Közös tulajdon megszüntetése.


MajorDomus # 2020.10.10. 19:41

Csak a rokonaimtól ments meg uram!
Az ellenségeimmel magam is elbánok!!
(Belizár)

NJucó # 2020.11.27. 17:24

Üdv!
Segítséget és ajánlást szeretnék kérni egy nem túl kellemes dologhoz. Nagymamám tavaly nyáron meghalt. Az ingatlan,melyben élt, Édesanyám és nagybátyám közös tulajdona. Nagybátyám továbbra is az ingatlanban él, de semmit sem fizet már több,mint egy éve. Édesanyám fizettevalameddig,de már nem igazán tud fenntartani 2 ingatlant,ezért szeretné eladni azt a lakást. Ebbe természetesen nem megy bele a nagybátyám. 2 ügyvéddel is próbálkoztunk már,de még nincs semmi előrelépés. Ha elindítunk egy közös tulajdon megszűntetést,mennyi időbe telhet? Sajnos a mamám miután meghalt,a közüzemi órákat Édesanyám a nevére iratta. Ha nem fizeti,tőle le is vonhatják a tartozást,ugye? Nagyon el vagyunk keseredve...

Szomorú örökös # 2020.11.28. 05:36

NJucó

Én úgy gondolom - de én laikus vagyok, csakis személyes tapasztalatból írom - hogy ez többtényezős játék. Egyrészt nyilván van az ingatlannak rezsiköltsége, amit a nagybátyád nem fizet (szerintem szimplán rohadékság, amit csinál), másrészt pedig ha a tulajdon édesanyáddal közös, akkor simán lehet többlethasználati díj is, amennyiben édesanyád egyáltalán nem használja semmilyen részét az ingatlannak és a nagybátyád az egészet birtokolja.

A nagybátyáddal szemben fizetési meghagyást kell küldeni közjegyző által, amelyben pontosan fel kell tüntetni az eddig felhalmozódott tartozás pontos összegét. Ha nagybátyád nem veszi komolyan és azt hiszi, hogy viccel a közjegyző, akkor végrehajtható összeggé válik. Ha viszont ellene mond, akkor perré alakul, viszont mind a végrehajtásnak, mind a pernek a költségét egészen addig édesanyád kell viselje, amíg a per határozattal nem zárul. Utána viszont simán rá lehet verni a perköltséget is. Sajna hosszú és nehéz folyamatnak néz elébe édesanyád.