Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


autó vásárlás,átírás

Geri89 # e-mail 2018.05.27. 10:08

Igen, igy történik a dolog. A szlovák számla az meglesz, azt már megírta az eladó, azzal tudja az okmányirodába a nevemre iratni. A Szlovák cég az működik, érvényes adószáma van. A jogszerű aláírásról nem tudom, hogy hogyan tudok meggyőződni..

A hazai forgalomba helyezésről én szerintem külön számlát nem fogok kapni, mert a regadó és műszaki az benne van abban az árban, amiről a szlovák számla szól.. z eladó azt mondta, hogy a regadó befizetléséről adja majd a papírokat. írtunk ugye két meghatalmazást, az egyik szerint az okmányirodában az átírásnál, a másik szerint s regisztrációs adó fizetésénél a NAV-nál eljárhat a nevemben az a magánszemély, aki egyébként a céginfó szerint is a cég tulajdonosa 13 éve. Külön alkalmazottja nincs, tehát szerintem tényleg ő intézi a dolgokat.

Az autót a nevemre írva fogom megkapni, amikor megyek érte, már meglesz a forgalmi, stb..

arra gondoltam még, hogy a maradék pénzről iratok vele egy papírt, hogy ő átvette tőlem a pénzt a Szlovák megbízásából. Amennyiben nem akarja aláírni, akkor nem adom oda neki a maradék 2,7 milliót.. kíváncsi lennék, hogy erre mit lépne, mert akkor az autó ugye már a nevemen lesz... ilyen esetben mit tudna tenni? Ezt így el tudom vele játszani, hogy csak abban az esetben fizetem ki a már nevemen lévő autót, ha ezt a papírt megírjuk?

nonolet # e-mail 2018.05.27. 00:11

Neked legyen meg az autóról

  • a szlovák áfa-s számlád
  • egy érvényes adószámú szlovák cégtől
  • a szlovák cég jogszerű aláírásával

Az ügyintézésről (a hazai forgalomba helyezésről) pedig

  • a magyar áfa-s számlád
  • egy érvényes adószámú magyar cégtől
  • a magyar cég jogszerű aláírásával

Mert, ha jól értem így oszlik két részre az ügylet.
Azaz

1.
Veszel egy autót egy szlovák cégtől.

Aztán...

2.
Megbízol egy magyar céget a hazai forgalomba helyezéssel
és így te már magyar papírokkal+rendszámmal a nevedre írva kapod meg az autót.

Geri89 # e-mail 2018.05.26. 19:47

Én úgy tudom, ha magánszemélyként vásárolok külföldről autót, akkor külön nekem nem kell rá áfát fizetnem, csak a regadót. Azt meg természetesen (elvileg) a magyar kereskedő fizeti, ahhoz is lett írva neki meghatalmazás, és mondta, hogy az ahhoz tartozó papírokat, ill csekket adja majd.

A szavatossággal kapcsolatban.. azzal tisztában vagyok, hogy az így bukó, de megmondom őszintén ebben eleve nem is nagyon bízom, még ha a magyar kereskedőtől venném, akkor sem.. Hosszas pereskedésre nincs szükségem.. Ami biztos, hogy fogok rá kötni "használtautó" biztosítást, már utána jártam, kb. 50e Ft-ért megoldható, és akkor erről a részről "védett" vagyok.

A szlovák az vállalkozásra a neten rákerestem, céginfóhoz hasonló oldalt hozott fel, ott láttam, hogy 2016 óta létezik, egy magyar a tulajdonosa, de nem az, aki a magyar cégnek. (a magyar cég meg egy 13 éve működő cég).

Szerintem az esélytelen itt elérnem, hogy a magyar legyen az eladó, úgy látom, hogy itt ez náluk így működik.. Nyilván egyrészt szavatosság, másrészt áfa, ami ugye ilyen kategóriában több százezer Ft..

Tanulságot levontam, soha többet nem fogok én kereskedőnél vásárolni használt autót, egyszerűen gusztustalan a piac.. A lényeg igazából most az, hogy az ő áfa csalásuk miatt mennyire vagyok én elővehető.. De ezek szerint úgy veszem ki az írásodból, hogy te is úgy gondolod, hogy azért ők felelnek, és ha bebuknak, nem engem fog a NAV keresgélni, mint vásárlót.

nonolet # e-mail 2018.05.26. 18:55

Nem az adó itt a fő baj... az legyen a számlát adó gondja.

Mondjuk az ÁFA kérdés és a regadó ügye érdekes lesz.
Hisz, ha szlovák ez eladó, akkor elvben importálsz éppen.

-

Hanem a fő baj az, hogy NEM a HAZAI kereskedőtől veszed.

Így aztán, ha gondod lesz (szavatosság)
akkor küzdhetsz a szlovák eladóval!!!
Ami neked komoly hátrány...

Ha a szlovák eladó netán nem is vállalkozás,
akkor meg pláne szívsz majd, mert
nem minősülsz majd "Fogyasztó"-nak sem.

- -

Szóval neked az a jó,
ha
az eladó az a magyar VÁLLALKOZÁS!

Nem pedig csak egy megbízott...
Aki más nevében jár el.

Én ragaszkodnék ahhoz, hogy
az eladó az a magyar vállalkozás legyen! a szerződésen.

HA egy vállalkozás az eladó, akkor célszerű-ésszerű

  • ellenőrizni a LÉTEZÉSÉT a nyilvántartásban
  • az aláírót is megnézni, hogy jogosult-e aláírni
  • az adószámot ellenőrizni, hogy érvényes-e éppen
  • megnézni, hogy szerepel-e felszámolási/csőd/végrehajtási eljárásban

Ez egy magyar vállalkozás esetén könnyű, az interneten megoldható feladat.

A szlovák vállalkozás esetén is az, csak tudni kell szlovákul is ...

- -

Mivel megtévesztettek, mert nem ők az eladók.
Így a foglaló kérdése érdekes ügy.

Tudod-e bizonyítani, hogy a foglalót te
abban a tudatban adtad, hogy a magyar vállalkozás az eladó?

Gondolom nem...
Innentől alku hátrányban vagy.

Azt kéne elérned némi tárgyalás után,
hogy
legyen a magyar vállalkozás az eladó.

Ez vélhetően némi felárat jelent még neked.
A biztonságod árát.

Azonban az elsietett foglalózás miatt
nem vagy igazán jó alku pozícióban...

Geri89 # e-mail 2018.05.26. 12:52

Sziasztok!

Röviden leírnám a problémámat: Vásárolni szeretnék egy gépjárművet, az autó átvizsgálása szervizben megtörtént, alvázszám le lett kérdezve, sehol nincs körözés alatt. Az autó Németországból behozott, és még nincs itthon forgalomba helyezve. Az eladó céggel megegyeztünk, az autó vételára kb. 3 millió Ft. Lett írva meghatalmazás, hogy a cég képviselője eljárhat a nevemben az okmányirodbában, ill NAV-nál a regadó miatt. Ezen kívül az eladó állított ki egy szintén kézzel írt számlát, ám a számlán eladóként egy Szlovák cég szerepel. Ott ezt azonnal kérdeztem is, mire az eladó mutatott egy papírt, miszerint megbízási szerződés alapján ad el ő autót a szlovákiai cég nevében, tiszta minden. Ekkor még nem tudtam, hogy pontosan miről is van itt szó.. 300e Ft foglalóként ki lett fizetve (erről egy kézzel írt papírt adott a kereskedő). A kereskedő most a hét elején intézni majd az autó papírozását, és a héten hoznánk el természetesen a teljes vételár kifizetése után. Most az internetes tájékozódás alapján már tisztában vagyok vele, hogy (minden bizonnyal) nettó áron megvásárolta Németországba a Szlovák cég, és az áfát minden bizonnyal soha senki nem fogja majd befizetni.. Nos a kérdésem az lenne, hogy mi tévő legyek? Ha most visszalépek, akkor gondolom a 300e Ft-tól búcsút vehetek.. Ha megveszem az autót, akkor későbbiekben mire számíthatok, ha esetleg megbuknak vele? Elvehetik tőlem az autót? Ha jól gondolom, az adó be nem fizetéséről én nem tehetek.. A 300e Ft foglalót lehet valami esélyem visszaszerezni? Vagy ha már végigviszem, akkor amikor elhozom az autót, mire figyeljek, milyen papír legyen a kezembe? (Nyilván forgalmit, stb adja majd a kereskedő, már a nevemre kiállítva). Mit tegyek? (Céginfókban egyébként utána néztem, a magyar cég 2005, a szlovák pedig 2016 óta létezik). Előre is köszönöm!

Atis77 # e-mail 2018.05.24. 13:12

P rendszámmal akarja használni. kint kivontja és kész. Itthon nem akarja forgalomba helyezni csak néha elő venni. Mi a probléma? Itthon nem kell fizessen semmit. Kinti adásvéteivel és forgalmival igazolni tudja a származást (nem lopott) ennyi.

ezmostmi? # e-mail 2018.05.23. 07:59

wers

Majd az eladó kereskedő,vagy a privát tulaj helyben kivonatja,ez ott 10 perc,attól még a forgalmi megmarad,amit vevő megkap és az adás-vételi, utána mehet a platóra,irány haza,itt azt tesz vele amit akar,(honositja-szétbontja-átalakitja- kutyaól-virágoskert-pálmaház-üvegház-) aminek tetszik-kifizette-övé-papirja van róla.ennyi,

wers #   2018.05.23. 06:21

Kint kivonatod, lesz inti forgalmid meg adásvételid, más dolgod nincsen.

UHH kifejtenéd részletesen? Hogyan vonatja ki a vevő? Hogyan lesz a kivonatott kocsinak forgalmija? Igen adásvételi az lesz.

Atis77 # e-mail 2018.05.22. 06:52

Kint kivonatod, lesz inti forgalmid meg adásvételid, más dolgod nincsen.

wers #   2018.05.20. 14:34

Hogyan hoznád be, ideiglenes kiviteli rendszámmal? Melyik országból? Forgalomban van most az az autó az adott országban?

dubfire # e-mail 2018.05.20. 07:17

Tisztelt Fórum!

Érdeklődni szeretnék, amennyiben külföldi gépjárművet hozok be, de építeni szándékozom egy pálya autót, melyet közúti forgalomban nem használok, azaz nem szeretném forgalomba helyezni, milyen fizetési kötelezettségeim keletkeznek, és ebben az esetben milyen dokumentumot kapok a jármű tulajdonlásáról!?

Köszönettel

nonolet # e-mail 2018.02.22. 14:48

A nevén van!

Azaz az övé!!! a jog szemében.
Így aztán bármikor elviheti tőled...

HA elviszi, akkor majd kérheted a részed belőle, ha közös szerzemény volt.

Ha önként nem adja a részed, akkor BIZONYÍTHATOD egy perben, ha tudod, hogy:
"de azért egy része az enyém is ám,
mert
az én pénzem is benne van valamennyire"

- -

Az ilyen együtt élők alapban külön kasszán élnek!
Mindenki magának szerez a saját pénzéből.

HA MÉGIS KÖZÖSEN vesznek valamit,
akkor viszont ALAPBAN
a JÖVEDELMEIK arányában lesznek tulajdonosok!
(aki többet keres, többet szerez a közösből)

Persze lehet eltérni az alapesettől.

  • közös megegyezéssel (előre/utólag)

vagy

  • perben bizonyítással (utólag)
Jancsika_32 # e-mail 2018.02.22. 11:44

Tisztelt !

Volt párommal 4évig éltünk(nem bejegyzett)élettársi kapcsolatban,van egy 7 éves közös kislányunk.
2014ben közös összeköltözésünk után,vettünk egy Peugeot 206 os személygépkocsit ami banki tartozások miatt az ő nevére került.
Tavaj szeptemberben zavaros körülmények közt elváltak útjaink,a gyerek nálam maradt,a kocsival együtt,,mivel még nem tartott rá igényt
Kérdésem az lenne hogy számít e valamit hogy míg együtt éltünk közös vagyonbol vettük az autót,van e valami közöm hozzá,attol függetlenül hogy az ő nevén van.
Vagy ha gondolna egyett és eljönne az autóért szó nélkül át kellene adnom neki,akinek egyébként nincs jogosítványa.

Válaszokat előre is köszönöm !

Dr.Attika # e-mail 2018.02.18. 09:13
nonolet # e-mail 2018.02.12. 11:21

"csak ezt a papírt elfelejtette megmutatni....."

nem volt érdeke
és
nem is kellett neki

Neki CSAK a "füstöl" tényről kellett tájékozatatnia.
Hisz ez az általa tapasztalt ISMERT HIBA!

A hiba okáról nem kell tudnia.
Ezért tájékoztatni sem tud róla.

Nem is célszerű akkor sem ha tudja-sejti az okot!
Mert ha tévedett, akkor utólag baja lesz/lehet belőle, mivel félre tájékoztatott.

- -

A léyneget kel megérteni...

Nem a hiba OKÁT kell közölni!
Hanem csak a hiba TÉNYÉT.

A hiba okának megtippeléséről/kiderítésről majd a vevő intézkedik, ha akar és ha az eladó hozzájárul, hogy piszkálja az autót.

Aztán a vevő a megszerzett infók birtokában dönt.

  • odébb áll
  • alkuszik/megveszi
Handbrake # e-mail 2018.02.12. 10:37

Azaz: neked kellett volna felmérni, hogy mi lehet a valódi hiba ok, még a vásárlás előtt.

De te nem voltál a tőled elvárható módon kellően gondos.

Azaz a kockázatot TUDATOSAN vállaltad, a hiba ismeretében.
De a hiba okának ismerete/felmérése nélkül!

Mégis érdekes tény, hogy utólag állítása szerint van papírja arról, hogy szakszervízben mértek kompressziót, csak ezt a papírt elfelejtette megmutatni..... Nyílván ha ezt vásárláskor nekem átadja, meg se veszem.
De veszett fejsze nyele. Nyílván hibás vagyok, talán abban is, hogy bíztam az eladóban. Nem kellett volna....
Tanulópénznek jó volt. ( a kocsi meg jó lesz :) )

Köszönöm!

nonolet # e-mail 2018.02.09. 16:11

Handbrake

HA az eladó bizonyítja, hogy tudtál a "füstől" hibáról...

Akkor ő nyert.

Tökmindegy mi az oka!

- -

Mert onnantól a TŐLED ELVÁRHATÓ "kellő gondosság" az, a biztosíték, hogy ne fuss bele egy durva hibába.

Azaz: neked kellett volna felmérni, hogy mi lehet a valódi hiba ok, még a vásárlás előtt.

De te nem voltál a tőled elvárható módon kellően gondos.

Azaz a kockázatot TUDATOSAN vállaltad, a hiba ismeretében.
De a hiba okának ismerete/felmérése nélkül!

Ennyi.

- -

Érthetetlen, hogy a vásárlónak semmi egyéb lehetősége sincs...

A vásárlónak VOLT lehetősége!!!
arra, hogy a tőle elvárható gondossággal járjon el.

Hisz a hibát KÖZÖLTE vele az eladó... tudott róla.

Csakhát nem járt el mégsem a tőle elvárható kellő gondossággal.

Így járt.

- -

Amúgy mennyire naiv-életképtelen az, aki az eladónak hisz! ilyenkor.

Szerintem teljesen.

Véleményem #   2018.02.09. 13:37

Handbrake

Neked mint vásárlónak van még jogi lehetőséged és keresni valód is. A dolog nem lefutott. Ehhez ajánlom az internetet és egy ügyvédet vagy jogban jártas ember személyes felkeresését. Kellő rálátással magadnak is kitudod taposni ezt a jogi utat de mivel már az adásvételkor is belefutottál alapvető hibákba ( tájékozatlanság ) így most kicsit mínuszból kell neki futnod az utólagos okoskodásnak, míg az eladó ahogy észre vettem némileg előrébb járt a témában egy picivel több rafináltsággal.

Más: dízel autó áron alul füstöl hatalmas lyukra futás a legnagyobb zsákbamacska... ez is csak amatőr hiba volt.
Amennyiben úgy döntesz és eljutsz odáig, sok sikert kívánok a pereskedéshez.

Handbrake # e-mail 2018.02.09. 12:44

Kedves Nonolet!

Bár nekem jogi tapasztalatom nincs, azért az a tény, ha egy kocsi füstől természetesen kismillió hiba okozhatja. Az a tény, hogy az eladó ( saját elmondása szerint, más típusú autókat javít és azokat adja - veszi, egyébirányból az eladó a papíron az édesanyja volt nem pedig az úriember) szerintem sejtette, hogy nem 50 ezer Ft a javítása. Gyanú felett áll szerintem az is, hogy a piaci árnál alacsonyabb áron, de még nem a Fődarabhibás árban árulta. Ha az eladó tájékoztatott volna arról, ami állítólag a bírtokában is van szakszervizes papír a mérési kompresszió adataival, ezt miért nem tette meg az eladáskor? Most utólag mégis előjött ez. Eladott nekem egy fődarab hibás ( nem kopó alkatrész szerintem egy hengerfej)gépjárművet. Jogosnak érzem, hogy ez így nem korrekt eljárás.

Hab a tortán, hogy köztes szerződéssel vettem az autót tőlük. De sikerült beszélnem az eredeti tulajjal, aki érdemleges infórmációkat tudott adni, sajnos csak utólag. ( Tájékoztatott, hogy a hiba nála jelent meg, az illető így vette meg tőle és használta). Számomra ebből az jön le, hogy a hiba az 1 tulajdonosnál keletkezett tetézte, hogy az illető így használta, és leginkább ez vezetett a fődarab meghibásodásához ( autópályán is mint elmesélt).

Magyarul elkúrtam, mert hittem az eladónak és annak a mesének amit beadott így semmi érvényesítésre lehetőség nincsen... ezek ismeretében sem. Gondolom azért, mivel szakszervizes átvizsgálás volt, annak nyoma van valamilyen rendszerben.
Más lett volna a leányzó fekvése, ha előhozva a papírt megmutatja, hogy a motorban nincs kompresszió.....sarkon fordulok és hazamegyek, zsebembe a pénzemmel.

Érthetetlen, hogy a vásárlónak semmi egyéb lehetősége sincs...

Köszönöm

nonolet # e-mail 2018.02.09. 12:18

Handbrake

Ezt elkúrtad... nyeld le a költségeket, jobban jársz.

Az autót a "füstöl" hiba ismertében vetted meg.

Az, hogy mitől füstöl így CSAK a te kockázatod!

- -

Az eladónak nem kell tudnia a konkrét okot.
Csak a tényt kellett közölnie, hogy "füstől".

Megtette.
Nincs veled tovább dolga.

Kockáztattál és nem jött be.
Ennyi.

nonolet # e-mail 2018.02.09. 12:13

spulika

Én nem oldanám meg így...

A vevő legyen csak jelen és a tanúk is.

- -

Nagy szívás tud lenni a nem azonosított vevőkből és tanúkból, ha kavarni kezd a vevő valamiért.
Utólagos hiba ügyek, időben át nem írás, stb.

Fontos, hogy minden hibát sorolj fel! amiről tudsz
és a valós vételárat írd a szerződésbe.

Handbrake # e-mail 2018.02.09. 11:44

Üdvözlet!

A következő kacifántos dolog esett meg velem. Egy hírdetős oldalon találtam egy dízel személygépjárművet kedvező áron. Az eladó fiával beszéltem, aki készségesen mesélt az autóról ( fel kellett volna vennem, így utólag) elmondta, hogy az autó hibás, porlasztó hibája van, ami abban nyilvánul meg, hogy füstöl. De lehet vele közlekedni, mert fordulaton minden rendben van, ő is így használta. Elmentem, megnéztem, kipróbáltam, az ECU-ban a tárolt hiba is porlasztási problémát jelzett az egyik hengerben. Az autó vételárában megegyeztünk, a szerződésre viszont felírta az eladó a következőt: Az autó kipróbált, megtekintett állapotban az eladót garancia, felelősség illetve anyagi nem terheli.
Kérdezem az eladót, hogy a porlasztóhibát ráírjuk, azt mondja döntsem el, én. Gondoltam megbízható az eladó, így ezt nem tettem meg. Az autó vételárát kifizettem, beültem, és hazafelé vettem az irányt. Haza úton, az eladó felhívott, hogy minden rendben van-e stb. így utólag már nem furcsáltam.
Hazaérve, elkezdtem a hibafeltárást. Kezdetnek a porlasztókat szereltem ki és vizsgáltattam be, természetesen mind jó volt, erről hivatalos mérési jegyzőkönyvem is van. Haladtunk tovább a hibakereséssel. A dolog sajnos odáig jutott, hogy a motor hengerfejét le kellett szereltetnem. Azt szakszervízben javíttatnom kellett közel 120 ezer ft. Ehhez hozzá jött még a szerelőnek a motor szét és összeszereléséért kifizetett összeg. Ezekről a papírok megvannak.
Mikor kiderült, hogy a motort sajnos meg kell bontani ( hengerfejtömítés ki volt égve, egy szelep be volt égve, szelepszár szimeringek cseréje stb.), felvettem a kapcsolatot az eladóval, akivel közöltem, hogy az a hiba ami jelen esetben fennál, messze van attól amit ő elmondott. (saját hülyeségem miatt nem került rögzítésre ugyebár). Kértem, hogy járuljon hozzá a javítás költségéhez. Első körben javasoltam neki, emberségi oldalamat megmutatva, hogy nem kell 100 ezreket kifizetnie, elég ha az általam első vételárként megjelölt összeg és a vételár különbözetét elutalja. Ez jelen esetben 50 ezer Ft. Ettől elzárkózott. ( kommunikáció VIBER-en zajlott, így minden megvan). Aztán később azt mondta, hogy nem érti a hibát neki papírja van ( OPEL szervízben elvégzett 24 pontos átvizsgálás, ami bontás nélküli vizsgálat), ami Őt igazolja, hogy amit én állítok az hazugság. Kérdeztem, hogy ezen a vizsgálaton mérték-e a motor kompresszióját? Állítása szerint igen és a hiba nem állt nála fent. ( mi is mértünk benne kompressziót 20-25 érték helyett 2 hengerben 5 bar volt). Persze mivel ezt otthon mértük, nincs róla papírom. Erre azt válaszolta, miért nem szakszervízben tárattam fel a hibát, gondolom jobban örült volna ha azt a költséget is ráhárítják egy esetleges perben. Részemről eddig felé semmilyen hivatalos levél, megkeresés nem történt, bízva az emberségi oldalában a történetnek. Jelenleg ott tartunk, hogy ő azt írta, keresni fog engem az ügyvédje ( igazából nem tudom miért), mert ő perre megy és nem fizet mert nem ért ezzel egyet. Sőt, rágalmazás miatt még külön kártérítési igénye is lesz.
Az autót November végén vettem, érdemben hazahozatalon kívül, használni csak 2018.02.02-án tudtam először, miután a szerelőnek a javítás teljes költségét kifizettem.

Mit tudok tenni, hogy az eladó hozzájáruljon a költségekhez, illetve milyen dokumentumok szükségesek?

Sajnos ott tartok, hogy most már ha ennyire ellenálló, és néha már szájtépően fenyegetőző, csak győz az igazság és esetlegesen perre viszem az ügyet.

Vagy mit lehet tenni ilyen esetben?

Köszönöm a válaszokat!

spulika # e-mail 2018.02.09. 09:05

Használt meghirdetett autónkat adnánk el a mai napon egy fiatalembernek aki megnézte és mindenben egyetértett.Mai nappal szeretné elvinni, és most telefonált hogy a felesége nevére szeretné venni, de a felesége nem tud jelen lenni mert este 8-ig dolgozik. Vidékiek. most telefonáltunk a vevőnek hogy csak ha aláírja a szerződést és visszahozza nekünk az aláírt és két tanu előtt akkor lehet szó róla.Mire vigyázzunk? meg lehet ezt oldani így???

Atis77 # e-mail 2018.02.05. 06:11

a kereskedő illeték mentes, és ha köztes adásvételi is van magánemberek közt akkor sem az vevőt terheli az előző illetéke. nekem simán átírták 3 éve. forgalmiban kereskedő volt. a nepper eladta egy tagnak korrekt adásvételivel, majd én megvettem a tagtól szintén adásvételivel. bementem a papírokkal az okmányirodába és simán átírták, és megjegyezték a köztes tagon meg behajtják a ráeső illetéket.

forex # e-mail 2018.01.31. 12:40

Köszi a segítséget, szerencsére átírták!