Használtautó, Garancia???


nemhabos # 2019.11.19. 16:04

Üdvözlet!
Autókereskedésből vett autóra milyen esetben jár garancia?
3 hónapja vásárolt autónkban eltört egy főalkatrész, a hajtókar, emiatt az egész motort cserélni kell. Ez lehet garanciális? Valamint a futott kilométer valószínűleg nem egyezik azzal amit az óra mutat, ugyanis 280 ezer km ellenére az autó eszi az olajat. Milyen lépéseket lehet tenni ilyenkor? (A kocsi többet volt már szervízben mint amennyit használtuk)

ezmostmi? # 2019.11.19. 16:46

:-))) " 280 000 km-nél eszi az olajat " , tehát biztos több a km.(bizonyiték nincs) Ez elég érdekes , mert a gyártók sem titkolják , egyes tipusoknál előfordulhat némi olajfogyasztás , nézz utána. pl.ecotec 1-2 liter..stb,:-))), a hajtókartörés ennek következménye,,,3 hónapig nem ette?...de nem a reklám helye.,ez elég sok KM,gondolom 15-20 éves a gép is , ha nem fürdeted olajban a motorbelsőt , igy jársz , garancia?...sok sikert, , (tanács : vegyél bele bontott motort 50-100 ezresért , töröttből és kész , mehetsz tovább,) vagy évekig per..:-)))

Szomorú örökös # 2019.11.19. 18:42

nemhabos

280 ezer km ellenére az autó eszi az olajat.

Ugye most viccelsz, hogy ezen csodálkozol? Bakker, az én kocsimat 148 ezer km-rel vettem, majd rá kb. másfél évre a túlzott olajfogyasztás miatt meggyűrűztük a motort (tehát nem 248 ezer km és egy Opelről beszélünk). No megsúgom, nekem ezek után úgy sikerült 300 ezer km környéki futásteljesítménnyel úgy eladni 7 évvel később, hogy bizony nem ette egyáltalán az olajat. Igaz ehhez olajat kell használni. Igaz ez nem egy technikai fórum, de én special a Fuchs Titan 10W40-es olajat használtam, amiben Molibdén Diszulfid, azaz szilárd kenőanyag van, csak ajánlani tudom, fantasztikus minőség, egészen más utána a járása (no meg főleg a nézése) :-D

drbjozsef # 2019.11.20. 07:20

nemhabos,

Igen, van kellékszavatosság, de kivételekkel.

Ha fogyasztóként vetted az autót, akkor két év a kellékszavatosság, és az első fél évben az eladónak kell bizonyítania a hibás teljesítést - vagyis azt, hogy az autónak az eladáskor nem volt hibája.

Ha a három hónapba, amikor vetted, használtad is, akkor a hajtókar nem nagyon lehetett hibás. Persze, lehet, hogy már akkor repedt volt, de ezt már nem az eladónak, hanem neked kellene bizonyítani, ami közel lehetetlen.

Ráadásul, a kellékszavatosságból vannak kivételek, ilyen például az is, hogy ha a termék állapotából, használtsági fokából, futásteljesítményéből lehet számítani bizonyos hibákra. Egy átlagos autó manapság azért elmegy 300.000.- km-t hajtókar törés nélkül, de ha nem megfelelő gondossággal kezelték, ráadásul feltételezhető, hogy a valós futása még ennél is sokkal több, akkor azért nem mondanám, hogy sok esélyed lenne a szavatossági igényed érvényesítésénél.

Megpróbálni érdemes, írj egy tértis levelet az eladónak, hogy hibás az autó, szerinted (szerelőd szerint) már eladáskor is az volt, érvényesíteni szeretnéd a szavatossági jogodat, XY forint lesz a motor javítása/cseréje, ezért fizessen ZW forintot.

Aztán he elutasítja, még meggondolhatod a pereskedést.

Én nem tenném, szerintem nincs sok esélyed. A használtautó vásárlás kockázatos, ezt bele kell számolni, pláne egy 250+ ezer kilométert futott autónál. Ez egy ilyen dolog sajnos.

Kazi88 # 2019.11.27. 17:03

Sziasztok!
2019. októberében vásároltunk párommal egy autót használatautó kereskedésben saját autó beszámítással.A lényeg az, hogy a vásárlás után elvittem egy autószerelőhöz, ahol el lettek végezve azáltalános ellenőrzések, olajcsere stb., de a szűrők nem lettek cserélve, mert a szerelő szerint ujak voltak. Ezt követően 3 héttel később kb. 1000 km megtétele után, ismét szerelőnél kötött ki az autó, mivel az első lengőkar szilenteket cserélni kellett. Ekkor a szervizben tájékoztattak arról, hogy az autó nagyon eszi az olajat. Tájékoztatott a szerelő, hogy motor felujításra van szükség, mely 600.000 Ft. Az 1000 km alatt majdnem 2 liter fogyott belőle. Ezután hivatalos márkaszervízben motor bontás nélküli bevizsgálásra került az autó, mely során megállapították, hogy a motor oldalán és alján erőteljes motorszivárgás látható. Ezt követően felhívtam a használatutó kereskedőt és elmondtam a fenti problémákat, és hogy milyen megoldást tudunk találni a problémára. Közölte, hogy saját autószerelőjén keresztül a hiba elhárításának (kb. 6-700 ezer Ft) 50 %-át állja. Elmondása szerint autóvisszavásárlás nincs az ő kereskedésükben.

Mit tudok tenni? Rejtett hiba esetén nem köteles állni a teljes összeget? Mitől függ, hogy van e az adott kereskedésben autóvisszavásárlás?

Köszönöm választ/ válaszukat!

drbjozsef # 2019.11.28. 06:23

Kazi8,

Lásd alattad lévő hozzászólás.

Freelevy # 2019.11.28. 11:56

Üdv! Egy használt autó vásárlás utáni meghibásodás miatt szeretnék segítséget, tanácsát kérni.

Használt autó kereskedésben vásároltam egy autót 2019 októberében.
Az autó 2009-es évjáratú.
Megvétel előtt szerelő általi átvizsgálás történt, hogy megbizonyosodjak az autó állapotáról.
A szerelő apróbb hibákat tárt fel, mint pl féktárcsa kopás. Ezek tudatában egyeztünk meg a kereskedéssel az autó vételárában.
November 22-én, azaz kevesebb mint kettő hónappal a vásárlás után egy hibakódot írt ki az autó.
Diagnosztikai vizsgálat után kiderült, hogy Lambda szondát kell az autóban cserélni, vezérműtengely jeladót, illetve ami nagyobb baj, hogy a motor összeillesztésénél lévő tömítésnél is ereszt az olaj, ami miatt ki kell venni és szétszerelni a motort.
A szervíz tájékoztatása szerint a fellelhető hibák határozottan nem vezetési hiba miatt keletkezett, és javítása 300.000 forint feletti összegre tehető.

Amint ezt megtudtam, tájékoztattam a kereskedőt a hibáról.
Álláspontjuk szerint ezen hibákért nem ők felelősek, így a legtöbb amit tehetnek, hogy ajánlanak egy szerelőt, aki olcsóbban elvégzi a javítást.
Úgy gondolom, hogy mivel kereskedésben, kereskedőtől vásároltam az autót, a szavatosság megilletne.

Kérem segítségét, hogy mit tehetek az ügyben, van-e szavatossági jogom, illetve ha igen, akkor hogyan tudnám érvényesíteni.

drbjozsef # 2019.11.28. 12:26

Freelevy,
(és Kazi88-nak is)

Igen, van kellékszavatosság, de az nem terjed ki mindenre. Ha fogyasztóként vetted az autót, akkor két év a kellékszavatosság, és az első fél évben az eladónak kell bizonyítania hogy az autónak az eladáskor nem volt hibája.

Kivéve a kopó alkatrészeket, kivéve azokat a hibákat, amelyeket az eladó (igazolhatóan) közölt, kivéve azokat a hibákat, amelyek kellő gondossággal eljárva felismerhetőek lettek volna, és kivéve azokat a hibákat, amelyek az autó általános állapota, életkora, és futásteljesítménye alapján várható hiba.

Az igényérvényesítés menete, hogy írásban, igazolhatóan, tértivevényes levélben haladéktalanul jelzed a hibát az eladónak, és hogy élni szeretnél a szavatossági jogaiddal, vagyis vagy javítsa meg az autót, vagy adjon árkedvezményt, ha a hiba jellege vagy mértéke olyan, akkor elállsz a szerződéstől, és kéred vissza a pénzedet.

Ha az igényedet elutasítja, eljárást indíthatsz Békéltető Testületnél, vagy pert indíthatsz bíróságon.

zafiraa # 2019.12.07. 07:43

Szép Napot Kívánok!

Érdeklődni szeretnénk vettünk egy autót amiben 500 km megtétele után a vezérműszíjnál lévő egyik vezetőgörgő szét esett ezért a vezérműszíj le esett és a motor tönkre ment.
A megvételkor az eladó mondta hogy az autóban motor volt cserélve mert mikor vetté nagyon nagy volt az olaj fogyasztás ez a motor csere 3 éve volt és azóta mentek vele 30 ezer kmert .Akkor kérdeztem hogy volt e benne vezérlés csere azt mondta ő nem cserélt.
Ilyenkor az eladónak lehet szólni a garancia ügyben ?
Mivel ez a hiba a vásárlás pillanatában fent állt.
Előre is köszönöm

drbjozsef # 2019.12.07. 09:33

zafiraa,

Garancia ügyben nem, mert olyan nincs esetetekben, de szavatosságot érvényesíthetsz.

Mondjuk én a magam részéről nem jelenteném ki kategorikusan, hogy ez a hiba már fennállt a vásárláskor is, mert én nemigen tudom elképzelni, hogy hogyan lehetne 500 km-t megtenni egy olyan autóval, amelyiknek szét van törve/esve a vezérműszíj görgője.

Az olaj, a szűrők, és a vezérműszíj+görgők cseréje manapság már erősen a kellő gondosság körébe tartozik egy használt autó vásárlása esetén.

De kérni mindent lehet. Fordulj az eladóhoz, legfeljebb elhajt. Ez esetben perelhetsz - de ha az eladó magánszemély volt, akkor mindent neked kell bizonyítanod. A fentiek alapján nem látom ezt a dolgot tükörsimának.

Szomorú örökös # 2019.12.07. 09:56

zafiraa

vettünk egy autót amiben 500 km megtétele után a vezérműszíjnál lévő egyik vezetőgörgő szét esett ezért a vezérműszíj le esett és a motor tönkre ment.

v.s.

az autóban motor volt cserélve...ez a motor csere 3 éve volt és azóta mentek vele 30 ezer kmert...kérdeztem hogy volt e benne vezérlés csere azt mondta ő nem cserélt.

Ha ezek után ti egyből vezérlés-cserével kezdtétek volna, most nem lehetne ez a gond szerintem.
Ebben a témában egyetlen mondatot sem szabad elhinni az eladónak.

Dominik555 # 2019.12.09. 18:03

Sziasztok!
7 hónapja vásároltunk egy gépjárművet, 2009-es Golf 6.
Vásárlás után 3 hónappal nehezen vette a sebességet, szerelő kuplungot cserélt benne, de bem oldotta meg teljesen a problémát, lassan kicaeréltek minden munkahengerek, olaj, váltó beállítás.
De nem javult meg, ez benne van a paklivan lenyeltük, mint az eltitkolt hátsó sérülést, vagy a matricával letakart fényezés hibát.
Újra elővettük a váltó témát, és egy kiköszörült azonosítójelű váltó van a kocsiban, lehet nem is a gyári, a kuplungtárcsa is kisebb volt a váltóban mint a lendkerék, ez is bizonyítsa, hogy nem belevaló volt az sem!
A szerelő váltó cserét ajánlott bontott váltó 250.000 Forint!
Ez esetben lehet valamit tenni még? Ezt már pofátlanságnak tartom az eladó részéről!
Köszönöm!

Dominik555 # 2019.12.09. 23:09

Akkor ez veszett fejsze..
Bár még egy dolog aggaszt, hogy a hátulját is összetörték, kilett cserélve a csomagtér ajtó, és a lökös!
Persze az eladó erről sem tud semmit, eltitkolta, a tdi feliratot lekaparta egy csavarhúzóval (benzines autó) és egy matricával takarta le, erre még a vételt követő héten rá is kérdeztem, hogy le szabad-e venni, persze erről sem tud semmit..

wers # 2019.12.10. 05:03

Bár még egy dolog aggaszt

Ez még semmi ahhoz képest, ha eladnád a kocsit, igen lazán bizonyítja a vevőd, hogy ez a hiba, sőt hibák, már eladáskor fennálltak, és tudsz is róla. Letagadni nem tudod.

Ha nem akarsz ennyit rákölteni (és még ki tudja mennyit), akkor egy út van, a bontó, és véglegesen kivonatod a forgalomból.

Cabron_ # 2019.12.11. 13:37

Sziasztok!

Visszaolvastam jócskán, szóval nem a szokásos beszart a vett kocsi, mit tegyek kérdést fogom feltenni.

Autóvásárlás előtt állunk, és már egy ideje nézelődök, informálódok. Eddig úgy gondoltunk, hogy magyarországi autót szeretnénk venni magánszemélytől, mert hát a kereskedések átvernek stb. Most már nem vagyok ebben olyan biztos. Kicsit elvesztem az információk tengerében.

Leszűrtem, hogy kellékszavatosság szempontjából kicsit jobb, ha kereskedőtől veszünk autót (figyelve az adásvételire, hogy az eladó valóban a kereskedés legyen), de nem tudom, hogy ez valóban előny, vagy nem akkora, mint amekkora hátrány, hogy nagyobb az esélye, hogy átvernek, ha átvernek?

Másik kérdésem, hogy mind magánszemély, mind kereskedés esetén köthető-e valamiféle előzetes megállapodás (esetleg kaució lerakásával), hogy hosszabb távon kipróbálhassuk az autót, és elvihessük egy komolyabb átvizsgálásra? Mennyire jellemző, hogy az ilyesmibe belemennek?

Köszönöm.

drbjozsef # 2019.12.12. 05:30

Cabron_,

nem tudom, hogy ez valóban előny, vagy nem akkora, mint amekkora hátrány, hogy nagyobb az esélye, hogy átvernek, ha átvernek?

Ez elég szubjektív, és mivel nem heti harminc autót vesz az ember, mint kiflit, egy-egy embernek nincs túl nagy mintája. Szerintem a kereskedésben sokkal nagyobb a kockázat, kellő körültekintéssel is nagyobb eséllyel futsz lyukra, cserébe ott az első 6 hónap fordított bizonyítása.

Én, a magam részéről magánszemélytől vennék inkább. Természetesen szopóágra ott is lehet kerülni, nyilván.

hosszabb távon kipróbálhassuk az autót, és elvihessük egy komolyabb átvizsgálásra? Mennyire jellemző, hogy az ilyesmibe belemennek?

Szerződéses szabadság van, megállapodással bármit lehet. Szerintem a jó válasz az, hogy amelyik nem engedi az átvizsgálást, azt rögtön el kell felejteni. Az, hogy több hétre megkapd "kipróbálni", az viszont szerintem nemigen megy sehol sem.

ezmostmi? # 2019.12.12. 05:50

Cabron

Szerintem Te vagy a kereskedők rémálma.." ..megállapodás esetén elvihessük és hosszabb távon kipróbálhassuk az autót"..:-)))))))))

Mindig a vétel előtt kell elvinni "bevizsgálásra" , nem utólag , ahogy sokan teszik , ebbe egyébként bármelyik kereskedő simán belemegy , mert akkor van esély az eladásra-ellenkező esetben semmi,-hiszen az eladás a végső cél.(bármi is legyen a vizsgálati eredmény).

Visszatérve a "hosszabb (napos-hetes) kipróbálásra" vajmi kevés esélyt látok , mivel a kereskedésekben tárolt autók döntő többsége , költségcsökkentés cimén , forgalomból ideiglenesen kivont-biztositás nélkül várakoznak , melyekre egyutas próba belefér és ajánlott is ezt kérni a viták elkerülése végett , de jobb ha a szerelőddel mész és Ő vezet , akiben megbizol.,( persze van aki a cipőt is 3 hónapig próbálja és utána gondolkodik..:-)))).

Aki nem ért az autóhoz , a használtnál , ezek hiányában rizikózik. Nekik alakult meg az új autó forgalmazók szövetsége , ahol tárt karokkal és teljes szervizszolgáltatásokkal várnak!

wers # 2019.12.12. 06:42

Cabron_, ez mindig lutri.
Mi kb. húsz év alatt négy kocsit vettünk, mindet kereskedőtől. Egyikben sem csalódtunk.

Nem hiszem, hogy a kereskedők alapból üldözendőek, vagy gazemberek lennének. Minket az évek során inkább igaz jó barátok akartak megvezetni az évek során. (akikről meg ilyent hall az ember, azok kerülendők)

Főbb szempontok: Minél fiatalabbat. Néhány típus eleve kilőve, amikre sok a panasz, nagy segítségünkre voltak a szervizünk tanácsai, lista, mikre lehet bérletet venni a szervizbe, és melyek azok, amiknél évekig szinte csak olajcsere.
Továbbá az előző hozzászólásból:

Aki nem ért az autóhoz , a használtnál , ezek hiányában rizikózik” „de jobb ha a szerelőddel mész és Ő vezet

Tehát nem szabad egyedül kocsit venni :D

Cabron_ # 2019.12.12. 07:17

wers:

Persze, viszünk magunkkal szakit, ez alap. Csak informálódom, hátha valakinek van valami jó ötlete, hogy a legkevésbé legyen rizikós. Nyilván tudom, hogy lutri.
Amúgy Honda Jazz a kinézett típus.

wers # 2019.12.12. 07:45

:D kicsit elrontottam az utolsó mondatomat, ki marad az ÉN, mármint én, kocsi analfabéta, egyedül meg se próbáljam.

drbjozsef # 2019.12.12. 08:07

Cabron_

Nyilván van ezer tipp, mit hogyan nézz meg.
(pl. totalcar.hu vagy becsületesnepper videók a jutyubon, pl. "Ha megtetszett egy autó, ezt nézd meg rajta")

De ha viszel "szakit" akiben bízol, akkor mindegy. Neki tudnia kell.

ezmostmi? # 2019.12.12. 11:28
Cabron_ # 2019.12.12. 14:02

Bermudaháromszög:

Ja, csak kérdés, ki mérte fel. Ha a kereskedővel cimbi szervíz, akkor ott vagyok, ahol a part szakad.

Mivel megvan a típus, már elolvastam egy csomó vele kapcsolatos site-ot, plusz youtobe videókat is nézegettünk, és jegyzetelek. Itt meg informálódtam a garancia, szavatosság feltételeiről.
Hasznos volt, már csak azért is, hogy ha esetleg valami meghibásodik az autómon vétel után, ne verjem adott esetben feleslegesen az asztalt.
No, de nem offolok tovább, köszi mindenkinek!

drbjozsef # 2019.12.12. 17:27

Ha nem adnak ilyen lapot, akkor az meg még jobb, hiszen akkor mindent hibátlannak tartanak. Logikusan.

Cabron_ # 2019.12.13. 14:34

Végül fel lett bérelve egy állapotfelmérő mókus. 15 pénzt megér egy komplett diagnosztika.