Törött Autót Vettem


deakgyuri # 2006.03.28. 15:43

világesze2

Az autó:
Seat Ibiza 1,4 CLX 1995.01.

Elvileg, de már a korában sem vagyok biztos, sem pedig abban, hogy CLX.

Mert az alkatrészek megoszlása a következőképp alakul: CLX
  • GLX -- GTi
világesze2 # 2006.03.27. 17:06

Ja, az itt megadott emailcímemhez túl sok közöm sosem volt. Írd meg a típust ide a fórumra.

világesze2 # 2006.03.27. 17:03

Ha a karosszéria főbb pontjainak távolságáról akarsz információt, írd meg a pontos típust, meg az email címed, elküldöm, igen sok autóé megvan.

Márkaszervízben meg gyakran éppenolyan hülyék, mint az autószerelők nagy része.

Sőt, lehet, hogy a kereskedő, akitől vetted, és a vizsgálatot végző műhely közt összefonódás állt fenn.

Ugyebár a kereskedő sok autót ad el, érdeke, hogy legyen valakije a helyi kereskedésben. Sőt mitöbb, valószínű az ott dolgozókkal együtt is dolgozott már.

Mert ennyire egy márkaszervíz, vagy bármelyik szervíz nem hülye.

monalisa1 # 2006.03.23. 16:26

Javaslom olvassad el az Auto2 2006/áprilisi számának 51-53. oldalait: "Óvakodj a neppertől!" c. írást, melyen egy úgyszintén ex totálkáros autó értékesítése/vásárlása körüli problémákról, és az esetleges jogi lehetőségekről írnak.

Ha közvetve is de hasznos lehet a cíkk számodra.

És kívánom, hogy problémád mielőbb oldódjon meg, azaz az okozott károdat térítség meg!

deakgyuri # 2006.03.22. 21:05

Abból a szempontból nyugodt voltam, mert gépre felvitték.

Akkor és úgyvolt, hogy a későbbi /pár nap/ olajcserével egybe dobják, csak ez sajna nem történt meg.
Amikor szóvá tettem akkor annyit mondott ugyanaz az ember, hogy akkor kellett volna.

Ez tudom ballépés volt, mert ha kérek munkalapot-számlát azon nyomban, akkor most tudnék mire kiabálni, de sajna így vagy törölték gépből vagy nem.

A szó ereje nem sokat ér a mai világban, kezdem egyre inkább megtanulni.

_Lala_ # 2006.03.22. 18:03

Teljes körű átvizsgálást kértem tőlük, de ellenben még számlát sem adtak.
Talán nem véletlenül... sejthettek valamit. Én egy fillért nem adtam volna márkaszervíznek számla hiányában.

deakgyuri # 2006.03.22. 13:31

Köszönöm válaszod.

Tehát akkor vissza lehet helyezni forgalomba, de a javítás költségei magasak.

Feltéve ha a javítást szakszerűen végzik.

Sajnos az én esetemben az merült fel, hogy, mindenféle pótalkatrész beillesztésével, guruló állapotba hozni, és eladni.

De így visszont a javítás költségei elenyészőek voltak.

Most nemrég jöttem vissza az autószerelőtől, aki telált egy-két olyan jellegű hibát, hogy a hátamon is felállt a szőr.

  1. A jobb oldalon a hajtott kereket tulajdonképpen 2db(!) csavar fogta a 4db ból, mert kettő az tulajdonképpen csak bele volt ragasztva. Mert ugye a kerékagyban tropára mentek a menetek.
  2. A kormánymű, ugye még nem szervós, agy egy egyszerű fogasléces megoldás. Ami valószínűleg az ütközésnél tönkrement, így lecserélték egy bontottrta, ami oly mértékben volt kopott, hogy bármikor megadhatta volna magát.

Így szinte egy életveszélyes járművet adtak el nekem.

Kérdésem:
Valaki ezt így "megcsinálta", ha előkerül felelősségre lehet vonni a dolgok miatt?

A márkeszervíz ezt miért nem vette észre?
Teljes körű átvizsgálást kértem tőlük, de ellenben még számlát sem adtak. De a 7e Ft-ot elkérték.

Royal # 2006.03.22. 09:12

Magánvéleményem:

Szerintem egy t.k-s gépjárművet minden további nélkül vissza lehet helyezni a forgalomba, más lapra tartozik hogy a rendbehozás költsége meghaladhatja az autó piaci értékét (~gazdasági t.k.) elég különleges/ritka autónak kell lennie hogy belevágjon az ember a helyreállításba.

Mivel arra, hogy a totálkár-helytelen lakatosmunka miatt esetlegesen nem felel meg a biztonsági követelményeknek, a következő műszaki vizsgáig úgysem derül fény, (tapasztalatok szerint utána sem) igy minden további nélkül szaladhatnak ilyen autók.

A sérülés mértékét utólag nehéz megállapítani, az autó teljes felülvizsgálata, bemérése szükségeltetik. Ami nem olcsó. Kell szerezni tipushoz részletes műszaki rajzot, melyben rögzítve van minden lyuktávolság, elemméret. A karosszéria meghatározott pontjain találhatók mérőpontok, ezek távolságát kell összevetni a rajzon szereplő értékekkel. Egy csúnyán elcsavarodott kasznin semmi nem stimmel.

deakgyuri # 2006.03.21. 00:30

Nemrég vásároltam egy használt gépjárművet, laikusként a helyi márkaszervízre bíztam a teljes átvizsgálást, melynek során megállapították, hogy az olajcsere, 1-2 tömítés, ill egy kerékcsapágybeállításon kívül semmi probléma sincs vele.
Kicsit megnyugodtam.
Ám a meglepetés akkor ért, mikor egy autó-restaurátor ismerős ránézett, és annyit mondott, törött volt.Nagyon.

Hosszabb vizslatás után több szerelő szájából elhangzott, hogy renbe lett úgy-ahogy hozva, de a gyűrődőzóna, meg egyéb dolgokból azt mondták valószínűleg totálkáros volt, vagy gazdasági-totálkáros.

Namost, nemrég, hogy egy kis javítgatásnak vetettem alá kiderült hogy az autó "Összelapátolva" van, az összes lehetséges módon, tehát nehezen látható helyeken
Csavar helyett gyorskötegelő
A benzingőzt "elszívni" hivatott aktív szénszűrőhöz tartozó csövek a helyükön, de bekötve nincsenek
A műanyag elemek (pl.: Első lámpa alsó tartófülei, lökhárítók) házilagos ragasztás/heggesztés jeleit mutatják
A kárpit alatti elemek színe piros-zöld-kék(bal-jobb ill. a csomagtér ajtaja. Az autó színe fekete)

Kérdésem ha egy gépjármű totálkáros volt, akkor az újra forgalomba helyezhető-e, illetve megtudható-e, hogy milyen szinten volt a gépjármű összetörve?

Ha esetleg balesetet szenvednék vele, akkor ugye a gépjármű szerkezeti elemeinek gyengülése miatt, nem nyújt megfelelő szilárdságot, így egy sokkal kisebb ütközés során is felléphet totálkár.
Ha hasonló helyzetbe kerülök akkor mi lenne a teendő,
tehát lehet-e egy autó 2x totálkáros?

Mert ezt a tényt, mindenki elfelejtette közölni.
Mert ha jók az értesüléseim, akkor adásvételkor minden adatot, sérülést közölni kell a járművel kapcsolatban, amit a szerződés aláírásával a vevő tudomásul is vesz.
De ugyanekkor az eladó vállalja az aláírásával, hogy rejtett/nem közölt hiba nincs.
Ez rejtett hibának minősül-e?
eladó - kereskedő - Márkaszervíz