Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


Chabi84 # 2017.03.04. 09:51

Atis77

Igen köszönöm a hozzászólásod, azt már előtte megvettem, mert azt ki is akartam cseréltetni. Végre nagy nehézségek árán találtam hozzá való féltengelyt is szóval már talán így 2 hét után talpra tudjuk állítani az autót.

Nonolet

Mivel csak az én autómon volt téli gumi és nem tehettem meg, hogy másik 3 ember miattam ne tudjon bejárni dolgozni, így kénytelen voltam tovább járni a kis rázással. Lehet hülye vagyok, de sajnos a javításhoz pénz kell, mint tudjuk pénzt pedig felénk munkával lehet keresni, így kockáztatni kellett. Lehet felétek fán terem a lóvé... nem tudhatom. Nálunk sajnos kőkeményen 3 műszakban, heti 6 napot kell dolgozni, hogy ezt a problémát el tudjam hárítani. Örülök neki hogy Ti ilyen jó helyzetben éltek, hogy akármi baja van az autónak vagy akármilyen dolognak egyből meg tudod csináltatni. Azért nagyon köszönöm Neked is a velős és igen mélyen, a személyiségedet tükröző hozzászólásod!

Legyen nagyon szép hétvégétek! :)

Atis77 # 2017.03.04. 06:18

Chabi84

Ha lelazult féltengely anyával járt az autó akkor valószínűleg, a kerékagycsapágy is tönkre ment (99% az esély rá) Az is cserélni kell a csuklóval együtt.

Chabi84 # 2017.03.02. 10:08

Nonolet!
Még egy kis kiegészítés. A kis rázással továbbmentem, de mikor az M5-ös pályán majdnem kitépte a kezemből a kormány, és autómentőt kellett hívni, az nem volt olyan jó érzés. A féltengelycsukló külső anyája le volt szakadva a menet lerágva. Én nem nyúltam hozzá, tehát csak az csinálhatta aki szerelte előtte az autót. Ez még szerintem fontos információ a történethez.
Szép napot mindenkinek!

Chabi84 # 2017.03.02. 10:05

Nonolet!

Az igazság az, hogy probléma értelmezése neked nem nagyon megy úgy látom. 2016. év végén kicsit rázott az autó. Nem hiszem, hogy az M5-ös autópálya illetve az M0-ás annyira rossz utak lennének hogy szétverjek vele egy féltengelyt. Nos mivel 2016. decembere és 2017 februárja között nem telt el fél év, így itt a másik értelmezési illetve inkább számolási hiba amit elkövettél. Nos eladáskor elhallgatták, hogy féltengely kompletten lett cserélve, és mikor rákérdeztem, hogy mi okból kifolyólag lett cserélve ez az alkatrész, néma csend volt a válasz. Legjobb tudomásom szerint ez nem kopóalkatrész, amit időközönként cserélni kell. A féltengelycsuklót lehet, de magát a féltengelyt nem...
Tehát a konklúzió az, hogy ne emeld fel a hangod olyan témában, amihez nem értesz. :) A másik fele, hogy a munkába való bejáráshoz használom leginkább az autót, oda pedig lakott területeken keresztül vezet az út, tehát az átlagsebességem kb 50-60 km/h, ami nem mondható egy gyilkos tempónak. Javíts ki nyugodtan, ha tévednék. Nem voltam és nem is vagyok az a száguldozós és autótépős ember. Úgy érzem elmondtam mindent a témával kapcsolatban, ami szükséges ahhoz, hogy átértékeld a nagyon nagybetűs válaszod. Persze nem lehet senki sem tökéletes, mint ahogy én sem vagyok az, de én legalább gondolkozom mielőtt beszélek...
További szép napot minden kedves Fórumozónak!

FDToth # 2017.03.01. 20:37

Tisztelt Dr.Atika,

az autót független szakszervizben már bevizsgáltattam, és kvázi hibátlan.
Olyan autót vennék, ami ritkább itthon, már régóta nézegetem, és most van egy tök jó állapotú, csak a háttere 'mocskos'

Nehéz legális kereskedést találni (vettem már márkakereskedésből használt autót, és később pórul jártam)

Nehéz, de köszönöm tanácsát!

Dr.Attika # 2017.03.01. 20:15

Tisztelt FDtoht!
Országszerte tele vannak a legális kereskedések legális autókkal. Onnan kell választani. Miért kell a bizonytalan származású. állapotú sok száz vagy ezer kilométerről behozott autókat vásárolni, hamis papírokkal.
Az 1990-es években már behoztuk Európa autó szemetét. Németek, Osztrákok röhögtek a markukba és vették az új autókat a tőlünk kapott pénzből. A magyar meg gatyáját ráköltötte a drága alkatrészre és szervizre.

FDToth # 2017.03.01. 20:01

Tisztelt Dr.Attika,

nagyon sokat segített, köszönöm! Eszem ágában sincs így megvenni, mivel én az eladóval nem találkozom, azt írnak be, amit akarnak, és egy maganszemélynek kellene utalni (annak, aki bizományban árulja). Közben mondta a bizományos, hogy jobb lenne a kp. Én ragaszkodom a magyar adas-vételihez, a számlához és az utaláshoz. Erre annyit mondott h 50eft plusz a vételár, mert átírja a cégére az autót, és a cég lesz az eladó. A hírdetésben szó sem volt ilyenről. Mondjuk alku-alap, de ezek után hogy bízzon meg benne az ember.
Nem tudom h mennyivel vagyok beljebb, ha 'normálisan' cégtől veszem, de annak az embernek a cége, aki AFA-csaló...

Dr.Attika # 2017.03.01. 16:19

Tisztelt FDToth!
Arra számítson, hogy ez egy ÁFA-csalásos svindli.Leírtam már e fórumon, de leírom mégegyszer.
Ha uniós magánszemélyek adásvételi szerződést kötnek, akkor nincs ÁFA fizetési kötelezettség. Csakhogy két uniós magánszemély ritkán talál egymásra közvetlenül autó adásvétel kapcsán. Ezért "élelmes" autókereskedők kinézik az autót eladni kívánókat, náluk megjelennek, mint vásárlók és magyar magánszemélyek adataival adásvételi szerződést kötnek. A nyugati uniós polgár ezt megköti, megkapja a vételárat. A magyar elviszi az autót. A nyugati uniós polgár bemegy az okmányirodájába és a szerződés egy példányát becsatolva lejelenti az autót, ami alapján azt a forgalomból kivonják, neki ezzel további dolga nincs. Élelmes magyar kereskedőnk az uniós polgár adatait felhasználva hamisít egy olyan adásvételit amiben a vevő az ő strómanja.Ygy kerül eladásra a szgk.ami ÁFA fizetésre kötelezett lenne, de mégg sem fizetnek utána ÁFA-t. A gond akkor van, ha ez hónapok múlva kibukik. A magyar vevő meg járhat évekig bírósági tárgyalásra vádlottként, tanúként attól függően, hogy mennyire volt balfék az ügylet megkötésekor.

FDToth # 2017.03.01. 12:19

Tisztelt Fórumozók,

használat autó vásárlás: bizományos értékesítéssel szeretnének nekem eladni autót (német a másik fél), mert állítólag így spórolok 50eFt körül, mivel nem kell magyar félre (magánszemély, vagy céges) átíratni.
Értem a dolog lényegét, meg azt is, hogy mivel nem cégtől veszem, így nincs 1 év szavatosság (de lehet 50-et megérne, csak ki tudja milyen gyorsan dől be az adott cég a kereskedés mögött).
Viszont nem tudom, hogy az utalás része milyen módos történik? Nekem a magyar félnek kellene utalni.
Adás-vételi kétnyelvű lenne. Mire kell figyelni az utalásnál?

A válaszokat előre is köszi!

Üdv.

FDToth

Atis77 # 2017.03.01. 11:07

Régi swifthez 3 féle féltengely van, mind más ricnivel, ha ez nem megy fel nem azt jelenti hogy nem gyári a féltengely, múltkor én is felültem erre a szopórollerre, komplett féltengely csere lett a vége.

Chabi84 # 2017.02.26. 09:53

Tisztelt Fórumosok!
Segítséget szeretnék kérni! Vásároltam 2016. 04. hónapban egy gépjárművet. Az általános javításokat elvégeztük rajta, és szépen is ment az autó. 2016 év végén elkezdett kicsit rázni a kormány, viszont mivel ezzel az autóval járunk dolgozni, így nem tehettem meg, hogy leállítom és megjavíttatom. Az alkatrészeket már decemberben megvásároltam, amire gondoltunk a szerelőmmel, viszont most 2017. februárjában egyik pillanatról a másikra iszonyú rázás jelentkezett és kiderült , hogy a külső féltengelycsukló rögzítő anyája leszakadt a helyéről. Persze azonnal tájékoztattam az eladót erről az életveszélyes rejtett hibáról. Gondoltam ennyivel elintéztem és megvettem hozzá az alkatrészt, mivel az autóra szükségem van a munkába való bejáráshoz. Amikor azonban szétszedtük problémás területet, kiderült, hogy valószínűleg nem megfelelő a bent lévő féltengely sem, mivel nem kompatibilis a féltengelycsukló a féltengellyel. Ez ugyebár újabb költségeket von maga után. Leghamarabb sajnos csak hétfőn tudom megkérdezni a hivatalos márkaszerviztől, hogy ehhez a típushoz egyáltalán gyártottak-e ilyen féltengelyt, vagy valós az aggodalmam, hogy nem is belevaló az alkatrész. Kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben tudok-e bármiféle hivatalos lépést tenni (kártérítés, javítási költség megtérítése) bármely személlyel (eladó, kontár szerelő) szemben?
A választ előre is köszönöm! További szép napot!

jucihusi # 2017.02.24. 21:45

Kedves Forumosok, vettem egy autot(szalonbol kialitott db) , elvileg ködlampaval, de nem jött meg. Közben kiderült , hogy gar sem ervenyes , mivel az auto 1,1 eve all ott, de a kötelezö inspekciot nem csinaltak meg, igy a gyari gar ugrott. 12 napmulva mejött vmi lampa, de nem lett jo az autoba. Jelezetem a kereskedö fele(meg 14 napon belül), hogy ez igy nagyon nem ok, de nem valaszolt, majd ujabb 2 het mulva(miutan bejelentettem a Fogyvednel, de mar a 31 . napon az auto atveteltöl) jelentkezett emailben, hogy megis beszerlne a ködlampat.. Megteheti? Nagyon köszi. Igen olvastam az alap dolgokat, 30 nap, meg minden , de hatha...Üdv

Dr.Attika # 2017.02.21. 18:28

Jogi útra viheti, mint mindent. A gyakorlat az, hogy gk. vásárlást követően haladéktalanul ki kell cserélni a vezérműszíjat és ezt követően tudja az új tulaj ellenőrizni a cserék szükségességét. Ezt az új tulaj elmulasztotta, tehát ön nem felel.Egyébként hozzáértők szerint a csere szükségessége szemrevételezés útján is megállapítható.

rizsa888 # 2017.02.21. 18:08

Üdvözletem.

Eladásra került az autóm 2016.02 04.-én.Ezt követően állitólag rá két hétre elszakadt a vezérműszij.Én garanciát sem szóban sem irásban nem vállaltam. Terhel-e engem valami felelőség,mivel kopó alkatrészről van szó.A javitási költség 250 000FT és most ezt követelik rajtam.Jogi útra viheti-e a vevő az ügyet?Mik lehetnek a következmények?Köszönöm válaszát. Üdvözletem

Atis77 # 2017.02.14. 11:05

Nem tudom milyen motor, de zafirába 1,8 asba 34e ft ért szereztem be legutóbb kuplungot hidraulikus csapággyal. Valeo szett gyári csapágy(oem dobozban). Lendkerék nélkül.

Andi51 # 2017.02.13. 12:56

Kerestünk szerelőt,aki jövő hétre elvállalta,így is 170 e ft ,de úgy hogy valami kettős tömegű valamit nem kell venni bele,mert az gondolja a szerelő,hogy az még jó lehet benne,de mást is megkérdeztünk és mindenki200 e felett vállalta volna.Ja és egyik szerelő sem megy bele abba,hogy mi vegyük meg az alkatrészeket.Konkrétan az egyik meg is mondta,hogy ő azon is keres valamennyit,mert ő olcsóbban jut hozzá.

Szomorú örökös # 2017.02.05. 07:31

Atis77

A márkaszervíz mindig is csillagászati árakon dolgozott. Bontóban kell keresni másikat és azt beépíteni. Lényegesen kisebb lenne a költsége. De ha maga a váltó esetleg szétszerelve javítható, akkor én inkább arra keresnék szakembert, szerelőt.

Atis77 # 2017.02.04. 18:36

Andi51

503e ft?Egy kuplung csere? Aranyból van? Ha nem minden áron akar szabadulni az autótól, megkérdeznék valami kisebb szervizt semmiképp sem márkaszervizt. Amikor az enyémben cseréltem kuplungot (hasonló korú autó) 40e ft ért vettem bele szettet, amivel gyárilag is szerelik a típust. 30-40 e ft nál nem lehet több a munkadíj. Egy ilyen korú autónál esélyes hogy még a gyári kuplung van benne. Nem rég csináltam egy cserét 19 éves volt a kocsi 220e km-el, abban is gyári volt még a kuplung.

Andi51 # 2017.02.02. 19:35

Kedves Guba,köszönöm a választ,közben kiderült,hogy cserélni kell a kuplungot,márkaszervizben 503 ezer ft-os árajánlatot kaptunk.Visszaveszi a kereskedő az autót,de azóta már 60 e ft-ot ráköltöttünk,mert egy szem olaj nem volt a váltóban és a turbócsövet ki kellett cserélni.De csak a vételárat akarja visszaadni .

guba" # 2017.01.31. 10:49

Tisztelt Andi51!

Nem teljesen világos, hogy a váltónak mi is a hibája, de annyit általánosságban mindenképpen el lehet mondani, hogy a kereskedő szavatol az olyan hibák esetén, amelyekre a kocsi kora és a megtett kilométerek alapján a vevőnek nem kellett számítania, lényegesek és használatra való alkalmasságot befolyásolják. Ha igényt kíván érvényesíteni a kereskedővel szemben, akkor előzetesen a hibát ne javíttassa ki mással.
Érdemes felhívni a kereskedőt a kijavításra, ha elzárkózik ettől, akkor ügyvéddel folytatni.

Andi51 # 2017.01.27. 15:35

Üdvözlök mindenkit!Esetem a következő.Kereskedésben vásároltunk egy opel vectra c-s autót,ami 13 éves.Próbaként mentünk vele egy kört,látszólag minden rendben volt vele.Megcsináltattuk a kötelező átírást,eredetiségvizsgálatot,biztosítást,ezután használatba vettük az autót.Akkor derült ki,hogy a váltó nem fog rendesen,elvittük egy márkakereskedésbe,ahol bontás nélküli átvizsgálást csináltak.Mutatták,hogy az autó alja nagyon olajos,mint kiderült a váltóolaj és a turbócsővel volt probléma,onnan jött az olaj.Feltöltötték olajjal és a megrendelték a csövet,35 ezer ft-ot hagytunk ott első körben,de vannak még különböző hibái,ami nem annyira veszélyes,de a váltó továbbra is ugyanolyan,mint előtte volt,hiába tettek bele olajat és cseréltek ki benne valami szimeringet,sajnos nem nagyon értek hozzá.Lehet nagyobb baja lesz a váltónak.Na most azért írtam,hogy ha váltócsere lenne,ami kb annyi,mint az autó ára (Közel 900 ezerért vettük),köteles-e a kereskedő valami felelősséget vállalni,esetleg valamennyi pénzt visszafizetni,vagy esetleg visszavenni az autót?Azért nem kis dologról van szó.Jogi segítségre lenne szükségem,mit tehetek,vannak lehetőségeim?Választ előre is köszönöm.

Andreeta # 2017.01.20. 10:25

A 10-12 éves autó se mondható még annyira öregnek. Olvasgattam a hozzászólásokat és a legtöbb helyen nem volt megvizsgáltatva az az autó és csak úgy szinte látatlanba megvették és persze hogy akkor előjönnek a rejtett hibák idővel. Én is elvittem az autót direkt a márka szervizbe hogy átvizsgálják és nincs hibája az autónak tényleg megkímélték ahhoz képest hogy 10 éves. Sokkal kevesebb probléma lenne a használt autó vásárlásokkal ha mindenki rászánná azt a 4-5000ftot egy átvizsgálásra és akkor lehetne az áron alkudozni és nem utána reklamálni .Az megint más hogy vannak olyan autó kereskedők akik átakarják verni az embereket és azt se tudja milyen fajta autót ad el. Hiába venne az ember "fiatal" autót a legtöbbnek már kihajtották a lelkét is volt olyan autó hogy 2013 évjáratú és már 300.000km volt benne. Sajnos a legtöbb autó ilyen amely még fiatal nem ok nélkül adják őket el a gazdái. Amely meg normális lenne az meg fapados alapfelszereltségű. meg sajnos az új autók nem értékállóak a legtöbbjük 10 év alatt 2-3 milliót veszít az értékükből. Meg sajnos van különbség egy eleve Magyarországon használt autó és egy külföldről behozott honosított autó között.

Sherlock # 2017.01.20. 10:12

Mindenből lehet fost kifogni, de érdemes lenne rendet tenni a fejekben, hogy az M-es rendszámos, de 20 éves kocsi, amit Németországból hoztak be, sosem állt garázsban és nem megkímélt, nem véletlenül nem Németországban árulják és nem véletlenül kerül feleannyiba mint egy magyar szervizkönyves. Ezzel nem azt mondom, hogy ne vegyenek ilyet az emberek; vegyenek, csak aztán ne csodálkozzanak, hogy nem sikerült olcsóbban jobbat venni.

Rexor # 2017.01.20. 09:47

Sajnos az "üzempképes, fiatal autók" is gyakaran a lutri kategóriába tartoznak. Annak idején vásároltam egy 4 éves, vezetett szervízkönyvű, vásárlás előtt szervízebn átvizsgált autót. 1 év után lett egy olyan hibája, hogy 300 ezer Ft-ba került a javítása.... Ennyi pémnzért elég jó állapotú 10 éves autót tudtam volna venni :)

Dr.Attika # 2017.01.20. 09:25

SasII!
A döbbenet az, hogy ilyen tizenéves romokat vásárolnak emberek. Tele vannak a kereskedések üzemképes, fiatal évjáratú autókkal. De nem az kell, hanem a zsibizett, viszonylag olcsó.
Egy gépkocsit 10 évre "garantálják" a gyártók. Ha azon túlit vásárol valaki, akkor az a LUTTRI kategória.

Ezen gépkocsi adásvételek kapcsán egy magyar mondást ajánlok figyelembe:
"Ha megnyerte hagy vigye, nem lesz neki irigye."