Fórum informatika régebbi elöl     új hozzászólás


Tárcsázóvírusok - magas telefonszámlák

sessionID #   2004.05.03. 16:15

Látom te nem szeretsz keresni :)

http://www.jogiforum.hu/kereso/?…

(2. találat)

Villamos császár # e-mail 2004.05.03. 11:25

SessionID, köszönöm a linket.

Félinformációt hallottam arról, hogy Németországban valaki megnyert egy pert ilyen esettel kapcsolatban. Nem tud esetleg erről valaki bővebbet?

Köszönöm:

Villamos császár

sessionID #   2004.04.29. 18:07

Nem te vagy az első és utolsó:
http://www.matav.freeblog.hu/

Egyébként itt a jf-en is voltak ilyesmivel foglalkozó hírek.

Villamos császár # e-mail 2004.04.29. 16:37

Kedves Fórumozók!

Ötleteket, érveket és tapasztalatokat szeretnék gyűjteni, mivel modemes internetezés közben belefutottam egy tárcsázóvírusba, ami akaratomon kívül szép összegű telefonszámlát produkált. Biztos sokan olvastatok, esetleg találkoztatok ilyen esettel, illetve a jogvédelmi lehetőséget tagadó, "eső után köpönyeg"-tanácsokat tartalmazó cikkekkel, nyilatkozatokkal.

A Matávtól kértem az eset kivizsgálását, a kapcsolatfelvételt az emeltdíjas híváson keresztül elért "szolgáltatóval", hogy megtudjam, milyen "szolgáltatást" kaptam az emelt díjért, és azt miként "kell" igénybevenni netezés közben. A kérésemet vagy nem értették, vagy nem foglalkoztak vele, sablonválaszokat kaptam, hogy nem tudják teljesíteni a jóváírással kapcsolatos igényemet. Holott nem jóváírást kértem, hanem az eset kivizsgálását. Feltételezem, hogy emeltdíjas szolgáltatás esetén a Matáv elszámolási kötelezettséggel tartozik az emeltdíjas szám szolgáltatójával ilyen esetben, tehát mindenképpen létre kell jönni a Matáv és és a szolgáltató között. Nem értem, miért viselkedik így a Matáv, hogy engedelmesen fizet az ilyen esetekben a szolgáltatóknak, és bevasalja ezt az ügyfelein (akik mellesleg a 2002-ben történt változások után is kitartottak mellette!) . Holott ők maguk is elismerik, hogy ezek illegális "szolgáltatások". Mondjuk a minimum lenne etikai szempontból, hogy ezen forgalmak nyereségtartalmáról lemondjanak, és közvetlen önköltségi áron számlázzák ki az ügyfeleknek - de inkább az emeltdíjas szolgáltatóval való egyeztetésben kellene résztvenniük (ami nyilván kényelmetlen nekik).

Szóval érveket szeretnék gyűjteni, mert a Matáv által elutasított reklamációm kapcsán eljárást tervezek indítani a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál. Eddig az akarathiba miatti érvénytelenség jutott eszembe, tehát az, hogy nem saját akaratomból váltott a modemem a helyi hívással működő szolgáltatóról az emeltdíjas külföldi számra. Persze ezt nehéz bizonyítani. Igaz, a másik oldal bizonyítása sem egyszerű, ha korrek módon kezdi vizsgálni hatóság ezt az ügyet (az NHH valószínűleg elfogult lesz).

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Villamos császár