Szerintem a garanciát el lehet veszteni pl. nem megfelelő használattal, nem tudhatjuk, hogy a garancia végefelére miért rozsdásodott.
Gépkocsi adás - vételi szerződés
rombusz,
Én nem vitatkozom, mert olyan kristálytisztán nem értem a tényállást, mint Te, és nem is értek hozzá.
Úgyhogy nem is tanácsolhatnék mást a kérdezőnek, mint hogy hallgasson rád, fogja a pajszert, és sózzon oda, ha kigyúrt f.szik is próbálnák a szavatosság érvényesítéséről lebeszéni csoportosan, hiszen nyilván igaza van. Biztosan visszakapja a pénzét, mert hát ez a normál ügymenet.
Hajrá a kérdezőnek!
Az addig ok, hogy a kereskedők nem angyalok, nem kell bemutatni őket. De az utóbbi időben szerintem már nem nagyon feketéznek. Túl sokba fáj az nekik, ha ellenőriznek.
Továbbá sok a kereskedés, sok az eladó autó, a vevőt meg kell szerezni. A telephelyek fullon kocsikkal, elég nehéz a tevékenységet letagadni.
Nem kötelező aláírni egy nem valós szerződést, és a rozsdásodás pont az a hiba, amit nehéz rejtett hibának becézni.
Lehetséges-e így az autót eladni, jogilag?
Szóval, eladósorba került az autóm,
viszont lízing volt rajta amit most kiváltottam és az autót a nevemre írattam így még 3 hét amíg megkapom az új törzskönyvet.
a leendő vevő viszont szeretné már most elvinni, javítgatni rajta amit kell stb. ki is fizetné, adásvételit is megírnánk, azt mondta addig forgalomba úgysem viheti ki stb.
kérdésem az lenne, eladhatom-e neki már most így, hogy az új törzskönyv még nem érkezett meg, hanem azt csak 3 hét múlva adnánk oda neki?
PasztaX
„eladhatom-e neki már most így, hogy az új törzskönyv még nem érkezett meg, hanem azt csak 3 hét múlva adnánk oda neki?”
Én nem adnám oda. Anno amikor a törzskönyv megjelent, mint dokumentum, akkor az volt a hozzá tartozó leírás, hogy a törzskönyv átadásával nyilvánítja ki az eladó a jármű átruházását. Egyébként meg az a gyanúm, hogy törzskönyv nélkül át se fogják neki írni, ergo biztosítást se tud kötni rá, menni, közlekedni meg végképp nem. Sőt itt a leglényegesebb, hogy talán 15 napon belül át is kellene íratnia, azt pedig törzskönyv nélkül nem tudja megtenni.
Szóval nem kell kapkodni, ha valóban kell neki az autó, akkor ki fogja várni a törzskönyv megérkezését.
Kedves Szomorú örökös
Köszönöm a válaszod, nem is akar vele forgalomba menni, igazából egy márkaszervizes szerelő, azért szeretné előbb elvinni hogy az a 3 hét is rendelkezésére álljon megjavítani, szóval nem szándéka forgalomba menni vele.
Természetesen adásvételit mindenképp írni akarunk, csak mivel a törzskönyvnek ennyi a bürokratikus átfutási ideje ezért azt még nem tudjuk odaadni, maximum utólag pótolni.
Nyilván itt a szerződés nekünk is biztosíték hogy ő megveszi és neki is hogy ha elkezdi javítani akkor nem vesszük vissza.
De akkor ha jól értem, a szerződés megírását követő 15 napon belül neki át kell íratnia a maga nevére amihez viszont mindenképp törzskönyv kell, szóval adásvételi szerződést nem tudunk írni
legfeljebb egy hét múlva, és akkor még pont beleesne a 15 napba hogy ha odaadjuk a törzskönyvet 3hét (22 nap) múlva
Szomorú örökös, PasztaX,
„De akkor ha jól értem, a szerződés megírását követő 15 napon belül neki át kell íratnia a maga nevére amihez viszont mindenképp törzskönyv kell, szóval adásvételi szerződést nem tudunk írni”
Nem így van. Nem is kellett volna neked nevedre íratni, ha volt már vevőd a kocsira. A lizinges papírokkal és az új vevővel a szerződéssel kellett volna menni átíratni.
PasztaX, te csak köztes vevő lettél volna, megspórolva egy csomó pénzt.
Szerintem most is be lehet jelenteni az eladást. Egyébként miért nem lehet a kocsival közlekedni? Ahhoz nem a kocsi kell.
wers
a cofidis -t konkrétan kettő alkalommal is megkérdeztem hogy biztosra menjek, azt mondták mindenképp a nevemre kell íratnom mielőtt tovább akarom adni, a cofidis által kiküldött papírok is kifejezetten az én nevemre voltak, ezt be is kellett mutatnom a kormányablakban.
konkrét vevőm nem volt az autóra amikor átírattam, este felraktam a hirdetést és egyből jött is egy érdeklődő, aki viszont nem szeretne 3 hetet várni, hanem szeretné mielőbb saját tulajdonban tudni.
A csomó pénz téma pedig legyen az én gondom szerintem, ez egy jogi fórum nem filléresedők társasága, a problémámra adott, ami esett az már így esett. :)
------------------------------------A szerintem az jogilag nehezen fogadható el érvelésnek.
Ha én most bejelentem hogy eladtam és megírnánk az adásvételit, akkor neki 15 napon belül a saját nevére kell íratni, de 15 nap múlva még nem lesz meg a törzskönyv (legfeljebb 21-22 nap múlva) ami nélkül nem fogja tudni átíratni. Szóval elméletben hiába írnánk szerződést ha az átíratás így nem tud megtörténni.
Erre keresek én valami megoldást!
wers
„Nem is kellett volna neked nevedre íratni, ha volt már vevőd a kocsira. A lizinges papírokkal és az új vevővel a szerződéssel kellett volna menni átíratni.”
A tulajdonjogi átruházási okmány egyértelműen arról rendelkezik, hogy a lízing cég az én jogomra mond le a tulajdonjogról, mivel rendeztem a kocsi árát. De ha gondolod, idézek az én 2017-ben lejárt lízingem után megkapott tulajdonjogi átruházó dokumentumból:
„Lízingbeadó kijelenti, hogy aláírása keltezésének napján, a Lízingbevevő valamennyi szerződésben vállalt kötelezettségét teljesítette, így a gépjármű tulajdonjogát visszterhesen megszerezte, további követelése Lízingbevevővel szemben nincs. Lízingbeadó erre tekintettel hozzájárul ahhoz, hogy a gépjárművet a Lízingbevevő mint új tulajdonos a saját nevére átírassa.”
Szerintem ez eléggé konkrétan leírja, hogy a lízingbevevő a saját nevére írathatja csak át a gépjárművet.
wers
Ja és csak mellesleg zárt végű pénzügyi lízingnél, ahol ugyebár nincs maradványérték, az MKB Euroleasing esetében a lízingszerződés létrejöttekor ki kell fizetni az átírás díját. A lízing végén csakis okmánycsere (forgalmi és törzskönyv) szükséges. Tehát az sem igaz, hogy jelentős költségtől mentesült volna a kérdező.
„kettő alkalommal is megkérdeztem” kitől kérdezted?
Szomorú örökös, 15 napon belül a lízingnél is él a köztes vevő lehetősége.
Egy normál tulajdonjog átruházási szerződés is arra jogosítja fel, hogy a saját nevére írassa.
„Tehát az sem igaz, hogy jelentős költségtől mentesült volna a kérdező.”
Ha te mondod.
wers
mivel a cofidis a téma, nyilván a cofidis ügyfélszolgálatától kérdeztem.
Viszont továbbra is eléggé távol járunk a témától, az hogy ez így történt már a múlt, nem tudok vele mit kezdeni hisz a baj ilyesformán megtörtént,
ha kérhetem foglalkozzunk a kérdéssel és ne az alternatív valóságokkal.
Szerintem:
Az eladó nyolc napon belül bejelenti az eladást, ezt be is jegyzik. A vevő kezdeményezi az átírást. Na hagyjátok magatokat, az okmányiroda írásban szólítsa fel hiánypótlásra, és függessze fel az eljárást. Biztosítást tud kötni a vevő, majd pótolja az eredetiségvizsgálatot, és a törzskönyvet. Legyen nyoma, hogy nem az vevő hibájából hiúsul meg az átírás.
wers
Akkor még egyszer: zárt végű pénzügyi lízing esetén az elején kifizeted az átírási költséget. Ezek után nem mindegy, hogy egyből a másik nevére írják vagy a tiédre? Nem lesz ettől olcsóbb, az átírás költségét nem kapod vissza.
Nem csak „én mondom”, hanem személyes tapasztalat, immáron a második zárt végű lízinges autómat hajtom - az első járt le két éve tavasszal - mindkét alkalommal az elején kifizettem az átírás költségét, mert ez a szerződés feltétele. A végén csakis a forgalmi és a törzskönyv cseréjének a költsége van, az pedig nem túl sok. Higgy nekem, így sokkal tisztább az ügylet.
Gondoltam én egy olyanra, azt mondták 3 hét múlva meglesz a törzskönyv, ez azt jelenti hogy
Április 18-ra
Ha én ma írok egy adásvételit, azt 8 napon belül be kell jelentenem, azaz legkésőbb
Április 5-én
szerencsére ezt már lehet online is, ettől kezdve a vevőnek 15 napja van bejelenteni, tehát legkésőbb
Április 20-án (de az hétvége szóval 19 péntek)
Nos ha kormányablaknak lehet hinni akkor már
Április 8-án én fel tudom venni ott náluk és aznap odaadni a vevőnek, a vevő pedig másnap a törzskönyv birtokában át tudja íratni,
szóval így ha jól sejtem jogilag beleférhet a dologba.
Szerintetek?
Az szerződésre négy dátumot kell feltüntetni.
Eltérhet a szerződés kelte, hatályba lépése, okmányok átvételének időpontja, a gépjármű birtokba vétele.
Írjátok meg mai keltezéssel, de a többit mondjuk ápr. 10-re., akkor onnantól 8 és 15 nap.
wers
Akkor ez így rendben lenne?
kelte - MA (19.03.28.)
hatályba lépése - GONDOLOM, AMIKOR AZ
birtokba vétele - AUTÓ OTT MARAD, PL. MA (19.03.28.) vagy hétfőn (19.04.01.)
okmányok átvételének időpontja - EZ pl. ÁPRILIS 22
Április 22-től lenne 15 napja átíratni?
Vagy valamit nagyon félreértettem?
Nem így gondoltam, de félre is írtam.
Kelt 2019. 03. 28.
A többi három 2019. 04. 22, de megkérdezem, hogy a birtokba vétel lehet-e szintén mai dátum.
wers
rendben, várom és előre is köszönöm
Nos, igen, lehet úgy, hogy a birtokba adás is ma.
Már csak az a kérdés, hogy melyik időponttól kell biztosítást kötni. Ezt kérdezzétek meg attól a biztosítótól, ahol most neked van biztosításod. Szerintem az április 22. Ugyanazzal a dátummal te felmondod a biztosítást, a vevőd pedig köt. Vigyázzatok a fedezetlenségi díjjal, elég húzós.
Még annyi, írjátok a megjegyzésbe: hatályba lépés és okmányok átadása a törzskönyv megérkezéskor, legkésőbb április 22.
wers
nagyszerű, köszönöm az infót
Még egy válasz, a biztosítás is a hatályba lépéstől, az átírásra a 15 nap is.
A szerződéshez legjobb, ha papírboltban kaphatót használjátok.
Szívesen, még jó, hogy épp egy bonyi gépkocsis esettel vívok, ránéztem a szerződésre, és eszembe jutott, hogy pont ilyen esetekre lehet különböző időpontot használni.
bermuda háromszög
„A végén neked nem volt átírási költséged?”
Ha ezt tőlem kérdezted, akkor a válaszom nem, nem volt, de ezt már leírtam! Az elején én fizettem az átírást, amely alapján engem üzembentartóként jegyeznek be, majd a lízingcég a végén, mikor kifizetem a kocsit, ad egy tulajdonjogátruházási nyilatkozatot, amely alapján üzembentartóból átírnak engem tulajdonossá, majd okmánycsere (forgalmi és törzskönyv) költsége van csak a tulajdonosnak. Az MKB Euroleasing cégnél zárt végű lízing esetén ez így működik.