szellemi szabadfoglalkozású tevékenység

csalamádé # 2008.11.21. 09:40

Tisztelt Szakértők!

Ma az APEH 2 db munkatársa által kiváltottam a szellemi szabadfoglalkoz­tatáshoz szükséges papírokat, vettem számlatömböt is. Teljes mértékben tisztáztam helyzetemet, vagyis azt, hogy NINCS főállásom, hanem óradó tanár vagyok egy főiskolán, illetve külsős munkatársként cikkeket írok. Mindemellett áprilisban elvonulok gyed-re. Mivel állandó munkahelyem nem valószínű, hogy addig lesz, ezért választottam ezt a módot. Azonban az APeh munkatársai szerint én egyszerűen kiállítom a számlát a főiskolának a megadodtt órabért alapul véve, s alanyi jogon járó adómentességgel élve ezt adómentesen megtehetem. Tehát a 10 ezer forint az 10 ezer is marad. De a humánpolitikai osztály nem ad igazat (én magam sem tudom, mi az igazdság) és azt mondja, hogy csak egyéni vállakozó adhat számlát, különben ők 40 százalékot levonnak. Tehát a szabadfoglalkoz­tatási számlám nem jó nekik, hiába lett a tevékenységnek felsőoktatásban résztvevő óraadó tanár megadva (Apeh-os javaslatra).
A kérdésem az, hogy most akkor kinek van igaza? EL kellene-e fogadniuk a számlámat és akkor én fizetem a TB-t (négyezer x-et mondott az apeh), tehát marad a bruttó összeg mínusz havi egyszeri 4XXX, vagy nem fogadhatják el és akkor az apeh vezetett félre és a főiskola levonja a pénz majd felét. Remélem világosan fogalmaztam, ha nem, korrigálok.

Köszönöm a segítséget!

csalamádé # 2008.11.20. 14:53

Tisztelt Szakértők!