KATA fizetés


nonolet # 2017.12.03. 22:43

"3. a megrendelő nem adhatott utasítást a tevékenység végzésének módjára vonatkozóan;"

Szerintem, ad, hisz megmondja neked,
hogy
B-nél melózz és csináld azt és úgy, ahogy B kéri.

Mi ez, ha nem megrendelői utasítás a számodra?

- -

Az 1. ponttal mi van?
Az A-val kötött szerződésed kizárja,
hogy
más személy/cég IS csinálhassa a melót?

Általában ezt a pontot könnyű hozni,
ha
tényleg nem bújtatott munkavállalást fedez a KATA!

Hisz ez csak szerződési kérdés.
Nem kell kizárni az A-val kötött szerződésben a lehetőséget, hogy más is csinálhassa a személyeden kívül.
(alkalmazott, alvállalkozó)

zatorr # 2017.12.03. 20:40

Tisztelt fórumozók!

Programozó vagyok, és fontolgatom a KATÁ-ra való áttérést.
Jelenleg "A" céggel vagyok megbízási szerződéses jogviszonyban. Az "A" cégnek nem a telephelyén végzek munkát, hanem kiközvetít egy (nem kapcsolt) "B" céghez.
Ilyenkor csak és kizárólag "B" cég

  • ad utasítást a tevékenység végzésének módjára
  • szolgáltatja a munkavégzés eszközeit
  • határozza meg a munkavégzés rendjét

KATÁ-s felállásban szintén "A" céggel szerződnék, aki szerződne a (nem kapcsolt) "B" céggel.

Kérdéseim a következők lennének:

Teljesül-e a 6 KATÁ-s feltétel közül 2 ebben a konstrukcióban? A 6 feltétel:

  1. a kisadózó a tevékenységet nem kizárólag személyesen végezte vagy végezhette;
  2. a naptári évi bevételének legalább 50 százalékát nem adatszolgáltatásra köteles személytől (a továbbiakban: megrendelő) szerezte;
  3. a megrendelő nem adhatott utasítást a tevékenység végzésének módjára vonatkozóan;
  4. a tevékenység végzésének helye a kisadózó birtokában áll;
  5. a tevékenység végzéséhez szükséges eszközöket és anyagokat nem a megrendelő bocsátotta a kisadózó rendelkezésére;
  6. a tevékenység végzésének rendjét a kisadózó határozza meg.

A 3. és az 5. pontok az én értelmezésemben teljesülnek, de nem tudom, a NAV hogyan értelmezi ezeket.