üdv. Vásároltam július 31.-én egy VW PASSAT 1,9 PDTDI 2002-es ,gépjárművet.,magánszemélytől. pár napja elégé jelentősen elkezdet fogyni a víz a kiegyenlítő tartályból. még nem voltam vele szervizben,de sehol nem látszik hogy csöpögne,esetleg folyna a víz.most is teljesen üzemképes,ezt a hibát az eladó nem mondta. egy másik hibát mondott,és azzal nincs is gond. kb 1000km-rt mentem el vele,nem forraltam meg a motort,semmi ilyesmi. érdeklődnék ilyenkor mi a teendő?? gondolom elsősorban telefonon beszéljelek vele,de tutira azt mondja hogy nem tudót róla stb. utána jönne egy független márkaszervizben egy állapotfelmérés és azt elküldeni neki???
Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?
Értem, és köszönöm a gyors válaszokat!
Egy használt autónál fontos, hogy a szerződés körülírja, milyen állapotban van az autó, mik a hibái, mi mikor lett kicserélve, mi működik rajta hibásan, milyen alkatrészek nem lettek cserélve, melyeknél számíthat a vevő az autó életkorából és a használat mértékéből adódó kopásra, hibára, stb., mert csak ehhez képest lehet meghatározni, hogy mikor beszélünk hibás teljesítésről. Így a kérdésére nem lehet egyértelmű választ adni, a szerződés tartalma és a felek szerződéskötést megelőző kommunikációja alapján lehetne csak azt megmondani, hogy az eladó hibásan teljesített-e.
Rozdan
semmi...
Kedves Fórumozók!
Segítséget szeretnék kérni.
Magánszemélytől vásároltam egy rendszám nélküli, 2006-ban (először) üzembe helyezett Hyundai Accent 1.4 (benzin, gáz) autót.
Az autó Németországból származik, úgy vettük meg, hogy segítenek a papírok intézésében (mondván, hogy sokszor csináltak már ilyet), de több mint 1 hónapra kaptak Pesten időpontot. Így vidékre kértem időpontot, megtörtént az olaj- és szűrő csere, gáztartály csere (kötelező volt, mert lejárt a szavatossága), kaptam a gázra tanúsítványt, megkötöttem a biztosítást. Elmentem az NKH-hoz honosítani, mivel van még rajta műszaki.
A vizsgáztatónak feltűnt, hogy nem jó a kormányzár, azaz amikor kivesszük a kulcsot, megmozgatjuk a kormányt, nem zár le, hanem ki lehet tekerni a kormány és ott blokkol.Ez az ő elmondása szerint rejtett hiba, de ennek egyből zarnia kell, ezért nem kaptam meg a műszaki adatlapot.
Utánajártam a Hyundainál, hogy mi lehet a gond és mennyibe kerül az alkatrész. Mivel nem lehet tudni pontosan mi okozza a problémát, nem tudni mit kell kicserélni. A lehetséges alkatrészekre 40000-145000-ig lehet számolni plusz szerelési költség.
Ilyen esetben mennyi esélye van annak, hogy ezt a költséget kifizettessem az eladóval?
Mennyi lehet a jogi költség, ha arra kerülne sor?
Előre is köszönöm a választ!
Üdvözlettel,
R. Dániel
Különben a vizsgabázisnak nem feladata a hengerfej problémájának kiszűrése és nem is vizsgatétel...simán átvihető a vizsgasoron , ha szerkezetileg rendben van a gk.
Ettől függetlenül percek alatt hengerfejessé tehető az autó , nem 2 hónap alatt. Csak kezdő kereskedésnek lehet ilyent beadni , bár nem hinném , hogy az átverés lenne a cél , de azt tudni kell , hogy a kintről érkező autók döntó többsége platón érkezik és ha nincs "P"tábla , vagy bérbe van adva , nemigen járkálnak vele.A vételi próbaút során nehezen szűrhető ki ezen hiba,( szerelőt , de minimum szaktudást igényel az árokparti hibamegállapitás) Jó lenne tudni a paramétereket..."bocsavau" ..:-)))
(,,kiváncsi lennék mire jutottál...)
Golfiw,
Ha az eladó az adásvételi szerződésedben egy cég (nézd meg!), akkor fogyasztói szerződést kötöttél. Ez esetben két év szavatosság jár, de az első hat hónapban megfordul a bizonyítási teher, és az eladónak kell bizonyítania, hogy a hiba NEM állt fenn a vásárláskor. Csak akkor mentesülhet a szavatosság alól.
De ha a kereskedővel nem tudsz megegyezni (árleszállítás, beszállás a javításba), akkor neked kell pert indítanod.
Az, hogy a pert megnyerheted-e, az azért nem olyan egyértelmű, mint ahogy a szerelőd mondja. Ez függ az autód életkorától, futásteljesítményétől, általános állapotától, és persze nyilván a konkrét hiba jellegétől, vagy a hiba OKÁNAK a jellegétől. NEM minden hibáért kell szavatosságot vállalnia még egy kereskedésnek sem.
Ha két hónapig használtad hibajelenség nélkül, akkor az azért nem feltétlenül arra utal, hogy bizonyosan megvolt a vásráláskor. Ha ezt vitatja a kereskedő, majd kirendelnek igazságügyi szakértőt. Vagyis sokba fog fájni a pereskedés, pláne, ha nem nyersz a végén...
Üdvözlök mindenkit!
Segítséget szeretnék kérni!
Pontosan ma 2 hónapja vásároltam egy használtautót egy kereskedőtől, amely egy külföldről behozott jármű. Amikor vettem a kereskedő leműszakiztatta, így 2 év friss műszakival került a tulajdonomba.
A problémám az, hogy a napokban hengerfejes lett az autó, a szerelőm azt mondta, biztos, hogy nem most alakult ki a hiba, tehát a műszaki vizsgánál is látniuk kellett a problémát illetve a kereskedő is rejtett hibával árulhatta.
A kérdésem az lenne, hogy van-e bármi lehetőségem a kereskedővel vagy a műszaki állomással szemben vagy a javítás költsége teljes mértékben az én pénztárcámat terheli?
Köszönöm!
Igen. A használt autó vásárlás zsákbamacska. Ennyi.
Ha nem nyilvánvaló az átverés, akkor éltesebb autóknál elég nehéz érvényesíteni a szavatosságot.
Köszönöm szépen a választ! Elszomorító,de ez van.
Anett37,
A nepperrel semmit. Nem vagy semmilyen jogviszonyban vele.
Megkeresheted az eladót, és előterjesztheted a szavatossági igényedet.
Előre szólók, 15 éves autó esetén nemigen fog sikerülni, de egy próbát megér, hátha magától elfogadja. Bíróságon érvényesíteni nem nagyon fog menni, ha elutasít.
Üdvözlök Mindenkit!
Segítséget,tanácsot szeretnék kérni. 2 hónappal ezelőtt vásároltam egy kereskedőtől- "nepper"-tól egy 15 éves autót. Az motorban leállt egy henger,a fiatalember nagyon segítőkész volt amikor visszavittem az autót hozzá. Szétszedték és kiderült komplett motorcserére van szükség. Semmilyen felelősséget nem akar vállalni. Megbízasi szerződéssel adta el nekem az autót,tehát az adás-vételin az előző tulaj az eladó. Mit tudok tenni? Köszönöm a válaszokat!!
Az adásvételiben a vevő adatai szerepeljenek, de a meghatalamazott írja alá.
A megjegyzés rovatba be lehet írni, hogy meghatalmazott jár el, csatolva a meghatalmazás.
A meghatalmazás elég egy-két mondat, de abba is célszerű beleírni az autó adatait, és hogy a meghatalmazott teljes körűen eljárhat az adásvétel, az átírás, az eredetvizsgálat és a műszaki vizsgáztatás körében is. És akkor a meghatalmazott el tud mindent intézni.
Kedves József,
már sokat segítettél. Az adás-vételire az anyuka nevét kell írni a vevőhöz vagy a meghatalmazottét? Formanyomtatványunk van ezen fel kell tűntetni valahol, hogy meghatalmazott jár el a vásárlással kapcsolatban?
Előre is köszönöm.
Semmiképpen.
Ne menjetek bele ilyenekbe, utólag bármikor pofára esés lehet belőle.
Ha nem tud jönni, hozzanak egy két tanú által aláírt, normális meghatalmazást az egyikük nevére, és ő írja alá az adásvételit.
Sziasztok,
kérem segítsetek abban, hogy szeretnénk eladni az autónkat, de az érdeklődő az anyukájának szeretné, aki nem tud jelen lenni. Az ő okmányait elhozzák és hát a két gyerek közül valamelyikőjük aláírja.
Tekintsünk el attól, hogy nem ő írja alá, milyen buktatói vannak így egy eladásnak?
A rejtett hibát - amit, ugye, jelentése alapján ő sem ismert (elvileg) - mégis hogyan kellett volna jeleznie?
Üdv!
Egy hónapja vettem maganszemélytől egy használt autót. Mára kiderült, hogy a motorja használhatatlanul el van kopva amirol természetese nem tájékoztatott. A gepjárművel 500-600km-t tettem meg egy honap alatt. Tavaj novemberben le lett műszakisztatva márkaszervízben. Több mint valoszinűleg feketén mert a motor annyira el van kopva, hogy mindenhonnan folyik az olaj. Az úr akitől vettem autóbontóban dolgozik és több mint egy éven keresztül volt a nevén az autó. Természetesen nem jelezte ezt a rejtett hibát és az adásvételiben se lett feltüntetve.
Tanácsokat előre is köszönöm!
Tisztelt fórumozok.
Volt olyan autó tulajdonos, aki visszakapta az autó árát? Bíróságon. Fogyasztóvédelem, Békéltető.?
Sajnos nem olvastunk előtte fórumot, stb. Nagyon elszomoritott, hogy a vevőket nem igazán védik. Én 3 éves autót vettem. 3 millió Ft.gondoltuk ez is kitart 16 évig, ahogy a másik autónk. Biztunk a kereskedőbe. Adatlapon kitűnő állapotban, friss műszakival!!! Első tulajdonostól!!! stb. Kitűnő esztétikai állapotban. Fizetés után derült ki, nem ők a tulajdonosok. Ők tanúk voltak. Magánszemély volt megjelölve. Ügyfélkapun megneztem én a 3.tulaj vagyok.Auto egyébként Németországból való.szervizkonyv van. Két hét után, állapotfelmérésen, kiderült több rejtett hiba, elgörbült 1,5cm.a féltengely az egész első futómű sérült. csapágyas is több minden javítva. Kárpit alatt is javítások nyomai.Tehát törött volt egyértelműen az autó. 70%újra festve. Hogy ment át műszakin?? Magyarországon volt. A volt tulaj javítana. Ez nekünk kevés. Én az autó árát kérném. Átvertek közösen! 3 éves autó! Garanciális is volna még. Az eladó csak nevet. Felszólítás ment neki. Kiderült ráadásul a szakmája a karosszéria, fényezés. aljas szándékos elhallgatás!!! büntetés járna. Ő nyaralni megy. Mi meg teljesen kivagyunk idegileg. Mi igy sehova, vagy kölcsön kért autóval bírunk 200 km. Temetőbe, vagy 250 km. Unokainkhoz menni. Ez is fáj nagyon. Ezért számítanak arra, hogy feladjuk. Mert gondban vagyunk. Ha baj érne a biztosítás is más ilyenkor. Amiket cserélt is, már nem olyanok akár egy 3 éves autóba. Törött autót nem vettünk volna soha!! Mindenről fotó, videó is van. Ilyen aljas csalókat, pénzbírság stb. érdemelnek!! tények vannak.
Köszönöm válaszukat.
Olyan kérdésem lenne hogy eladtam májusban egy 2000-es évjáratú Toyota Celicát. Tudni kell hogy a 2003-ig gyártott 143 lovas 1ZZ-FE Celica és Corolla motorok GYÁRILAG HIBÁSAK. Eszik az olajat. Ez a probléma nálunk nem jött ki. A lányom használta aki leginkább csak dolgozni járt vele, kis távokra, nem nagyon hajtotta. Az új 22 éves tulaja rögtön nagy távot tett meg vele és saját bevallása szerint" meg is küldte az autópályán". Azóta hívogat hogy eszi az olajat és hogy a lehetséges 300ezres költségbe szálljunk be mi is. Nem érzem úgy hogy ez jogos lenne elvégre mi nem hazudtunk a kocsi állapotáról és nálunk tényleg nem volt probléma az olaj fogyasztással. De azért csak egy lassan 20 éves autóról van szó. Az lenne a kérdésem hogy ilyen esetben javasolt e a peren kívüli megegyezés, tényleg ki kell fizetnünk a javítást vagy hagyjuk hogy perre vigye az ügyet?
UI: arra hivatkozik a srác hogy tudja bizonyítani hogy eszi az olajat, mondjuk azt nem tudom hogyan bizonyítja hogy a vásárlás előtt is ette... úgy tudom magánszemélytől való vásárlás esetén neki kell bizonyítani az igazát nem az eladónak.
Üdv mindenkinek.
Eladtam egy vw passat autót ami 11 éves majdnem 300 ezer km-rel a háta mögött. Én 3 évig használtam, 45 ezer km-t tettem meg vele gond nélkül. Az új tulajnál 3 hónap alatt hengerfejes lett és a szerelő azt mondja ez a hengerfej nem rég lett rárakva, peremes a blokk, stb... Mi a teendőm ilyenkor, ki kell fizetnem a motorcserét? Magánszemélyek között zajlott az adásvétel!
Köszönöm a segítséget!
Petya
...ott kezdődik a baj,hogy minden motornak van gyári száma.
A beépithetőséget tipusazonosság szerint számlával,vagy származási okirattal tehették volna meg,ezt fogadja el a KPM. Mivel Te nem adtál ilyent,hivatalosan ez csak a szokásos "napi-sufni-tuning" kategória,persze lehet szerezni ilyen,vagy hasonló dokumentumokat,de az a motor akkor már onnét való,nem tőled.Amennyiben, ha haveri bontóból kértek ehhez firkálmányt,abból is gondjuk lehet,a beérkezési és készenléti lista miatt...:-))))...nem nagyon érdekelne a történetük..:-)))
Üdv!
Személyautóról van szó, motorhibásnak mondja a szakértő. Ha ez a szakértői vélemény alátámasztja a vevő hibás teljesítéssel kapcsolatos igényét, és a gépjárművet munkához kívánta használni, köteles-e az eladó (magánszemély) a gépjármű pótlásának költségeit fedezni, amíg a hibás teljesítéssel kapcsolatos igények rendezésre kerülnek? Van erre vonatkozó jogszabály?
Köszönöm a válaszokat! Szép napot mindenkinek!
Nekem olyan kérdésem.lenne, 1 hónapja eladtam egy vw autót,külföldi papiros volt,hirdetesben irtam jogy jó a motor,de évekig állt az autó, A vevőnek csak a motor kell állította. most egy honap mulva fenyeget feljelentessel hogy át tették a motort,és 100km-en belul megállt.
a vevő nem kért tőlem sem adásvételit,se semmi mást,ugy ahogy volt beleült járatta a motort és már fizette is. én az adásvetelkor nyaralas miatt ott sem voltam,de a vevőnek sürgős volt,ezert egy ismerosom adta át a kocsit.
Van mitől izgulnom,elvileg már feljelentett.
Kedves Fórumozók!
Segítséget szeretnék kérni. A minap vásároltam egy autót az egyik önkormányzattól. Amikor átvettem azt az információt kaptam, hogy átvizsgálták a kocsit szerelővel eladás előtt, a külsérelmi nyomokat leszámítva nincs más nagyobb baja. Elmentem egy körre, motor csendes, fék jó, rozsdának nagyon nyoma sem volt. Amikor kifizettem, csak akkor adták oda az átvizsgálásról szóló dokumentumokat, ahol már láttam, hogy meggyűrűzték az amúgy csak 200e kilóméter futott Toyotát. Ahogy rámentem a pályára, kb 25 km után már égett a motor lámpa, illetve a kipörgés gátló. Pesten elvittem egy szerelőhöz, és 22 hibakódot olvasott ki a kocsiból. Mivel az átvételkor nem volt ilyen jelenség, és tudvalevő, ha kiütik a kódot, kb 25-50 kilóméter után írja vissza az autó. Még aznap jeleztem ezt, azt mondták, másnap vigyem vissza, semmi gond, visszakapom a pénzt. Másnap már a jegyző ezt egyből megvétózta, mivel szerinte be kell bizonyítanom, hogy nem én csináltam valamit a kocsival. Most szakvéleményt kérek, de nem tudom, hogy a továbbiakban milyen lehetőségeim vannak.
Köszönöm
Andi
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02