Kedves fórumozók!
Év elején vettünk egy alig négy éves Skoda Octaviat egy márkakereskedésben. Ma a műszerfalon kivillant az elektronikus motorvezérlés visszejelzője (azóta is világít). A márkaszervízben közölték, hogy 3000 Ft-ért megnézik, hogy egyáltalán miért világít, plusz a javítás, mert a garancia nem terjed ki az elektronikára (a hat nónapból még egy hátravan!).
Meg tudná valaki mondani, hogy ez tényleg így van?
Előre is köszi a segítséget!
Nyuszika
Használtautó, Garancia???
A gépkocsi birtokbadása elmaradása miatt nem jött létre adásvételi szerződés. A gk. tulajdonosa még a kereskedő. Ha felszámolásba megy át a dolog, akkor be lehet sorakozni sokadiknak és a pénz nem lesz visszafizetve. Ügyvédi levelezés itt nem segít, hanem egy gyors fellépés a Merkantil Bankon keresztül.
Levi99, mindenképpen fel kellene szólitani hivatalosan a kereskedőt, legeegyszerűbb ügyvéd útján
nagy, ha volt a gépkocsi adás-vételi szerződésben garancia akkor a kereskedőtől is lehet kérni, amugy meg a szervíz jogszabály alapján jótállásra köteles 6 hónapig az általa elvégzett javító-szolgáltatásra..
Azt, hogy a kereskedéstől hogyan lehetne az autó mielőbb "kipréselni" nem tudom, esetleg ha ügyvéd írna nekik egy hivatalos levelet a további huzavona mielőbbi befejezése végett...
A több hét késedelem miatt kárpótlásul, megpróbálni nmi többlet garanciát kipréselni tőlük...
A pénz semmiképp nem vész el, legrosszabb esetben peres úton behajtható tőlük.
Nem árt nyítva tartani a fület a szalonban a többi vevőjelölt közt járva-kelve, vagyis nem hallani-e hasonló eset miatti zugolódást, mert akkor elképzelhető, hogy a forgalmira való hivatkozás csak ürügy - mostanság nem egy kereskedés a megrendelt/kifizetett autó átadása helyett a pénzt az aktuális likviditális problémája pillanatnyi "kezelésére" használja fel...
A fentiektől függetlenül: hogy lehet használt autót venni úgy, hogy az autó kívül-belül "megcsecsézésén" kívül a forgalmit nem nézzük meg?!
Oké, annak hiányára hívatkoztak arra amire, de pénzt addig nem adunk - legfeljebb 5% előszerződés - amíg az okmányt nem láttuk!
Remélve a probléma mielőbb kedvezően zárul, és örömteli autózást.
"Lisa"
laikus hozzászóló
2009 05 07-én vásároltunk egy Mazda 6 CDTE sport használt jármüvet a budapesti Kerepesi út 121 szám alatt levő Mazda D&W kereskedésböl amit aznap a teljes árat, azaz 2600000ft-ot, ki is fizettünk és az autót nem vehettük át azzal indokkal ,hogy az autó készletfinanszirozott , nincs náluk a forgalmi engedély ,és csak egy hét mulva lesz meg .Amikor viszamentünk 2009 05 15-én azzal fogadtak,hogy szerzödést bontottak a Merkantil bankkal és kértek még egy hét türelmet.
2009 05 22-én ismét nem történt elörelépés az ügyben és megint türelmet és még 1hetet kértek.
2009 05 29-én bementünk a kereskedésbe ahol a jól bevált dumával probáltak kicsikarni még egy hetet de most már felajánlották, hogy 2009 06 05-ig nem történik semmi elörelépés visszafizetik az autó vétel árát kamattal együtt, erröl papiron is nyilatkoztak.
2009 06 05-én reménykedve megjelentünk a kerekedésbe, hogy valamit el tudunk hozni de meglepetésünkre semmi nem történt ismét. Szerettünk volna beszélni a kereskedés tulajdonosával,de sajnos még telefonon se volt hajalndó velünk szóbaállni,nemhogy személyesen.
Kérem önöket segitsenek ebben az ügyben mert nem szeretném a befizetett pénzt elvesziteni vagy autó nélkül maradni.
Segítséget szeretnék kérni!
Vásároltunk a feleségemnek egy Citroen C3-as gépkocsit egy kereskedőtől.Egy hét múlva az autó motorvezérlő elektronikája elromlott,a szervizben 250.000ft-os ajánlat a javításra,az infarktus kerülgetett.Kereskedőt felhívtam,azt mondta biztosan nem az a baja,csak a válság miatt le akarnak húzni a szervizek...majd az ő szerelője megnézi.Felszállítottam a kocsit Pestre (200km) az én költségemre.Egy hét után megállapította a szerelője hogy csak a motorvezérlő a baja,nem baj,van olyan szerelője,aki megjavítja.Nem volt.Kerestem én a neten egy céget,azok megcsinálták.Amikor az autóért mentünk közölte a kereskedő,hogy 35e a vezérlő javítása,5e az ő szerelőjének hibamegállapítása,10e az autó trélerezése,ezeknek fizessem ki a felét.Kifizettem,csak szabaduljak...Igaz az én költségem nem lett megfelezve (hibamegállapítás,Pest-re szállítás)...Csak az a bajom,hogy rá 3 napra az autó ugyanazt csinálja.Felhívtam azt,aki javította,azt mondta szerezni kell egy másik elektronikát,ennek a javítása ennyit bírt.
Vigyem el egy szervizbe és cseréltessem ki,vagy csináltassam megint?
A kereskedővel szemben mit követelhetek?
Egy új autó részletre meghaladta volna a szüleim erejét, de abban kétségtelenül igazad van, hogy kb. 1,5millió körül már nagyobb lett volna a választék, újabb és jobb autót vehettem volna, bár arra is költeni kellett volna még. Nem hiszem, hogy van olyan használtautó, amelyikre ne kellene költeni, csak nálam az arányokkal volt a baj, illetve ilyen hibákkal, és ahogy nekem eladták, úgy egy kereskedésnek nem szabadna eladnia egy autót.
Tudod, azt sajnálom, hogy nem egy új autót vettél részletre, mert amennyibe a kocsi került valamint amennyit kénytelen voltál rákölteni eddig, nos lenne egy másfél éves autód - sokáig gondtalanul még. Pech.
Websas!
Miért haragudnék? Minden hozzászólás tanulságos, akár negatív, akár pozitív.
Monalisa1!
Igazad van.
joseph66
Vélem senki nem tartott pisztolyt a hátadnak hogy x autókerekedőtől y autót márpedig megvedd... Sajnálatos az eseted, de tovább kellene már lépned a történteken.
Szia joseph66!(látom nem haragszol)
Szeretem a Fordot, nekem is van (Galaxy)én nem cikiztem az autódat Te írtál róla komplett hibajegyzéket,én csak a vásárlás árát megközelítő javítási költségeidet tartottam kicsit soknak.De biztosan Te is különben nem írtál volna a fórumra.
Jó használatot hozzá.
websas
Guba és Websas, sziasztok!
Érdeklődtem egy kicsit, mert eléggé megkevertetek.
Websas!
A hozzászólásaidból nekem az jön le, hogy azt hiszed, valami totál ócska autót vettem, ami épp, hogy szét nem esik, amibe már csak bontott alkatrészt érdemes tenni. Nem erről van szó, a Ford egy jó állapotú autó, szervóval, első elektromos ablakemelőkkel, egy jó motorral stb. Nincs feszítővas, ennél azért korszerűbb a technika ebben az autóban, a generátorszíj egy hosszanti bordázott szíj, aminek feszítőgörgője van. Amikor én ócskavasról beszélek, akkor ez alatt az Opel Zengő számlájára írható alapvető hibákat értem, amiről egy ilyen kereskedésnek, illetve szerviznek tudnia kell, mivel állapotfelmérést végeznek minden autón, és amely hibákkal nem szabadna használtautót eladniuk. Lehet ugyanakkor, hogy ez a megfogalmazásom félreérthető, erre viszont a hozzászólásaidból jöttem rá, valószínű, hogy erről akart meggyőződni a cégvezető is, azért hívott be. Most kezd világos lenni a dolog.
Guba!
A komplett vezérléshez és vízpumpához: a vízpumpa cseréjére azért van szükség, mert benne fut a vezérlésben, a vezérműszíj hajtja. Ha egyszer elhasználódott a vezérlés, akkor nagy valószínűséggel elhasználódott a vízpumpa is, ki kell azt is cserélni, megelőzve egy újabb komolyabb szerelést.
Szavatossági alapon az eladóval szemben léphet fel, az pedig az lesz, aki a szerződésben eladóként szerepel.
Kedves Guba! Köszönöm válaszát. Azóta kiderült, hogy a hibát egy gyárilag nem megfelelő, 14 dolláros rövid kábel okozta, mely miatt annakidején a gyár ezt az egész szériát visszahívta ingyenes kijavításra. Mivel vevője ezt ide áthozta, nyilván ő is kapott értesítést a gyártól, de az oda-vissza hajóztatás elmaradt, így maradt nekem a rejtett hiba, ami most jött ki 18e km-nél. Én egy kereskedő közvetítésével vettem meg 17e km.el!/Adásvételiben; rejtett hibája nincs/. Most kaptam meg a gyárilag az ottani szervizeknek eljuttatot javítási leírást, amivel itteni szakszervíz nem tud mit kezdeni. Van maszek, aki talán tud. A kereskedőnek eladásra megbízó előző tulajt beperelhetem-e érdemben eddigi kárjaim miatt és hogy a gyári garanciát meg a megígért magyar fordítást a gépkönyvről /ez utóbbi szerepel az adásvételiben/sem kaptam meg. És még nem tudom, mikor, hol tudom megjavíttatni és mennyiért az eddigieken felül.Mindenki segítségét megköszönöm. daja.
Nézd bosszantani nem akartalak!
Sajnálom hogy nem azt írtam amit olvasni szerettél volna ettől függetlenül egy 10-éves autó esetében garanciális/szavatossági igények érvényesítésének lehetősége erősen konvergál a "0"-hoz! "Bontott alkatrészt nem veszel" OK. Akkor miért veszel 10-éves autót?(az maga egy használt alkatrész halmaz).
websas
Igaz, én beleszámoltam az átíratást is, de én ráköltöttem az autóra azt is, az olajcserét is olajszűrővel és még sok minden mást, ami nem közvetlenül az Opel Zengő hibájának az azonnali és egyenes következménye, ilyen az akkumulátor is például. Nyilván lehet vitatkozni azon, hogy 20e helyett miért nem vettem 10e Ft-os akkumulátort, de egy ilyen előtte megadta magát nálam 1 éven belül és emlékezetem szerint akkortájt ment fel az akkumulátorok ára. Hogy garancia van rá? Ja, csak nekem vagy a mesternek a falumból többet kell futkosni utána, mint amennyi az ára, stb. stb. stb. De ezeket is ráköltöttem az autóra. Tett volna előbb valamit az Opel Zengő, akkor nem költöttem volna mindezt az autóra. Én mindent tudattam velük, mégsem tettek semmit. Én pedig nem léptem időben rámenősen, tehát én is hibás vagyok. De az első fékes dolog látjátok, hogy csak 1 év után derült ki.
Az ügyem egyébként olyan irányba terelődött, amerre nem kívánom vinni, semmiképp nem akarom a mestert belekeverni az Opel Zengő miatti kálváriámba. Mivel én nem vagyok autós szakember, ezért nem fogom tudni védeni az érdekeit, arra pedig nem fogom még megkérni sem, hogy ide írogasson. Én továbbra is megbízok a mesterben és ott fogom javíttatni az autómat. Legfeljebb befejezem a témát. További jó fórumozást mindenkinek és köszönöm a hozzászólásaitokat!
Csapágyaknál, meg fékbetéteknél, vagy fékpofáknál ezzel nincs is gond, mert egyértelmű a hiba és a kopás mértéke. Egyébként is olcsó alkatrészek. Arra azért viszont kiváncsi lennék, hogy egy jól működő vízpumpát miért dobat ki valaki, vagy hogy "komplett vezérlés" címszó alatt mit cserélt ki és miért. Ha jól emlékszem 750 ezer forintot mondtál, hogy költöttél a kocsira, elhiheted nekem, hogy nem a csapágyon, meg a fékpofán vagy átvágva.
Sziasztok!
Látom, hogy a mesterrel vagytok elfoglalva, akkor elmondom, hogyan szoktuk csinálni, ha javítani kell valamit. A mester elmondja nekem, hogy bizonyos alkatrész miért rossz, legyen ez példaként egy csapágy. Hallgassam meg a csapágyat, ez csörög, ennek nem szabadna csörögnie, hanem halkan kellene mennie. Amikor én is megállapítom, hogy a csapágy tényleg csörög, akkor bemegyünk a számítógépéhez, rámegyünk általában 2 autóalkatrész-kereskedés aktuális ajánlataira. Kikeresi a forgalmi alapján a megfelelő csapágyat, eddig mindig több gyártmány és ajánlat kijött neki. Akkor a mester elmondja a véleményét a különböző márkájú csapágyakról, a végén általában olyat szokott ajánlani, ami szerinte megbízható, nem fog x km után tönkremenni. Elképzelhető, hogy ez nem a legolcsóbb csapágy lesz, de mindig mérlegeljük immár ketten, hogy az árkülönbözet megéri-e, illetve az én lehetőségeimhez igazodik-e.
Bizonyos szinten igazatok van, de ennek tudtában vagyok. A vízpumpa lehet, hogy nem volt rossz, de mellette minden más igen. A mester azt mondta, hogy bennhagyhatjuk ezt az 1 alkatrészt, de ha ez is elromlik, akkor számolhatok egy újabb szervizzel és többszörösét kellene költenem annak, mintha most a többivel együtt azonnal kicseréljük. Én igazat adtam neki és kicseréltük a vízpumpát is. Így volt ez a hátsó fékpofáknál is. Ha már egyszer úgyis szétszedték a teljes hátsó futóművet, akkor értelmetlen volt a szemlátomást kopott fékpofákat bennhagyni. Na de bocsássatok meg, ezekre a hibákra azért derült fény és a szerelésekre mégis csak azért került sor, mert az autón alapvető, életet veszélyeztető alkatrészek voltak alapból rosszak!!!
Ezek után csak azt tudom nektek mondani, hogy ennél a konkrét esetnél biztos vagyok benne, hogy nem a mestert kell okolni az összegekért, a kicserélt alkatrészekért, minden egyes alkatrész cseréje az én tudtommal és beleegyezésemmel történt.
Websas! Továbbra sem vagy képben. Remélem, elég adattal tudok neked szolgálni, bár az Escortoknál tudtommal még akár egy évjáraton belül is lehetnek különbségek:
Első nyilvántartásba vétel időpontja: 1998.04.15.
Gyártmány: FORD
Típus: ESCORT CLX 1.4 KAT
Hengerűrtartalom: 1391 cm3
Teljesítmény: 54 kW
Hajtóanyag: BENZIN
Gyártási év: 1998
Ha ez nem elég, akkor szíveskedj megírni, hogy milyen adatra van még szükséged! Egyébként én nem szoktam bontott alkatrészt használni, én ennél a biztonságot, megbízhatóságot többre tartom.
joseph66!
Igazad van ennél a típusnál tényleg a fékdobban van a csapágy is (megnéztem a katalógust) 8-10 e. ft/db + csapágy bontott 5 e. ft. Hátsó fék garn.4500 ft.
A generátornak csak "feszítő vasa" van ami lényegében egy lapos vas max 1 e.ft.
websas
Szia joseph66!
Tényleg nem akartalak alaptalan vádaskodással illetni!
Mi fajta ford ez ?
Igazából a mesterek szakvéleményének objektivitását próbáltam érzékeltetni.
websas
A nyilvánvaló hibák vonatkozásában, illetve a kocsi korának és elhasználtsági mértékének megfelelő hibák, hiányosságok vonatkozásában nem lehet szavatossági igényed, mert használt autót vettél, és ezzel számolnod kellett azzal is, hogy csökkentett áron nem lehet új értéket kapni. Még használati értéket sem.
Egyébként pedig több értéknövelő beruházást is tettél, olyan dolgokat is kicseréltettél, amelyek nem lettek volna szükségesek. A vezérműszíj csere helyett "komplett vezérlést" cseréltetni, nyilván nem lehet szavatossági alapon. Egyébként websas véleményéhez csatlakozva, szinte biztos, hogy csúnyán át is vert a szerelő. Aki ért az autókhoz az tudja, hogy a felsorolt jelenségekből nem következnek a felsorolt alkatrészek meghibásodásai. És ha szavatossági igényed van, akkor az eladóhoz forduljál első sorban, ne mással javíttasd ki.
Szia websas!
Bocsáss meg, de te totál nem vagy képben. Tényleg azt gondolod, ha már egyszer ilyen vádakkal illetem és nevén nevezem az Opel Zengőt, akkor alaptalan dolgokkal állok elő?
Képzeld, ennél a Ford típusnál a generátornak van feszítő görgője és a hátsó kerékcsapágyak a dobban vannak.
Szia monalisa1!
Az én véleményem szerint a német Opel cégnek mindenhez köze van, ami a márkaneve alatt bárhol történik. A márkanév alatt itt a Zengő Autóház Kft-n nagy nevekkel virító Opel feliratra gondolok.
Azért a "Mesterek" szakvéleményét fenntartással kell kezelni.
Jó Magyar szokás az előző mester munkáját totálisan lecikizni.(többet lehet kaszálni). De még orvosokra is igaz, gyerek doki 8 évvel korábbi (kis műtét) saját munkáját, (mert nem emlékezett rá) "ki volt az a sarlatán aki ezt csinálta" jelzővel ilette.
Vissza térve: Hátsó fékdobnak nincs csapágya, generátornak nincs feszítő görgője, Komplett vezérlés csere sok alkatrészből áll valószínütlen, hogy mind hibás lett volna.
A Mesterek szeretnek túlozni.
websas
Sajnálatos a szüleid egészségi állapota, de a német Opel cégnek semmi köze egy Ford gyártmányú személygépkocsi adásvételéhez, ez kízárólag a pécsi Opel Zengő cég használtautó üzletág vezetőjének "az" asztala. Ő végül is tett neked egy ajánlatot, az hogy az neked kevés - ezzel a kör itt lényegében bezárul.
Megszívtad, többszörösen is, a szándékos átverést nehéz bizonyítani - a tanulságok a tiéd.
És tényleg sajnálatos a dolog, egy rokkant embernek (családjának) nincsenek kidobni való fölös százezrei. Remélve egy következő autóvásárlás már jobban sikerül.
Zárójelben: évek óta szó van arról, hogy a mozgáskorlátozottak gépkocsivásárlására adható 300 ezer forint állami támogatást duplájára emelik - közben meg itt van most ez a gazdasági válság...
Akkor mégis jól gondolom, hogy szándékosan vertek át. Tulajdonképpen azért vagyok annyira mérges rájuk, mert ezt az egészet a szerencsétlen, csípőprotézises, többször műtött apám és a két bokáját is eltört anyám is megszenvedi. Csak ezeket ez nem érdekli. Egy átlagvásárló teljesen kiszolgáltatott egy ilyen céggel szemben. De ki a fene gondolná, hogy ezek ilyenek. Azon gondolkodok, hogy azért sem hagyom annyiban, megírom az Opel német központjába a dolgokat. Végül is mit vesztek vele…
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02