Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


guba # 2010.06.03. 18:00

A feslett múltú leányokat mindig balekok veszik feleségül. Te is egy ilyen vagy.

Röviden annyit, hogy akitől vetted az autót, azzal szemben lehet szavatossági igényed. Szerezz egy ügyvédet.

egyvalaki2008 # 2010.06.03. 10:38

Üdvözlet Hölgyek, Urak

Néhány héttel ezelőtt egy ismerősöm kinézett egy használt autót az internetet, ami a hirdetés alapján igen előnyösnek tűnt. A hirdetés szerint lejárt müszakival volt, de 30e felár ellenében lemüszakiztatja a hirdető. Átutaltam neki bankszámlán 30e ft-ot müszakira, majd miután ez megtörtént, közölte hogy 2héttel későbbre kapott időpontot a vizsgára. Ezután ugy döntöttünk,hogy elhozzuk igy. A hirdetésben mindössze lökháritó probléma volt megemlitve. (illetve, voltak még "apróbb" eltérések a hirdetésben foglaltakhoz, az autó gyártási éve nem 1997 hanem 1995, de csak később figyeltem fel rá, illetve az sem volt benne, hogy a kuplung kinyomó csapágy problémás, de ez helyszinen már észrevehető volt. Az is kiderült, kiderült hogy nem a tulaj árulja, hanem ő is bianko szerződéssel vette át, továbbértékesitésre (állitása szerint beszámitott autó volt neki). (Forgalmival, törzskönyvvel, két kulccsal adta az autót. A bianko adásvételiben természetesesn a forgalmiban illetve a törzskönyvben szereplő tulaj volt eladóként megjelölve. Pénzt kifizettem, indultunk vissza, de kb. 1óra mulva leállt az egész autó, se kép, se hang. Hamarosan kiderült hogy a generátor nem tölt! Igy többlet költséggel, de eljuttattuk az autót az eredeti célállomástól 120km-re lévő ismerösömhöz, és ott letettük, hogy a generátor javitás után visszamegyünk érte. A kérdésem az, hogy vélekedésem szerint ez rejtett hibának minősül, mivel lehetetlen hogy egy generátor hibáról ne tudjon az eladó. Illetve, az az ember akinek fizettük, sehol sem szerepel hivatalosan, a biankó szerződésen a törzskönyvben szereplő tulaj van. Az adásvételiben a 3. pontban ez áll: "Az eladó a gépkocsi müszaki állapotáról, sérüléséről részletesen tájékoztatta, aki ezt tudomásul vette" 4.pontban: " ... a gépkocsi jövőben előforduló hibájiért szavatosságot NEM VÁLLAL" -ez szerintem nem jövőbeni, hanem akkori volt. Illetve, azt nem is tudom, hogy esetlegesen milyen más problémák vannak az autóval -ha vannak-, amiket nem is emlitett még. Ilyenkor mit tudok tenni? Az autó költsége jelenleg 320e ft-nál tart (vételár 242e ft volt), átiratást még nem tettem meg, illetve a generátor még nincs rendbetéve, mert igy eléggé kérdéses hogy megéri-e az egész, lehet hogy a legjobban akkor járok, ha 1: megnézetem hogy mi más hibája van még az autóval, és a rejtett hibák költségét benyújtom. 2: megpróbálom a szerződést semmisség tenni. 3: bontásra eladom az autót. A kérdés hogy ilyen esetben kinek tudom az igényemet benyujtani? Akitől vettem? Sehol nem szerepel. A törzskönyv szerinti tulajnak? Nem neki fizettem ki, de jogilag az övé az autó, illetve az adásvételiben ő az eladó. Próbálok konstruktiv megoldást találni, hogy mindenkire a lehető legkevesebb terhet tegyek, de nyilván én sem megyek bele ebbe, ha tudom hogy ez van.
Kiváncsian várom a meglátásotokat, előre is köszönöm, aki időt szentel rá!

oldzsolt # 2010.06.03. 07:10

Üdv Mindenkinek!

5 nappal ezelőtt vettem egy használt,2004-es,E220cdi Mercedest (156e.km.).
Egy Suzuki szalon használtautó.hu weblapján találtam.
Az autón még nem volt Magyar rendszám,slovák kivont forgalmija volt.Egy fiatal ember kezdte el megmutogatni,valószínűleg ottani dolgozó,de úgy beszélt az autóról,mint a sajátjáról.Sok szépet mondott az autóról és meg is egyeztünk,lefoglalóztam.
A próba során nem ajánlotta fel,hogy vezessek és többször megkérdeztem,hogy biztosan jó-e az autómata váltó is,határozott igenekkel válaszolt.Rendszám került az autóra és persze a nevemre került.300km-t mentem eddig vele és rendellenességet tapasztaltam az aut.váltó felől.Felhívtam az eladót aki nagy nehezen ajánlott egy ismerős szerelőt,ahová együtt elvittük az autót.A szerelő megállapította a hibát,váltófelújítás,300-350e.-re készüljek.Az eladó gálánsan felajánlotta,hogy 50.-rel beszáll a javításra.(szerintem azzal az 50.-rel amivel többet mondatott az ismerős szerelőjével,mivel csak ott javíttathatom meg az autót csak akkor száll be).
Kérem segítsetek,ti mit csinálnátok?

Köszönettel:ZZs

robesz75 # 2010.06.02. 20:28

Helló!

A következő ügyben kérném a tanácsot ill. segítséget:
2007májusában vettem a Citroen M5 szalonból egy Citroen Jumper 3 2.2HDI zárt kisteherautót a cégem számára 930km-el vettem át a kocsit bemutató szalon autóként.
A 2 éves garanciális idő alatt minden előírt szervízelésre elvittem, még a visszahívásos szervízekre is.(amik néha több napig tartottak)
A szervízkönyv szerint a gyári olajcsere 30.000km-nél esedékes, de én a saját költségemen 16.000km-nél náluk megcsináltattam az olajszervízt. A két éven belül nem értem el a 30.000km ezért a következő olajcsrét már nem náluk csináltattam, de szervízben csinálták 36.000km-nél.
Jelenleg 46.000km van az autóban és 3 éves lett májusban. 2010 május 17-én az autó rendellenes hangokat adott fékezésnél, miközben a Hűvösvölgyi úton gurultam lefelé. Félreálltam miután gázadásra még borzasztóbb hangok törtek elő a motorból és rövid időn belül le is állt. Többet nem indult be, ezért hívtam egy autómentőt a saját költségemre és bevitettem a citroen M5 telephelyére. Másnap reggel kértem a hiba megállapításának okát, de mivel hogy nekik sem indúlt be, igy csak a motor megbontásával tudják megállapítani a hiba okát. Másnap közölték velem, hogy 6 liter olaj helyett, csak 4,5 liter olajat engedtek le az autóból és ebből arra következtetnek, hogy csapágyas lett a motor.
Közöltem velük, hogy ez nem lehet, mert sem az olajszint és elhasználódottság jelző és az olajnyomás jelző sem jelzett, amit valóban nem tudtak kiolvasni a számítógépből. Még azt is mondták, hogy tiszta víz volt a légszűrő és a szívósor belseje is, valószínűleg vizet szívott be a mmotor!!!! (több napja esett az eső)
Azóta eltelt 3 hét az autó több alkatrészét elküldték vizsgálatra az erdmény:

  • a kettőstömegű lendkerék szétszakadt és megakadt
  • az egyik porlasztócsúcs határ érték alatti csere
  • a katalizátorról a cső tőbe letört
  • a hengerfej gépműhelyben volt sikoltatáson
  • az RGE szelep rossz
  • komplett vezérlés csere (lánc,feszítő stb...)
  • olajok,szűrők, klíma töltés, tömítések stb...

a javítási költésegek anyag és munkadij= 1.007.000,-
Ebből kapnék némi kedvezményt és igy 844.000,- kéne fizetnem egy 3 éves 46.000km-es teljesen normál használtságú autóért!!!!!!!!
Soha nem volt törve és csak én vezetem, nagyrészt városban haszálom, nem gyilkolom,mert ez a munka eszközöm!!!!
Jelenleg 3 hete vagy autót bérelek, vagy nem tudok dolgozni.
A kérdésem az lenne, hogy szavatossági elven tudok-e valahol reklamálni illetve a szervíz költséget mérsékelni?
Ja és ráadásul 1 hete közölték velem hogy nem cirtoen motor van az autóban ha nem ford motorokat szerelt bele a gyártó! Ez engem letaglózott, nem tudtam róla és valahol nagyon átverve érzem magam.
Köszi a választ

guba # 2010.06.01. 06:41

Esetleg el lehet állni tőle, vagy megtévesztésre hivatkozással megtámadni.

gretaletta # 2010.05.31. 13:20

Segítséget kérek!
Pár napja vettem egy használt autót, a hirdetésben kitűnő állapotúnak és sérülésmentesnek tüntette fel a kereskedő. Szóban is elmondta -kérdésemre-, hogy nem rozsdás, rendszeresen szervizelt, karbantartott.Örültem és ki is fizettem azonnal.
Azt még elmondta a kereskedő, hogy a kuplung azért olyan kemény, mert "szőrös" a bowden, és a centrálzár, riasztó azért nem működik, mert lemerült az elem a kulcsban. Ok, a bowden nem nagy tétel, a kulcsba az elemcsere sem-gondoltuk....Aztán elemcsere után sem működött, utánjárással kiderült, újra kell küdolni a kulcsokat sok ezerért, a szerelő szerint a kuplung azért is tönkre mehetett, mert nem a típussal egyező kuplung és váltó van beszerelve az autóba.
Ezek javíthatók, igaz nem kis pénzért és megkérdőjelezik az autó kitűnő állapotát.
A legnagyobb baj, hogy a téli gumik nyárira való cseréjénél derült ki, hogy a küszöbök csak alvázvédővel lekent gittből vannak, felbakolni sem lehet az autót. A többi hibát fel sem sorolom:(
Tudom körültekintőbb is lehettem volna, de szakemberhez, autókereskedőhöz fordultunk a vásárlási szándékunkkal és most becsapva érzem magam:(
Szerintetek semmissé lehet tenni a szerződést?

someartstore # 2010.05.30. 16:33

Sió-hoz lenne egy kérdésem!Mi történt,miután kiderült a "turpisság" ? Sikerült elérned valamit?

someartstore # 2010.05.19. 10:21

Tisztelt Uram!

A Felügyelőségünknek 2010. május 7-én megküldött e-mail beadványában foglaltakra az alábbi tájékoztatást adom.

Amennyiben a Duna Auto Zrt. a Skoda Octavia személygépkocsi értékesítésekor valamely kérdésben megtévesztette, úgy a szerződést – a kereskedővel történő megegyezés hiányában, illetve a tárgyalás eredménytelensége esetén – megtámadhatja bíróságon a szerződés érvénytelenségének megállapítását kérve, vagy kártérítési, díjvisszatérítési, illetve egyéb igényeket kísérelhet meg érvényesíteni.

A szerződés megtámadása, a kártérítési, díjvisszatérítési illetve egyéb igények érvényesítése – megegyezés hiányában – bírósági úton, polgári peres eljárás keretében lehetséges.

A bírósági eljárást megelőzően az ügy rendezésére a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő Békéltető Testületnél van lehetőség (Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamarák mellett működő Békéltető Testület címe: Miskolc, Szentpáli u. 1.).

Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét.

Miskolc, 2010. május 17.

Ez a fogysztóvédelem hozzászólása az ügyhöz.

someartstore # 2010.05.18. 10:51

Köszi szépen..ez eléggé kiábrándító.

guba # 2010.05.17. 17:47

Ha tudod bizonyítani, hogy az autó már akkor javított volt, amikor megvetted újként, akkor értékcsökkent autót vettél teljes áron. A különbséget követelhetnéd. Ehhez jogod ugyan lenne, csak, mint korábban írtam kellene tudnod bizonyítani, hogy már akkor sérült volt, és erre nem hívták fel a figyelmedet, és az értékkülönbséget. Ez szerintem ennyi idő távlatában esélytelen.

someartstore # 2010.05.17. 16:35

Hogyan deríthetem ki alvázszám alapján?

someartstore # 2010.05.17. 16:23

Nem írtam,hogy ezer kilómétereket futott..lehet,hogy szállításnál sérült,pl leesett a vagonról,vagy épphogy kivitték és megtört,aztán eladták újra..és nem most vettem észre,egyszerűen nem voltam benne biztos,amíg a festő ki nem jelentette,hogy fújva volt..de akkor már kisebb gondom is nagyobb volt ennél.Most meg ez a legnagyobb gondom éppen,ezért keresek alternatív megoldásokat.A kérdés egyszerű,van bármilyen jogom,lehetőségem,amivel élhetek ?

sió # 2010.05.17. 16:03

A céges kisteherautómnál, 2 év után úgy tudtuk, meg hogy előttünk már eladták valakinek, hogy az egyik biztosító megkeresett az üzletkötője által, /ne kérdezd, hogy nyomozta ki, hogy nálunk van az autó/! És közölte hogy törölték ugyan a biztosítást, x ideje, de újra köthetjük.
A furcsa hogy sosem voltunk annál a biztosítónál! Utána nyomoztunk, és kiderült hogy előttünk egy magáncég ott kötött rá biztosítást…
És el kell hogy mondjam az autó teljesen null km.. es volt, és tökéletesen tiszta! Ha nem köp bele a biztosító a kereskedő levesébe, akkor sosem tudjuk meg a turpisságot!
Az új autó vásárlásánál azóta megtudtam a legcélravezetőbb dolog, elkérni a járműkísérő lapot, amit aláíratsz a kereskedővel.

guba # 2010.05.17. 15:40

Alvázszám alapján ki lehet deríteni, hogy mikor gyártották a kocsit, és mikor került forgalomba. Ebből induljál ki. Azt írtad új kocsiként vetted. Azt azért észre lehet venni, ha egy kocsival már mentek pár ezer km-t, nem beszélve arról, ha meg is törték, ráadásul súlyosan. Ezért nem életszerű a történeted. Olyan ez, mintha valaki három év után venné észre, hogy a felesége szüzességét valaki más vette el.

someartstore # 2010.05.17. 12:03

..:) és még valami.Dokumentálva van,hogy beszállíttattam az autót a szalonba(ez egy másik autószalon itt borsodban),a gumibak miatt,meg az is,hogy visszaküldték azzal,hogy semmi baja.Nem adtam le munkáltatói igazolást,nem írtam alá hiteligénylést,csak az átvételi papírokat.Egy tájékoztatóm van a hitel áltaános szerződési feltételeiről.Mondhatni semmit nem csináltam,csak beleültem.

someartstore # 2010.05.17. 11:56

Még valami.Valószínűleg a szalonban is tudják,hogy sérült autót adtak el,lenne kedvük végigjátszani a huzavonát?mert ha mégis sikerül bizonyítanom,akkor ők sokkal rosszabul járnak.

someartstore # 2010.05.17. 11:54

Nincs olyan módszer,amivel meg lehet állapítani egy fényezés korát,vagy egy hegesztését? Az autón Casco volt,miért csináltatnám meg önköltségen,ha egyszer a biztosítás fedezi a nagyját? Szerintem nem kis törés volt az.

guba # 2010.05.17. 11:45

Azt valószínűleg nem lenne nehéz bizonyítani, hogy az autó törött volt, de arra már nem sok esélyt látok, hogy egy újonnan szalonból vásárolt kocsi esetében adott szóra bárki elhinné, hogy nem nálad sérült.

someartstore # 2010.05.17. 08:54

Tiszteletem!

2008 Januárjában vásároltam egy Skoda Octavia típusú gépkocsit,szalonból(Buda),újan. Idővel kezdtek feltűnni nekem apróbb hibák(kormányközép elmenve,motor megdőlve,utólagos szigetelések a motortérben,váltókar minden gázmozdulatot közvetített) és elvittem egy szerelőhöz.A szerelő azt mondta,hogy le van szakadva a motor/váltó tartó gumibak.Hívtam a gyorssegély szolgálatot és bevitettem trélerrel az autót a szalonba(Miskolc),ahol szervízeltettem.Ott azt mondták,hogy semmi baja,ez normális,mindegyik ilyen :).Egy ízben festeni kellett egy karcolás miatt,amit egy kisgyerek okozott kerékpárral.Az ő lakásbiztosításuk fedezte a költségeket és a festés után a festő közölte velem,hogy ez az autó már volt festve.Ekkor már munkanélküli voltam(ez tavaly év vége volt),később egyéb családi problémák is közbejöttek,nem tudtam foglalkozni a dologgal és az autót sem tudtam fizetni.Lefoglalta a bank idén márciusban.Már az eladás körülményei is furcsák voltak így utólag.Egyszer voltam ott a szalonban,amikor megvettem az autót,tulajdonképp mindent elintéztek helyettem,hiteligénylés sem volt(lízingelt autó),volt egy Ladám,azt beszámították,de az autó végül nálam maradt.Nem volt a kocsiban a széria Mp3 lejátszó és pénzért akarták adni az akciós téligumikat,amik amúgy is jártak volna hozzá.Az alkatrészeken a gyártási számok teljesen különböznek..stb.Az autó most ki van vonva a forgalomból,értékesítésre vár.Az lenne a kérdésem,hogy vannak-e még jogaim,tehetek-e valamit az ügyben,beperelhetem-e a szalont,amiért törötten adták el nekem az új autót és hogyan bizonyíthatom ezt be.Én biztos vagyok benne és akik látták,szakemberek,azok is.

Válaszát előre is köszönöm.

guba # 2010.05.15. 19:42

Tizenötször megválaszoltam már ehhez hasonló tényállások alapján feltett kérdéseket. Olvass vissza a topikban.

sutoandi # 2010.05.14. 11:13

Sajnos a javítás nem 15 ezer, eddig került ennyibe, de még mindig nem működőképes a robogó, legalább 60 ezer lenne javítani, mivel az egész motor cserére szorulna, jelenleg használni se tudom.
nemrég beszéltem a szerelővel ő azt mondta, hogy a vásárlásnál nem vehettem ezt a hibát észre, illetve ismét beszéltem az eladóval aki újra elutasított.Tehát már biztosan perre viszem az ügyet. Nekem ez egy kicsit sok lenne tanulópénznek, lehet ha nem diák lennék akkor lenyelném, de sajnos így nem tudom(nagyon el vagyok keseredve). Ha jól értem a régebbi fórum kérdésekből és válaszokból eléggé nyert ügyem van, miután tanúm van, hogy ő azt mondta, hogy hibátlan a motor, illetve a hibát nem tudtam volna észre venni és a piacon az egyik legdrágább ilyen robogó volt tehát az árából sem tudtam következtetni.
Csak azt nem tudom, hogy mi a menete ennek, illetve mennyi idő az eljárás, mert nyilván addig én nem tudok új robogót venni,és azért szeretném tudni, hogy milyen esélyeim vannak a pert illetőleg? És a per költségeit kinek kell állnia?
Előre is köszönöm szépen a válaszokat.

soder # 2010.05.14. 10:05

Websas!
SZVSZ ha állapotfelmérésre viszed a hibákat nem titkolják el amennyiben a hiba mérhető, hallhato illetve láthato.
Nagyon sokan sporolnak egy átvizsgáláson ami álltalában 10-20 000 ft között van de kijönnek az ordito hibák és egyéb aproságok is. pl fékrendszer, futomű, esetleges törések estébé.. Ha megcsinálják a felmérést jobb alkupozicioba kerül a vevő is.
paxcica!
Ha a adásvételiben ott van a kiprobált, megtekintett állapot akkor ne görcsölj pláne 2 honap után. A használt vasak már csak ilyenek.....
sutoandi!
Csak 15k a javitás??
Az eladonak K. az anyja és dögöljön meg!!Vedd tanulopénznek, ennyiért nem érdemes idegeskedned!!

sutoandi # 2010.05.14. 07:03

Sziasztok,

Segitséget szeretnék kérni, a problémám a következő 3 hete vásároltam egy robogót, amit úgy adott el nekem a tulaj aki egy megbizható idősebb úrnak tünt, hogy most volt nagyszervizen átnézték a motort és teljesen rendben van, erre 2 tanum is van, a motort jóhiszeműen megvásároltam, persze már másnap nem indult sajnos, elvittem szerelőhöz, ahol kb 2 hetet állt majd sikerült nekik beinditani, onnan elhoztam, majd 3 km után ismét megállt allattam a robogó, újra szerviz ahol darabokra szedték és kicseréltek nekem pár dolgot, de mondták, hogy a motor össze van tákolva illetve főtengely hibás, illetve az egész motor egy roncs, a szerződésen nincs olyan rész, hogy a rejtett hibákért nem vállal felelőséget az eladó, de miután felhivtam természetesen lerázott, van-e lehetőségem valamit tenni?Vagy van-e valami értelme?A motor ára nem jelentős összeg, de nekem diákként mégis sok 65E Ft, illetve jelenleg 15E Ft-ban áll a javitás?Mi ilyenkor a jogi procedúra?
Előre is nagyon köszönöm a segitséget!

paxcica # 2010.05.13. 17:04

Sziasztok!
Gyors és hatalmas segítséget szeretnék kérni, de most a másik oldalról.
Eladtam az autómat 03. hó elején és most felhívott a vevő, hogy felmerült vmi probléma az autóval, amit ki is cseréltek rajta, de azóta állítólag még több probléma került elő, stb. stb. Most állítólag engem terhel valami szavatossági idő amiszerint én vagy állom a javítását vagy vissza kell vennem az autót. Kérdésem mi van ilyenkor mikor én semmilyen hibáról nem tudtam amikor eladtam ráadásul azért is úgy kellett könyörögnöm neki, hogy egyáltalán megnézze az autót, ki sem próbálták hiába kértem. Az adás-vételiben pontosan meg kell néznem, hogy mik vannak leírva, de én teljesen értetlenül állok ezek a dolgok előtt. És mi van akkor ha tényleg egy-két dolgot ki kellett rajta cserélni és össze beszélt a szerelővel, hogy erre a törvényre hivatkozva terheljenek mindent rám, ami idő közbe ki jött az autón!? Vagy honnan tudjam, hogy ez két hónapja fennálló probléma vagy esetleg csak egy hetes??? Kérlek segítsetek!
Köszi paxcica

websas # 2010.05.11. 19:35

A szerelők ha nem tőlük, vagy a közvetítésükkel veszel autót, mindíg sok hibát találnak.

websas