fogyasztói jogok


Banyamancs # 2005.06.21. 07:56

A felsoroltak igazak, ehhez még hozzájöhet a 151/2003-as kormányrendelet is (a teljes szövege megtalálható a garanciavállalás topicban!) Számítógépekre, mint tartós fogyasztási cikkekre, az is vonatkozik.

Főszabály szerint mindig az igény fellépésekori hatályos, érvényes szabály számít, de kivételek lehetnek, mint pl. a 151/2003 Korm. rendelet is. Az 2003. november 22-e körül lépett hatályba és az onnantól kötött fogyasztási szerződésekre vonatkozik. Ha jól látom, akkor az Ön esetére is! Érdemes ezeket kimásolni, kinyomtatni és megmutatni a boltosoknak a rájuk vonatkozó részeket. Tapasztalatom szerint az írott szónak nagy hatalma van!

Amennyiben ők mégsem tágítanak a marhaságtól, amit szajkóznak, akkor a fogyasztóvédelmisek tudnak csinálni valamit, mint hatóság, ha nem segít, akkor marad a bíróság. :-(

silverblue # 2005.06.20. 06:39

Banyamancs
Köszönöm válaszát .

Kérdésem ,hogy a mostani 49/2003.(VII.30) GKM rendelet és a hozzátartozó ptk.305 § -ptk. 310 § ig ill a hozzátartozó a ptk. Egyes rendelkezéseitől eltérő, illetőleg azt kiegészítő szabályok vonatkoznak a garancia érvényesítéséhez ??
most 2005.06.20 vagy az a dátum amikor a garanciát kiállítódták
Előre is köszönőm silverblue

Banyamancs # 2005.06.17. 13:52

Mármint a dolog értékcsökkenését, nem a számláét... :-)

Banyamancs # 2005.06.17. 13:51

A különbözet eleve visszajár, a számlának az értékét kell nézni és nem az értékcsökkenését!!!

silverblue # 2005.06.17. 13:01

Üdv mindenkinek silverblue

Azzal a kérdéssel fordulok önökhöz, hogy ebben az esetben mi a tehendöm!
Vásároltam 2004.04.27-én 1db. GigaByte GA-8knxp Ultra számítógép alaplapot (továbbiakban: alaplapot).
Ennek az alaplap értéke bruttó 101.375.- ft. - és a rá vonatkozó garancia 24 hónap.
2005.03.29-én meghibásodást tapasztaltam mivel szolgálatban voltam a rá következő napon így csak 2005.03.31-én tudtam bevinni a céghez ahol vásároltam az alaplapot. A cég ezek után készségesen elküldte a nagykereskedésbe és ott kicserélésre került az alaplap mivel hibásnak találták és valamilyen MSI tip. Alaplapra minek az értéke max. 30.000.- kerülhetett. Ezt természetesen nem fogadtam el mivel nem ugyanabba a kategóriába tartozó típusés számomra nem megfelelő. A művelet kb. 21-nap volt. A cég rögtön felhívta a nagykert, hogy problémák vannak a csere alaplappal akkor azt a választ kaptam,hogy válasszak kategóriában megegyező alaplapot mivel ugyan ez a típusú alaplapot nem tudják biztosítani és amit a nagyker ajánlott alaplapok számomra nem felel meg. Közöltem a céggel ahol vásároltam az alaplapot hogy most nem tudok olyan alaplap típust mondani ami nekem megfelelne, max 2 nap után választottam egy olyan alaplapot ami kb.70.000-ft kerülhet. De mivel ez az alaplap más processzorokat igényel így mondtam, hogy ha lehetne akkor következő hónap elején lesz úgy annyi pénzem, hogy kibírjam fizetni a processzorokat . A cég tudomásul vette és feljegyezték az elképzelésemet az új gépről. 2005.05.10-én Hívtam fel a céget ,hogy mi is van az ASUS ncch-dl alaplappal amit kérnék helyette és akkor közölték telefonon nincs a nagykernél ebből a típusú szerver alaplapból de van hasonló MSI E-7520 vagy MSI E 2320 szerver alaplap de ez sajnos jóval több költséggel járt volna számomra mivel új vga kártyát is kelet volna vennem. Telt múlt az idő 2005.05.19-én bementem a boltba ahol közölték hogy a nagykereskedés nem kicserélték az alaplapot hanem megjavította és ezen nagyon meglepődtem mivel ilyen kérésem nem volt illetve előtte cseréről volt szó és nem is közölték velem javítási szándékukat.. Nem igazán akartam elvinni így a gépet és mondtam hogy próbáljuk ki a gépet mivel teszt okéval jött le. Hát kipróbáltuk a boltban másfél óra múlva sikerült elindítani a gépet ami nem volt így sem tökéletes akkor már azt mondtam vigyék vissza a gépet a nagykereskedésbe és nézzék meg újból és nem javítást kérek. Ma bementem a boltba azaz 2005.05.23-án és ott közölték velem, hogy ők is tesztelték még a gépet és már nem is működik. Kicserélték az alaplapot, hogy kipróbálják a be építet alkatrészeket hogy lehet azzal van a gond de közölték velem , hogy semmi gond nincs velük mivel teljesen tökéletesen működik. 2005.05.24-én megkértem a céget hogy az új alaplapot és a hozzátartozó intel xeon proceszort rendelje mivel nem kívánok több problémát és kellemetlenséget a nagykereskedés részéről. Így hát megrendeltetem a cégtől ahol vásároltam az előző alaplapot.
ASUS ncch-dl i875p dual xeon alaplap 1db br.69.750 ft
CPU intel xeon 3.0Ghz/800FSB/1MB 2db br.163.750 ft
És kifizetem 200.000.ft foglalónak
Sajnos mivel nem igazán elterjedt alaplapokról van szó így várható volt 2-3 hetes átfutási idő mire megérkezik.
Tegnap közölték velem hogy megjött az alaplap és keddre érkezik meg a processzor és kérdeztem hogy mi van a másik alaplap árréséből adódó pénzel azaz a 31.625-ft-tal.
És a közölte velem a cég hogy mivel én régebben vetem az alaplapot és az ár váltózások idővel sokat csökkenek és nem tudnak visszafizetni semmit.
Kérdéseim.

  • milyen jogok illetnek meg
  • mi lesz a két hónap internet előfizetésemmel amit gép nélkül is ki kellet fizetnem hogy a szerződés bontását elkerüljem.
  • Vagy ha az alaplap olyan károkat okozott a gép többi alkatrészekben ami még nem jött elő és nem ugyan atoll a cégtől vásároltam meg

Válaszukat előre is köszönöm tisztelettel Szelei István

Azért nem írtam ki a cég nevét mivel 5-év vásárolok tőlük és eddig megbízható volt.
Ja a gép nem céges hanem magán van garancia jegy ill. számla

Banyamancs # 2005.06.15. 20:30

Fogyasztóvédelmisekhez fordultál már? Õk, mint hatóság sokat tudnak lendíteni az ügyön, ha az sem, akkor bíróság. Elveszítette az ügyet, ha minden úgy volt, ahogyan leírtad!

demoapo # 2005.06.15. 17:03

Köszönöm a választ, de sajnos az üzlet továbbra is kitart amellett, hogy nem fizeti vissza a vételárat. Ilyenkor mit lehet tenni?


.

Banyamancs # 2005.06.15. 08:39

Nézd meg a garanciavállalást, ezzel kapcsolatban írtam oda, hogyan működik a csere, pénz visszaadása, stb. Az üzlet teljesen jogszabályellenesen jár(t) el, több helyen is vétett.

demoapo # 2005.06.12. 18:24

Tisztelt Jogi Fórum!

2005. 02.01-én vásároltam egy DLP projektoros televízió készüléket, melynek a képe a kép közepe fele homorodik. A hibát 02.03-án bejelentettem a márkaszervízbe. A szervíz 02.04-re küldte ki a szerelőt, hogy beállítsa a képet, ami nem sikerült. A szerviz kiadott egy hivatalos munkalapot, melyben a hibajelenséget az alábbiak szerint állapítják meg:
DE konvergencia beállítás, szemcsés a kép, befelé homorú. A készülék geometria hibás, jogszabály szerint cserére jogosult. (Három napon belül hibabejelentés.) A készüléket az értékesítést végző üzlet lecseréli.
Kb. 2 hét múlva megérkezett az üzletbe a cserekészülék. Elmentem megtekinteni, hogy nehogy a cserekészüléknél is ez a hiba fennálljon, és így fölöslegesen szállítsák ki az én költségemre. Sajnálattal tapasztaltam, hogy ennél a készüléknél is fennállt az előzőekben leírt hibajelenség. Ezek után felvettem a kapcsolatot a készülék forgalmazójával. Azt ígérték, hogy jelzik a gyárnak a problémát, és amint van megoldás, elszállítják a készüléket, és a hibát kijavítják. 2005.04.06-án a készüléket elszállították javítás céljából, majd 2005.04.12-én visszakaptam azt. Sajnos a visszaszállításnál nem voltam jelen, így nem tudtam a hiba kijavítását akkor leellenőrizni, csak később tudtam jelezni, hogy a hibajelenség továbbra is fennt áll.
A több mint két hónapos huza-vona után jeleztem a cég képviselőjének, hogy mivel többszöri próbálkozás után sem tudták a hibát elhárítani, a vételi szándékomtól elállni kívánok. A cég képviselője kijelentette, hogy nem áll módjukban a vételárat visszafizetni, sem értékcsökkenést elszámolni. Az ő részükről csak a készülékcsere, ill. más típusú plazma készülék cseréjére van lehetőségem a megfelelő értékkülönbözet megfizetése mellett, más megoldás a részükről nem elfogadható. Elmentem megtekinteni a felajánlott készülékeket, de ezeknek a készülékeknek a képi minősége nem éri el az általam vásárolt fent leírt típusú készülék képminőségét.
A két hónapja tartó eredménytelen egyezkedés, valamint a szerviz részéről tapasztalható hozzá nem értés következményeként nem tartok igényt a készülék azonos típúsúra cserélésére, mivel minden ilyen készülék azonos hibával rendelkezik, melyről azonban a vásárláskor engem nem tájékoztattak, a szerelő a készülék megvizsgálásakor azt nem javítható hibának minősítette, ill. a más típusú plazma készülékre sem tartok igényt - különösen nem ráfizetéssel - a rosszabb képminőség miatt. Amennyiben engem erről a hibáról vásárláskor megfelelően tájékoztatnak, a fenti márkájú készüléket nem vásároltam volna meg. A forgalmazó jelenlegi állásfoglalása szerint ez nem hiba, hanem a technológiából adódó jelenség. Az utólagos állásfoglalást nem tartom elfogadhatónak, mert sem a készülék megvásárlásakor, sem a három napon belüli hibabejelentés és készülékvizsgálat, ill. a cég képviselőjével folytatott megbeszélések alkalmával nem derült ki, hogy ez a „jelenség”-en nem lehet változtatni, a készülék tulajdonosának ezt el kell fogadni. Nem győzöm hangsúlyozni, hogyha erről a „jelenség”-ről megfelelően tájékoztattak volna, a készüléket nem vásárolom meg!
Azóta az ügy a Békéltető Testület előtt is járt, ahol a testület azt a határozatot hozta, hogy az értékesítő üzlet a készüléket vegye vissza a vételár megfizetése mellett. Indoklásként elhangzot, hogy az üzlet nem tájékoztatta a vásárlót ezen technológiából adódó jelenségről. Az üzlet a Békéltető Testület ajánlását nem kívánja teljesíteni.

Kérdéseim a következők lennének:

  1. Milyen úton érhetem el, hogy visszakapjam a készülékem árát?
  2. Van-e esélyem pert nyerni, ha erre sor kerülne, ill. ez milyen hosszú procedúra?
  3. A garanciális feltételek között az alábbi rész olvasható:

„Amennyiben a javitószolgálat a hibás termék javítását 15 napon belül nem végzi el, és a fogyasztó részére cserekészüléket nem ajánlott fel, úgy 15 nap elteltével a fogyasztó a termék kicserélésére vagy a vételár visszatérítésére jogosult.”

Ez azt jelent, hogy miután a hibát bejelentettem 2005.02.03-án és a szervíz javítás céljából csak 2005. 04.06-án szállította el a készüléket, ezért túl lépte a garanciális feltételekben foglalt határidőt, melynek következtében jogosult vagyok a vételár visszatérítésére?

4. Amennyiben a pert elvesztem, az milyen költséget jelenthet a részemre?

Üdvözlettel:
1 elégedetlen vásárló


.