Ilten egyszerű! Elméletben.
A gyakorlatban az összes tulajdoni hányad 50%+ többségének kell jóváhagynia a módositást.
Nem lesz könnyű.
Ilten egyszerű! Elméletben.
A gyakorlatban az összes tulajdoni hányad 50%+ többségének kell jóváhagynia a módositást.
Nem lesz könnyű.
Kedves Fórumozók!
Budapesti 32 lakásos társasházzal kapcsolatban már korábban kértem segítséget, most újabb 2 közgyűlési témában kérem a segítségeteket:
1. A nemrég megtartott közgyűlésen arról szavaztunk, hogy az alagsori tárolóhelyiségek után ne kelljen közös költséget fizetni. A tároló helyiségek külön tulajdonban vannak, és kb. a lakók felének van csak, pl nekem sincs.
Az SZMSZ-ünk a közös költség felosztásról nem rendelkezik.
A Tht 24. § (1) és (2) szerint amennyiben az SZMSZ másként nem rendelkezik a közös költség a tulajdonostársakat tulajdoni hányaduk szerint terheli. A közös költség tulajdoni hányadtól eltérő megfizetési módját a SZMSZ-ben kell meghatározni.
A fentiek alapján szerintem a közgyűlés közgyűlési határozatban erről nem rendelkezhetett volna, csak az SZMSZ-ben.
Amikor ezt a közgyűlésen szóvá tettem, akkor azt találták ki, hogy a határozatban odaírják, hogy közös költség fizetést a tárolók után a SZMSZ módosításáig felfüggesztik, és majd az SZMSZ módosításakor belefoglalják az SZMSZ-be. SZMSZ módosítás meg lehet csak 5 év múlva lesz.....
Véleményem szerint ezt csak úgy lehetett volna véghez vinni, ha az SZMSZ szövegébe bekerülne, és magáról az SZMSZ-ről szavaznánk.
Kérdésem: Ez a határozat így szabályosan született-e?
2. Az egyik tulajdonos minden közgyűlésre rengeteg meghatalmazással érkezik. Most is így volt, de meghatalmazások fele fénymásolat volt, illetve e-mailből kinyomtatott, tehát eredeti aláírások nem szerepeltek rajtuk.
Kérdésem: A meghatalmazások másolati formában szabályosak-e a közgyűlésen?
Továbbá ha valaki állandó meghatalmazással rendelkezik, mindenre kiterjedően, annak a meghatalmazásnak ott kell-e lennie a közgyűlésen, hogy a meghatalmazott szavazni tudjon?
Köszönöm
T
Az Szmsz rendelkezésének hiányában a törvény szövege az irányadó.
Vagyis a közgyűlési határozat kevés.
Mivel fel lett függesztve a határozat egyenlőre nagy baj nincs.
2.
A meghatalmazások ellenőrzése minden esetben a levezető elnök feladata és felelőssége.
Ha ő rendben találta akkor nincs gond.
Ha a meghatalmazásokkal eldöntötte a szavazást akkor a kisebbségben formai alaki hibák megtámadhatod a közgyűlés határozatát 60 napon belül.
Az állandó meghatalmazás eredeti példányát le kell adni a jözös képviselőnek s a másolatával lehet szavazni a közgyűlésen.
Köszönöm a választ.
Az 1. höz annyit, hogy lehet nem pontosan írtam, de nem a határozat lett felfüggesztve, hanem olyan határozat lett elfogadva, miszerint a közös költség fizetést felfüggesztik, tehát nem kell fizetni a tárolók után.
De a lényeg ez: "Vagyis a közgyűlési határozat kevés."
Szerintem is.
Üdv. Adott egy 32 lakásos társasház. Lent üzletek vannak. Az egyik magántulajdonban van és a tulajdonos bérbe adta egy üzletláncnak. A tömbhöz tartozik egy udvar, kocsibejáróval. Elég kicsi és szűk. Anno tartályos gázfűtése volt a háznak és a tartályok a bejáró alatt vannak a mai napig, azaz egy nagy légtérben. Ez az udvar és bejáró a társasház tulajdona. Az üzlet tulajdonosa nem tudom, hogy ennek részese-e.
Az üzletbe több tonnás teherautóval hozzák az árút, behajtva az udvarra, mondván a tulaj megengedte.
Ez a súly tönkretette a bejárót, olyan szinten, hogy az alatta lévő légürestérbe be lehet látni. Szakaszokban össze van törve. Baleset- és életveszélyes lehet, ha beszakad a kocsi alatt.
Többször lett szólva, hogy ne hajtsanak be.
Amennyiben ilyen történne, kinek a felelőssége és kié a javíttatás költsége?
Tomi8822,
Azok a meghatalmazások önmagukban szabálytalanok így, ha nem tetszenek a határozatok, támadd meg azokat.
Egyben felhívhatod a kk figyelmét, hogy a fizetés felfüggesztése sem szabályos így, rendesen csinálják legközelebb, SZMSZ változtatással.
De megjegyzem, hogy ha a többség amúgy így szeretné, akkor a közösség meg fogja szavazni, és formai hibákkal csak az időt tudod húzni. Szóval ha egyébként a többségnek ez így jó, akkor feleslegesen túráztatnád magad, meg mindenkit.
Bam70,
Az udvar és bármilyen társasházi közös tulajdon használatát a közgyűlés jogosult szabályozni. Ha a magántulajdonú ingatlan a társasház része, akkor persze a bérbeadó is szavazhat, de csak a tulajdoni hányad arányában.
Ha a többség nem akarja, hogy behajtsanak az udvarba, akkor megtilthatja azt, akár sorompót, kaput is csinálhat.
Ha nem szabad behajtani - tehát van erről határozat -, és erről igazolhatóan, írásban tájékoztattátok mind a tulajdonost, mind a bérlőt, akkor ONNANTÓL természetesen a kárt okozónak kell kifizetnie a kárt.
Addig macerás lesz, mert ha nem volt tilos behajtani, akkor hiába mondjátok, hogy ne hajtson be, miért ne tenné?
Egyszerű és olcsó a megoldás.
Szavazzátok meg közgyűlésen atelefonos beléptető rendszert.
Megvan 250 ezer ft-ból és az üzletet nem regisztráljátok a rendszerbe. Behajtás megszűnt.
Csak szabályosan hozzátok meg a döntést.
Először megtiltani a behajtást. Ha nem jár eredménnyel akkor beléptetőrendszer.
Az üzlet tulajdonosát felszólitani,ha nem fizet,kártéritési per.
Nem árt ha van bizonyiték.
Egy olyan kérdésem lenne hogy a lakás tulaj akitől bérlem a lakást egy társasházban ma szólt hogy a tulajok megszavazták a közös képviselő nélkül hogy viszamenőleg emelnek a közös költségen 22-24 hónapra viszamenőleg és így 250.000 forint tartozásunk van ez szabályos és most ki kell fizetnem ???
Szerintem visszamenőleges hatállyal nem lehet, kivéve, ha mindenkinek megfelel. De ez téged nem érint, te nem a társasház tulajdonosa vagy, így a közös döntés nem rád vonatkozik. Legfeljebb az lesz a kérdés, hogy a bérbeadó és a közted, mint bérlő közötti bérleti szerződés mit tartalmaz? Ha rendben fizetted a bérleti díjat, és ezt a tulajdonos átvétellel elismerte, akkor szerintem utólag nem mondhatja, hogy bocsi, de többet akarok.
Menjünk vissza egy kicsit.
Mit jelent az hogy a közös képviselő nélkül?
Úgy érted hogy nem közgyűlésen hanem "megbeszélték"?
Ez nem igy működik.
Erről közgyűlési határozat kell,amit jegyzőkönyvbe kell foglalni.
A tulaj kapott ilyen jegyzőkönyvi határozatot?
Közös költséget visszamenőleg is lehet emelni azt nem tiltja a törvény.
Viszont ha te az aktuális közös költséget megfizetted,akkor az tőled visszamenőleg nem követelhető.
Egész egyszerűen azért,mert itt célbefizetéstől van szó,egy felújitáshoz,ahhz neked mint bérlőnek nincs közöd csak az üzemelési költségekhez.
Üdvözletem!
Az alábbiak lennének a kérdéseim:
Egy 3 lakásos társasházban az egyik tulajdonos egy gazdasági társaság (kft.).
Ez a kft. - mint tulajdonos - elláthatja a társasház közös képviseletét? Nem üzletszerűen végezné, nem kapna díjat.
Ebben az esetben is elvárás, hogy rendelkezzen szakmai képesítéssel a gazdasági társaság tagja vagy ügyvezetője?
Köszönöm előre is a választ!
Egy 3 lakásos társasház közös képviseletéért nem tolonganak.
Ráadásul díj nélkül. A feltételek vélése életszerűtlen.
Örülni kell,hogy valaki egyáltalán foglakozik a ház ügyeivel.
Egyetértünk.
Mint tulajdonos,lehet közös képviselő.
Ingyen?
Köszönjétek meg neki.
Tisztelt Fórum!
30+ lakásos társasház egyik lakásában leszakadt a mennyezetről a vakolat (mintegy 4nm-en, teljes vastagságban). Statikai vélemény szerint "az érintett homlokzat alépítményében mozgások voltak nagyon régen", ezek okozhattak mikrofeszültségeket, amelyek mostanra vakolathulláshoz vezettek, azonban az épület általános tartószerkezeti állapota kedvező. A szakvélemény a laza részek leverése után gipszkarton álmennyezet készítését javasolta.
A gipszkartonozásról (összesen mintegy 24nm) a lakó bő fél milliós számlát mutatott be a társasháznak, amit ki szeretne fizettetni.
Kérdésem: a társasház mennyiben felelős a vakolatért (a födém része-e a vakolat), és ha felelős, akkor a számlából mekkora részt fizessen ki, miért?
A válaszokat előre is köszönöm.
Semennyit.
A vakolat a lakás része és nem a födémé.
Ha a tetőről leázik(sűrűn előfordul)akkor az a társasház sara mert a tető közös tulajdon.
Ha egy rabichálóval felvakolja a plafont az 4 m2-en 90 ezer ft és nem félmillió.
Nem a társasháznak kell finanszírozni a lakásfelújitást.
Tisztelt Fórumozók!
Az alábbi társasházi - közigazgatási jogi kérdésben szeretném kérni a segítségeteket.
Egy 7 lakásos társasház alsó szintjén három üzlethelyiség helyezkedik el. Az egyik kiadóvá vált és egy géniusznak az a remek ötlete támadt, hogy egy gyros büfét/sütödét nyit kb. 30 nm-en. A társasház lakói kezdeményezték egy rendkívüli közgyűlés összehívását, melyen a jelen lévő lakók egyhangú döntést hoztak, miszerint az egység megnyitásához nem járulnak hozzá a várható szag és zajterhelésre tekintettel. A társasház alapító okirata lehetőséget ad arra, hogy a lakók a nem lakás célú helyiség használati módjának megváltozását megtiltsák, ha az zavarja a lakóközösség nyugalmát. A lakók ezen jogukkal élve hoztak döntést, a közös képviselő ezen határozatot megküldte az illetékes engedélyező hatósághoz (jegyzőhöz). A jegyző levelében kirázta a nyakából az ügyet arra hivatkozással, hogy bejelentésköteles tevékenység esetén a szomszédok nem ügyfelek, menjenek a fenébe, intézkedjen a közös képviselő. Aki egy véglegessé vált határozattal nyilván nem fog vitatkozni, így a büfé megnyitásának nincs akadálya. A kereskedelmi tevékenység bejelentésének szabályairól szóló kormányrendelet valóban nem ad lehetőséget a szomszédok részvételére az eljárásban, de azért a jogérzékemet "némileg" sérti, hogy a lakástulajdonosoknak semmi köze ahhoz mi történik a lakásuk ablakától 2 méternyire. Véleményetek szerint van bármilyen mód a megnyitás megakadályozására? Természetesen később van lehetőség birtokháborítás stb. jogcímen eljárás indítására, de ha van rá lehetőség célszerű lenne ezeknek elébe menni.
Köszönöm az érdemi hozzászólásokat.
„Kérdésem: a társasház mennyiben felelős a vakolatért (a födém része-e a vakolat), és ha felelős, akkor a számlából mekkora részt fizessen ki, miért?”
Semennyire.
De ha nagyvonalú akkor is csak
4/24 x 500 az 83 e 400 ft Plusz egy avulási szorzó.
Delaw,
Sajnos amióta módosították a társasházi törvényt, és a régebbi, általános tiltás helyett csak két esetre szűkítették a tulajdonosok beleszólását, azóta nem, nincsen lehetőségetek megtiltani.
„Tht.
17.§ (1) A szervezeti-működési szabályzat
...
Ami ezen kívül van, abba már nincs közvetlen beleszólása a közösségnek.
Természetesen, az továbbra is áll, hogy akár zajjal, akár szagokkal, akár bármi mással az üzlet birtokháborítást, vagy bármi más sérelmet, kárt okoz, akkor az ellen fellépjetek. Sajnos előre nem lehet, csak ha tényleg zavaró a működése - és persze akkor is jöhet a jogi huzavona hónapokig, évekig, szóval túl sok jóval nem tudlak vígasztalni...
Igy van.
Gyakorlatilag kártyabarlang és kupleráj nyítását akadályozhatjuk meg a többihez semmi közünk.
A Ner keresztülvitte a módositást hogy a trafikok megnyílhassanak a társasházakban.
drbjozsef
Köszönöm szépen a megerősítést. Pedig bármelyiket elcserélném erre a zugbüfére. Biztos vagyok benne, hogy kevésbé keserítené meg a társasház életét. Így marad a birtokháborítási eljárás, de az inkompetens önkormányzatokat ismerve sok jóra nem számítok. Még arra gondoltunk a tulajdonostársakkal, hogy egy kártérítés keretében érvényesítenénk az ingatlanok értékcsökkenését. Vélelmezem egy ingatlanforgalmi szakértő tudja forintosítani a nehezebb bérbeadás/értékesítés ellenértékét, az életkörülmények romlását. Ha csak lakásonként 1-2 millió Ft-ot a nyakába lehetne varrni az már bőven elég, hogy elvegye a kedvét a gyros sütögetéstől. Ilyen irányú kártérítés megállapítására van "precedens"?
„ Ilyen irányú kártérítés megállapítására van "precedens"?”
Nem hinném.
Egy szabályos, engedéllyel üzemelő, a szabályokat betartó vállalkozás önmagában a vállalkozás miatt nem nagyon kötelezhető kártérítésre. Mert : kártérítés annak jár, akinek jogellenesen kárt okoznak.
Ha zajos, büdös... de ezt már leírtam. Sajnos ez van.
Maradnak a nem jogszerű megoldások.....
Delaw
„Gyakorlatilag kártyabarlang és kupleráj nyítását akadályozhatjuk meg a többihez semmi közünk.”
v.s.
„Pedig bármelyiket elcserélném erre a zugbüfére. Biztos vagyok benne, hogy kevésbé keserítené meg a társasház életét.”
Legalábbis ezek szerint a fenti kettő közül bármelyiket te élveznéd, az gyros büfé viszont nem tetszik neked.
Hát ez van, de tudomásul kell venni, hogy teljesen törvényesen jár el az illető, ha az engedélyt megkapja, nem szólhatsz bele.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |