Köszönöm a gyors választ. Azzal tisztában voltam hogy kopó alkatrészre nincs garancia.Csak maga a váltóval nem.2 hete azt se tudtam mi aza m32 váltó,magasnyomásu szelep és társai.Én csak használom az autót,sajnos én az autó terén nem vagyok zseni.Csak azért az egy kicsit szar hogy most jön ki minden rajta.
Atti esetéről abban tér el a történetem, amit alább leírtam, hogy 2014-es, 164 ezer km van benne, s a kipróbáláskor nem volt észlelhető a kuplung problémája, de már a hazaúton igen. fel is hívtam, még aznap és másnap írtam is neki, hogy a probléma nem jelentkezett újra. aznap később mégis jelentkezett újra, s ezt üzenetben le is írtam neki, kérdeztem azt is, hogy vezérlés volt-e cserélve. válaszolta, hogy vezérlés nem volt soha cserélve benne (164 ezernél!), olajcsere volt, a kuplung nála nem volt gond. Ezek után 1 nappal derült ki a kuplung-kettőstömegű lendkerék cseréje, mert folyamatosan gond volt vele. én dokumentáltan max 300 km-t mentem eddig vele összesen, az első hibajelentkezésnél (hibakódot nem írt ki) max 150 km-t. azon gondolkodom, hogy vagy megpróbálom kifizettetni a kuplungcserét, vagy visszaviszem neki, adja vissza a pénzt, s ha nem, per lesz. mik az esélyeim vajon?
Ha az eladó a szerződésetekben nem zárta ki a szavatosságot, akkor ugyanúgy van hibás teljesítés esetén szavatossági jogod, mint ha a szalonban vetted volna - azzal a kivétellel, hogy neked kell bizonyítani, hogy a reklamált hiba már a vásárláskor is megvolt, és hogy ez a hiba a szavatosság körébe tartozik.
Nem akarok nagyon belemenni, a lényeg, hogy egy 9 éves, 200ezer km körüli futású dízelnél ezek már várható hibák, nem nagyon tartoznak a szavatosság körébe általában, de persze a konkrét esetet nem ismerjük, a leírásod is hagy kivánnivalókat maga után, ráadásul ez már szakkértdés, nem jogi.
Kérhetsz árleszállítást, vagy hiba javítását az eladótól a szavatossági jogodra hivatkozva. Ha nem fizet, neked kell pert indítani, és bizonyítani is. Így látatlanban azt saccolnám, hogy inkább nem lenne esélyed nyerni, mint igen.
Kérdés. Most kb 2 hete van a tulajdonomban egy diesel autó. Előtte még nem volt.2012 es 195xxxkm.Az autónak enél a tipusnál állítólag m32 váltó betegsége van,igy vettem. És fémes hangja van valamint scv kell kicserélni és hozzá programozni az autó(hoz). Magán személytől vetem.Mivel nem kereskedő,igy van valami garancia?Vagy ez kopo alkatrész. Több szerelonél is voltam valamint márka szerviznél is.De elég nagy nagy javitási költség lenne.És bene van a pakliban a kettös tömegű valamint kuplung csere.Ez esetben mi a teendő.
üdv, 4 napja vettem egy autót, használtan, magánszemélytől. az autó rejtett alkatrésze (kuplung) tönkrement. van lehetőség egyrészt visszavetetni az autót magánszemélytől, másrészt kifizettetni a borsos javítási költséget? KÖSZÖNETTEL
Semmi teendőd nincs. Mint magánszemély, kizárhattad a szavatossági jogokat, még ha pontatlanul is fogalmaztál a szerződésben. A Ptk. kizárólag fogyasztói szerződés (cég eladó-magánszemély vevő) esetében tiltja a vevő hátrányára eltérést az általános szabályoktól. (Jogi értelemben nincs olyan, hogy "garancia". Kellékszavatosság, termékszavatosság, vagy jótállás van)
Ha keres, mondd meg neki, hogy a Ptk. XXIV. fejezete - különös tekintettel a 6:157.§(2) szakaszra - alapján az igénye nem jogos. Ha nem ért egyet az álláspontoddal, akkor indítson pert bíróságon.
„3 napra rá meg keresett a vevő hogy el vitte szerelőhöz és olajos a motor oldala. Fizessem ki a szerelés felét 40.000Ft - ot vagy perre viszi a dolgot”
Ilyen drága lenne egy motor-mosás? Szerintem keressen olcsóbbat! De félretéve a tréfát az árát tekintve ez ugyebár egy 18 éves, sok km-t futott autó lehet, ahol már számítani lehet ilyen hibára is az életkorából és futásteljesítményéből adódóan. Főleg hogy ha körültekintően átnézte volna vásárláskor az autót, ezt látnia kellett, nem rejtett hiba volt. Nem is értem, te egy hibás autót adtál el neki, mégis azt hiszi, hogy új autót vett. Szerintem hárítsd el, nem fog pereskedni. Lehet zsiványkodni akar - gyanítom, hogy a vevő kisebbségi - és most így próbál még lehúzni.
Sziasztok! A héten eladtam egy 18 éves autót. Úgy hirdettem meg hogy Elektronikai hibás!! 300.000Ft ért hirdettem meg és le alkudták 190.000Ft-ra írtunk adásvételi szerződést amibe bele írtam: A gépjármű minden hibáját elmondtam és tudomásul vette. Garanciát nem vállalok! 3 napra rá meg keresett a vevő hogy el vitte szerelőhöz és olajos a motor oldala. Fizessem ki a szerelés felét 40.000Ft - ot vagy perre viszi a dolgot mit csináljak? Köszönöm a választ!
Én ezt határesetnem gondolom. Nem jogi, inkább szakkérdés az, hogy milyen időközönként kell katalizátort cserélni, milyen periódusra tervezik a gyártók a katalizátorokat. Ahogy én olvasom, 120-150ezer km az, amin belül nem kell számítani meghibásodásra, vagyis ha megtörténik, akkor az a szavatosság körébe tartozik. Egy 200+ezer km futott autónál már kell számítani a katalizátor hibájára is, ezért én azt gondolnám, hogy nem biztos hogy sikerrel tudnál pert indítani az eladó ellen.
Ilyen korú autónál már simán tönkre mehet a katalizátor. Ha nem is törik a kerámia benne akkor a másik eset higyva hatás foka csokken. Nem tudom milyen tipus de kinti webshoppokban fele annyiért lehet hozzá jutni uj utángyártott darabokhoz, meg vammal es áfával is. A regit meg lehet ertekesiteni jo penzert. Példa jött ügyfél nem jól ment a kocai. Megallapitottam hogy a katalizatorja ven eltomodve. Itthon kinezett egy tipust 62 e ft ért, ugyanazt megtalaltam ebay en 25e ft ért csak itt epp adtak hozzá minden kiegészítőt ( csavarok tömítések) mire atvette a postán 36 e ft ot fizetett.
Üdvözlöm. Azzal a problémával fordulok tanácsért, hogy 2021. november közepén vettem egy 2005 autót 201000 km-el magánszemelytől. Az autó javítása közben kiderült, hogy törött a katalizátor, melyet jeleztem az eladó felé, aki a kocsi korára és a benne lévő kilométer mennyisége miatt arra hivatkozik, hogy kopóalkatrész és ebből következtethető ez a probléma, emiatt nem akar a gépjármű szerelési, vagy katalizátor csere árából semmit megtéríteni. A kérdésem az, hogy jogos e a hiba megérítésre irányulí követelésem rejtett hiba miatt, vagy neki van igaza? A szerződésben nem kerültek feltüntetésre a gépjármű hibái, csak szóban beszéltük meg, de a törött katalizátorról nem esett szó. Válaszát előre is köszönöm.
Azzal fenyeget,hogy ha nem fizetek x összeget akkor a dupláját számlázzák ki az autószerelővel megbeszélve ügyvéd segítségével ,amúgy az eredeti motor megmaradt csak egy használtból lett kivéve ami kellett bele,azt rendelte interneten,számla nincs,önindító is fura mód meghalt,számla nincs. Az egész az olajszivattyú meghibásodásából kifolyólag történt.
Nyugodtan hajtsd el. Több okból sincs semmilyen esélye : 18 éves autó, 2000km megtétele, szavatossági igény helyett saját motorcsere. Bizonyítania kellene, hogy amikor megvette, már akkor is hibás volt a motor. Egy motorcsere után ez nem tűnik lehetségesenk.
Ha legközelebb keres, közöld vele, hogy álláspontod szerint az igénye nem megalapozott, nem tartozik a szavatosság körébe, nem szándékozol fizteni, ha mégis igénye lenne a továbbiakban is, akkor forduljon bírósághoz.
„A vevő kicserélte a vásárlás után az elromlott motort de erről nincs hivatalos számla,sem a motorról mert netes piacon vette és számla nélkül lett beszerelve”
Laikus véleményem szerint hajtsd el! Bizonyítsa, hogy te adtál el neki rossz autót. Te szóltál neki, hogy a vezérlés csere aktuális. Szerintem végig fogja ő ezt még sokszor gondolni.
A vevő kicserélte a vásárlás után az elromlott motort de erről nincs hivatalos számla,sem a motorról mert netes piacon vette és számla nélkül lett beszerelve,akkor is jár a kártérítés? Köszönöm
Az autó eladása után 3 héttel 2000km megtételé vel a vevő azt állítja hogy a megvett 18éves autónak megállt a motorja,nem fordul át. 180 ezer ft volt a javítás és 270 ezer ft volt a vételár.Kártérítést akar. Szóban megbeszéltük,hogy a vezérlés csere aktuális lehet,én ezt tartom valószínűnek,h emiatt lett motorbaja Kártérítést szeretne. Az adásvételiben nem részleteztünk az állapottal,szavatossággal kapcsolatban semmit. Mik a lehetőségek? Köszönöm
Ha nem zártad ki a szavatosságot a szerződésben - ahogy tehetted volna magánszemélyként -, akkor sem felelsz azokért a hibákért, amelyek a kellő gonodsság mellett felismerhetőek. Egyrészt, ha a motor húz valamerre, az kipróbáláskor felismerhető kell legyen, másrészt, a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már az eladáskor is fennállt, ami elég nehéznek tűnik egy ilyen esetben (bár nem lehetetlen). Ha hív, mondd meg neki, hogy írásban kéred az igényét. Ha megírja, arra tértis levélben válaszolhatsz, hogy a fentiek szerint ez nem tartozik a szavatosság körébe, az igényét elutasítod. Egyébként :
„Ptk. 6:157.§(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.”
lenne egy motoros kerdesem 2evig volt nalam egy hasznalt motor amit en is hasznaltan vettem oktoberben eladtam es most 3 hettel kesobb ir a vevo, hogy a motor hibas mert jobbra huz, ami azert meglepo mert vasarlas elott a vevo kiprobalta a motort ill. o vitte el amikor az eladas megtortent. en olyan hibaval mint a vevo emlit nem talalkoztam amig nalam volt a motor
most azt koveteli, a vevo, hogy vasaroljam vissza. en ezt nem szeretnem mert masik motort vennek. maganszemelyek kozott jot letre az uzlet. mivel a vevonek biztositottam lehetoseget nem ertem miert kellene visszavasarolnom.
mit tehetek/mire szamithatok?' nekem arra a motorra mar nincs szuksegem mert masmilyen tipust szeretnek fogalmam sincs az elado mit csinalt az elmult3hetben a motorral, lehet o tette tonkre?
se visszavasarolni nem szeretnem (se penzem se kedvem 2 motort fenntartani) se x forintot visszaadni mert a vevo most kitalalta hogy vmi rossz…
Tartok tőle, hogy ez inkább szakkérdés. Ha a csapágyazás a ludas, akkor az inkább nem tartozik a szavatosság körébe, hiszen az tulajdonképpen "kopó" alkatrész, 100+ ezer km után annak elhasználódására már számítani lehet. Ha magában a váltóban ment tönkre valami, akkor az megalapozhatna szavatosság érvényesítését, de a ritkább esetben bizonyítható 1000 km használat után, hogy az a hiba már a vásárláskor is fennállt. Nem lehetetlen, de nem is gyakori. Van olyan hiba. Árleszállítást, javítási költséget kérni lehet. Egy próbát megér. De pereskedni már nem biztos.
Október 19 én vásároltam használt autót 119000 km érrel. Azóta 120000 km van benne és a hidegebb idő beálltával a váltó felől hangokat hallottam, majd szervizben megállapították, hogy ez csapágy probléma, szét kell szedni és fél kell újítani a váltót vagy cserélni. Ez egy olyan hiba ami nem ezalatt rövid idő alatt alakul ki és várhatóan több százezer Ft a javitas. Az autó vételára 2300000 Ft volt. Van esély arra hogy a kereskedőtől arleszállitást kérjek vagy megcsináltassam a javítást?
wers. a szóban forgó autó. 2014 évjárat volt azt hiszem és 141402 km volt benne az auto napi használatban van elmondás szerint. Nagyon magasnak tálalom az összeget mert az alkatrész elmondása szerint s vevőnek 300.000 ft a többi 900 000 ft munkadíj. tanácstalan vagyok.
drbjozsef Szerinted van egy csöpp esélye is, hogy hat hónap után vissza kelljen fizetni a használt autó vételárát? (az akkori árát?) Azt persze nem tudjuk, mennyi idős autót hány km-rel adtak el, és azóta mennyit futott.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.