nekik ez az autó.
Bocs, nekem sem... és senki másnak sem...
Meg sem vettem volna, ha tudom ezeket, és mivel nem vagyok hozzáértő ilyeneket nem is vettem észre (nem nyilvánvaló, autószerelői tapasztalat nélkül nehezen felismerhető hibák). Bár már sajnos vannak tapasztalataim, így a fontos dolgokat átnéztem.

A problémám: a fogyasztóvédelmi törvény értelmében, ha jól tudom, nem az a kérdés, hogy foglalkoznak-e velem, hanem, hogy milyen megoldást kínálnak a problémára (a javítás többletköltséggel járna, marad a csere vagy a szerz. előtti állapot visszaállítása).
Ők arra hivatkoznak, hogy eltelt 2 hónap, én a 2 év szavatossági időre.
Szóval mit tegyek? Még a békéltető előtt esetleg vmi jogilag támadhatatlan meggyőző erő? :)
Apropó: ha megírom ezt pl. a Homáron nevekkel mindennel stb., az ugye még nem hitelrontás? (Persze tényszerű, objektív közlés esetén.)

Előre is köszönöm,
Gábor

guba # 2008.09.10. 07:06

Igen.

Kheopsz # 2008.09.09. 16:33

Sziasztok!

2 hete vásároltunk egy 8 éves Peugeot 406 típusú gépkocsit autókereskedőtől. Az autó pár napja nem indult be, elvontattuk szerelőhöz, de még nem derült ki mi a hiba. Az adásvételi szerződés tartalmazza a következőt: "az eladó kijelenti, hogy a gépkocsi jövőben előforduló hibáiért szavatosságot nem vállal". A kérdés az, hogy ilyen esetben felléphetünk e valamilyen igénnyel (pl. szervízdíj) a kereskedővel szemben?

monalisa1 # 2008.07.07. 12:05

Az minden, hogy csak egy műanyag alkatrész - vagy akármi is ami kelljen -, a bizonyára leadott (?!) rendelés után a termék beérkezése már nem tőlük függ. (Menj be és a sz.gépen mutassák meg neked a megrendelés időpontját...)

Amúgy ahány autó - és ezen belül is európai és/vagy távolkeleti, bár ezek többségét is ezen öreg kontinensen gyártják -, ha a vezérképviselet központi alkatrészraktárában fellelhető, akkor a kiszállítás max 48 óra.

Maga a javítás nemigen tarthat majd 1-2 napnál tovább.

Persze adott esetben egy esetleges "filléres" valaminél előfordulhat, hogy nemigen törik magukat - kicsi a haszonkulcs...

Vannak maszek alkatrészkereskedések is top márkaalkatrészekkel, netán érdeklődj ott is - lehet hogy ugyanaz onnan olcsóbb is... (Aztán beviszed és beszerelik, hogy az esetleges garancia ne sérüljön.)

gyurgyo # 2008.07.07. 10:31

Sziasztok.

Abben kérnék segítséget, hogy mennyi idő alatt kötelesek a márkaszervízek a garanciában bejelentett hibákat kijavítani?Egy hónapja várok egy műanyag alkatrész cserére és csak igéreteket kapok. Talán ...hétfő majd talán jövőhét.Nem is keresnek csak akkor beszélünk ha én érdeklődöm. Mit tehetek?

Köszönöm!

monalisa1 # 2008.07.04. 17:34

Valószínűleg banális oka lehet a hírtelen benzinfolyásnak, valószínűleg elég egy csavarhúzó és megoldható a probléma.

Az időelőtti műszaki vizsgát bárki kérheti az autójára - és el is végzik. Azonban a vizsga költségét a kereskedés nemigen vállalja majd be - próba szerencse.

kriszta69 # 2008.07.04. 16:33

Sziasztok!

Szerdán - hosszas keresgélés után - megtalálni véltem az autómat: 2002-es, de nagyon jó esztétikai állapotban lévő, keveset futott (legalábbis az óra és az eladó szerint) Ford Focus. Karosszérialakatos ismerősöm átnézte, kipróbáltuk, nagyon szimpatikus volt az autó.
Tegnap aláírtam a szerződést - részben hiteles -, ma mentünk érte.
Megkaptam a papírokat, a kereskedés munkatársa begurult a kocsival a szomszédos benzinkúthoz, kezet fogtunk azzal, hogy ha bármi gond van, jöjjek.
Nem gondoltam, hogy két perc múlva, a gyerek kezét szorongatva rohanok vissza hozzájuk...
Míg a gyerekülést pakoltam be, a benzinkutas riadtan kiáltott fel, hogy "ebből ömlik a benzin"!
Rögtön lezárták a kutat, locsolták a kifolyó üzemanyagot, a kereskedés emberei meg álltak értetlenül, majd kitolták az autómat.
Abban maradtunk, hogy hétfőn délután átvehetem a kocsit, megcsinálják - de valahogy félek.
Mit tudok csinálni?
Kérhetem-e, hogy - az egyébként szeptemberben esedékes - műszaki vizsgát végezzék el? És ha igen, garancia-e ez egyáltalán valamire?
(A kereskedéssel kapcsolatban egyébként nagyon jók a tapasztalataim, éppen ezért nem is akarok visszaélni a jóindulatukkal, és túlzó kívánságokkal előállni.)

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kriszta


Kriszta

monalisa1 # 2008.07.04. 12:06

... 100 ezer km körüli...

monalisa1 # 2008.07.04. 12:03

A szomszédunkban lakik egy közel 80 éves bácsi, van egy Opel Corsája, az autó most 6 éves és jó ha 10 ezer km van benne - heti 2-3 alkalommal eljárnak az egyik bevásárlóközpontba, máshová soha.

Ezzel szemben fiatal ismerőm az év 365 napján és mindenfelé is - és gyakorta hosszú utakra is -, az ő aktuális kocsijában évente akár 50-60 ezer km is benne lehet.

Aztán statisztikailag csak kijön az éves 15.000 km, országosan.

monalisa1 # 2008.07.04. 11:55

Ha egy használt autó minden egyes szervízelését az évek során márkaszervízben végeztették el (...) akkor a sz.gép adatai alapján pontosan megtudható a kocsi tényleges futásteljesítménye: alvázszám!

monalisa1 # 2008.07.04. 11:52

Még egy "0" km-es új autóban is lehet x km - soha nem tudhatjuk...

Használt autó vásárlása esetén: az itthon forgalomba helyezett és nem céges autónál 15.000 km/év az átlagos futásteljesítmény, míg nyugatról behozott ill. ott vásárolt autónál 40-50 ezer km/év nyugodtan hozzászámolható a km-óra állásához.

Aki ezzel nincs tisztában, vessen magára...

Az általad megvásárolt kocsi eredendően nem a kereskedőé volt - tehát honnan is tudhatná a valót -, ő csak közreműködött az értékesítésnél.

Ha valaki vesz egy 100 km körüli autót, magától értetődő, hogy egynémely fontos kopó alkatrészt egyből lecseréltet - a saját megnyugvása érdekében. És kerül amibe kerül...

Jól mondták a rendőrségen: ha megrendült a bizalmad a kocsiban, próbálj mielőbb túladni rajta. (Legközelebb pedig ne legyél naiv...)

zsolesz5 # 2008.07.04. 10:42

Rövid történetem:
2008.febr-ban vettem egy autót 7 évesen, 96ekm-rel, 1650000ft. Gondoltam jó vétel volt, kevés km, szép állapot.
Hát nem, egy pár hónap eltelt és a következő problémák jöttek elő:

  1. vezetőgörgők csere 52.000 FT
  2. motor olajfogyasztása 1,5-2 literre nőtt500 km-en!!!

6 hó garancia van használtautóra.
Úgy voltam vele hogy garanciába megjavítattom.
Elvittem egy szerelőhöz, hogy mondjon valamit rá még mielőtt visszavinném a kereskedőhöz, és azt mondták hogy ebbe az autóba biztos hogy nem 96ekm van.
Ezután elkezdtem nyomozni és azt találtam hogy 2007-ben a műszaki időpontjában 140ekm volt az autóban amit az NKH tud igazolni nekem.Tehát legalább 50ekm-rel visszapörgették az kmórát! Ekkor már nem a garanciás megjavítattáson gondolkodtam, hanem azon hogy elállok a szerződéstől, mivel a fogyasztóvédelemnél mondták hogy ez már elég ok a szerződésbontásra.
elmentem a kereskedőhöz, annak reményében hogy megvállok az autótól, amiben kitudja most már hogy igazából hány km lehetett a vásárlás időpontjában.
A kereskedőnek elmondtam az olajfogyasztást és a kmóráról megtudtakat, és azt mondta hogy garanciás javítást megcsinálja, de a kmóra állásával nem foglalkozik mivel ő a szerződésben leírta hogy a km óra állása tájékoztató jellegű.
Továbbá a garanciális javítást kopóalkatrész esetében nem vállalja mivel a magyar közlönyben le van írva hogy a kopó alkatrészekre nincs garancia.
Fogyasztóvédelem szerint használt autó főbb alkatrészeire (motor,váltó,klíma) 6 hó garancia van.
Tudtommal a motorban a blokk kivételével minden forgó, kopó alkatrész akkor mire is szól a 6 hó garancia???Motorblokkra???
Irány a rendőrség!
Ott elmondtam a problémáimat a következő lehetőségeim vannak:
1.eset ha a kereskedő nem javítja ki a hibás alkatrészt garanciásan akkor bírósághoz kell fordulnom, máshogy nem tudom érvényesíteni a jogaimat:ügyvéd,pénz,idő
2.eset kmóra visszapörgetése miatt csalás és jogtalan haszonszerzés alapján feljelentést kell tennem amit polgái per követ (2-3 év)ÜGYVÉD,sok pénz, sok idő.
Végezetül azt tanácsolták a rendőrségen, hogy a legjobb és legolcsóbb megoldás az ha eladom a kocsit.
Kérdezem én hol vannak a fogyasztónak a jogai, ha azt csak bíróságon lehet érvényesíteni.
Tanácsom mindekinek aki autót szeretne venni ha egy mód van rá akkor új autót kell venni , lehet hogy drágább de hosszútávon kifizetődőbb!!

zsolesz5 # 2008.07.04. 10:42

Rövid történetem:
2008.febr-ban vettem egy autót 7 évesen, 96ekm-rel, 1650000ft. Gondoltam jó vétel volt, kevés km, szép állapot.
Hát nem, egy pár hónap eltelt és a következő problémák jöttek elő:

  1. vezetőgörgők csere 52.000 FT
  2. motor olajfogyasztása 1,5-2 literre nőtt500 km-en!!!

6 hó garancia van használtautóra.
Úgy voltam vele hogy garanciába megjavítattom.
Elvittem egy szerelőhöz, hogy mondjon valamit rá még mielőtt visszavinném a kereskedőhöz, és azt mondták hogy ebbe az autóba biztos hogy nem 96ekm van.
Ezután elkezdtem nyomozni és azt találtam hogy 2007-ben a műszaki időpontjában 140ekm volt az autóban amit az NKH tud igazolni nekem.Tehát legalább 50ekm-rel visszapörgették az kmórát! Ekkor már nem a garanciás megjavítattáson gondolkodtam, hanem azon hogy elállok a szerződéstől, mivel a fogyasztóvédelemnél mondták hogy ez már elég ok a szerződésbontásra.
elmentem a kereskedőhöz, annak reményében hogy megvállok az autótól, amiben kitudja most már hogy igazából hány km lehetett a vásárlás időpontjában.
A kereskedőnek elmondtam az olajfogyasztást és a kmóráról megtudtakat, és azt mondta hogy garanciás javítást megcsinálja, de a kmóra állásával nem foglalkozik mivel ő a szerződésben leírta hogy a km óra állása tájékoztató jellegű.
Továbbá a garanciális javítást kopóalkatrész esetében nem vállalja mivel a magyar közlönyben le van írva hogy a kopó alkatrészekre nincs garancia.
Fogyasztóvédelem szerint használt autó főbb alkatrészeire (motor,váltó,klíma) 6 hó garancia van.
Tudtommal a motorban a blokk kivételével minden forgó, kopó alkatrész akkor mire is szól a 6 hó garancia???Motorblokkra???
Irány a rendőrség!
Ott elmondtam a problémáimat a következő lehetőségeim vannak:
1.eset ha a kereskedő nem javítja ki a hibás alkatrészt garanciásan akkor bírósághoz kell fordulnom, máshogy nem tudom érvényesíteni a jogaimat:ügyvéd,pénz,idő
2.eset kmóra visszapörgetése miatt csalás és jogtalan haszonszerzés alapján feljelentést kell tennem amit polgái per követ (2-3 év)ÜGYVÉD,sok pénz, sok idő.
Végezetül azt tanácsolták a rendőrségen, hogy a legjobb és legolcsóbb megoldás az ha eladom a kocsit.
Kérdezem én hol vannak a fogyasztónak a jogai, ha azt csak bíróságon lehet érvényesíteni.
Tanácsom mindekinek aki autót szeretne venni ha egy mód van rá akkor új autót kell venni , lehet hogy drágább de hosszútávon kifizetődőbb!!

abrjan # 2008.05.12. 07:29

Ezen azért ne vesszetek össze! Ígérem leírom ide az ügy pontos végkifejletét és történetét!:D

guba # 2008.05.09. 19:40

Ja, ja tényleg nagyon jó történet volt, épületes, tanulságos, megszívlelendő. A stílusod? Jobb mint Andersené.

Csecskedi Péter # 2008.05.09. 13:37

Boccs most mondták telefonon, hogy kereskedőtől vett autót (nevezzük csotrogánynak) egy ismerősöm és 2 hónap múlva eldurrant újpesten a fékmunkahenger.

Akit ért már ilyen baki az tudja, hogy ilyenkor a féket csak gondolatban tudod használni.
Elment a kereskedőhöz és mondta a problémát, le se sz...ta, majd besétált ügyvédhez 10ezer pénzt adott, írt felszólítót, amelyben leírva volt a veszélyeztetés és egyéb nyalánkságok.
5 napon belül telefonon jelentkezett a kereskedő és megkérte a peren kívüli egyeztetésre és ott mondta, hogyha választ egy másik kocsit akkor nem kell pereskedni sokáig, hanem plussz papírmunka neki, másik kocsi neked és kézfogás.Ismét. :)

Persze biztos kereskedő válogatja, de akkor mákja volt.

Tisztelettel:Csecskedi Péter - Sárga Ember

Csecskedi Péter # 2008.05.09. 13:29

Ami nekem lejött, az a Wolksvagen Passat 1.9 PDTDI 6-os váltóval külföldről behozva 2 hónapja vették és a vétel óta 6000 km-t futott.

pont

Ebből én azt szűröm le, hogy már nem kétesélyes a dolog hiszen, a hiba a kocsi korának és a futásának megfelelő rendes elhasználódás mértékét nem haladja meg.Különösen ha jól olvasom egy 3milliós autóról van szó, nem egy turbó polski 800ezerért.

Egyébként a váltóhiba esetén, különösen ha már hangja is van, akkor nem lett volna szabad eladni csak rendberakás után a kereskedőnek. Mivel a váltóhibával eladott autó a közlekedés biztonságának veszélyeztetésével jár és ezért 6 hónapig az eladó felel ilyen esetekben.

Ha egy hasonlattal élnék, akkor azt mondanám, hogy ha egy nőt kirúgnak a munkahelyéről és csak a kirúgás után derül ki, hogy a kirúgás időpontjában már terhes volt és ezt igazolni tudja, akkor a törvényt egyáltalán nem érdekli hogy tudta-e, vagy sem a vállalkozó a terhesség tényét és köteles visszavenni.

Nagyjából ugyanez a helyzet:
Szar váltóval eladni kocsit nem lehet, mert ha 6 hónapon belül kiderül, hogy rossz, akkor vissza kell venned. Ha esetleg arra hivatkozol, hogy nem tudtál róla és úgy adtad el, akkor ez nem fog érdekelni senkit a bíróságon és szívsz.

guba # 2008.05.09. 06:11

Nem akarom elrontani az örömödet, de ennek az ügynek a kimenetele nagyon kétesélyes. A használt dolgok esetében érvényesíthető szavatossági jogaid alapja az, amit tegnap leírtam.

abrjan # 2008.05.08. 20:43

Végre egy jó hír! Köszönöm az útbaigazítást Péter!!! Ennek örülök a legjobban, hogy végre valaki pozitív dolgot is ír! Még egyszer köszönöm ez így elég konkrét!

Üdvözlettel: Ábrahám János

guba # 2008.05.08. 20:39

Ha a hiba a kocsi korának és a futásának megfelelő rendes elhasználódás mértékét nem haladja meg, akkor használt dologra nem fogsz tudni szavatossági alapon igényt érvényesíteni.