Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

nonolet # e-mail 2017.08.02. 22:26

A hiba az garanciális kérdés!!!
Nem ad alapot az elállásra.

Azonban elállhattál volna indoklás nélkül! a 14 napig.

De te túl buzogtad a dolgot... minek?!

Nem lett volna egyszerűbb indoklás nélkül elállni?
(a posta költségért cserébe)

De a mi a gond? Majd adnak egy másikat gariban.

Egyébként alaplapban a típus hibás ritka, mint a fehér holló, szóval kétlem, hogy típushiba lenne.

rumon # e-mail 2017.08.02. 21:16

Tisztelt fórumozók!

Vettem egy alaplapot, amely hibásan működik. Internetes vásárlás volt és futárszolgálattal kaptam meg a terméket. Az üzembehelyezés után kiderült, hogy hibás a termék (vélhetően típushiba). Jeleztem a boltnak, hogy hibás. Majd azt is jeleztem feléjük, hogy élnék az elállási jogommal mivel nem tudom használni a terméket (bőven a 14 napon belül). A bolt azt reagálta nekem írásban, hogy ezt nem tehetem meg ebben az esetben.
Valóban így van? A válaszokat előre is köszönöm.

zsulusz # e-mail 2017.06.26. 22:05

Tisztelt Fórumozók!
Nemrég sajnos elromlott a telefonom (nem lehet hozzá csatlakoztatni fülhallgatót/hangszórót). Volt még rá garancia, így írtam emailt az ügyfélszolgálatnak, akik küldtek egy papírt, hogy írjam rá az adataimat és a telefonét és a címükre a jótállási jeggyel küldjem vissza.
Ha visszaküldöm, honnan tudom, hogy ők is vissza fogják küldeni nekem? Be lehet azt bizonyítani, hogy egyáltalán náluk van éppen? Sosem küldtem még így vissza semmit. A választ előre is köszönöm!

nonolet # e-mail 2017.06.22. 23:38

Az eladó CSAK
egy tőle FÜGGETLEN akkreditált szerviz/labor
jegyzőkönyve alapján tudja
HITELT érdemlően bizonyítani, hogy

rongáltál
vagy
szakszerűtlenül használtad

Mivel ilyen bevizsgálási jegyzőkönyve aligha van neki.

Hát, írásban közöld (és vetesd át),
hogy
nem értesz egyet a jegyzőkönyvükkel
és nem fogadod azt el, mert
nem követtél el semmit,
ami miatt ugrana a gari.

HA mégis ezt állítják,
akkor
mutassák be a független-akkreditált bevizsgálás jegyzőkönyvét, ami ezt a tényt HITELESEN bizonyítja.

HA nem tudják (és nem tudják, mert aligha van nekik),
akkor lazán közlöd, hogy 15 napon belül
vagy megjavítják
vagy kicserélik
Mert a 16. napon ELÁLLSZ és kéred vissza a pénzed.

Ha netán nem ellenállnak... akkor
első lépésként az illetékes kereskedelmi kamara
békéltető testülete (ez ingyen van) elé idézed.

HA ez sem hat, akkor beperled és rávered a perköltséget is.

Tymy181 #   2017.06.22. 21:42

Tisztlet Fórumozók!
Segítésget szeretnék kérni telefon kijavításával kapcsolatban. Van egy Apple iPhon, amit 10 hónapja vásároltunk, még garanciás. Túl melegedett és szervíbe küldtük. A szervíz visszaküldte, hogy idegen eredetű anyag került bele (amit nem tudunk, hogy mi mert nem írták le) és ez miatt nem javítják ki, csak pénzért. Viszont biztosak vagyunk benne, hogy nem került bele idegen eredetű anyag, mindig vigyáztunk rá, rendeltetésszerűen volt használva. Ilyen esetben mi a teendő? Lehet még tenni valamit az ügy érdekében? Lehet követelni a jótálás keretében a kicserélést?
Segítésget előre is köszönöm!

jucihusi # e-mail 2017.02.24. 22:44

Kedves Forumosok, vettem egy autot(szalonbol kialitott db) , elvileg ködlampaval, de nem jött meg. Közben kiderült , hogy gar sem ervenyes , mivel az auto 1,1 eve all ott, de a kötelezö inspekciot nem csinaltak meg, igy a gyari gar ugrott. 12 napmulva mejött vmi lampa, de nem lett jo az autoba. Jelezetem a kereskedö fele(meg 14 napon belül), hogy ez igy nagyon nem ok, de nem valaszolt, majd ujabb 2 het mulva(miutan bejelentettem a Fogyvednel, de mar a 31 . napon az auto atveteltöl) jelentkezett emailben, hogy megis beszerlne a ködlampat.. Megteheti? Nagyon köszi. Igen olvastam az alap dolgokat, 30 nap, meg minden , de hatha...Üdv

drbjozsef #   2017.02.20. 19:40

Karbantartásért annyit kér a gázszerelő, amennyit akar. A Lőrinc lehet, hogy kétmilliárdot kérne.

Szerintem ilyet 5ezer körül szoktak csinálni, keress másik céget.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Bea1 # e-mail 2017.02.20. 19:27

Velem közölték a Praktikerben, hogy ha nem az ő gázszerelőjük szereli be, nincs is garancia!!!

mobil # e-mail 2017.02.20. 18:14

Üdvözletem!

Érdeklődni szeretnék.
2015 júliusban vásároltunk egy kombi gázbojlert, több mint 400 ezer forintért, 5 év garanciával. Vásárláskor csak egy számlát kaptunk. Ma -2017.02.20- hívtuk a céget, akitől vásároltuk a készüléket,karbantartás miatt. Azt a választ kaptam, hogy mivel egy év után nem lett karbantartás végezve, így ez 20 ezer forintba fog kerülni. Azt szeretném megtudni, hogy jogosan kérhetik ezt az összeget?
Köszönöm a segítséget.

Immaculata # e-mail 2017.02.01. 09:16

Felszámolást nem, de a végrehajtó épp elég a behajtásra.

Vléna # e-mail 2017.02.01. 00:36

Tisztelt Fórumozok!
egyéni vállalkozóval szemben nyertünk kártérítést bíróságon magánszemélyként. A végrehajtón kívül más behajtási lehetőségünk van-e? Felszámolást indíthatunk egyéni vállalkozó ellen?(nincs fizetési hajlandóság az egyéni vállalkozó részéről)
segítségüket előre is köszönöm.

kismukk # e-mail 2017.01.26. 13:38

immaculata

A fogyasztóvédelem honlapján (OFE) közölt jogszabály csak annyit mond, hogy a 10 ezer Ft-ot meghaladó értékű termékekre 2 év. Van még más is?

nonolet

a gyártó nem vállalt többet, hiszen épp ez a probléma!

Immaculata # e-mail 2017.01.26. 10:38

kismukk

A jótállásnak (gyártói garancia) nézz utána, azt jogszabály írja elő termékenként.

kismukk # e-mail 2017.01.26. 10:10

Tisztelt Fórumozók!

Milyen hosszú szavatosság vonatkozik nagy értékű berendezésekre gyári hiba esetén? A rendeletek a 10 ezer Ft-ot meghaladó cikkekre 2 évet határoznak meg, de mi a helyzet pl. a 2 millió Ft értékű hőszivattyú esetén, ha annak tartálya gyártási anyaghiba miatt megreped 2 év után?
Úgy tudom, épitkezés esetén 5 évig felel az épittető. Van-e hasonlóan elvárható szavatossági idő nagy értékű berendezésekre?

pöttyöslabda # e-mail 2017.01.25. 12:18

Kedves Fórumozók!

Tanácsot szeretnék kérni, hogy hová fordulhatnék, illetve szerintetek igazam van-e?
2016.11.23-án vásároltam egy turmixgépet, amit az üzletben vettem át. Kibontásra ott helyben nem került sor. Mivel karácsonyi ajándéknak szántam, gyakorlatilag belekukkantottam a dobozba és már csomagoltam is. A fa alatt azonban kiderült, hogy az üveg kehely törött. Mivel ugye ünnepek és egyebek voltak, rögtön 12.27-én próbáltam hívni a kedves céget, akiktől rendeltem (internetes webáruház), azonban napokig nem sikerült felvenniük a telefont 30 perc után sem. Majd végre 2017.01.02-án tudtam velük beszélni, kivizsgálják az ügyet... Most kaptam az e-mailt, miszerint nem áll módjukban cserélni a terméket, mivel több, mint egy hónappal a vásárlás után jeleztem a problémát és már nem bizonyítható, hogy mikor történt a sérülés.
Nos, ahogyan én olvastam, nincs határidő arra vonatkozóan, hogy én, mint vásárló mikor jelentem be a csereigényem (jótállás), de ha van is, az két hónap. A másik, ami szerintem lényegesebb, hogy a jótállási idő alatt nem a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, hanem a kereskedőnek.
Szerintetek igazam van?
Elnézést, ha hosszúra sikerült.
Előre is köszönöm a segítséget!

aser #   2017.01.23. 23:29

Üdvözletem!
Segítséget szeretnék kérni.
2016. dec. 9-én a cég, ahol vásároltam az 58500Ft-os masszázsszéket, elvitte a székem garanciális javításra, mert hibákat fedeztem fel. A cég - állításuk szerint - továbbította a széket Csehországba, mert helyben nem tudták megjavítani és ott fog a kijavítás megtörténni. Már nagyon sok levelet írtam a cégnek, de a "folyamatban" válaszokat kapom, és azt, ők nem tudnak mást mondani.
Szeretném megkérdezni, egy cég meddig mondhatja azt, hogy folyamatban és vannak-e jogi lehetőségeim az esetemben?
Köszönöm szépen előre is a segítséget.

drbjozsef #   2017.01.23. 09:52

muranyig és lucky48 olvtársaknak én annyit javasolnék, hogy keressenek vissza pár kulcsszóval a Tékozló Homár oldalon, mindkét problémára fognak szerintem találni hasonló esetet, amit alkalmazni tudnak az esetükre.

lucky48 sajnos már kifutott az időből attól tartok, legalább is az egyszerű megoldásra, bár ha nem elérhetőek és nem együttműködőek, akkor marad a polgári per, ami hosszadalmas, és eltünedező céegek esetén az eredménye erősen kérdéses...

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

drbjozsef #   2017.01.22. 21:52

Helyesen : "ahol profi bűnözők"

Ezek az egészségnapos szarok egészen botrányosak.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

guba" # e-mail 2017.01.22. 19:11

Tisztelt lucky48!

Ez az "egészségnap"-ra való meghívással való átejtés. Ez egy termékbemutató, ahol profi előadók gyógyhatással nem, vagy alig rendelkező eszközöket alternatív gyógymódok látszatának keltésével az értékük tízszereséért sóznak rá idős emberekre. Ez kimerítheti csalás tényállását, ha a szavatossági jogait nem tudja gyakorolni, vagy a cég nem elérhető.
Követelje vissza a vételárat! Legjobb, ha megbíz egy ügyvédet.

Ügyvéd-Vpm.

www.drguba.hu

guba" # e-mail 2017.01.22. 18:59

Tisztelt muranyig!

A Ptk. szerint a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Az, hogy mennyi a megfelelő határidő, mérlegelés kérdése. A BH 2010.214. eseti döntésre azért érdemes hivatkozni, amely szerint a több hónapos javítási idő az érdekmúlást megalapozza.

Ügyvéd-Vpm.

www.drguba.hu

lucky48 # e-mail 2017.01.22. 18:45

Kedvesek!

Talán már mással is megesett, talán másoknak is tanulságos....

A "Vital Risk Plus Kft" tevékenysége. (Érd, Angyalka u. 1/A)

Felhívták a feleségemet telefonon többször is, (csak hatvan éven felülieket kerestek!!!) ingyenes kardiológiai vizsgálatot ajánlva. Végül ráállt, miután közölték, hogy másról nincsen szó!

Én is elmentem. (2016. 12.07)

Először egy magát orvosnak nevező férfi, egy csillag alakú szerkezetet adott, hogy azt tegyük a szívünkre és egy csipesz szerű valamit az ujjbegyünkre. A készülékek láthatóan nem csatlakoztak sehova.

Ennyi.

Kérdésekre nem válaszolt a doktor, mondván, hogy majd mindent megtudunk.

Majd egy teremben (cca. nyolcan voltunk) ugyanez a férfi tartott egy előadásszerű valamit, egy rossz minőségű, angol nyelvű ábrát kivetítve, elmagyarázta a gép működését, ami a szívünk állapotát mérte fel.

A fekete-fehér! ábrán mutatta, hogy a piros, zöld, sárga mezők mit jelentenek.

Közben kétszer is bejött két fehér köpenyes férfi, mondván, hogy meddig tart még az "előadás" mert már mindjárt kész vannak, és a központ!!?? közlése szerint két illető tesztje rossz lett nagyon.

Kérdésekre nem válaszolt a doktor, mert majd mindent megtudunk.

Ezek után minket behívtak egy külön szobába és ott egy másik illető, egy - szintén rossz minőségű, fekete-fehér másolaton, elmagyarázta a kézzel!!?? kitöltött adatokat, és hogy mit jelentenek a piros, zöld, sárga színű rajzok, ábrák, jelek.

A feleségem szívstressz eredménye nagyon rossz, véroxigén szintje nagyon rossz, stb., stb., minden nagyon rossz.

Hát mindketten nagyon-nagyon megijedtünk, miután az illető azt mondta, hogy sajnos ez az szívinfarktus, trombózis, és vagy agyvérzés előszobája.

Na, de van megoldás, ha itt és most megvesszük az előtérben kiállított 500.000Ft-os lézer készüléket. és esetleg tud adni, csak nekünk 50.000Ft kedvezményt, sőt 60.000-et is, de csak akkor, ha ha ott rögtön megállapodunk.

Hogy könnyebb legyen a döntés, odaadja - a szintén az előtérben látható - és 900.000Ft értékű mágneses gyógymatracot, de csak ha akkor rögtön eldöntjük.

Aláírattak velünk egy sajtpapírt, hogy hol vettük, hogy vettük, stb. és se mi, se családunk, se rokonaink nem reklamálhatnak!!
Ezen a papíron nincs feltüntetve a cég neve, nincs rajta dátum, nincs rajta a vevő neve, nincsenek tanúk, stb., stb.
Ahol voltunk az egy teljesen orvosi rendelőre hasonlító helység, a dolgozók is fehér ill. világoskék rövid köpenyben voltak.
Az "előadóterem" mellett több kisebb szoba volt, az egyikben voltunk mi is egy kék köpenyessel...
Egyáltalán nem üzletkinézetű a hely.
Van recepció is, fehér köpenyes csinos és kedves lánnyal....

Nagyon meggyőző, rábeszélő stílusú, kedves férfi volt az illető, de nem orvos...Addig-addig győzködte és ijesztgette a feleségemet, különféle rajzokkal ábrázolva a vörösvértestek anomáliáit hogy sajnos annyira pánikba estünk, hogy belegyeztünk.

Egy számlát is kaptunk, amin "Csomag " 440.000" Ft szerepel.

Valamint egy - szintén nagyon rossz minőségű!! - hosszú újságcikk másolatot (440.000 Ft-ért!!!), a lágy lézerekről, és egy nagyon hosszú felsorolást, hogy mi mindenre jók ezek a készülékek.
Ebben a cikkben van egy minőségi bizonyítvány másolata is, de egy másik készülékről mint amit velünk megvetettek. Mellesleg jegyzem meg, hogy ez szinte olvashatatlanul kicsi, én csak otthon nagyítóval tudtam elolvasni...

Cca. két hét használat után elkezdett szegény feleségem rosszul látni.

Kiderült, hogy megnőtt a szemnyomása. (hosszú évek óta magasabb volt neki, de még a normális határon, de most átbillent a kóros tartományba....)

Orvosi utasításra azonnal abbahagyta az eszközök használatát, meg is javult a szeme, rögtön.

Nos, az eszközök lehetséges mellékhatásairól, különösen arról, hogy ha valakinek magasabb a szemnyomása ne használja, egyáltalán nem szabad ezeket használnia, egy szót sem szóltak!! A mellékelt "tájékoztatóban" sem!!

Ezek után, először telefonon szerettem volna a főnökkel beszélni, de nem volt elérhető. Nos, aztán két ajánlott, elsőbbségi, tértivevényes levélben, írásban közöltem ezeket a panaszokat, kérve az üzletvezetőt, hogy - mielőtt a szakhatóságokhoz fordulnék - egyeztessünk személyesen.

Miután semmilyen választ nem kaptam, a második levelemben már időpontot megadva kértem az üzletvezetőt, hogy találkozzunk és beszéljük meg, hogyan tovább.

Nem volt ott, persze..

Kértem a panaszkönyvet, amit nagy huza-vona, vita után nagy nehezen odaadtak.

Sem levélben, sem telefonon, azóta sem jelentkezett senki.

Szerintem a cég többszörösen megszegte a "Fogysztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról" szóló 2008.XLVII. számú törvény sok pontját!!!
Fentiekre hivatkozva szeretném a vételárat visszakapni!

muranyig # e-mail 2017.01.22. 17:37

Sziasztok, azért írok ide, mert hátha valakinek már volt hasonló tapasztalata, vagy tudja mit kell tenni abban az esetben, ha egy garanciális javítás már-már indokolatlanul hosszú ideig zajlik.
2016.11.11.-én adtam le szervízbe a DJI Phantom 3 drónomat, mert nem mindig talált műholdakat, illetve a hatótáv is érdekesen alakult... a mai napig semmi infóm nincs, hogy mikor lesz kész, kapok újat, javítják???? (kb 3 hete hívtam fel őket, hogy mizu, és azt a választ kaptam, hogy ki lett küldve a DJI gyárba, mert ott megtudják javítani, és majd értesítenek, hogy mikor lesz kész. 12.08-án a gari is lejárt.) Ennyi ideig még soha nem volt egyetlen műszaki eszközöm sem szervízben. Érdeklődnék, hogy ilyenkor van vmi szabály, hogy mennyi időn belül kell kijavítani, ha ez nem lehetséges újat adni, vagy netán a pénzt visszadni? Mvel tudnék érvelni a boltban, hogy legyen már valami!?
A válaszokat előre is nagyon köszönöm!

Décsei # e-mail 2017.01.03. 11:58

Tisztelt Fórumozók!

2016. szeptember 3-án vettem egy ággyá alakítható kanapét. Novemberben elején bejelentettem, hogy képtelenség rajta aludni, mert állandóan szétcsúszik. A bejelentés után 2 hétig nem történt semmi, majd újabb telefonálásomra közölték, hogy legyek türelemmel. Ismét eltelt 2 hét ezért december 10.-én személyesen jelentettem be. Pár napon belül kijött egy asztalos, aki csak ránézett és közölte hogy ez úgy rossz ahogy van, nem csak a szétcsúszás miatt hanem a kárpitja is el van csúszva és cserét írt a szakvéleményére. (Zárójelben megjegyezte, hogy eszünkbe se jusson ugyan ilyet venni), de mi sem szeretnénk, az üzletben viszont nem találtunk olyan kanapét ami árban és méretben is megfelelne. Az üzlet természetesen nem akarja a vételárat visszaadni.Mit lehet ilyenkor tenni?

szilva76 # e-mail 2016.12.22. 22:18

Szia Büfés,

Döbbenetes, de őszintén egyáltalán nem meglepő. Az ügyfélszolgálat munkatársának a hozzáállása olyan volt, hogy én is pont arra gondoltam, hogy inkább szándékosan tönkre fogják tenni a telefont, csak hogy nehogy más a vevőnek legyen igaza. Nagyon nem fogok meglepődni, ha a második alkalommal én is azt a választ kapom, hogy a telefon nem rendeltetésszerű használata miatt történt, pedig én nagyon jól tudom, hogy pontosan semmi nem történt a telefonnal.

szilva76 # e-mail 2016.12.22. 18:34

Tisztelt fórumozók!

2016. január 27-én vásároltam egy Zopo Speed 7 típusú telefont, amely november 30-án meghibásodott. Visszavittem a vásárlás helyére, ahol arról tájékoztattak, hogy be kell vizsgáltatniuk, ez legalább három hét, majd ezt követően tudunk továbblépni. Többször érdeklődtünk telefonon a forgalmazónál és az általuk megadott szervizben is, de hiába. December közepén a szerviztől kaptunk tájékoztatást, hogy hozzájuk csak 7-én került be a készülék, de még a karácsonyi ünnepek előtt javítva vissza is fogom kapni. December 20-án tájékoztattak, hogy a készülék elkészült, a vásárlás helyén át lehet venni. Elhoztuk a telefont, amely akkor be volt kapcsolva, látszólag működött, a szervizlap szerint a töltőcsatlakozón történt javítás, a tápfeszültség szabályzó volt rossz. Itthon a lemerült telefont töltőre tettük, és egy órán belül ismét működésképtelen lett, a hiba ugyan az, nem tölt, semmire nem reagál, bekapcsolni sem lehet. Ismét telefon, szerviz, forgalmazó. Állításuk szerint a megoldás az, hogy ismét bevizsgálják, és ismét javítják. Mindeközben a szerviz kizárólag az ott töltött időszakot hajlandó betudni annak az időnek, amit a telefon szervizben töltött, mivel nem az ő hibájuk, hogy a forgalmazó csak nyolc nap után küldte meg a készüléket, a jelen javítást illetően pedig a karácsonyi ünnepekre tekintettel január 7-ig egyáltalán nem tudja vállalni, a készülék csak ezt követően szállítható be hozzájuk és ha garanciát kizáró okot nem találnak, akkor tudnak érdemben foglalkozni vele. Eközben mind a forgalmazó, mind a szerviz megtagadta azt a kérésemet, hogy a korábban elvégzett javítást a termék garanciajegyén feltüntessék, a szerviz szerint nem szükséges, a forgalmazó szerint pedig ők ilyet nem "szoktak". Ebben az esetben (a készüléket még ma leadtuk a forgalmazónál ismételt javításra/cserére ) mi számít szervizben töltött időnek. Ugyanis a készülék november 30. óta nem használható, és nem értem, hogy miként érhet engem hátrány azért, mert a szerviz december 23-január 7 között zárva tart és nem tud a problémámmal foglalkozni.