Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


attila7114 # 2017.08.28. 08:22

Tisztelt nonolet! Köszönöm a válaszát! Ön ügyvédként tapasztalatból úgy gondolja hogy nem fog. És ha mégis? Mik az esélyeim? Hogyan kell bizonyítania a vevőnek az állításait? Köszönöm Attila

nonolet # 2017.08.28. 07:52

PeJo30

GARANCIA(jótállás) keretében

  • CSAK ingyenes javítás jár
  • de KÁRTÉRÍTÉS nem jár

Azonban SZAVATOSSÁG kertében eljárva
viszont
JÁR az igazolt károkért a kártérítés is!

Ha te valóban (szerződést megnézni!) vállalkozótól

  • azaz KERESKEDŐTŐL vásároltál
  • MAGÁNSZEMÉLYKÉNT

Akkor neked "FOGYASZTÓ"-ként jár a szavatosság!!!

Azaz az eladó felelősséggel tartozik

  • az eladáskor már meglévő okból
  • később keletkező hibákért

(ezt nevezik rejtett hibának...)

Az első 6 hónapban pedig azt KELL FELTÉTELEZNI,
hogy a meghibásodást rejtett hiba okozta!!!!

-

Tehát az a javaslat, hogy
az ELADÓVAL írásban közöld,

  • kap még (mondjuk) 5 munkanapot rá,

hogy
elintézze a sikeres GARANCIÁLIS javítást!!!

és ha addig nem jön össze neki,
akkor a gyártóval szembeni

  • a Garanciális(jótállási) igényről
  • áttérsz az eladóval szembeni SZAVATOSSÁGI igényre
  • és kérni fogod tőle az igazolt károk megtérítését is !

(autó utaztatása, kölcsön jármű díja, stb. stb)

Egyébként "FOGYASZTÓ"-ként (az első 6 hónapban)
eleve ezzel ésszerű (ezzel kellett volna) kezdeni
nem pedig a gyári garanciával...

Csakugye nem árt(ana) tudni, hogy

  • kivel szemben és
  • mik is az emberfijja

jogai-lehetőségei egy ilyen vételnél.

nonolet # 2017.08.28. 07:34

attila7114

Mit tegyél ?

Hát, olvass el ebből a fórumból pár korábbi választ!

Aztán megnyugodva közöld a vevővel,
hogy ha tudja bizonyítani, hogy
hibás volt a motor MÁR az átadáskor...
Akkor pereljen be.

Nem fog.

PeJo30 # 2017.08.28. 05:14

Üdvözlök mindenkit! Az alábbi ügyben akadtam el. Sajnos nem igazán tudom, milyen lépéseket tehetek a leírtak fényében.
2017 júniusában márkakereskedőtől vásároltam egy gyári garanciával(4 éves koráig) rendelkező 3 éves autót. Próbakörön minden rendben volt, autó garanciális, mindenki örül. Egy héten belül írásban jeleztem eladónak, hogy az autó reggelente nehezen, rendellenesen indul. Készségesen bekérték az autót pár napra, hogy tudják tesztelni. Leadásnál elmondták a gyári javítás menetét. Mindenki boldog. Pár nap elteltével mehettem az autóért. Átadáskor közölték, hogy nem kellett az autóval semmit csinálni, mert minden ok. Levideózták az egyszeri indítást, ami rendben volt, ezért mehetek isten hírével. Természetesen közölték, hogy nem szükséges az országot átívelve visszahordanom az autót, mert van szakszerviz máshol is, ha úgy gondolom hogy nem jó az autó.
Ezen felbuzdulva egy hónapon keresztül minden indítást rögzítettem a telefonommal. Ezzel egy időben minden reggel rögzítettem a cégünk birtokában lévő ugyan olyan motorral szerelt autó reggeli indítását is. Az indítások közötti különbség drasztikus. Ezt követően felkerestem egy másik szakszervizet, ahol majd két hetet töltött az autó. A szervizben sikerült többször is észlelni, rögzíteni a hibát, mely alapján elkezdték a gyártó által javasolt teszteket, javításokat.
Jelenleg ott tartunk, hogy az autón minden egység jól, és gyári paramétereknek megfelelően működik, viszont a hiba továbbra is fennáll. Ezt a szerviz igazolja is számomra. További hetekre kellene az autót átadnom javításra. Napi 100km-et ingázok munkahelyre. Ezt eddig kölcsönkért autóval tettem. Nem szeretnék más autójával járni.
Mit tehetek? Csereautó költségének térítése? Érdemes egyáltalán várnom a javításra? Mennyi időt adjak a javításra? Tudom, hogy nem akarják majd visszaadni a pénzt. Gondolom, hogy ők is mindenképpen javítani akarnak majd. Mi történik, ha az autó garanciális időtartamában nem oldódik meg a hiba? Ilyen jellegű hiba miatt el lehet állni a gépjármű vásárlástól? Nem szeretnék egy olyan autót ami olyan hibát hordoz, amit a szakszerviz sem képes javítani. Köszönöm.

attila7114 # 2017.08.28. 04:21

Tisztelt ügyvéd úr. 2015 decemberében vásárolt 1 motort a párom. 2016 májusában az első alkalommal mikor ment vele, (300 méter)után kijelentette, hogy fél rajta...Garázsba vissza, majd 1 év elteltével, (ez alatt 1-2 alkalommal csak beindítva volt! ) A jobb eladhatóság fényében felszállítottam Pestre, és meghirdettem. A motor elkelt. Az új tulaj 3 hét után felhívott, hogy a motor megbízhatatlan, állítása szerint rejtett hibái vannak, és hogy a hazafelé vezető úton is lerobbant, bár erről engem nem tájékoztatott! A régi tulaj a motort a saját lábán elhozta a garázsunkig, ez kb. 7 km, én meg talán mentem vele 3km-et ez volt 1.5 év futásteljesítménye! Mivel ez a motor tulajdonképpen állt, és ezt a hirdetésben is leírtam ezen állításokkal szemben én felelős vagyok-e valami olyanért amit nem is használtam, így nem is tudhattam róluk, hogy vannak!! Azt kéri csináljuk vissza az egészet. Mit tegyek, tehetek?? Tisztelettel Attila.

drbjozsef # 2017.08.23. 12:20

Ezt hívják tanulópénznek. Még ha borsos is.

Hasonló eset pl.:

http://www.azauto.hu/…enykerdesek/

fazmi1 # 2017.08.23. 12:20

Tisztelt Drbjozsef!
Amikor vettük az autót a kereskedő szóban ugyan mondta, hogy Vele állunk kapcsolatba ha az autóval bármilyen probléma felmerül, de ez csak szóban történt tanú a kedvesem. de a szó a mai világban már eléggé jelentéktelen úgy gondolom.

fazmi1 # 2017.08.23. 12:03

Tisztelt Drbjozsef!
Nagyon szépen köszönöm a "biztatást" csak az a csúnya, hogy ez egy váci autókereskedésben történt! Sajnos mi mint jóhiszemű első autóvásárlók voltunk. azt mondta, hogy ezt így szokták intézni. én meg ezt sajnos nem tudtam.

drbjozsef # 2017.08.23. 11:55

Hát ennyiből kb. azt lehet mondani, hogy persze, jogalapod és reklamálási lehetőséged van, de a veled szerződésben álló német illetővel szemben leginkább.

A kereskedőnél legfeljebb bepróbálkozhatsz. De ha tényleg csak a szerződéses összeg átvevője, akkor az autóért felelősséggel nem tartozik.

Ez ilyen, ha így vesz autót az ember sajnos.

fazmi1 # 2017.08.23. 10:09

van egyáltalán reklamálási lehetőségem és főleg jogalapom?
És persze valami féle esély hogy a több mint két milliós vételárból valamit is jóváírjon a javítás miatt?

fazmi1 # 2017.08.23. 10:07

Tulajdonképpen a vételi szerződés a német tulajdonos által írt adásvételi papír és a (váci autókereskedés) kereskedő, mint a vásárlási összeget átvevőként szerepel. De én a tulajt sosem láttam a lebonyolítást a kereskedő végezte.

drbjozsef # 2017.08.23. 09:52

fazmi1,

a kereskedő az adásvételi szerződésben szerepel mint közvetítő, vagy csak Te mondod, hogy közvetítő, és egyáltalán nem szerepel a szerződésben?
(Esetleg nincs a szerződésben valamilyen kizáró passzus a kereskedőre nézve, hiszen nem tőle vásárolsz).

Sokat számít, mi van pontosan abban a szerződésben.

Ha simán a német állampolgártól vásároltál papíron, akkor biztos elhajt a kereskedő. Te a magánszeméllyel állsz jogviszonyban, tőle követelhetsz kártérítést a hibás teljesítésért. Az meg nem lesz egyszerű. Finoman szólva.

Bea1 # 2017.08.23. 09:17

Mindenképp vigyen tanút. Ne legyen agresszív. Próbáljon közös megegyezésre törekedni, ha nem vállalja el a javíttatást a kereskedő, aki csak közvetítő, és így gondolom, meg sincs említve a szerződésben.

fazmi1 # 2017.08.23. 08:37

Kedves Bea1!
Köszönöm segítőkész válaszát, de még egy segítséget szeretnék kérni, mert ma szeretném elvinni a kereskedéshez. Sajnos az adásvételiben Ő csak mint közvetítő szerepel, akitől vettük az egy német állampolgár. és a vétel majdnem 5 hónapja történt. Ekkor nem tudhattuk hogy a benzines KIA 5000 km-en 4 liter olajat eszik, ezt a kereskedő elhallgatta. tehát ha esetleg óckodik, mit tehetek?

nonolet # 2017.08.22. 11:34

Aki annyira hülye, hogy el sem olvassa mit ír alá....

Hát annak nem igazán vannak-maradtak lehetőségei.

-

Azonban HA "cég"-től vetted "magánszemély"-ként,
akkor szavatossági igénnyel léphetsz fel.

Amiben azt állítod, hogy:
"ez az autó már az eladáskor sem volt OKÉ!
ezért eszik ennyi olajat"

És kéred a díjtalan javítását.

Mivel a cég-magánszemély párosban te "Fogyasztó"-nak minősülsz és MÉG 6 hónapon belül vagytok.

Így cégnek KELL BIZONYÍTANIA,
vagy azt hogy

  • "de jó volt az az átadáskor még"

vagy azt hogy

  • "közöltük az eladáskor ezt a hibát"

Ha egyiket sem tudja bizonyítani, akkor ingyen javít...
(vagy visszacsinálja a bizniszt és kártérít)

Ha valamelyiket bizonyítja, akkor meg szívsz.

HPMaster # 2017.08.22. 10:57

Tiszteletem!

A problémám a következő:
Áprilisban vettem egy 2005-ös évjáratú 6-os Mazdát. Megtettem 4000km-t, ezalatt elfogyasztott 4liter olajat.
Most megnéztem, a cégszerű aláírásos eladó, az adásvételibe azt írta, hogy "olajcsere és szervíz szükséges".

Az 1.3milliós vételár hrelyett, valami adózásos kamuszöveggel 980ezer forintos vételárat jelölt meg. Ez sajnos akkor nekem elkerülte a figyelmem.

Jól sejtem, hogy valószínűleg tudott a motorhibáról és hogy a beírt állapotot leíró szöveggel bevédte magát egy későbbi per esetére?

Mik a lehetőségeim?

Köszönettel
HP

Bea1 # 2017.08.22. 06:38

El kell vinni a kereskedőhöz, és egyeztetni. A kereskedőnek joga, hogy ne fogadja el más szakvéleményét, és hogy maga javítsa meg a hibát, ha erre módja van.

Ha ettől bizonyíthatóan elzárkózik, akkor jöhetnek szóba más szerelők.

fazmi1 # 2017.08.22. 06:24

kérem segítsenek!
4 hónappal ezelőtt vettem kereskedésben egy 2008-as KIA SEED-et amiről utólag kiderült, hogy eszi az olajat. Még azt nem derítettem, ki hogy mi lehet az oka, mert több szerelő egybehangzó véleménye szerint pénztárcába nyúló tétel lesz a javítás. Mit tudok tenni a kereskedővel szemben?

nonolet # 2017.08.07. 09:12

Az a kérdés, hogy mi bizonyítható

  • az eladó "alig tört" című meséjéből?
  • a karosszéria variálás időpontjáról

Ha a dolgok bizonyíthatók, akkor elvben megáll a csalás...
Ami még nem évült el.

Azonban kétlem, hogy bizonyítani tudnál.

Így marad a tanulság máskor jobban meg kell nézni/nézetni az autót a vétel előtt!

    Egy kis blöffel a csalás miatti feljelentésről,
talán el tudsz érni némi utólagos árvisszatérítést...
Isla15 # 2017.08.07. 06:43

Kedves Fórumozók!

Segítségeteket szeretném kérni.
Tavaly márciusban kinéztem egy autót. Úgy egyeztünk meg, hogy ez a magánszemély beszámítja az én autómat.
Mondtam neki, hogy ha valami nem oké az autóval, inkább ne nekem adja el, mert jó néhány éves spórolt pénzem lesz benne és a tip-top jelenlegi autóm. Azt mondta, hogy persze, minden oké az autóval, külföldről hozták be; igaz, hogy kicsit belecsúsztak egy teherautóba, így a motorháztető cserélve lett.
Megtörtént az adásvétel, az én autómat ő egy céges bélyegzővel vette át; az övé pedig az édesanyjától került a nevemre.
Ahogy teltek a hónapok egyre jöttek elő a jelek, hogy az autónak nem csak az eleje lehetett törve. Konkrétan az egész autó telibe lett fújva és minden vezetékhez szinte hozzá lett nyúlva. Én nem vagyok szerelő, nem értek hozzá, de számomra is egyértelművé vált, hogy valami nem stimmel. Az eladáskor megállapodtunk abban, hogy a tetőablakot megcsináltatja. Erre azonban nem került sor, mert problémákra hivatkozva felszívódott az ember. Múlt héten tönkrement egy alkatrész, ami miatt le kellett bontani az egész műszerfalat, hogy ki lehessen cserélni, és akkor döbbentünk rá, hogy az autó 2 darabból van összerakva, az A oszlop elejénél, és valószínű, hogy borult az autó. Lehet, hogy minőségi munkaként lett összeheggesztve, de ezt elfelejtették velem közölni. Fotók készültek, még az üvegcserepek is benne vannak a motortérben.
Azt szeretném kérdezni, hogy véleményetek szerint, így másfél év után tudok-e valamit tenni

FDToth # 2017.07.27. 10:36

Kedves Fórumozók,

ismerősöm sajna eléggé megjárat. Sztem.
Opel Astra G Classic 1.6 16V, 2007, a hírhedt AAA autó.
Törésmentesen kínálták, ismerősöm pár órán belül megvette, semmit nem ért hozzá.
Nemrégiben megnéztem az autót és hát belül az A, B é C oszlopnál, az ajtók és a tető találkozásánál nagyon durva javítási hibákat látni, lóg a tetőkárpit, stb. szemmel láthatóan hány munka, tuti törve volt.
LE is kérdeztem, kettő korábbi javítás volt rajta (utóbbi 500-750 eFt értékű, valószínűleg ez az oldalának a javítása)

Amit még megtudtam: nem márkaszervizben javították (Opel nem ad semmilyen infót, érthetetlen, de márkakereskedések igen, ill van nyilvános adatbázis is, 1-2 ezer forintból megtudtam mindent...), 2014-ig volt folottás az autó.
Km valós (116ekm), szevizkönyv 2014-ig megvan, és 2013-tól az állami adatbázisból lekérdezhető minden, ezek stimmelnek).
Mabisz sem ad infót, szintén vmi barom törvényre hivatkozva (pedig csak annyi kellene, hogy ha volt töréskár és biztosítós a kárrendezés, akkor mit javítottak, összeg és biztosító neve nem is érdekel).

Ismerősömnek viszont jó így, nem akar semmi sem kezdeni az üggyel.

az autót 1,2-ért vette, lol

Sztem tömény átverés az egész.

Honnan lehet megtudni a pontos baleseteket? A http://www.voltetorve.hu/ mennyire megbízható?

Én csak amitt aggódom, hogy ha már törve volt, és ne adj isten újabb baéeset történne így, akkor a korábban gyűrődö karosszéiraelemek már nem biztosítják azt a biztonságaot, mint korábban, nem beszéve arról, hogy az autót bőven az értéke felett vette, nagy a bukó..

Köszi

Bea1 # 2017.07.26. 04:31

Black001

Mindez akkor áll meg, ha magánszemélyként adta és vette azt az autót.

Ha kereskedő, vagy üzletszerűen adja-veszi a gépjárműveket, akkor nagyobb a baj.

nonolet # 2017.07.25. 21:41

"olyan 1 liter/1000 km."

Az azért már erős...

Mit ír a gépkönyve?
Mennyi a max gyári adat?

zd01 # 2017.07.25. 20:41

Sziasztok,
köszönöm a kommenteket az olajat evő Yarishoz.
A 95000 km valós, 6 évig folyamatosan márkaszervízben szervizelték (évente), majd az utolsó kettőről is van számla, egyenletes évi 10ekm futás van benne.
Hogy mennyit eszik, még mérjük, olyan 1 liter/1000 km. A javítás (ha akarjuk) félmilliós összeg is lehet, a márkaszervízben egyáltalán nem lepődnek meg a bajon..
Érdemes szerintetek ügyvédhez fordulni? Vagy mi a teendő?
Köszönöm)

nonolet # 2017.07.21. 21:19

Ha netán

  • per lesz

ÉS

  • megnyeri

AKKOR
majd tovább perled a neked eladót
(ha még perelhető, mert nem évült el)
vagy lenyeled a békát.