Biztosító követelése


gulyasne52 # 2024.09.11. 18:48

Majordomus sehogy

Majordomus # 2024.09.11. 18:11

Hát akkor te hogy látod a mygenerali felületet ha nem a te email cimed van megadva?

gulyasne52 # 2024.09.11. 10:31

Gerbers317 bocs! Sajnos elég zaklatott vagyok a történtek miatt, de mentségemre szóljon, hogy 70 év felett lehet hogy fáradtabb, ès érzékenyebb az ember. Én becsülettel mindig időben fizettem díjat és ha tudom, hogy van ilyen szolgáltatàsom akkor nem mondom fel fordulóval a biztosítást. De azert hadd jegyezzem meg hogy a biztosítónak nem erénye az egyenesség. Még egy szösszenet most derült ki, hogy a myGenerali felületre küldtek egy darab felszólítást,, amit én nem tudok megnyitni. A lányom e-mail cime szerepel a szerződésen, de Ő nem kapott.

gulyasne52 # 2024.09.11. 10:07

Kovács Béla Sándor bocs az elírásért. Igen tartam szolgáltatás, amit sajnos az alkusz benézett. Felhívtam ma még mégegyszer a biztosítót hogy az alkusznak ezt kellett látni megszüntetéskor? A válasz igen! Az alkusz most elismerte, hogy hibázott ès kifizeti a felmerült költségeket! De az még mindig ott motoszkál a fejemben, hogy a biztosítónak 30 napon belül nem kellett volna megtenni a jogi lèpést, miért csak július végén adta át fmh/ra

gerbera317 # 2024.09.11. 09:28

OK, most beégtem, mert én vagyok, aki nem tud olvasni. Mentségemre legyen, hogy telefonon nézve így sikerült elolvasnom. Habár, másodszorra már a kérdező is tartalomszolgáltatásról ír.
Ez új megvilágításba helyezi a követelést, mert a tartamszolgáltatás valóban olyan, amilyennek KBS leírja. Akkor viszont az alkusz nem volt a helyzet magaslatán, amikor megkötötte, illetve amikor felmondta a biztosítást. Így könnyen meglehet, hogy a biztosító nem blöfföl, hanem tényleg biztos a dolgában.

Kovács_Béla_Sándor # 2024.09.11. 09:05

mi az, hogy 'tartalomszogáltatás'
Tartam lesz az. A biztosított meghatározott kedvezmény érdekében vállalja, hogy a szerződést egy meghatározott időtartamig nem szünteti meg. Bár ilyenkor a kedvezmény összegét szokták követelni; nem egy plusz éves díjat.

gerbera317 # 2024.09.11. 07:25

@gulyasne
Kissé furcsállom, hogy nem akadsz fenn azon, hogy mi az, hogy 'tartalomszogáltatás'. Mert ez egy kb. olyan szó, mint a 'fingreszelés': amit mindenki ért, de senki nem tudja a pontos definícióját, tehát senki nem tudja meghatározni magát a fogalmat.
Egyébként, te is nagymestere vagy a mellébeszélésnek, mert a tartalomszolgáltatásból eredő tartozáson rugózol, miközben a követelt éves biztosítási díj fölött simán elsiklasz, holott esélyes, hogy utóbbi a vaskosabb összeg. Nem véletlen, hogy KBS diszkréten csak annyit tanácsolt, hogy fogadj fel ügyvédet, és azt már nem tette hozzá, hogy azért, mert az tud olvasni.

gulyasne52 # 2024.09.10. 20:47

Gerbera317 igen tartalom szoláltatàs Ilyet én nem kértem , az alkusz , aki intézte, azt mondja, hogy Ő ilyet be sem tud jelölni( évek óta Ő intézi még soha mem volt probléma) nekem csak az nem világos, hogy amikor felmondta a biztosítást nem jelezte neki a rendszer hogy nem járt le a szerződés. Az ász is tartalmazza hogy fel lehet mondani és a tartamszogáltatást kel megfizetni .a biztosító nem csak a tartamszolgáltatást akarja hanem egy év teljes biztosítási díjat

gerbera317 # 2024.09.10. 20:27

@gulyasne
a biztosító perre vitte az ügyet” - Ez azt jelenti, hogy biztos a dolgában. Vagy még mindig blöfföl. Most jön az, hogy te biztos vagy-e abban, hogy pereskedni akarsz. Meg kell hozzá nézni jobban azt a fizetési meghagyást. Az ugyanis, hogy a követelés alapja 'valami tartalomszolgáltatás', arra enged következtetni, hogy éppen csak átolvastad a fizetési meghagyást. Ha abból tényleg nem derül ki, mi ez, még mindig bemehetsz a biztosítóhoz, és kikérheted a szerződést, amire alapozza a biztosító a követelését. Te is lehetsz biztos a dolgodban, de az otthoni fotelból ez nem fog menni. Ha ügyvédet bízol meg vele, ő sem fog a végére járni, hanem csak ír egy himihumi, általános jellegű ellenkérelmet elegáns, egysszám első személyben fogalmazva, aztán kéri a hetvenezrét azzal, hogy ő mindent megtett.
Járj a végére, és ha úgy látod, hogy tényleg aláírtál valamit, amit nem kellett volna, akkor egyezz meg a biztosítóval. Ha viszont, azt látod, hogy a biztosító nem fogja tudni bizonyítani az igazát, hanem csak blöfföl a keresetével is, akkor bízz meg egy ügyvédet, átadva neki azt, amit már beszereztél. Persze, mindenből tarts meg egy példányt magadnak arra az esetre, ha nem csinálna semmit, és az iratokat sem akarná visszaadni.

gulyasne52 # 2024.09.10. 20:12

Gerbers317 őszintén írtam, hogy semmilyen felszólítást nem kaptam a biztosítótól. A mokkos levél jött csak , annak ellent mondtam,ami perré alakult. Csak azt nem értem, hogy a biztosítónak nem kellett volna értesíteni, hogy nem modhatom fel ?aszerződést? A megbízott ügyvéd július 22-én kérte az fmh idításàt. A ptk szerint nem lépte túl a hatàridőt

gulyasne52 # 2024.09.10. 19:59

Grrbers317 a biztosító perre vitte az ügyet

gerbera317 # 2024.09.10. 19:46

@gulyasne
Tegnap megkaptam a bíróságtól a levelet.
Ööö, khmm. A bíróság nem 'levelet' küld. Tehát, mit kaptál a bíróságtól, és mi ál benne?

gulyasne52 # 2024.09.10. 19:31

Kovács Béla Sándor ezt magyarázd már el, hogy mit jelent

gulyasne52 # 2024.09.10. 19:19

Gulyásne53 Oke, de van esélyem szerinted vagy próbáljak megegyezni velük

Kovács_Béla_Sándor # 2024.09.10. 18:08

Megbízol egy ügyvédet.

gulyasne52 # 2024.09.10. 14:19

Julika72 Segítséget szeretnék kérni biztosítási ügyben. 2022.04.01 a lakásbiztosítàsomat (alkusszal) átvittem a Generáli biztosítóhoz..2024-ben fordulóval biztosítót váltottam. Határozatlan idejű volt a szerződésem. Legnagyobb meglepetésemre minden előzmény nélkül MOkK tól kaptam fmh.egy teljes évi díjat és kötségeket követelnek rajtam valami tartamszolgáltatás miatt. Fmh-nak ellent mondtam és perré alakult.Én ilyet nem kértem, az alkusz is azt mondja hogy Ő sem ,Ő ilyet nem is tud a saját felületén behúzni. Én a biztosítótól se szerződést , se semmilyen levelet soha nem kaptam.Tegnap megkaptam a bíróságtól a levelet. Én nem érzem jogosnak a követelést. Mit tehetek?

Gjobs776 # 2019.03.30. 10:14

Üdv!

Egyetemi feladatom van, amihez szeretenék segítséget kérni, következő a tényállas:

3 éve közúti baleset, a vétkes sofőr ittas, 8 napon túli sérülés. Büntetőben még nincsen ítélet, tárgyalás nem volt. Eközben a vétkes sofőr biztosítója keresetet nyújt be az általuk, a vétlen sofőrnek kifizetett összegre, hivatkoznak az ittasságra. Szerintem itt kell megfogni a feladatot, hiszen az At. kimondja az ártatlanság vélelmet, tehát, amíg a bíróság nem mondja ki a vétkes sofőr bűnösségét, addig nincsen jogalapja a biztosítónak. Jól látom?
Hogyan lehetne erre megfelelő érvelést írni? Az At.-re es ptk biztosítottságra hivatkozva?

Előre is köszönöm,
Gjobs

zsoozsy # 2018.12.14. 08:36

Nyáron elköltöztem a biztosított lakásomból, ami azóta is üresen áll. Ingóság biztosításom volt rá. Kértem, hogy a biztosítási díjat csökkentsék minimálisra, mert nem akarom tovább biztosítani a nemlétező ingóságokat, de nem mondhatom fel, csak évfordulóra. Erre a biztosító nem volt hajlandó, csak új szerződéssel, amit majd megint csak 1 év múlva mondhattam volna fel. A szerződésben azt olvastam, hogy 3 havi nemfizetés esetén a biztosító felmondja a szerződést. Azóta felmondtam a szerződést, mert január 1 az évfoduló. Kérdésem, hogy a biztosító behajthatja-e az elmaradt díjakat, ha nem fizetem ki a hátralékot.

Hapciusz # 2017.12.04. 09:06

mondasz valamit

nonolet # 2017.12.04. 08:56

" és nem figyeltek rá, hogy csak félévre kössenek biztosítást, egész évre kötöttek"

TÉVEDÉSBEN vagy...

CSAK EGY (biztosítási)ÉVRE köthető!!!! KGFB.

A biztosítási év fordulója pedig a megkötés napja lesz.
Már évek óta ez a szabály...

Azaz nem tudsz már év közben csak az év végig kötni.
Mivel a biztosítási év már nem Január 1. - December 31.
Hanem egy év a kötés napjától kezdve.

- -

Szóval, nem ezzel bénáztak, hanem a drága ajánlat elfogadásával.

Bár lehet, hogy aki kötötte az nem is tudott volna jobb ajánlatot kapni a kora, lakóhelye, bonusa, stb. okán.

Hapciusz # 2017.12.04. 08:26

nem változott az összeg, csak sajnos hagyatéki ügyben át lett írva a kocsi évközben, és nem figyeltek rá, hogy csak félévre kössenek biztosítást, egész évre kötöttek és igy duplája egy online biztosításnak, ami írtó sok.

ezért kérdezem, ha dijnemfizetéssel megszűntetjük, de azonnal kötünk online olcsóbbat, az mennyire problémamentesebb?

nonolet # 2017.12.04. 08:25

A kötelezőtől nem tudsz szabadulni "nem fizetéssel"

Újra nála vagy köteles megkötni, hiába szűnik meg "nem fizetés" miatt.

A két biztosítás közötti kieső időre pedig fedezetlenségi díjat szed.
Ami asszem 400 Forint/nap.

"és közben keresek olcsóbb biztosítást"

A fentiek miatt nem tudsz váltani, csak az ÉVFORDULÓKOR!
De ahhoz is legalább 30 nappal előtte fel kell mondani a régit...

drbjozsef # 2017.12.04. 08:10

?

A féléves számla több mint az előző fél éves? Szerződési év közepén nem változtathatnának a díjon. Ugyanannyi kellene legyen, mint az első fél év volt.

Egyébként igen : díjnemfizetéssel megszűnt szerződés esetén KÖTELES vagy ugyanannál a biztosítónál megkötni az új szerződést, DE A0 bonus/maus fokozattal (plusz az esetleges fedezetlenségi időszakra borsos fedezetlenségi díjat fizetni). Szóval azzal csak szívatod magad. Biztosítót váltani csak évfordulókor lehet szabadon.

Hapciusz # 2017.12.04. 07:55

A kgfb jövő év juniusáig érvényes, de megjött az ujabb féléves számla, ami írtó sok.

Kérdésem, hogy ha nemfizetéssel megszűnik a biztosítás és közben keresek olcsóbb biztosítást, akkor ennek lesz valamiféle következménye az előző biztosító részéről?

drbjozsef # 2017.11.14. 13:21

Jogos-e? Nem ismerjük a szerződésedet. Ha ez van benne, akkor jogos. Szinte biztosan ez van benne, azért feleslegesen nem túráztatja magát a biztosító feltehetőleg.

Nem, jogilag nem kaptad meg, kivéve, ha ez is benne van a szerződésedben, mert ott lehet vállalni hivatalos kommunikációnak is az általad megadott email címet - onnantól a Te bajod, ha nem olvasod (kb. mint ha elköltözöl, és nem jelented be nekik).

Ha vársz, legfeljebb nő a követelés.