Autójavítás külföldön


mancsaancsa # 2005.08.24. 13:30

Köszönöm, ilyen biztosításról még nem is hallottam!
Reménykedünk....

csellos # 2005.08.22. 21:16

Ez így jól hangzik.

Ha csak a magyar kereseskedő adta a számlamásolatot (úgy értelmezem), úgy csak a 12e Ft-ra számíthattok anyagköltségként. A francia szállítási számlát eddig nem említetted (sőt csak azt kérdezted, kin hajtsad be a 35 ezer Ft-ot), az is jó, hogy van. Ugyanis kizárólag az indokolt és igazolt költségeidet követelheted, ha pl. csak 12-t tudsz igazolni, és (ugyanarra a dologra) a 35-öt nem, úgy nyilván ez utóbbit nem fogják elhinni.

Ha lehetőséged van rá (pl. a jóismerős kereskedőm keresztül) próbáld meg megtudni, hogy a gyártónak van-e termékfelelősség biztosítása (az általános fel. bizt. erre nem jó). Ha szerencséd van, és létezik ilyen, további szerencséval ez nemcsak a termék árára, hanem a következményi károkra is kiterjed. Erre van esélyed, ez már Mo-n is egyre több cégnek van, pláne az autalkatrész-iparban.

Persze ha nincs a cégnek megfelelő biztosítása, attól még te követelheted a teljes körű kártérítést.

mancsaancsa # 2005.08.22. 20:39

Kereskedő adott utólag is számlamásolatot, sőt szerelő is.
Franciaországban pedig a kezünkbe nyomtak egy számlát a szervízben, nagyon korrekt, részletes számlát vontatásról stb.

Elindult a dolog, várjuk az alkatrész gyártójától a választ...

csellos # 2005.08.21. 22:20

Ez mind igaz, de gyakorlatban két bökkenő azért van.

Mindennek alapja a számla, így egyrészt az eredeti (de elvesztett) számla alapján lehet visszavinni a kereskedőhöz (jelen esetben egyben szerelőhöz), másrészt az "egyéb felmerült károkat" pedig szintén számlával kell igazolni. Azt pedig csak megtippelni tudom, hogy mekkora eséllyel sikerülne utólag számlát lapni Franciaországból: a tippem nulla százalék.

Ha jóba vagytok a szerelőtökkel (mert gondolom, hogy szerelő, ha vele "cseréltettétek ki" az alkatrészt), az lehet, hogy ő a számla nélkül a sajátja alapján megteszi, de nem tudom miért tudna adni ez esetben többet 12 e Ft-nál, meg a saját maga által számlázott munkadíjnál. Ha munkadíj nem volt (mert pl. tényleg csak kereskedő) örüljetek neki, ha a 12 e Ft-t megkapjátok.

Persze ő méltányosságból (mert mondjuk jó ügyfelei vagytok) akár százezreket is fizethet, de ez semmiképp nem a "bevasalható" kategória.

Követelni persze bármennyit lehet...

the big cat # 2005.08.17. 10:33

Természetesen az egyéb felmerült káraidat is követelheted.

mancsaancsa # 2005.08.17. 08:57

Köszönöm, hogy hozzászóltál!

A bibi csak annyi, hogy az alkatrész kb. 12 e ft volt, nekem pedig 35-öt kellett kicsengetni a szerelésért! Úgy tartanám méltányosnak, ha a szerelés minden anyagi vonzatát ők állnák!
És akkor még nem számoltam fel a telefont, szállást, és erkölcsi kártérítéstől is eltekintek.....

the big cat # 2005.08.17. 08:32

A hibás alkatrészt vissza kell vinni, és a szavatossági igény alapján a kereskedő köteles az árát visszatériteni.

mancsaancsa # 2005.08.17. 08:09

Üdv!

Tanácsra lenne szükségem, talán itt kapok.
Soha nem jártam még ezeken az oldalakon, de szimpatikusnak tűnik.

Röviden:

Pár napja Franciaországban elromlott az autónk, másfél nap után (mivel hétvége volt) egy márkaszervízben megjavították. 140 euroval, azaz 35 e ft-tal lettem könnyebb. A dolognak az a pikantériája, hogy ugyanazt az alkatrészt, ami javításra szorult, 1 hónappal az utazás előtt cseréltettük ki. A kereskedő, akinél itthon az alkatrészt megvettük jó ismerősünk, persze a számlát nem őriztük meg. Talán ad újat, vagy a számítógépében még ott vagyunk.
A szerelő, aki betette az alkatrészt, maszek és nem adott számlát, igaz, nem is kértünk.

Ezek után nem tudom, hogy kin vasaljam be a 35 e ft-ot. Hajlok arra, hogy a kereskedőn, ill. a cégen, akitől ő is beszerezte az alkatrészt, mivel anyaghibásnak látszik, haza is hoztuk a szakadt részt, ideadták a javítás után.

Köszönök minden segítő tanácsot, hozzászólást!