Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


Black001 # 2017.07.21. 14:30

Én is ezt mondtam neki . Biztos vagyok benne hogy nálam nem volt tekergettve semmi a kilométer órán . De mivan akkor ha az előttem levő tekertettet benne?! En sehova nem vittem az autót nem érdeklődtem utána mikor megvettem.

nonolet # 2017.07.21. 14:15

Pereljen be...

Ha állítod, hogy szerinted valós a km,
mert te nem tudsz ilyesmiről,
akkor nem fog nyerni.

-

Egyébként: az bizonyít, aki állít!
Hát bizonyítson.

Black001 # 2017.07.21. 13:32

Tisztelettem !
Az lenne a kérdésem ,hogy mi a teendő olyan esetben ha 2015-ben vásároltam egy autót es mostanában el adtam , az új vevő állítja ,hogy elvitte a márka szervizbe es ott állítólag kimutatta a rendszer ,hogy 2012-ben óra vissza állítás történt . Erről tudomásom sem volt egészen mostanáig. A vevő szeretné visszakapni az auto vételárat 4 hónapja történt az adás vételi szerződés . Nem tudunk közös nevezőre jutni es most perrel fenyegetőzik.
Koszonom válaszát

nonolet # 2017.07.19. 11:46

A válaszod az a teljesen tudománytalan...
Járj utána és csodálkozz el!

Javaslom az egyetemi jegyzeteket pl. :-)

guba" # 2017.07.19. 11:26

Ez egy teljesen tudománytalan elgondolás.

nonolet # 2017.07.14. 08:31

Nem baromság az...

A henger faláról mindig visz magával
benzint/gázolajat a motorolaj! ettől hígul.

Ez a többlet pótolja (részben-egészben)
AZT a fogyó motorolaj mennyiséget,
ami egyébként elég a robbanáskor.

Alapban
minden motor FOGYASZTJA az olajat
éppen e miatt ez elégés miatt!!!

Ezért üzemeltetési előírás már a kezdetektől (100+ éve !)

  • olajszint ellenőrzése

és

  • a szükség szerinti pótlás is

A gépkönyvek is megadják, hogy
mennyi lehet az üzemszerű fogyás maximum.

A régieknél mindig fogyás volt!, mert
a motorgyártás technikai szintje okán

  • több motor olaj égett el
  • mint amennyi üzemanyag került az olajba, hígítóként

Az elmúlt század végére (1990-től kb.)
jutott el oda a motorgyártás precizitása, hogy

  • az elégett motorolaj >> fogyás
  • kb. annyi mint az üzemanyag belejutás >> növekedés

Az emberek azt úgy mondják, hogy "nem eszi az olajat" !

Pedig eszi (elégeti) csak a hígulás üzemanyaggal kb. pótolja is menyiségben, így látszólag nem fogy, vagy csak alig a két olaj csere között.
(de a minőség persze romlik emiatt is)

A japán motorüzemek azonban tudnak az európainál is
(és főleg az amerikainál) precízebb motorokat gyártani :-)

Ezért ezeknél már

  • több motorolaj ég el
  • mint amennyit hígul üzemanyaggal

(ezért is jobbak a japán autómotorok)

Így a japánok bizony (ismét) csipegetik a motorolajat.
Főleg HA!!! rendszeresen pörgetve van a motor.
(hisz minden robbanásnál elég egy csipetnyi)

A gyakorlatban

  • papás-nyugis használatnál nem vagy csak alig fogy
  • tempósabb használatnál 0,3-0,5 liter/10ezerkm fogy
  • hajtósan-sportosan pedig 0,5-1,0 liter/10ezerkm is akár

ami már olajcsere közti utántöltést is jelent
(általában 8-10 ezer km-nél szükséges 6-9 deci)

A precíz japán motortechnika nem azonos viselkedésű a kevésbé precíz európaival, pláne nem a szinte csak összedobott amerikaival.

Tempósabb használatnál (pörgetés)
az olaj csipegetés a jobb motortechnika egyik jele,
akkor >> HA nem egy meghibásodás okozza egyébként.

Vagyis egy japán motornál az olajfogyás
nem feltétlenül baj alapból, sőt.

Rexor # 2017.07.14. 07:58

Nem higítják fel benzinnel az olajat? Mi ez a baromság?

nonolet # 2017.07.14. 07:38

zd01

Mennyi az a "nagyon is" eszi?

1000 km-re 0,5-1,0 deci olaj fogyás
még nem feltétlenül ad okot vitára
egy japán autó motorjánál...

Ezek ugyanis precízebb illesztésű motorok, mint az európaiak.

Ezért nem hígítják fel benzinnel az olajat,
így aztán valóban fogy is egy kicsit belőle.

Épp ezért kell ellenőrizni és szűkség szerint pótolni.

A gond csak az, ha kopás miatt túlzott olaj fogyás jelentkezik.

Ami úgy 1 deci/1000km fölött jön szóba nagyjából.

nonolet # 2017.07.14. 07:30

Pekhes

Nem kell szalon állapotúnak lennie.

DE!!! a korának-használatának megfelelőnek >> igen.

Ez alól az a kivétel, amit hibaként közöl a vevővel.
Azt nyilván tudomásul veszi és nem reklamál miatta.

Eladóként azonban szavatolni kell azért, hogy

  • a vevő azt kapta
  • amiről szó volt

Azaz a létrejött szerződésnek megfelelő autót kapott!
Mert, ha nem akkor jogosan reklamál...

Nos, ha naiv módon nem kerültek bele a szerződésbe az ismert hibák és az autó általános állapota, az baj.

Nehéz lesz kivédeni a vevő igényét vagy lehetetlen.

Azonban két magánszemély közötti ilyen vitában
a vevőnek KELL az igénye jogosságát bizonyítani.

Neki kell igazolnia, hogy

  • nem azt kapta (a kort/futást is figyelembe véve)
  • amiről a szerződése szól

-

Szóval, eladóként rövid válasz adható a vevőnek.

Mivel kapott tájékoztatást és át is nézte az autót.

Közöld vele, hogy az igényét nem ismered el
és így
HA MÉGIS szavatossági igénye van>> indítson pert!

Aligha fog...

Mert csak vélhetően csak próbálkozik a naivságodat kihasználni.

-

Pert nyerni pedig csak akkor tudhat, ha
valóban olyan hiba jelentkezik 1 éven belül

  • amit nem ismerhetett fel az átnézés során
  • te ismerted a hibát, de elhallgattad
  • te sem ismerted a hibát, de

az autó kora-futása alapján még nem szabadna annak a hibának előjönni (idős és/vagy sokat futott autónál már kevés ilyen hiba képzelhető el)

Dr.Attika # 2017.07.14. 04:23

Tisztelt zd01!
Biztos, hogy 95000 km-t futott? Meg kellene állapítattni, hogy mennyi a valós futásteljesítmény.

zd01 # 2017.07.13. 20:09

Tisztelt Ügyvéd Úr!
Nemrég vettünk egy 8 éves Yarist. 95e km-rel. Bevizsgálásnál minimumon volt az olajszint, kérdésre, hogy eszi-e, az volt, hogy nem. Kiderült, nagyon is. Ez egy nagyon komoly, ilyen kevesett futott autótól váratlan, rejtett hiba, amit elhallgattak.
Érdemes írásban felszólítani az eladót (egy levél? abban mit írnk, ki látja..)? Érdemes a javtást kérni, vagy perrel fenyegetőzni? Vagy ügyvéd segítségét kérni?
Köszönöm!

Pekhes # 2017.07.13. 18:13

Kedves ügyvéd úr! Magánszemélyként eladtam egy 20 éves autót én minden hibát közöltem amit tudtam de kerültek elö rejtett hibák amiról én nem tudtam A vevö a vissza vásárlását követeli hol ott közöltem hogy én kézséges voltam meg nem kapkodva gyorsan kellet volna átnézni az aútót, amirol nem tudok nem tudom elmondani nem vagyok autó szerelö Mit vár egy 20 éves autótol (gondolom én)Sajnos a közölt hibákat sem írtuk az adásvételibe mert jó hiszemü voltam (Nem vagyok autókereskedö csak egy átlagos ember aki elad egy öreg kocsit nem tudtam hogy szalon állapotunak kell lennie)Válaszát elöre is köszönöm

Moni25 (törölt felhasználó) # 2017.07.13. 14:00

Tisztelt fórumozók! Sajnálatos módon, egy elég nagy átverésnek lettem áldozata és szeretnék tanácsot kérni mit lehet ilyenkor tenni. Kereskedésből vásároltam egy autót, ami állitólag nagyon jól működő kis autó, egy két dolog van amit javítani kell, de egyébként működő képes probléma mentes. Valóban probléma mentes volt egészen addig amíg el nem vittem eredetvizsgára. Ott kiderült, hogy a motorszám nem egyezik. Felhívtam a kereskedőt, kaptam egy adás vételit a motorcseréről. Megcsinálták az eredetvizsgát illetve elküldtek a közlekedésiekhez szigoritott vizsgára, hogy a motorszámot bejegyeztethessem. Mivel az abs lámpa világitott tovább küldtek, hogy nézessem meg szerelővel. Szervizben megnézték kicserélték a jeladót, vissza vittem szemlére. Ott ismét közölték, hogy folyik a benzin. Ismét elvittem szerelőhöz illetve a kereskedővel próbáltam meg egyezni, hogy vegye vissza mert olyan problémák derülnek ki sorban amiről nem volt szó. Ja és még ott van a lengéscsillapitó ami szintén sürgős cserére szorul. Átiratni addig nem tudom és a 15 nap is lejár. Mit lehet tenni ilyenkor? Érdemes e bíróságra vinni az ügyet ? Mennyi esélyem van ?

viniii # 2017.07.06. 11:56

Tisztelt drbjozsef!

Köszönöm szíves válaszát!

Az autó szépen meg lett csinálva, nincs is ezzel gond. A tolató radar, ami aggaszt, annak lehet nagyobb a javítási költsége.

Az árleszállítás igen nehéz dolog. Egy igen érték csökkent autót vásároltunk, hiszen casco biztosítás nem köthető totálkáros autóra; így egy jelentős védelemtől estünk el. Pl. ha egy jégeső szétveri az autót és nincs casco biztosítás, igen nagy kár ér minket.
Az értékcsökkenés így akár 50% is lehet, mivel nem tudunk cascot kötni.
Megbeszélem a kereskedővel, hogy vegye vissza az autót és kártérítés gyanánt vagy sérelem díj gyanánt fizesse ki az átírás költségeit, hiszen megtévesztette az autó vásárlásával és ezzel kárt okozott.
Elektronikus úton tartottuk a kapcsolatot a kereskedővel, így is megkereshetjük első körben?

drbjozsef # 2017.07.06. 11:36

vinii,

ha megfelelően tudod bizonyítani a hibás teljesítést (nem volt az adásvételiben a törés, de igazolható, hogy volt), akkor szólítsd fel a kereskedést árleszállításra, vagy a vételtől elállás miatt a vételár visszafizetésére, ahogy neked tetszik (ajánlott, tértivevényes levél, határidővel megjelölve).

Ha nem tudtok megegyezni, neked kell bírósághoz fordulni. A leírtak alapján jó esélyed van megnyerni a pert.

Az árleszállításban vagy megegyeztek, vagy per esetén szakértő fogja megállapítani. Azt ne várd senkitől, hogy látatlanban tippeljen, a leszállítandó összeg a sérülés jellegétől, mértékétől, és a javítás minőségétől is függ. Támpontnak autószerelővel konzultálhatsz, ami jó lesz a levélbe beírni, de a bíróság szakértője egész máshogy is dönthet.

viniii # 2017.07.06. 09:39

Tisztelt Fórumozók!
A segítségüket szeretném kérni. Vásároltunk egy autót. A vételár 1,3 millió forint volt. Szerelőt is vittünk, aki kipróbálta, megnézte és rendben találta, bár mondta, hogy az autó hátulja sérülve volt. Működött az autón minden, többek között a tolató radar is. A kereskedő azt mondta, csak egy kisebb koccanás lehetett.
Megvettük az autót. Ahogy elhoztuk a kereskedésből, a tolató radar nem működött, amit emailon jeleztem is a kereskedőnek. Kaptunk az autóhoz szervizkönyvet. Elkezdtem leinformálni, de a márkakereskedésben, ahol szervizelték, egy program váltás miatt elvesztek az adatok. Megkerestem a volt tulajdonost. Elmondta szervizelte az autót, valós a kilométer, rendben van a kocsi, de tudjuk e hogy törött volt? Kiderült a hátulja volt sérülve az autónak, gazdasági totálkárra vették fel, mert a szerviz olyan drágán csinálta volna meg, Ő pedig ezt elfogadta. Képet is küldött róla, tényleg nem nagy sérülés, de törött volt a kocsi hátulja. A kereskedő így vette meg tőle, sőt az Ő adásvételi szerződésükbe is bele írták, hogy törött volt.
Az autóra kötöttünk cascot is. Értesítettem az alkusz céget, aki kötötte, hogy mit tudtunk meg. Elmondása szerint ezt be kell jelentenünk, a biztosító felé, mert a biztosító fel fogja mondani a szerződést vagy módosítja, illetve kár esetén kevesebb összeget fog fizetni, mert káreseménykor a biztosító megkeresi az autó "baleseti előzményeit". De ha KGFB kárunk lenne, valaki más okozza a kárt, akkor is gondunk van, mert már egyszer gazdasági totálkárt fizettek ki és ha valaki kárt okoz nekünk, csak érték csökkent kárösszeget fognak fizetni.
Az autó egyébként nagyon tetszik a család minden tagjának, műszakilag is jó állapotban van, leszámítva, hogy gazdasági totálkárra vették fel a magas javítási számla miatt. Abba most nem mennék bele, hogy az előző tulajnak ez miért érte meg, illetve, hogy neki miért érte meg így kiszállni az autóból...
A kérdéseim:
a kereskedőnek vissza kell e vásárolnia az autót és a becsapás miatt kell e fizetnie sérelem díjast vagy egyéb más dolgot, azért mert szándékosan becsapott?
ha nem akarjuk vissza adni az autót, akkor mekkora összeget lehet kérni a kereskedőtől vagy mennyire lehet perelni őt /az érték csökkent ár miatt az 1,3 milliós vételárból mennyi az ésszerűen követelhető összeg a kereskedőtől/?
Előre is köszönöm segítségüket!

juc44 # 2017.07.06. 09:21

Üdv!
Vásároltam egy 2002-es Peugeot autót tavaly ügynökségen,amit fél év után úgy döntöttünk öregebb autóra váltunk munka miatt. Friss műszakival, ami az állapot felmérő lapon volt megcsináltattuk, teljes kuplunk csere egyéb apróságok. Megjött a vevő akivel minden javítást tudattam becsületesen el mondtam, hogy mi lett cserélve mit javíttatunk minden ehhez való számlát, állapot felmérő lapot nekik adtam. Az eladás napján ragaszkodtak állapot felméréshez, ahova együtt elmentünk, tudatták velük még az esetleges hibákat. a vétel árból engedtem a javításokra ami 520 ezer ft lett.
Az adásvételi szerződésbe leírtuk, a tulajdonos a meglévő hibákról tájékoztatta a vevőt, egyéb hibáról nem tudd, ezt a vevő tudomásul vette. eltelt 4 hónap és hív a vevő, hogy mondjam meg őszintén ha a motornak is volt baja,mert nem jó az autó, vagy valami rejtett hiba.A műszerfalon hibát ír ki. Elmondtam, hogy a motornak semmi baja nem volt se rejtett hibáról nem tudok. Jött az 5 hónap egy levél amiben közölte velem, hogy az autóban a hiba kijelző lámpák elvoltak ronggyal tömítve és hogy én becsaptam őket mert nem szóltam a rejtett hibáról. hívtam is őket azonnal, sajnálom de én erről nem tudtam persze jött a jogi perrel, mondtam állok elébe, mert nem csaptam be senkit.Ezután jöttek a smsek, hogy egyezzünk meg mert velünk állnak szerződésben. Hívtam az ügynökséget tudnak-e ilyen hibáról, persze nem.
Most 6 hónap után jött levél egy ügyvédtől, hogy a vevő engem keresett és én a megkeresésükre nem reagáltam, ami persze nem igaz, azonnal utaljak át a számlájukra 287 ezer ftot, amennyiben nem peres útra viszik az ügyet., és még veszélyeztettem egy család életét és becsaptam őket.
Valaki ha valami tanáccsal tudna szolgálni.
Mit a teendőm, mit tudok most tenni?
A válaszokat előre is köszönöm!

drbjozsef # 2017.05.09. 10:33

Törzskönyv nélkül nem tudod eladni. Ha elveszik, vagy megsemmisül, akkor vagy újragyártják, vagy lemondhatsz erről, ha anélkül rögtön eladod az autót, de nyilatkozol az okmányirodában erről.

Az elvesztés/megsemmisülésről jegyzőkönyvet vesznek fel, úgyhogy nem érdemes kamuzni.

Miért nem adja vissza a Merkantil? Mire hivatkoznak?

Donoli # 2017.05.09. 07:34

Szeretném megkérdezni, eladható-e aa gépjármű külföldre, ha:
törzskönyv a Merkantilnál - nem adja vissza
5 év letelt
a bank az elidegenítésről és opcióról lemondott, bejegyezve okmányirodában

Tehát törzskönyv nélkül eladható-e pl s
zlovák vevőnek?
köszönöm a választ előre is.
Bartoldi Helena

KisOmlás # 2017.04.28. 18:26

Tisztelt hozzáértők!
Az lenne a kérdésem, hogy vettem egy gépjárművet és az eredetiség vizsgálat előtt csináltunk egy tényfeltáró átnézést amiben a megállapítottak néhány meghibásodást. Lengéscsillapító, fék illetve olajfolyást a motornál. Gondoltam magamban nem új autó, majd szépen megcsináltatom és kész. megtörtént az adásvétel és itthon az olajszint ellenőrzése közben fehér habra lettem figyelmes a nívópálcán. Egy szerelő ismerősöm szerint hengerfejes az autó ami minimum több száz ezer forintomba fog kerülni. Azt szeretném kérdezni, hogy ez rejtett hibának minősül e és ha igen akkor mik a lehetőségeim mert most rendkívül tanácstalan vagyok. Megtisztelő figyelmüket előre is köszönöm! Üdvözlettel: Kiss Balázs

hublot # 2017.04.26. 19:35

Tisztelt Hozzàértők!
Egy hónapja vàsároltam egy hasznàlt autót magànszemélytől,teljesen friss műszaki vizsgàval.Az autót kipróbáltuk egy utcàban,és az eladó közölte h semmi hibàlya nincs.Az úton hazafelé a motor csattogó hangot kezdett adni,ezért szervizbe vittem,ahol közölték velem,hogy a hajtókarcsapàgy kiolvadt,és a hajtókar alsó része meg van égve,tovàbbà a főtengely is sérült.Mivel ezek a hibàk nem 80km alatt jönnek elő,a szerviz àllàspontja is az,h a hibàk megvoltak az eladàskor.Kérdezném hogy kötelezhető e az eladó,h àtvàllalja a javittatas költségeit,részben v teljes egészében?
Köszönettel Kovàcs Krisztiàn.

drbjozsef # 2017.04.26. 11:13

Schevi,

tökmindegy jogi szempontból, hogy milyen az autó. Ha a vevőd fel tud mutatni egy elutasított eredetvizsgálati eredményt, és te aláírtad, hogy ez esetben visszaveszed, akkor jogszerűen vissza kell fizetned neki a vételárat.

Aztán persze ha kiderül, hogy összejátszott az eredetiség vizsgálóval, és becsaptak, az más történet, de ez nem túl valószínű.

Azért nézesd meg azt a motorszámot hozzáértővel.

Schevi # 2017.04.26. 10:58

Kedves Forumozók!
Köszönöm a segítséget. A Barátaim is hasonlókkal próbálnak vigasztalni. Ők is azt, mondják, hogy kihasználják a naívitásomat. :)
A Barátok szerint nem szabad engedni a Vásárló követeléseinek, mert nem biztos, hogy teljesen valósak (finoman fogalmazva).
Nem tudom. Lehet, hogy tényleg valótlant állít?
A korábbi bejegyzésekből láttam, hogy lehetőségem lenne nekem is kivizsgáltatni a problémát. Mi állunk ellébe. Egy független szervazbe megnézetném, hogy tényleg rossz -e az autó.
Üdvözlettel.

Schevi # 2017.04.26. 08:24

T. Szakértők!
Pár napja eladtuk kis családi autónkat. Az autó 10 éves volt, de keveset futott a megtett kilométer alapján. Az autó egy hónapja volt műszaki vizsgáztatva. A műszakin az autó megfelelt.
Az autót a vevője és vevőjének tanúja-kísérője is kipróbálta. Tüzetesen, órákon át átvizsgálta, még a alváz – és motorszámot is leellenőrizte. Tájékoztatása szerint ők értenek az ilyen autókhoz. A kísérő végzettsége autószerelő, ezért megbíztam a szakértelmében. Mi nem értünk az autókhoz ezért, ha probléma volt az autóval szerelővel javíttattuk ki a hibát. A számlákat sajnos nem tartottuk meg, és a szervizkönyvet sem vezettettük, pedig meg volt az autónak szervizkönyve.
A megvásárlás előtti próba út alatt, az autóban valami zörgő hangot halottak a kocsi elejéből a vevők. Mi nem hatottuk, de ők azt mondták, hogy ezt a hibát ki fogják javítani.
A hiányosságok miatt, 20%-ot engedtünk a vételárból.
Az adásvételi szerződésnél nem írtuk be vételárat. Kölcsönösen abban egyeztünk meg, hogy „megegyezés szerint” megjegyzés kerül be a vételárhoz. De ők töltötték ki az adásvételit, nem vettük észre, hogy nem kerül bele a szöveg, ezért utólag telefonon egyeztettünk róla, hogy mindketten kitöltjük a hiányt, az önkormányzathoz való leadás előtt.
Sajnos a zörgő hangot sem írtuk be a szerződésbe és azt, hogy ők az autót átvizsgálták, ez csak most a fórum olvasása közben jöttünk rá, hogy szükséges lett volna.
Mi leadtuk az önkormányzathoz a tulajdonos változást igazoló okmányt. Ezután jelezte a vevő, hogy „váltó probléma van az autóval”. Még nem volt szerelőnél, de hoz tőle is egy igazolást, és egyéb javítási költségek is lesznek, „pl. vezérműszíjcsere”, ezért „jogi útra tereli és behajt rajtunk egy összeget”. Azt is problémaként jelezte, hogy a szervizt, ahova zömmel vittük az autót nem látnak valami sok bejegyzést 2 év alatt, amíg nálunk volt az autó. Ezt nem is értem. Nekem számlával kell igazolni az összes javítást, pl. az akkumulátor cserét, ami kb. egy éve volt?
Mi szerettük ezt az autót, és egy kicsit megbántuk, hogy odaadtuk ilyen olcsón. Szívesen visszavettem volna, de nem engedi.
Ki fogjuk fizetni, ha jogilag terhel minket valamilyen összeg. De mivel jelentőst kedvezményt engedtünk az autó vételárából, nem érezzük igazságosnak a dolgot. Bíróságra sincs időnk járni az üggyel kapcsolatban, és a bírósági költséget, ha jól tudom a vesztesnek kell fizetni, ami szintén nem kevés.
A vevőben csalódtam, mert amikor megvette az autót azt mondta, hogy „Minden hibát megfognak javítani az autón és Ők rendbe rakja ezt az autót”.
Köszönöm a segítségüket!
Tisztelettel,

Sari06 # 2017.04.25. 18:38

T. Szakértők!
2017.4.24-én vett a férjem egy debreceni autókereskedőtől egy Skodát. Eleve már ment a variálás, mert 440+áfára volt meghirdetve, de sumákolt, hogy ha számlát kérünk (cégre) akkor 300-ról tud adni áfásan akkor elviheti a férjem 500-ért a kocsit, mert ha nem, és teljes árról kell neki számla akkor 558+áfa......igen, gáz. A nettó 440+áfa felment 440+áfa+áfa-ra. Kipróbálta egy rövid körön az autót. Hazafelé jött (BP) és már az úton elkezdett világítani az olajlámpa. Itthon, kicsit később megnézte, töltött olajat, kevés volt. Ennek ellenére megint világított a lámpa ma. Olajat cserélt, meg szűrőt is. Felhívta a szerelőnket. Elmondta milyen autó mi a múltja stb. A szerelő csak jövő héten tudja megnézni de szinte 1000%, hogy motorhibás... kb 300ezer forintos tétel egy amúgy félmillás munkásautónál. Mondtam a férjemnek, hogy vetesse vissza, de szerinte nem adná vissza a pénzt az eladó. Mit lehet tenni, hogy legalább a szerződésben szereplő összeget visszakapjuk és ne kelljen vele szenvedni? Milyen jogaink vannak? Ilyen sumákolós eladó biztos nagyszájú is, fenyegetőzni fog, mivel érvelhetek? Köszönöm.