MÁV Biztosító


Láma # 2008.08.08. 07:35

monnyonle!

Nem! Bővebben: most kösd meg,ne halogasd,ne akarj problémát magadnak.A Bónusodért meg harcolj.

Plusz info: az egyik neves biztosító ajánlata így hangzik:
Aki a MÁV biztosítása előtt nála volt szerződő fél,annak megadják a hűség kedvezményt is pluszba.(10%)

Mindenkinek!
M.o.-on jelenleg több olyan biztosító működése is olyan kockázatos, mint némelyik utazási irodáé.
Megintcsak javaslom megérdezni az olcsó biztosítónál: hol történik a kárfelmérés és hogyan?
(Ne érjen senkit meglepetés,ha később esetleg trélel szállítás és egyéb számlákról esik szó,amit ki kellene fizetni.)


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

monnyonle! # 2008.08.08. 06:05

Kedves jogászok!

Ha nem vagyok itthon szept. 30-ig, de a kocsim mávos, be van fizetve a 3. negyedév, de szept. 30-is nem használja senki, akkor megköthetem az új biztosításom szept. 30-án a bónuszommal, ugye?

TomSecret! # 2008.08.06. 09:56

Dr. Tóth D. B.:

megpróbálnám 190/2004. Korm. rend. alapján:

"8. § (1) A károsult kártérítési igényét e rendelet alapján, a biztosítási szerződés keretei között a károkozó gépjármű üzemben tartójának e rendelet szerinti biztosítójával szemben közvetlenül, vagy a Kártalanítási Számla kezelőjével szemben is jogosult érvényesíteni. A biztosítóval szemben támasztott követeléseket a károsult választása szerint a kárképviselővel szemben is érvényesítheti a biztosítóra is kiterjedő joghatállyal. A károsult keresetet indíthat a felelősségbiztosítást nyújtó biztosító ellen a lakóhelye szerinti tagállamban, illetve a baleset bekövetkezésének helye szerinti tagállamban is." A károkozót is bevonnám II. vagy III. rendűnek.


jogvédö

Dr. Tóth D. B. (törölt felhasználó) # 2008.08.06. 08:46

Kedves Kollégák!

Engem inkább egy konkrét ügyem kapcsán inkább az zavar, hogy mindenről szó van csak arról nem hogy egy "MÁV-os autós" által okozott és féléves szenvedés után a sérült halálával végződő balesetet követően, a két éve folyó per után ( ahol a jogalap tekintetében már jogerős ítélet van ) ha megszületik a végső ítélet, ki fog fizetni? A balesetet okozó személy időközben rokkant nyugdíjas lett, tehát tőle nem igen várható a helytállás. Az ilyen súlyú esetekben más biztosítónál már bevonásra került a viszontbiztosító. Arról senki nem nyilatkozik, hogy volt-e viszontbiztosítása ennek az Egyesületnek és ha igen az mire terjed ki, illetőleg ha nem volt, akkor nem miért nem? Én két és fél éve már segítséget kértem a PSzÁF-től, ismertetve, hogy egy az Egyesület tárgyalni sem hajlandó. Akkor csak annyire futotta a felügyelet erejéből, hogy a per megindításának lehetőségére hívták fel a figyelmemet.

Béci

Royal # 2008.08.06. 07:15

Ha drágább felelősségbiztit veszek, az nem azt jelenti, hogy gyorsabban, ügyesebben, stb. javítják meg az általam összetört kocsit.

De még ha így is lenne, akkor sem lennél ösztönözve hogy a jobbat válaszd, merthát a biztosított nagy valószínűséggel egy idegen személy lesz. Ez KGFB rendszer achilles ina.

bolivar (törölt felhasználó) # 2008.08.06. 07:13

Sziasztok!

Mi is a mávnál voltunk biztosítva. Kötöttünk egy másik bizt-nál új szerződést (interneten keresztül).
A kérdésem az lenne, hogy az új biztosítás a szerződéskötés napjától számít, vagy onnantól, hogy befizettük a csekket?
A csekk ugyanis csak 30 napos átfotással jön meg.
Fontos lenne, mert holnap indulunk küldfölre.
Köszi a válaszokat.

monnyonle! # 2008.08.06. 05:22

Így van Cleef, egy betétlap, és más semmi.

Tudtommal a felelősségbiztosításnak nincsenek komfortfokozatai. Ha belemegyek valakibe, az én biztosítóm fizet. Ez volt régebben beépítve a benzinárba.

Ha drágább felelősségbiztit veszek, az nem azt jelenti, hogy gyorsabban, ügyesebben, stb. javítják meg az általam összetört kocsit. Talán csak azt fizetem, hogy kisebb eséllyel szüntetik meg a biztosítómat...

Komolyan mondom, utálom ezt a rendszert. Itt semmiféle rendszerváltás nem volt, csak rosszabbodott minden.

Royal # 2008.08.05. 23:03

valóban van aki azt gondolja,hogy minden ember képzett jogász és pontosan tisztában van mindennel?

Ezen a fórumon ez a trendi. Pedig a fórum maga a kézzelfogható bizonyíték, hogy jogi problémák akadnak bőven. Namost elég pl; KBS kolléga meglátásait olvasni, egyből kiderül hogy magyarországon 10 millió síkhülye prosztó van, akiket bárki megvezethet.

Royal # 2008.08.05. 22:58

Borúlátásom szerint nemsokára jönnek a magánnyugdíj pénztárak is,eddíg pénzt szedtek de ha majd fizetni is kell jönnek a csődök.

Websas ott a pont! Már egy ideje filózok én is ezen a kérdésen, megmondom őszintén én sem bízok a nyugdíjamban.

Royal # 2008.08.05. 22:49

ahelyett, hogy üzleti biztosítóval kötöttek szerződést ezt vállalták, és azt, hogy az egyesületük rendezi a káromat, ha nekem egy tagjuk ezt okozza

Nem tudom miért kell lovagolni a működési formán. Volt már a történelemben olyan, (nem is olyan rég) hogy neves állami pénzintézmény vezetői síbolták el a lét, és a cég abban a formában be is zárta a kapuit...

RT, KFT, Egyesület édesmindegy, ha a vezetés gázos. Egyébként senkinek ne legyenek illúziói, a Mávnak nem azért van 200.000 ügyfele, mert marha jó közösség, hanem mert biztosítást kínál, a konkurenciánál lényegesebben olcsóbban.

"mindenki mellé egy jogtanácsost és egy rendőrt"

Én azt mondanám legalább kettőt. Sajnos kissebbségben vannak azok, akiknek az apróbetűkhőz elég egy szeműveg is.

nandy # 2008.08.05. 21:20

Jah, és kérdezzék már meg a t. szervízektől, vajon mégis mi indokolja a 10-12 ezer forintos rezsióradíjat??? Melyet természetesen a biztosító - és rajta keresztül az autós - fizet meg?

nandy # 2008.08.05. 21:18

Nem hiszem, hogy ehhez jogászi, vagy közgazdászi végzettség kell, csak egy régi közmondást kell ismerni: „Olcsó húsnak híg a leve.“

Ezzel a mondással egyetlen baj van: ma már egyáltalán nem garantált, hogy több pénzért jobb minőséget, többlet-szolgáltatást is kapsz. Lehet drágán is híg levet venni...

De javaslom az illetékeseknek, hogy azzal a lendülettel, mellyel a MÁV-ot megszűntették, szíveskedjenek haladéktalanul átvizsgálni az összes biztosító működését, gazdálkodását (lehetőleg nagyítóval).

Cleef # 2008.08.05. 20:06

szszm.
Én úgy látom kicsit ellenséges a hangulat a mávosokkal szemben.Így hát én is stílust váltok.
Légy szíves világosíts fel a kötelezővel kapcsolatban,hogy tiszta képem legyen róla.
Esetleg vázold melyik az a biztosító amelyik neked szimpatikus és vakon megbízol benne.
Ha rosszindulatú lennék azt mondanám ha tetszik ha nem a betétlapon kívül semmit sem kap az akibe én "belemegyek".De nem nagyon használom az autót max.100km/év és ez ugye kis esélyt ad arra,hogy eseményem legyen.
Mellesleg a cég autóm is mávos.Szerinted engem érdekel ha mondjuk te felháborodsz azért mert nem fizetlek ki zsebből? Perelj. Kb.3-4 év múlva majd lesz valami.És ha rosszul alakulna akkor addigra alkalmazok valami ügyes megoldást.Akkor majd te kiabálhatsz segítségért.Így is lehet ezt játszani.
Ha most váltok a Tir-re akkor jobb lesz?
Én semmit nem veszítek az egész váltáson max. ha jól látom ebben az évben +3000ft-ot. huh

Az ittas vezetés más téma.DURVA.
Szerintem abba nem kellene hosszan belemenni.

szszm # 2008.08.05. 19:13

Cleef!
Nem kell jogásznak lenni, hogy valaki tisztán lásson az ügyben, illetve a "kötelező biztosítással", mint fogalommal tisztában legyen. Neked zavaros képed van erről.
Azt hiszed, hogy ha netán most összetöröd valakinek a kocsiját, akkor adsz egy semmit nem érő betétlapot és továbbálsz? Ho-hó, barátocskám! Bevenné a gyenge gyomrod!
Akár a kocsidat is elkobozhatják, hacsak nincs annyi pénzed, hogy lazán kiperkálod a javítás becsült költségét...

U.i.: Az ittas vezetőt potenciális gyilkosnak nevezni azért kicsit erős volt, de ez egy másik témába való, ott kifejtettem már a nézeteimet erről, most nem ismételném magamat.

Cleef # 2008.08.05. 18:18

Esküszöm nem értem,hogy a máv biztosítottak miért szúrják a szemét egyes embereknek.
Látom,hogy problémát okozott az,hogy úgy vélem ugyan azt kapom 6000ft-ért mint 16000-ért.
Mit is kapok ezért a pénzért?
Szerintem csupán csak azt,hogy több más engedély miegymás megszerzése után kimehetek az utcára és közlekedhetek a forgalomban szabályosan. Ennyi.
Valóban van aki azt gondolja,hogy minden ember képzett jogász és pontosan tisztában van mindennel?
Úgy látom van még egy alap probléma,nem tisztán látás az ügyben.
A biztósítónál sikkasztottak!!!
Nem a tagok alacsony díjjába rokkantak bele.Jó lenne legalább ezt tisztába tenni.

websas # 2008.08.05. 13:36

Tisztelt Big Cat!

Ha jól tudom a MÁV biztósítót nem az okozott károk, hanem a vezetői tették tönkre.
Tagok felelössége:
cca.180000 tagról van szó őket képviselnék a küldöttek, tapasztalatból tudomm,értékelhető adatokkal csak a felső vezetés rendelkezik Ők pedig nem fogják a lenyúlt pénzről a tagságot,küldötteket informálni.
Egyébként kipróbálhatja,hogy működik egy egyéni tájékozódási kisérlet,vegyen egy részvényt majd mint részvényes próbálja meg elszámoltatni a Céget.(meglepne ha a biztonsági szolgálaton keresztül jutna).
A felügyeleti szervek igenis felelősek hiszen Ők a szakemberek és a nem minimálbérrel fizetett dolgozóiktól joggal elvárható a szigoru felügyelet.

A felügyeletre jogosultak nem lettek felelősségre vonva a Postabank(Princz G), a K&H (Kulcsár A) ügyekben sem.Ez azért rossz mert azt mutatja, hogy mind a felügyeletek, mind az elkövetők részéről a dolog jól megúszható.
Borúlátásom szerint nemsokára jönnek a magánnyugdíj pénztárak is,eddíg pénzt szedtek de ha majd fizetni is kell jönnek a csődök.Itt sem lehetne a pénztár tagok felelősségét számonkérni.(a pénztár működött a Tag fizette a penzumot mindenki hepi míg ki nem derül hogy nyugdíj az nem lesz).

Ezért gondolom hogy a felügyeleteknek KŐKEMÉNYEN kellene őrködniük a reájuk bízott intézmények cégek stb. felett.

Láma # 2008.08.05. 11:07

Abban viszont lehet hogy igazad van:
egy egyesületet hamarabb utolérnek,mint egy sánta kutyát.

Szét lehetne nézni máshol is...


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

Láma # 2008.08.05. 11:04

Tetszik a humorod! :)

Azért jegyezzük meg, hogy saját zsebre dolgoztak a fejesek a MÁV-nál.

"Történt egy kis probléma."

(észrevették)


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

monnyonle! # 2008.08.05. 10:39

kis big cat okostóni, mit politizálsz ilyen elktan? /Kérem az operátort, hogy az "elktan" kifejezésért először a miniszterelnököt zárja ki az országból, csak azután engem a fórumról!/

"A többiek meg csak sírják vissza a KÁDÁS rendszert, amikor nem kellett a saját tetteidért felelősséget vállalni, mindig volt egy hatóság aki döntött és vállalta helyettük."

Te nem Magyarországon éltél, ugye? Még azokért a tettekért is minket vontak felelősségre, amit mások csináltak! /ld: fegyverrejtegetés, most meg a Hír Tv drogügye/

A KÁDÁS rendszert visszasírom igenis /nyilván kádas rendszert akartál írni, csak nem tudsz/, mert amikor kádban fürösztött az Édesanyám, akkor még Ő volt a felelős minden dolgomért...

És még azt hiszed, hogy egy "vállalkozó" biztosítót nem lehet elmeszelni itt, csak egy egyesületet?

NORMÁÁLIS?

Egyszerűen az történt, hogy a vezető elvtársaknak nem tejelt eleget a Máv bizt., ezért törvényen kívül helyezték...

Egyjogász # 2008.08.05. 10:36

„Elvileg ugyan azt kapom 6000ft-ért az egyik biztosítónál mint 16000-ért a másiknál."

Ezt ugye Te sem gondolod komolyan?

Nem hiszem, hogy ehhez jogászi, vagy közgazdászi végzettség kell, csak egy régi közmondást kell ismerni: "Olcsó húsnak híg a leve."

De változatlanul az a kérdésem, mit csinált az Állam (a Pszáf) hónapokig? Miért csak most léptek?

Ha egy MÁV-os pl. totálkárosra töri valakinak a 15 milliós autóját, és a kárt még a legjobb szándéka esetén sem tudja kifizetni, akkor az Állam helyt fog állni a kárért?

guba # 2008.08.05. 10:04

A piramisjáték hogyan is jön ide??

guba # 2008.08.05. 10:02

Amikor egy egyesületbe léptek be egy biztosító társaság helyett, és olcsóbban kötötték a biztosítást, többletterhet vállaltak, mégpedig azt, hogy ellenőrzik az egyesület működését, kiveszik részüket a döntésekből, és az ezzel járó felelősséget is vállalták.

A százfős taglétszámot egy naptári éven keresztül átlagosan meghaladó biztosító egyesület a következő évi rendes közgyűlésén köteles legalább öt, legfeljebb tizenegy tagú igazgatóságot és legalább három, legfeljebb tizenöt tagú felügyelő bizottságot választani.
Az igazgatóság alatt az egyesület ügyvezetését,
a felügyelő bizottság alatt az egyesület ellenőrzését ellátó testület értendő.

Láma # 2008.08.05. 07:48

Jószándékkal ajánlom a MÁV volt ügyfeleinek figyelmébe:

  • Ha volt előző biztosítása (MÁV előtt),akkor már most kopogjon az előző biztosító ajtaján és kérjen onnan kártörténeti igazolást.Ha 2007 novembere előtt volt más biztosítónál és mondjuk B10-ben volt,akkor nagy eséllyel át tudja majd vinni az új biztosítóhoz.
  • Kérdéses, hogy a MÁV biztosító fog-e kiállítani az ügyfeleinek kártörténeti igazolást az idő múlásával.

Amíg lehet,addig kell eröltetni hogy adják ki.

  • Nem szabad elfelejtkezni a MÁV lakás biztosításokról sem.Az is szorno lett (sokan nem tudják).

Ha valakinek ezirányú bónusz átviteli problémája van, és jogos a bónusz fokozata,akkor írjon,megpróbálok segíteni.(kreaáltam gyorsan egy emailt erre)
bizt2008@citromail.hu


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

the big cat # 2008.08.05. 07:20

Nem az ergysületi formával van a baj, hanem azzal, ahogy ezt piramisjátékszerűen használták fel a szervezők, és sok ostoba meg tódult hozzájuk a pénzével, mert a csodát ígérték nekik. Hát nincsennek csodák. Ami piramisjátéknak néz ki, az az is. ha valami extrém olcsó, és sok embernek kell befizetni, ott fejesek lefölözik a pénzt, és végül ott maradnak az adósságukkal az emberek.

the big cat # 2008.08.05. 07:18

"Nem vállaltak ilyesmit."

Ja, én azt hittem a MÁV biztosító tagjaira is vonatkozik az egyesülési törvény, de ha nem akkor tényleg bocsi.