Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


guba # 2011.01.10. 18:54

Nem biztos, hogy jogos. Attól függ, hogy mennyire volt törött, milyen idős a kocsi és az ára mennyiben felel meg az elhasználtság mértékének és a szerződésben rögzített tulajdonságoknak.
(Például,ha egy tíz év feletti, elhasznált autóról van szó, akkor a csomópontokban, sárvédő peremeknél, és egyéb kritikus helyeken már olyan mértékű a korrózió, hogy a javításból eredő értékcsökkenéssel nem nagyon lehet érvelni. Szemben egy fiatal, megkímélt kocsival.)

bolondmelós # 2011.01.10. 17:42

Ez már lényeges különbség, félig totálkáros kocsi...
eléggé az, + a közben felmerült költségek + a hülyének nézés tarifáját ráverni.
Ügyvéddel, erős termetű emberkékkel menjél és vedd fel több diktafonra, hogy mit akarsz tőle. Ne legyél fenyegető, de határozott.

Tomi71 # 2011.01.10. 17:34

Kedves guba!

Nem volt szándékomban frontsérült autót vennem, tehát az igényem a vételár visszafizetése.
Ez jogos lenne?

Tamás

guba # 2011.01.10. 17:18

Mit tehetek ilyenkor?

Megfogalmazod az igényedet legelőször is.

Tomi71 # 2011.01.10. 16:25

Sziasztok!

2010. nov.22-én vettem egy autót, kereskedésből.
Átnéztük az autót, festékmérővel a kereskedő állította, hogy a kocsi bal hátulja volt csak sérülve. Mivel nem vagyok egy műszaki zseni, hittem a mért adatokban és megvettem az autót.
Elvittem az autót szervizbe, olajcserére és a szükséges szűrők cseréjére, a szerelő pedig közölte, hogy az autó eleje is törött volt az "a"-oszloptól előre.
Ezt a kereskedés elfelejtette közölni, tehát jól átvertek.
Mit tehetek ilyenkor?
Segítene valaki?

Köszi
Tamás

guba # 2010.12.13. 12:13

Ez pontosan így van. Legkésőbb akkor meg kellett volna állnotok, amikor először kivillant az olajnyomásjelző kontroll lámpa. Ezért is írtam, hogy próbáljatok peren kívül megegyezni.

monalisa1 # 2010.12.13. 08:05

Nektek is azt a gyakorlatot kellett volna folytatni amit ők: elindulás előtt ellenőrízni az olajszintet - főleg mert számotokra ismeretlen volt még az autó. Ettől függetlenül menet közben a műszerfalon egész biztosan olajhiányt jelzett a műszer csak a vezető nem figyelt oda. Pont.

mi2en # 2010.12.12. 20:41

Tisztelt Guba!
Valóban nem néztük meg az olajszintet mivel az alkalmazott aki elkísért minket az autó kipróbálására azt mondta naponta szokták nézni és van benne olaj. Ezt mi sajna el is hittük. Amúgy az autóval nem mentünk többet mint kb 170-180 km. Az ügynek vannak még további részletei de azokat most nem részletezném. egyszerűen én úgy érzem, hogy a jóhiszeműségünket kihasználva lóvá tettek bennünket.
Én mondtam is a cégvezetőnek, hogy akkor motor csere és azt ők szerezzék be természetesen csak kipróbált számlás motort fogadunk el. gondolom ez így már elég korrekt ajánlat a részünkről.

guba # 2010.12.12. 15:24

Na, ezen jó sokáig lehetne pereskedni. Próbáljatok meg minél több pénzt kicsikarni, de azt gondolom legalább annyira hibásak vagytok, mint az eladó. Az olajszintet, főleg ismeretlen, idősebb kocsinál, illik pár száz km-enként ellenőrizni. Sajnos ti sem tanúsítottátok az elvárható gondosságot.
Én pereskedésre nem biztatnálak, mert szerintem az inkább bukta lenne.

mi2en # 2010.12.12. 14:02

Jó napot?
A következőkben kérnék tanácsot, segítséget. A napokban vettek párom szülei egy gépjárművet egy cégtől. Az adás-vétel aláírása előtt kipróbáltuk a járművet, akkor még minden rendben volt. Tudni kell, hogy az autót cégtől vettük, ahol sok emberke használhatta. Az autót bemutató emberkétől a cég vezetőinek jelenlétében kérdeztük minden rendben van az autóval, mikor volt vezérműszíj csere, és olaj-csere utoljára. Erre az alkalmazott azt válaszolta, hogy mivel az autó napi használatban van minden fel van töltve, szíjcsere egész százezernél lesz az olajcseréig még van pár ezer km. hátra. Az adásvételit megírtuk aláírtuk és hazahoztuk a járművet, ami másnap megállt, mivel kiderült, hogy nem volt benne elegendő olaj és a motor örök nyugalomra tért. Az eset után azonnal felhívtam az cég képviselőjét aki mikor elmondtam, hogy mi a helyzet és, hogy mivel nem a mi hibánkból ered a probléma, és van szavatossági jogom ezzel kapcsolatban, a következő képen reagált. Hogy ilyen nincs, hogy használt járműnél nincs szavatossági jogom mivel ök nem autókereskedéssel foglalkoznak, meg, hogy az autóval mi csinálhattunk valamit mivel pár száz kilométer megtétele után nem lehetséges, hogy a motor beálljon. Én hívtam egy szerelőt aki tájékoztatott, hogy ez nem a mi felelősségünk, mivel ők hanyagok voltak feltölteni a motort olajjal, és már ez is rejtett hibának vehető.
Mikor újra felhívtam az illetőt és próbáltam vele egyezkedni a motor probléma miatt Ő teljesen elállt ettől a lehetőségtől, és más ügyvezetőre hivatkozott beszéljek azzal. Aki először nem akart belemenni semmilyen probléma megoldásba, azonban már a végén felajánlott egy csekély pár tíz ezer forintos összeget.
A kérdésem az lenne, hogy mik a lehetőségeim, mivel én arra gondoltam, hogy újítsák fel a motort vagy vegyenek egy újat bele és tetessék is bele. Erre van lehetőségünk.
JA az autó adás-vételekor számlát is állítottak ki.

A segítségeket előre is köszönöm!

mi2en # 2010.12.12. 14:02

Jó napot?
A következőkben kérnék tanácsot, segítséget. A napokban vettek párom szülei egy gépjárművet egy cégtől. Az adás-vétel aláírása előtt kipróbáltuk a járművet, akkor még minden rendben volt. Tudni kell, hogy az autót cégtől vettük, ahol sok emberke használhatta. Az autót bemutató emberkétől a cég vezetőinek jelenlétében kérdeztük minden rendben van az autóval, mikor volt vezérműszíj csere, és olaj-csere utoljára. Erre az alkalmazott azt válaszolta, hogy mivel az autó napi használatban van minden fel van töltve, szíjcsere egész százezernél lesz az olajcseréig még van pár ezer km. hátra. Az adásvételit megírtuk aláírtuk és hazahoztuk a járművet, ami másnap megállt, mivel kiderült, hogy nem volt benne elegendő olaj és a motor örök nyugalomra tért. Az eset után azonnal felhívtam az cég képviselőjét aki mikor elmondtam, hogy mi a helyzet és, hogy mivel nem a mi hibánkból ered a probléma, és van szavatossági jogom ezzel kapcsolatban, a következő képen reagált. Hogy ilyen nincs, hogy használt járműnél nincs szavatossági jogom mivel ök nem autókereskedéssel foglalkoznak, meg, hogy az autóval mi csinálhattunk valamit mivel pár száz kilométer megtétele után nem lehetséges, hogy a motor beálljon. Én hívtam egy szerelőt aki tájékoztatott, hogy ez nem a mi felelősségünk, mivel ők hanyagok voltak feltölteni a motort olajjal, és már ez is rejtett hibának vehető.
Mikor újra felhívtam az illetőt és próbáltam vele egyezkedni a motor probléma miatt Ő teljesen elállt ettől a lehetőségtől, és más ügyvezetőre hivatkozott beszéljek azzal. Aki először nem akart belemenni semmilyen probléma megoldásba, azonban már a végén felajánlott egy csekély pár tíz ezer forintos összeget.
A kérdésem az lenne, hogy mik a lehetőségeim, mivel én arra gondoltam, hogy újítsák fel a motort vagy vegyenek egy újat bele és tetessék is bele. Erre van lehetőségünk.
JA az autó adás-vételekor számlát is állítottak ki.

A segítségeket előre is köszönöm!

Zaszti # 2010.11.29. 15:38

Üdv.
Ha az adásvételi szerződésen csak 1 tanú szerepel, érvényes-e. Okmányirodában átveszik.

guba # 2010.11.26. 16:42

Mazsola!
Lehet védekezni, azzal, hogy az autó kis értékű, elhasznált és hibás állapotban került eladásra, azért volt ennyi az ára. Az eladó elmondta, hogy mivel nem használta a kocsit, nem ismeri, a hibáival együtt ennyi az ár, amelyekért ezért szavatosságot nem visel. És mindezekre még tanúja is van.

guba # 2010.11.26. 16:33

Meg lehet egyezni bármiben, probléma akkor lesz, ha a kereskedő nem adja el a motort, és nem fizeti vissza a vételárat. Nem bizományosi szerződést kötnék, hanem elállnék és követelném vissza a vételárat. (mint ahogy már javasoltam neked)

Mazsola74 # 2010.11.26. 13:15

Sziasztok!
Én az eladó oldalról kérdezek:
Édesanyám nevén volt egy 18 éves autó, aminek februárban lejár a műszakija. Az üzembentartói jog testvérem nevén volt, aki sajnos 1 hónapja meghalt.
Meghirdettük az autót, jelentkezett is egy úriember (kereskedő), aki megvásárolta. 155 ezerért kínáltuk, 100ezret ajánlott. Mivel édesanyám sem akarta, hogy a nyakán maradjon, megegyeztek.
Ma telefonált az ember, hogy hengerfejes az autó, és adjunk 20ezer forintot a javításba, vagy bíróságra megy. A kérdésem az lenne, hogy egyáltalán ekkora értéknél van e bármilyen esélye? Egyáltalán elvárható lett volna e édesanyámtól, hogy a hengerfej hibáról tudjon, hiszen nem is vezette soha. A szerződésben minden benne van -megtekintett, kipróbált állapot stb....
Igaz nem új autó, de nem ázik be, van 4 kereke, és gurul is.
Ha tényleg bíróságra megy, ilyen esetben lehet védekezni valamivel?

donvittorio # 2010.11.26. 09:21

Kedves guba! Köszönöm a válaszodat, azóta új fejlemény, hogy a kereskedő arra kérte a vevőt, kössenek egy bizományi szerződést, s ő kötelezve lesz ezáltal, hogy két hónapon belül eladja a motort, s visszafizeti az eredeti vételárat a vevőnek. Meg tudnád mondani, kell-e valamire különösen figyelni az eddigi történetet ismerve vagy elegendő az itt ( a jogi fórumon) található iratminta szerint megegyezni? köszönöm

guba # 2010.11.18. 07:59

Gyugyuka, nyilván elidegenítési tilalom is lehet rajta, mert a zálogjog önmagában még nem teszi forgalomképtelenné a dolgot. Ha el akarod adni a kocsit, akkor fizesd ki a követelést, és próbáld meg behajtani az adóson. Mondjuk az eltelt idő alatt valószínűleg a követelés már sokkal nagyobb, mint a kocsi értéke, ebben az esetben van egy kocsid, ami hűséges társad marad ebben az életben. :-)

guba # 2010.11.18. 07:54

Donvittorio!

  1. Felelhet az eladó, ha valóban hibás a teljesítés a műszaki hibák okán, és mindenképpen felel a nagyobb motor miatt. LÉnyegében ez önmagában is elállásra ad lehetőséget a vevő oldalán.
  2. Ez még így nem okirathamisítás, ebből még nem származhat baja a vevőnek. (Persze,csak, ha nem dátumozzák újra mégis azt a szerződést, és nem használja fel.)
gyugyuka # 2010.11.17. 12:24

Eladtam egy régi LADA személygépkocsimat.
Bejelentettem a helyi okmányirodában ahol közölték velem, hogy 1989-es zálogjog van rajta , így nem tudják a nevemről levenni.
1997-ben vettem a kocsit és erről nem volt tudomásom.
Nem tudom elérnia rtégi tulajdonost, lehet már nem is él.
Hogy írták akkor annak idején a nevemre?

Mit tudok tenni?

donvittorio # 2010.11.16. 16:16

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni egy problémás motorkerékpár vásárlásával kapcsolatban.

1. probléma:
Egy barátom idén májusban vett egy papír szerint 250 köbcentis motort (valójában 400) kereskedőnél, melynek adásvételijét májusi dátummal írták alá.

Az adás-vételt követő 15 napon belül nem sikerült nevére írnia a motort, így visszaküldte az eredeti adás-vételit a kereskedőnek, hogy telefonos megbeszélésükre hivatkozva állítson ki egy újat. Azóta sem érkezett meg az új szerződés, a régi viszont le se lett fénymásolva, viszont törzskönyv, forgalmi a vevőnél van.

2. Rejtett hibákkal került eladásra a motor.
Törött váz, rossz karburátor, rossz aksi, életveszélyes (!) fékrendszer, és még sorolhatnám. Szép vázba burkolt sufni tuningos, szétbarmolt motor.
Már hazafelé 5ször be kellett tolni, jelenleg 120 ezer forint ráköltés után használhatatlan!

Kérdések:
1, Felel-e a kereskedő az eladott motorkerékpár állapotáért? A kawasaki szerelői szerint a költségekhez hozzá kellene járulnia.

2, Ha igen a válasz, perelhet-e az a vevő, aki aki visszaküldte az adás-vételit, s ezzel lehetséges hogy okirathamisítást követett el (?) avagy módosítható-e az adásvételi közös megegyezéssel utólagosan.

Nagyon köszönöm,
Don

guba # 2010.11.09. 16:14

A foglaló neked visszajár, méghozzá azonnal. Sokat szerintem ne várjál rá, hanem szólítsd fel írásban a haladéktalan visszafizetésre. Esetleg erre bízz meg egy ügyvédet, az hatásosabb.

kispeter6 # 2010.11.09. 12:31

A napokban jártam egy autókereskedésben, ahol megnéztem egy 2000-es évjáratú személyautót, a megtekintés és kipróbálás után le is foglalóztam. A hirdetés szerint 167.000 km volt az autóban amit az ülések, kormány váltó és a pedálok állapota is alátámasztott. A kereskedő csak úgy volt hajlandó átadni az autót, ha ők intézik a teljes átírást (eredtet vizsgálat, okmányirodai ügyintézés, műszaki vizsga) felár ellenében. Ezzel még nem is lett volna gond, ha nem halasztgatják folyton az átadási határidőket, kezdett gyanús lenni a dolog, hogy mi tarthat 2 hétig egy autó átírásán. A kereskedő állítása szerint hiányzott egy papír, ami nélkül nem lehet átírni a kocsit, majd nem volt valamelyik ember az okmányirodában, eredetvizsgánál, szóval mindig akadt valami kitérő válasz, hogy miért nem. Elkezdtem utána járni az autó előéletének, így jutottam el ahhoz a kereskedéshez ahol forgalomba helyezték az autót.
Tőlük tudtam meg, hogy az adott gépjárműben nemhogy nem stimmel a km óra állás, hanem a kereskedő azon állítás sem fedi a valóságot, hogy az autónak csak az első lökhárítója sérült. A kereskedő természetesen nem tudott szerviz könyvet adni a kocsihoz, ezen már meg sem lepődök egy 10 éves autónál. A márkaszerviztől megtudtam, hogy 2008 közepéig ők szerv ízelték a kocsit, ezeknek a javításoknak a másolatát kérésemre el is küldték, ezekből kiderült, hogy az utolsó látogatást 2008 májusában tette náluk a kocsi akkor volt benne 293.000 km.
Felhívtam a neppert, hogy most azonnal adja vissza a pénzem, mert az autó adatai nem egyeznek. Erre csak annyi volt a reakció, hogy bizonyítsam be, ez meg is történt átküldtem nekik a számla másolatokat, erre ígéretet kaptam, hogy foglaló hamarosan visszakerül hozzám. Bár állítása szerint ő sem tudta, hogy jelentősen vissza lett tekerve az óra, ő is át lett verve és nem az ő felelőssége, de majd megteszi a megfelelő jogi lépéseket az ellen, akitől vette a gépjárművet. Ezt akár el is hihettem volna, ha a kereskedő pofátlan és jogsértő módon, ismételten nem hirdeti meg az autót 167.000 km-es futásteljesítménnyel.
Én jelenleg várom, hogy a foglaló visszakerüljön hozzám, a nepper meg várja a pali madarat, akit majd átverhet, ha nem ellenőrzi az autó valós futásteljesítményét.
Ha az ember vesz egy elektronikai terméket és nem megfelelő, kicserélik, megjavítják, ha elmegy egy étterembe és nem azt az ételt kapja amit rendelt, kap másikat, vagy legalábbis kompenzációt, de ha egy utókereskedésben történik valami hasonló akkor szinte semmit sem lehet tenni ellene. A kereskedőket megfelelően felelősségre kéne vonni és szankcionálni a hasonló eseteket! Nem az a probléma, hogy egy autóban 300.000 km van, mert ha karban van tartva, akkor akár 5-600.000 km is minden gond nélkül mennek a mai autók, hanem a szervízelés elmulasztás, a valótlan adatok miatt és ennek a későbbiekben a „boldog” új tulajdonos látja kárát mikor a szerelő közli a szervízelés költségeit. És a szándékos csalás félrevezetés egy kis extra profit miatt a kereskedő részéről elfogadható?

geriboi # 2010.10.30. 18:34

Sziasztok!

Segítségeteket kérem az alábbi ügyben:
Vásároltam egy használt, "sérülésmentes" autót.
A tulajdonossal közösen nézettük át az én autószerelőmmel, és az autót rendben találta műszakilag, meg lett mérve a festékvastagság, ami szerint apró javítás volt csak az egyik elemen.
Ennek tudatában megvettem az autót.
Néhány nappal később kiderült, hogy hiányzik az utasoldali légzsák belőle, én azt hittem, hogy nem is kell lennie, mert a műszerfalon sem jelölte.
Nyomozni kezdtem, és megkerestem az 1.tulajt a szervízkönyv alapján. (akitől én vettem az a 2.tulaj)
Az 1.tulaj közölte, hogy gazdasági totálkáros volt az autó, és küldött is nekem erről bizosítós papírt, illetve az adásvételit, amiben megvették tőle a roncsot.
Az én eladóm egy kereskedésben vette, ahol azt mondták neki, hogy az első tulaj leadta, mert nem tudta fizetni a hitelt. (ez 2005.márciusban történt)
Valószinűsíthetően tehát a 2.tulaj nem tudott semmit a totálkárról, így nem is tájékoztatott.
Mit tehetek?

guba # 2010.10.27. 17:39

Mint mondtam: egy ügyvédhez menjél. Ha nem akarsz felesleges köröket futni.

G.astra # 2010.10.27. 16:44

Köszönöm a választ!
A vásárláskori km. állás a műszaki állapotlap és állapot és tartozéklapon szerepel,az adásvételin nem.
A valóshoz közeli pedig a szakszervíz által kiadott szervízkönyv és a vizsgán felvett munkalap bizonyítja.

Egy kérdésem lenne már csak.
Nagyon félek,hogy ha a hitelező bank tudomására jut akkor újra számolják a hitelemet és azonnal felmondja vagy küld nekem egy párszázezres csekket.Bár szerintem többet ér most is az autó mint a hitel összege.Ezért nem is nagyon merek a kereskedővel egyezkedni ebben az irányban ,hiszen úgy tudom,hogy árleszállítást is kérhetnék.A másik ok amiért a visszaadás mellett döntöttem az,hogy ha el akarnám adni az autót valamikor akkor melyik km.állás után adjam el?
Másszak ismét a kereskedőre vagy a rendőrségre menjek?A fogyasztóvédelmen is gondolkodom.

Előre is köszönöm.