Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem


adidasboy86 # 2021.04.13. 11:34

Üdvözletem!
Pár napja (5 munkanap) vásároltam egy alkatrészt a számítógépembe magánszemélytől. Facebook-on egyeztettünk, majd személyesen vettem át. Pár perc kipróbálás után nem is volt probléma. Haza vittem, beszereltem. Pár napig gond nélkül működött, viszont most már egyáltalán nem. Kicseréltem a régi alkatrészre, azzal ismét működik gond nélkül. Felvettem az eladóval a kapcsolatot, viszont ő elzárkózik a dologtól. 150 ezer forint volt a vételár, maximum 30-50 ezer forintért lenne hajlandó beszámolni egy másik, hibás, vagy egy harmadik, jóval kevesebbet tudó alkatrészbe. Van valami jogalapja a felháborodásomnak, és van e lehetőségem valami, és ha igen micsoda az ügy rendezésére?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!

Szomorú örökös # 2021.04.13. 13:32

adidasboy86

Még vagy 10 helyre nem akarod ugyazt beírni?
Ettől nem fogsz gyorsabban választ kapni. Sőt!

Roxi22 # 2021.04.20. 12:46

Tisztelt fórumozók!

Februárban vettem egy felújított mosógépet egy cégtől melyre 3 hónap garanciát adtak.
Elromlott a gép, március 30a óta (20napja) várom hogy jöjjön a futár.
Hitegettek de sehol semmi.
Mostmár a levelekre és emailekre se válaszolnak.
Szerintem az időt húzzák hogy lejarjon a garancia.
Viszont azt olvastam hogy ha 30napon belül nem szállítják el szervízbe,akkor vissza kell fizetniük a gép vételárát.
Hol lehet erre igényt benyújtani?Vagy milyen úton jutok a pénzemhez?

Válaszokat előre is köszönöm!


Mosógép szervíz,nem javítják,nem fizetnek

drbjozsef # 2021.04.21. 05:20

Roxi22,

Hol lehet erre igényt benyújtani?
A cégnél. Ők vállalták a jótállást, törvényi szavatosság használt termékre nincsen.
Ha nem reagálnak, pert indíthatsz.

Vagy milyen úton jutok a pénzemhez?
Milyen pénzedhez? Pénzről nem volt szó.

Yadomaru # 2021.04.21. 13:20

Tisztelt Fórum!

Egy garanciális telefon szervizeléssel kapcsolatban szeretnék érdeklődni, hogy a cég(Samsung) által adott válasz, mennyire jogos és van-e esetleg esélyem egy telefoncserére vagy bármire.

A telefon január 26-án lett vásárolva. Ferbruár 18-án az energiatakarékos mód bekapcsolása után a telefon többet nem kapcsolt be. A telefont másnap leadtam a Samsung Downtown szervizben. Ez követően március 16-ig nem volt semmi információ a telefonról. Ekkor beszéltem először a chates supportjukkal, ahol az kaptam válasznak, hogy emailben jeleznek mi a helyzet a telefonnal. Ez sajnos nem történt meg. Ezt követően március 18-án próbáltam legközelebb beszélni velük, ekkor azt mondták a telefon készen, de március 22-ig nem tudják kiadni. Ez picit fura volt számomra mert a szervizekre a zárás nem volt kötelező. Ezután március 26-án volt a következő beszélgetés ekkor azt mondták telefonon felhívnak és utána járnak mi lehet a telefonnal. Sajnos ez se történt meg. Március 30-án ismét fellvettem velük a kapcsolatot, hogy sikerült-e valamit kideríteni, de sajnos ismételten sikertelenül, ekkor már jeleztem bárhol át tudom venni ha esetleg csak a downtown üzlet van zárva. Innentől múlthét hétfőig megszakadt a kapcsolat. Hétfőn több mint 50 nap után jelezték, a telefon elkészült. Bementem átvettem, majd 1 perc után kiderült ugyan az a hiba még mindig és a telefon nem működik. Ezután azt javasolták a gyorsaság miatt jobb ha átviszem egyből az Aradi utcai szervizbe, ez megtörtént. Itt azzal fogadtak valószínűleg a GPU rossz a telefonban átveszik tőlem, de legalább 1 hét de számoljak rá többet. A telefonról azóta nincs információm. A múlthét eleje folyamán egy emailben jeleztem a Samsung felé hogy mivel a telefon javítása több mint 30-napot vett igénybe és tudomásom szerint ettől az évtől 30 nap után lehet cserét kérni élnék ezzel a lehetőségemmel. A mai nap érkezett a válasz tőlük ez bemásolom ide:

A jelenlegi járványügyi helyzet sajnos a szervizszolgáltatásainkat és egyéb ügyfélmegkereséseinket is befolyásolja. Vásárlóink és munkatársaink egészsége a legfontosabb számunkra, ezért minden biztonsági és higiéniai intézkedést betartva végezzük munkánkat.

Előfordulhat, hogy hosszabb határidővel tudjuk elvállalni, illetve ügyfélszolgálatainkon, valamint szerviz központjainknál személyes ügyintézés esetén is megnövekedhet a várakozási és ügyintézési idő.

Mindent megteszünk azért, hogy a megváltozott körülmények között is a tőlünk megszokott magas színvonalú szervizszolgáltatást nyújtsuk.

A tapasztalt kellemetlenségek enyhítésére, engedje meg, hogy egy ajándékcsomaggal kedveskedjünk Önnek.

Amennyiben elfogadja, kérjük adja meg a kívánt kézbesítési címet, ahová a küldeményünket eljuttathatjuk.

Továbbá, tájékoztatjuk, hogy Oktogon Szerviz Kft. szervizpartnerünk bevizsgálta a leadott SM-G991 típusú, készüléket, ezzel kapcsolatban az alábbiakról értesítjük.

Tájékoztatjuk, hogy a Ptk. hibás teljesítésre vonatkozó részei szerint a kötelezettnek lehetősége van választani a kicserélés és a kijavítás között, ha a választott szavatossági igény (jelen esetben kicserélés) teljesítése a másik szavatossági igény (jelen esetben a kijavítás) teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne. Ebben az esetben a bevizsgálást követően a kijavítás mellett döntöttünk.

Alighanem # 2021.04.30. 18:24

Tisztelt szakértők!

Internetes használt cikk kereskedő oldalon (jás.hu) magánszemélyként eladtam egy magánszemélynek egy vérnyomásmérő készüléket (4 000 Ft), aminél a leírásban taglaltam, hogy a készülék nem használt, de már nem garanciális.

Jelentkezett rá egy vevő.
Ilyenkor mielőtt elküldök egy általam meghirdetett készüléket, mindig kipróbálom a biztonság kedvéért.
Három alkalommal teszteltem, működött, majd kivettem az elemeket (nem jár a készülékhez), becsomagoltam és
elküldtem, utánvéttel.

Másnap a vevő meg is kapta, ki is fizette, azonban innentől jelentkezik a probléma:

A telefonálásakor kiderült, hogy a vásárló egy * - ezért elkezdtem aggódni.
A vevő azt nehezményezte elsőre, hogy miért nem küldtem hozzá töltőt.
Később kiderült, hogy ő az adapterre gondolt, de szóltam, hogy az a hirdetésben sem volt, így nem jár hozzá.
Ezután jeleztem neki, hogy a készülék elemmel működik, azzal használja.
Még aznap felhívott ismét, hogy a készülék rossz, átvertem, nem működik elemekkel sem.
A vevő ekkor már eléggé kikelt magából, fenyegetőzött is.
Kérdeztem, hogy hogyan tette bele az elemeket, amire az a reakció jelentkezett, hogy próbálta beletenni, de
mindig kiugrik.
Szóltam, hogy az elem negatív vége legyen a rugónál mindig.
Ő - káromkodások közepette - mondta, hogy: "Mitomén, hogy mijázzá négátív"..., mikor jeleztem neki, hogy
akkor a lapos végével legyen az elem mindig a rugó felé.
Rendben megpróbálja.

Ezután eltelt 14 nap és megint azon problémázik, hogy nem működik a készülék, átvertem, fel fog jelenteni, a
készüléket összetöri és visszaküldi, majd megkeres személyesen és majd akkor lerendezzük... stb.

Csak a mai napon 32x hívott - már nem veszem fel - és sms-k hadát küldi.

Az érdekelne, hogy hol hibáztam, azon túl hogy nem ellenőriztem, nem-e egy tudatlan ember a vásárlóm; illetve mire számíthatok, ha mégis jogi útra terelődne.

Használt termék eladása esetén, nekem, mint eladónak (magánszemély), kellene vállalnom valamiféle garanciát/szavatosságot/jótállást és ha igen, mennyi időre és mire?

Vissza kellene-e vásárolnom a készüléket ilyen esetben (pláne ha azzal is fenyegetőzik, hogy összetöri a
készüléket és úgy küldi vissza)?

Az esetleges válaszokért előre is kösz!

drbjozsef # 2021.05.01. 17:15

Yadomaru,

A 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5.§-a így fogalmaz :

A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Nincs konkrét határidő, de a bírósági gyakorlat az, hogy 30 nap késedelem már csak nagyon indokolt esetben tolerálható, és legfeljebb akkor, ha a csere sem lehetséges valamilyen okból, vagy valamilyen objektív ok miatt hüzódik el az egyébként lehetséges csere.

Nyilván a vírushelyzet is egy indok lehet valamennyi késedelemre, de 70+ napra nem.

Én a helyedben megírnám, hogy mikor adtam le, azt, amit itt írtál, hogy mennyit baszakodtak vele, hogy fenti rendelet alapján, plusz a már egyszeri sikertelen javítás miatt már nem bízol a javításban, 10 napon belül cseréljék ki neked egy másik, jól működő készülékre, különben érdekmúlásra hivatkozva elállsz a szerződéstől, és kéred vissza a teljes vételárat.

drbjozsef # 2021.05.01. 17:15

"az egyébként lehetséges csere." helyett helyesen : az egyébként lehetséges javítás.

drbjozsef # 2021.05.01. 17:22

Alighanem,

Ha eladsz valamit, akkor ugyanúgy szavatossággal tartozol érte a Ptk. szerint, mint egy cég, azzal a kivétellel, hogy használt termék esetén 1 év a szavatossági idő.

Magánszemély eladó esetén azt, hogy a termék a vásárlás idejében hibás volt, a vevőnek kell bizonyítania. Ha azt simán átvette a postástól, akkor ez lényegében egy ilyen készüléknél lehetetlen.

Ha szerinted jól működött, akkor írd meg neki, hogy a készülék hibátlan volt, a szavatossági igényét elutasítod, azt csinál vele amit akar, ha ez nem tetszik neki, bírósághoz fordulhat.

Ugyanakkor én azt is megjegyezném neki, hogy a továbbiakban ne zaklasson, ne hívjon, ne írjon sms-t, mert különben zaklatásért feljelented. Menjen a bíróságra, ha akar.

Ha nem akarod, nem kell visszavásárolnod. Szerintem bíróságon nincs sok esélye.

(Megjegyzem, az eltelt 14 nap semmit sem számít, mert az csak a céges eladókra vonatkozik, estedben egyoldalúan azon belül sem állhatott volna el a szerződéstől.)

Annamária123 # 2021.05.08. 21:59

Kedves Fórumozók!

Van egy lakásom, amit bérbe adtam valakiknek. Szerződést kötöttünk, hogy április X-edikén beköltöznek.

A költözés előtt 4 nappal a szomszéd szólt, hogy ázik tőlünk. A vízvezetékszerelő az ázás módjából arra következtetett, hogy a fürdőszoba aljzata nincs jól leszigetelve. Ajánlkozott, hogy feltöri, leszigeteli és visszaburkolja 4 nap alatt. Csütörtökre (amikor beköltöznek a lakók) kész lesz, 100 ezer ft-ba fog kerülni anyaggal együtt, mondta. Nagyon kedves, megbízható embernek ismertem (már két kisebb munkát végzett nálam), kényszerhelyzetben voltam, belementem.

1. nap, hétfő: A szakember bevásárolta az anyagot és feltörte a padlót. Kiderült, hogy csőrepedés is van meg szigetelés sincs. Ezért nem csütörtökre lesz kész, hanem péntekre, és valamivel többe kerül, mondta és bevasalt rajtam 100 ezer ft-ot.

2-4. nap, keddtől csütörtökig: A csőrepedés elhárítása nagy erőkkel folyik, de még nincs kész. Szerencsére a lakók nem csütörtökön, hanem a következő hét szerdán fognak mégis beköltözni, tehát van idő bőven. A szakember megkönnyebbül, de kijelenti, hogy szombatra mindenképpen átadja a kész fürdőszobát. Elkér újabb 50 ezer ft-ot.

5-6. nap, péntek-szombat: A munka hétfőre biztosan kész lesz. A végösszeg 325 ezer ft lesz (100 ezer helyett), nagyon sajnálja, de rengeteg munkája volt vele.

A biztosító kárszakértője sokallja az összeget (4 m2 fürdőszobáért), amikor videokonferencián a szerelő megmutatja neki a munkát tableten keresztül. Ki kell jönnie személyesen is szemlézni, mondja, mert 300 ezer ft felett van az összeg, de csak kedden tud kijönni. Addigra már vissza lesz ugyan burkolva a fürdőszoba, mondja a szaki, de a biztosítós szerint ez nem baj. Megbeszéljük, hogy kedden 11-kor találkozunk hárman a kész, gyönyörű fürdőszobában.

9. nap, kedd: 11-kor a biztosító embere és én megjelenünk a lakásban. Szerelő sehol, a fürdőszobában mintha bomba robbant volna, a puszta feltúrt föld látszik benne, ugyanúgy, mint 3 nappal azelőtt, még a szennyvízcső sincs a helyére téve, a zuhanytálca eltűnt, a wc-csésze a konyhában árválkodik, minden tele sittel, cementeszsákokkal, talicskával. És másnap költöznének a lakók.

"Úgy látom, feladta a munkát az úr", mondja a biztosítós. Én is úgy látom. Hívom vagy nyolcszor, nem veszi fel. SMS-t írok, hogy miért nincs itt, itt vártuk és hogy "legyen szíves, azonnal hívjon fel!"

Fél óra múlva felhív. Dr. Jekyllből Mr. Hyde lett. Ordít. Üvölt. Ilyet még nem is hallottam. Bőg, mint egy bika. Úgy rikácsol, hogy alig érteni, mit mond. Azt bömböli, hogy hogy merészelek én neki ilyen sms-t írni, így a kutyájával nem beszél az ember, amikor ő mindent megtett, nem aludt, éjjel kettőig dolgozott, mert ő jó szakember, amit ő megtett nekem azt nem tette volna meg más, csőidomokat alakított ki, mert ő lelkiismeretes, mindenki más összecsapta volna és egy hónap múlva újra áznánk, de ő, ő nem...stb stb.

Mondom neki, hogy mivel nem csinálta meg, ide fogok hívni valaki mást és azzal végeztetem el. Erre végképp megvadul és az üvöltéstől alig érthetően közli, hogy "ha oda mer vinni valakit, akkor majd olyan emberré válok, amilyet nem szeretne látni, odamegyek és szétb@szom a lakást!"

Ekkor kezdek el félni tőle. Végül ordítva közli, hogy ő most kocsiba ül, egy óra múlva itt lesz és folytatja a munkát és ahogy megtalálta a cső hibáját azonnal felhív engem és jelenti, és onnantól már csak a betonozás van és aztán megy minden, mint a karikacsapás.

Én hülye, beleegyezem. 4 óra múlva felhív ugyanolyan üvöltéssel és közli, hogy ő azóta is remeg az idegességtől, így nem mer autóba ülni, mert én "kételkedem az ő szakértelmében" és csak akkor tud elindulni, ha én azt mondom neki, hogy én megbízom az ő szakértelmében. És el kellett mondanom neki, hogy "igen, én bízom az ön szakértelmében".

Ettől varázslatosan lehiggad és nyugodtabb hangon, de ellentmondást nem tűrően közli, hogy amíg nem utalok neki át azonnal újabb 50 ezer ft-ot, addig ő egy kapavágást nem tesz, mert én kételkedtem az ő szakértelmében (ez a büntetésem, úgy látszik).

És én hülye, utalok. Mentségemre legyen, hogy nagyon féltem a szerződésszegéstől a bérlőkkel és féltem már a vízvezetékszerelőtől is. Akkor kellett volna kirúgni.

Este jelenti, hogy ki van javítva a cső, most már aljzatkiegyenlítőzni kezd és minden gyorsan fog menni. Képeket is küldött a fürdőszoba állapotáról és másnap, szerdán ugyanúgy.

10. nap, szerda: kijelenti, hogy péntekre tutira kész lesz a fürdőszoba, leburkolva.

(Közben isteni szerencse folytán kiderült, hogy a lakók még egy héttel később, a következő szerdán költöznek csak be. Megint rengeteg időnk van, halleluja.)

12. nap, péntek: a keserű kijózanodás. Ráébredek, hogy még mindig nincs kész a fürdőszoba és 5 nap múlva itt az újabb szerda, amikor már kőbe van vésve, hogy költöznek a lakók.

Ekkor megírom neki egy emailben, hogy ha vasárnap nem adja át a tökéletesen kész fürdőszobát, akkor hagyja abba, vonuljon le és keresek valaki mást.

13. nap, szombat: csörög a telefon, benne a szaki és a belőle áradó artikulálatlan, nehezen kibogozható üvöltés. Ezúttal felszólít bömbölve, hogy győzzem meg, hogy ő folytassa a munkát, mert annyira megsértettem őt, hogy így nem bírja folytatni, mert megint kétségbe vontam a szakértelmét, pedig ő napok óta nem alszik és mindenki más feladta volna a munkát de ő nem és neki nem kötelessége csőidomokat készíteni, de megtette és az anyjának, a húgának és neki magának a születésnapját is ma kell ünnepelni és neki a családjával kell lenni és, hörgi, én csak a pénzre hajtok, hogy a lakásomból pénzt csináljak.

Ezek után megint lehiggad és szinte normális hangon közli, hogy ha nem utalok neki azonnal 133 ezer ft-ot (így már 333 ezer ft-nál tartunk a megbeszélt 325 ezer helyett, amiről megesküdött, hogy annál nem lesz több), akkor nem fog csinálni semmit, és később majd még 50 ezret fog kérni (összesen már 383 ezer), mert én megsértettem őt.

Ha átutalom, akkor ő másnap, vasárnap hajnalban elkezd burkolni, délre be is fejezi, kora délután mindent eltakarít és kitakarít és hétfő reggel rá is lehet lépni a burkolatra már.

És én hülye, átutaltam a 133 ezret is, mert ekkor már nagyon féltem tőle. Féltem, hogy megver, vagy megfojt, vagy mittudomén.

Ezen a szombat estén rádöbbentem, hogy nem megy ő oda vasárnap hajnalban burkolni és nem lesz a fürdőszoba vasárnap sem kész. És elhatároztam, hogy elküldöm.

Ez még ezután fog megtörténni. Remélem, sikerülni fog. Félek tőle.

Elnézést, hogy hosszú lett. Szerintetek van az ilyesmi ellen valamilyen jogi védelem?

drbjozsef # 2021.05.09. 09:37

Annamária123,

Szerintetek van az ilyesmi ellen valamilyen jogi védelem?

A sztori érdekes, de a kérdés egy picikét tág. Tulajdonképpen mi ellen?

Első blikkre azt mondanám : persze. Megegyeztek egy munkában, írásba fektetitek, szerződést köttök. Onnnatól az alapján kell eljárni a feleknek.

Vagy a megfojtásra gondolsz?

matthiasi # 2021.05.09. 12:51

A vízvezetékszerelő az ázás módjából arra következtetett, hogy a fürdőszoba aljzata nincs jól leszigetelve.

Nos már ekkor 8 ha jól látom a nulladik napon el kellett volna küldeni..

Egy födém átázás nem a rossz szigetelésből adódik, hanem a nyomó vagy az elfolyó vezetékek hibájából.
Nyomó vezeték hibája... sok, nagyon sok víz, elfolyóké kevés víz.

matthiasi # 2021.05.09. 13:02

Ok van akit megvezetnek és reménykedik a javításban.
A 3. napon csak oda kellett volna menni és megtudakolni mit is csinál. Újabb lehetőség az elküldésre.

Megkérdezni milyen anyagot, vett mennyiért. Egy kontról egy jóbaráttól, ismerőstől netán a szaküzlettől, hogy milyen anyagok is kellenek. Ha nem stimmel, fájó de el kell küldeni.
Ja munka közben , munka végén megnézni milyen szerszámokkal dolgozik a muki. ha kevés értéktelen az szinté gyanús.. újabb alkalom hogy lapátra tegyük.

a 13 nap alatt csak lett volna gyanús jel, keresztkérdés stb., hogy szélhámos, nem szélhámos. Minél később küldjük el annál nagyobb a veszteség !!

Annamária123 # 2021.05.09. 14:41

Köszönöm a válaszokat.

drbjozsef

A megfojtásra is gondolok, meg a becsapásra, hitegetésre, meg a munka rosszul való elvégzésére/el nem végzésére is.

Igen, biztos szerződést kellett volna kötni, csak szorított az idő és egy ismerős ajánlotta ezt az embert, hogy megbízható, és ha szerződést kötök, akkor is megteheti ugyanezt, maximum beperelhetem, járhatok évekig a bíróságra, egy csomó pénzembe kerül és biztos, hogy nem ítélnek meg normális összegű kártérítést és közben esetleg megfojt bosszúból.

matthiasi

Bíztam benne. Küldött egy listát, hogy milyen anyagot vett és mennyiért. Ránézésre profi eszközei voltak. Odamentem és láttam, hogy a fürdőszoba fel van bontva és ő keresi a csövekben a hibát és cseréli a csövet új csőre.

Tablettel videót és képeket készített és elküldte, folyamatosan dokumentálta a hibát. A külseje kellemes volt, a modora udvarias (amíg át nem ment szociopatába), a beszéde értelmes, a ruhája csinos és tiszta, menő, új melósruha.

Nem értek hozzá és nincs olyan ismerősöm, aki ért hozzá. Szaküzlettől mit kérdezzek? Hogy milyen anyagok kellenek ehhez? Az anyagokat szerintem rendben megvette amúgy, először azt ígérte, hogy ideadja az anyagszámlákat de azután azt sem adta ide.

Tehát egy laikust nem véd meg senki egy csaló, zsaroló, fenyegető, agresszív szakembertől, ezt értettem ki a mondanivalótokból.

Mindig tudtam, hogy Magyarországon nincs jogszolgáltatás, ezt most ti megerősítettétek.

Azóta egyébként levonult, a lakáskulcsot nem adta vissza, eszméletlen koszt és mocskot hagyott maga után, a frissen festett fal és szobaajtó az előszobában, meg a parketta be van fröcskölve valami szürke dologgal.

Tehát még egyszer leszögezem: nincs védelem az egyszerű polgár számára egy erőszakos csaló ellen, mint egy normális országban. Sejtettem.

Sokan úgy próbálják megőrizni a lelki nyugalmukat, hogy az áldozatban keresik a hibát. Velem ilyen nem fordulhat elő, gondolják, mert én körültekintő vagyok.

A rendőrség amúgy azt javasolta, hogy tegyek feljelentést.

drbjozsef # 2021.05.09. 16:32

Mindig tudtam, hogy Magyarországon nincs jogszolgáltatás, ezt most ti megerősítettétek.

Hát én speciel még csak nem is céloztam ilyesmire, ugyanakkor neked nem kellene ennyire magas lóról beszélni a jogszolgáltatásról, amikor feketén csináltatod a melót.

Ha úgy érted, hogy a csalókat nem védi a törvény, akkor igen, így van, legközelebb köss szerződést. Ja, hogy ott is csak bíróságra mászkálhatsz, az meg nem jogszolgáltatás szerinted, arra már nem nagyon lehet mit mondani. Kérj pallosjogot, és egyből levághatod a fejét a vízszerelőnek ha beszól.

matthiasi # 2021.05.10. 06:17

Józsinak az elhangzott/leírt állítására :

A vízvezetékszerelő az ázás módjából arra következtetett, hogy a fürdőszoba aljzata nincs jól leszigetelve. Ajánlkozott, hogy feltöri, leszigeteli és visszaburkolja 4 nap alatt. Csütörtökre (amikor beköltöznek a lakók) kész lesz, 100 ezer ft-ba fog kerülni anyaggal együtt, mondta. Nagyon kedves, megbízható embernek ismertem (már két kisebb munkát végzett nálam), kényszerhelyzetben voltam, belementem.

Írta a panaszos. Nem írt se szerződésről se másról, honnan lehet tudni hogy a megvezetett A. feketén dolgoztatott ?
se honnan. csak adta a pénzt a semmire.
Ez a szerelő tulajdonképen még csaló sem... csak egy kontár.
Így jár aki előre ád pénzt.

ja az elmúlt években sok mesterrel dolgoztattam. A szerződés kötés fel se merült... lehetett volna ugyan kérni..., de akkor vagy duplája a vállalási ár, vagy eleve meg se valósul. El sem kezdődik.
tehát még egyszer csak a jelenléttel lehet kiszűrni a pancserokat.
És pénzt soha sem adni előre.
Természetesen előfordulhat, hogy akkor munka sem lesz.

Most a kovid zárlat idején a munkahelyek jelentős része eleve nem kötött, csak kell annyi idejének lenni egy embernek, hogy a 'mester' ténykedését a helyszínen figyelemmel kísérje.

Más : eleve jó gyanús körülmények esetén még egy harmadik személynek is jelen lenni.

Anno a jó 30 szerződés nélküli munkámnál (megrendelői státusban ) egy redőnyös projektnél éreztem, hogy vita lesz a zárásnál.
A projekt lefolyás röviden : hirdetés, megrendelés, méret felvétel - gyártásra el az adatok /na ekkor kellett volna adni valamicske előleget... a valamicske felét adtam / majd a felszerelés. De nem az a fazon a 3 közül amit kértem. szerencsére a megrendelői lapon rajta volt ( vehetjük ezt egy szerződésnek ). Szívott a pali, de megígérte ,hogy egy hét és jön a kiválasztott fazonnal.
jött, felszerelte. éreztem ,hogy gubanc leend. Így odarendeltem az egyik piás fivéremet, hogy Géza gyere lesz pia, lesz kávé... te csak fülelj, semmi más feladatod nincs.
Így lett. A mester elvégezte a munkát, jött az elszámolás. A korrekcióra felárat szeretett volna kérni.
Nem kapott. Ő is konstatálta, hogy akadnak tanúk... a pálya rögösebb mint gondolta.

Megjegyzendő, hogy a mestereknek sem könnyű.
Jó érzék kell a reális megrendelők és az ábrándozó, vágyakat kergetők szét választására.
A jó mester az első 5 percben megkülönbözteti a kettőt. Az utóbbival gyorsan lezárja a tárgyalást.

Kunertmarcsi # 2021.05.24. 05:34

Tisztelt forumozók, segítséget, tippet várok az ügyemben. 5 hónapos a kisfiam. 3 hónapja vásároltam magánszemélytől egy babakocsit 3in1 verziót.
A babkocsi kerekei használhatatlanok voltak.
Az ár reális volt. Más külső látható problémát nem fedeztem fel.
Új kerékszettet vettünk hozzá, más baja nem látszott.
Tegnap a sport babakocsi részt akartuk használni, és azt véltem felfedezni, hogy a háttámla nem tart meg ülőhelyzetben. A férjem megnézte, és kiderült, hogy a sportrész többféla dőlésszögét állító racsni műanyag fogai minkét oldalon teljesen össze vannak törve,egy kabalát sem tartanak ülő helyzetben, nemhogy egy 7 kilós babát.
Írtam a tulajnak, elküldött a pi... ba...
Azt írta miért nem 3 napon belül jeleztem.
Hát mert ez szezonális dolog. :(
Megírtam neki, hogy megveszem az újat, cserélhető a sportrész, de állja ő az árát. Letiltott.
Ha van lehetőségem rendezném hivatalos úton.
A termék ára 65000Ft volt.
Tanácsok?

Szomorú örökös # 2021.05.24. 07:25

Kunertmarcsi

Azt írta miért nem 3 napon belül jeleztem. Hát mert ez szezonális dolog. :(

Ha használt cuccot veszel, ráadásul 65 ezret adsz érte, és az teljességgel ellenőrizhető - szerintem ezt meg lehetett volna nézni vásárláskor - akkor bizony azt az átvételkor kell(ene) alaposan átnézni, mert később kétlem, hogy az ilyen problémákkal jogosan lehet(ne) támadni az eladót. De ez csak az én laikus véleményem.

drbjozsef # 2021.05.24. 10:30

Kunertmarcsi,

3 napos szabály nincs, viszont magánszemélyek között egy év a kellékszavatosság.

Ugyanakkor nem jár szavatosság arra, amit ha a vásárló kellő gondossággal jár el, fel kell vagy kellett volna ismernie.

Ki kellett volna próbálni azt a babakocsit vásárláskor.

Most így jártatok, ez tanulópénz.

recece0609 # 2021.05.26. 09:02

Elnézést,de nem találtam jobb témát ezért ide írom.
Rendeltünk egy konyhabútort 8-10 elem lapraszerelve.Szállítás előtt telefonált a cég,hogy baj van a futárcég nem talál pár dobozt,majd ha áttvettük küldjük el melyik hiányzik.Megjött és már a kocsin látszott ,hogy szanaszét van verve, összeborulva az egész rakomány. Mondtam a sofőrnek nem veszem át.Erre megint felhívott a webáruház ,hogy írjuk alá vegyük át nem kell fizetni és ami hibás cserélik.Kibontottuk akkor látszott tényleg majdnem minden elem le van sarkazva,törve.Küldtünk képeket a cégnek oké intézik,pár hét múlva hivott valaki,hogy a futár cég biztosítója küldjük el neki a képeket,elküldtük. Közben megjött a hiányzó elemet tartalmazó doboz az is törötten. Én közben,megrendeltem a lapszabászaton a lapokat és megcsináltam én a komplett konyhát a dobozokat meg kiraktam a tárolóba . Egy hónapja dobáltam ki 360 nap után, addig nem keresett senki el is felejtettük.Tegnap hívtak,hogy most látják nem lett kifizetve a bútor 8 napon belül fizessünk!! Írtam a webáruháznak,hogy 1 évig nem foglalkoztak velünk, én pár hete kidobtam a terméküket, nem tároltam tovább.Valóban köteles vagyok egy hibás terméket kifizetni,amit soha nem használtam csak kerülgettem majd egy évig? Köszönöm a választ előre is!

drbjozsef # 2021.05.26. 13:07

Valóban köteles vagyok egy hibás terméket kifizetni,amit soha nem használtam csak kerülgettem majd egy évig?

Jó eséllyel igen.

Átvetted, aláírtad. Arról van írásos igazolásod, hogy azt mondták, nem kell kifizetned?

Ha jól értelek, némi bizonyítékod van, a fényképek, és a levelezés, ha még megvan. Abban van valahol olyan, hogy eltekintenek a fizetéstől?

recece0609 # 2021.05.26. 16:46

Olyan van ahol azt mondták cserélik a hibás részeket,ez a mai napig nem történt meg.Nem írtam alá semmit és a szállítólevélre ráírtuk,hogy sérülten érkezett a termék.
Tehát egy év után fizessem ki a hibás árút?
Nem gondolom,hogy köteles lennék tárolni egy webáruház termékét és a megoldás,hogy 1 év után fizessem ki,mert nem volt hajlandó elszállítani.

drbjozsef # 2021.05.27. 05:07

recece0609,

Megírhatod az álláspontodat a boltnak.

Ők majd eldöntik, hogy elfogadják-e az indokaid. Ha nem, akkor nekik kell fizetési meghagyást kibocsáttatniuk ellened.

Akkor nálad a labda, ellentmondhatsz neki, és akkor a boltnak kell elindítani a pert. Ott viszont már kérdéses ki mit tud bizonyítani. A kiszállítást ők valszeg igen, az jó, ha sérülten érkezés is igazolható. Szóval elég kétesélyes ez a dolog, szerintem is inkább neked van igazad, menjen az ilyen bolt a picsába, de ha nem tudod igazolni, miket beszéltetek telefonon, az kapásból nincs is. Bár az, hogy egy évig semmit se csináltak, és nem küldtek másik terméket, nem az ő malmukra hajtja a vizet. Viszont neked nem simán kidobni kellett volna, hanem felszólítani a cserére őket, írásban, igazolhatóan, és ha nem reagálnak, akkor megírni nekik, hogy kidobod ha nem viszik el. Na, azután már kihajíthattad volna. Kicsit gondosabban is eljárhattál volna, hogy védd magad.

narra # 2021.06.10. 10:38

Üdv,

lenne egy kérdésem a jótállás újraindulásával kapcsolatban.
A helyzet a következő:

  1. az autómat kijavítják egy szervizben, cserélnek bizonyos alkatrészeket, elvégeznek javításokat stb.
  2. egy éven belül előjön egy hiba ami az fenti javítás/ cserélt alkatrész hibájából fakad, a szerviz ingyenesen javítja a hibát, cseréli a hibás alkatrészt

Eddig minden rendben.
De első furcsaság a szerviz nem akart adni semmi igazolás, jegyzőkönyvet az elvégzett javításról/cserélt alkatrészekről. Ezt többszöri felszólítás után végül is orvosolták.

A kérdésem az volna hogy ebben az esetben a frissen cserélt alkatrészekre, illetve a hibajavításra vonatkozóan újraindul a garancia vagy sem?

drbjozsef # 2021.06.10. 10:46

narra,

Ptk.6:163.§(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.