Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


guba # 2010.09.23. 06:27

Pitbull, ennyi alapján semmit sem lehet mondani neked. Nem mindegy, hogy hány éves kocsit mennyiért adtál el, és mennyi volt a bevallott km benne. Lehet, hogy lehet követelése, lehet, hogy nem. A rejtett hibának meg az a tulajdonsága, hogy nem nyilvánvaló, az tehát semmit nem jelent, hogy a vevő átnézte a kocsit, és nem talált rejtett hibát.

guba # 2010.09.23. 06:24

Susie, azt írtad már, hogy 124-es, de azon belül van még kismillió motor és felszereltségi típuskombináció. Mindenesetre, ez valóban egy magas ár, még akkor is, ha '94-es a kocsi. Én is azt tanácsolnám, hogy álljatok el a szerződéstől, és kérjétek vissza a vételárat. Esetleg jelentős árcsökkentést. Ezért a pénzért hibátlan 124-est is lehetett volna venni.

pitbull25 # 2010.09.19. 15:18

Üdv!
Az lenne a kérdésem hogy eladtam az autómat 2 hónapja a vevő átnezte az autót a vételkor az adásvételibe beirtuk hogy rejtett hibát nem talált!Most csörgött telefonon 2 hónap után hogy a kocsi eszi az olajat meg hogy hengerfejes ilyesmi és hogy adjak vissza neki 200.000ft ot a vételárbol mert megy a biroságra!Nálam a kocsinak nem volt semmi gondja és nem érzem jogosnak a követelését!Lehet valami követelni valoja?

susie322 # 2010.09.18. 19:26

w124es, és így drága volt nagyon,amúgy is az volt (1,4mill.) és sajnos ma kiderült hogy annyira szét van rohadva a bal hátulja hogy örülhetünk hogy még megy az autó, a szerelő azt tanácsolta h próbáljuk vissza bizniszelni a vásárlást, mert az autót elvileg néhány hónapja engedték át a műszakin, és a szerelő szerint nem lehetett volna így átengedni a műszakin, szal valószínű h lefizették aki csinálta és ahhoz kéne menni h feljelentjük ha nem fizetik meg vagy a javítást vagy vissza az egész

szóval most eléggé kivagyok :( de sajnos tudom hogy én is hülye voltam

guba # 2010.09.15. 16:28

Milyen típusú Merci, és mennyiért vettétek?

susie322 # 2010.09.15. 06:59

Sziasztok!

olyan problémám lenne hogy augusztus végén a párommal vásároltunk egy w124-es mercit, 93mas évjáratút. A vásárláskor amikor a párom belült hogy kipróbálja az autót, be akarta állítani az ülést és kiment a dereka. az autó kívülről és belülről rendben volt, egy kéz helyen le volt jőve a fesétk és ki volt javítva. amikor a párom ki akarta próbálni az autót a hölgy viszakozott, hogy a férjéé az autó és nemigazán szeretné, mivel a párom elég rosz állapotba került így nem ellenkezett és hagyta hogy a hölgy vezessen a próbaúton. A hölgy állította hogy minden rendben az autóval nagyon vigyáztak rá, rendszeresen karbatartották. Az autóhoz adtak plusz négy nyári gumit és négy téligumit, mivel ami az autón van az 10%-os sincs. Mivel szükségünk volt az autóra mert épp költöznünk kellett megvettük, mert mindent rendben találtunk.

Most viszont elvittük szerelőhöz hogy átnézze, mivel ha 80km/ h felé megy a sebesség az autó sípoló hangot ad ki, valamit a kilímából is furcsa hang jön. Ezért sem engedte valószínüleg a hölgy hogy vezesse a párom az autót. Emellett az autó első féktárái mögötti elem (nemtudom a nevét) szét van verve. A nyárigumik amiket adott az autó mellé 2ft-ot se érnek, szakadtak és már többször ragasztottak. De a legnagyobb probléma, hogy az autó bal hátsó része alulról rohad, valószínű hogy törve volt és csak kikalapálták. A szerelők azt mondták hogy a rohadást ki kell javítani mert nem bírja ki a telet lerohad az egész és legalább 80-100eft, emellett a többi javítani való is legalább 100eft. Amikor a párom felhívta az eladót a kerekek miatt, azt mondta h egy ismerős gumistól vette darabját 15eft-ért és h az lehetetlen hogy rosszak. A többi problémáról még nem szóltunk, előtte körbe szeretnék érdeklődni hogy van e bármi esélyünk arra hogy legalább egy részét kifizettessük vele?

Előre is köszönöm a segítséget!

Zsuzsi

guba # 2010.08.30. 15:07

Azon hibák vonatkozásában, amelyek az adásvételkor már megvoltak, és amelyek ismeretében vette meg a vevő a kocsit, nem élhet szavatossági jogaival.
Az adásvételit valószínűleg újra meg kell írnotok, de ez nem befolyásolja azt, hogy a szerződés már a kocsi átadásakor és a vételár kifizetésekor érvényesen létrejött.

dixi55 # 2010.08.29. 15:10

Sziasztok!

Kicsit hosszú a kérdésem.
Eladtam az autóm és aznap felhivott az új tulaj hogy 80-al megy és ránagat az autó ezt elmondtam neki akkor mikor elvitte.A baj az hogy másnap is felhivott hogy csináljuk vissza az egészet mire én mondtam hogy már nincs meg a pénz se.letelt a 3 nap azóta se jelentkezett.
92-es évjáratú az autó.
és 70.000ft-ért vette meg.
A baj tetőzik gogy változott a jogszabály és nem jó az adásvételink nem zudom lejelenteni új adásvételit kéne irni.Mit tudok tenni?
Segitséget előre is köszönöm

matagyuri # 2010.08.24. 15:29

Köszönöm szépen a segítséget. És még egyszer bocs ha körülményes voltam.


Üdv! Következ? a problémám. 2009 októberben vettem egy használt motorkerékpárt. Elvégeztem az ilyenkor szokásos dolgokat olajcsere stb.másfél hét

guba # 2010.08.23. 17:19

Nem is beszélve arról, hogy az eladó evidens módon védekezhet azzal, hogy a szíj elhasználtságának ellenőrzése a mindenkri tulajdonos feladata, és a saját mulasztásodra igényt ne alapítsál.

guba # 2010.08.23. 17:16

Kell egy szakértői vélemény, amely egyértelműen kimutatja, hogy a szíj hibájából ment tönkre a motor. Még ekkor sem kecsegtetnélek feltétlen sikerrel, mert használt holmit vettél, és ha a vételára megfelelő volt a korának és az elhasználtság mértékének, akkor nem lenne túl méltányos az eladóval szemben, ha neki kellene megfizetnie ezt a javítást. Úgyanúgy az is benne lehet egy ilyen használt motorban, hogy gond nélkül elmegy akár 60000km-t is, meg az is, hogy 30000-nél csapágyas lesz.

matagyuri # 2010.08.23. 16:17

Előre is elnézést kérek ha bonyolultnak tűnnék!Az első két motor cseréje nem szervízben hanem háznál történt.Akkor el lett könyvelve a váltómotor hibájának. Miután a harmadik gyári motor is tönkrement került a motor szervízbe egy teljes átvizsgálásra. Itt derültek ki ezek a problémák. A motor cseréjénél egyébként nem látszik a szíj, és a megadott adatok szerint én nem is gyanakodtam rá.Még egyszer elnézést kérek ha körülményes vagyok, de ilyen ügyem nem volt még és teljesen tehetetlennek érzem magam.


Üdv! Következ? a problémám. 2009 októberben vettem egy használt motorkerékpárt. Elvégeztem az ilyenkor szokásos dolgokat olajcsere stb.másfél hét

guba # 2010.08.23. 15:20

Igen, ahogy benned is megfogalmazódnak ezek a kérdések, úgy másokban is. Nem egyértelmű az okozati összefüggés a szíj hibája és a motor meghibásodása között. Szerintem egyébként ennyi használat után nem nagyon van esély, bár ez műszaki szakértői kérdés. Az is ellene szól az elképzelésednek, hogy ha valóban a szíj az oka a hibának, akkor annak aki kicserélte a motorokat fel kellett volna hogy tűnjön, hogy a szíj foszladozik már.

matagyuri # 2010.08.23. 14:04

Kedves Guba! A motor kapcsolja a sebességeket fel és le. Állítólag a szíjról leváló darabok beszorultak egy fogaskerék közé, ezért a motor nem érzékelte a váltást. Addig működött míg le nem égett. De hogy lehet egy harmadidős szíj ilyen állapotban? Hacsak nem trükköztek! Végül is csak az érdekelne hogy van-e esélyem az eladóval szemben? Köszönöm!


Üdv! Következ? a problémám. 2009 októberben vettem egy használt motorkerékpárt. Elvégeztem az ilyenkor szokásos dolgokat olajcsere stb.másfél hét

guba # 2010.08.23. 07:17

Nem tudjuk, hogy mi az a váltókezelő motor, és hajtásszíj. Ennél fogva sem a kettő közötti összefüggés, sem a meghibásodás oka nem belátható.

matagyuri # 2010.08.21. 08:50

Üdv! A következő problémám van. 2009 októberben vettem egy használt motorkerékpárt. Elvégeztem rajta a szokásos dolgokat olajcsere stb. 1 hét múlva tönkrement a váltókezelő motor, ezt kicserélték egy használttal. Idén újra elromlott. Ezúttal egy új Suzuki motort tetettem bele. Ez egy hétig bírta. Most szétszedték a motort teljes átvizsgálásra. Kiderült hogy tönkrement a hajtásszíj és egyéb alkatrészek is.Ezek okozták a meghibásodásokat. A szíjra a gyár 60000 km-nél írja elő a cserét. A vételkor a motorba 20000km most 26000 km van. Ez a javítás 200000ft-ba kerül. Az előző motorcsere 80000ft volt. Kérdésem,hogy igényt tarthatok-e arra hogy az eladó csináltassa meg ezt a javítást vagy esélyem sincs. A szíjnak most kb egyharmados elhasználódása lehetne. Vagy nem nézték át rendesen vagy a km órát tekerték vissza. Mindenképpen átverve érzem magam. Köszönöm ha segítetek!


Üdv! Következ? a problémám. 2009 októberben vettem egy használt motorkerékpárt. Elvégeztem az ilyenkor szokásos dolgokat olajcsere stb.másfél hét

chuck # 2010.08.20. 08:23

Igen a sablont használtuk és rajta van minden. Köszönöm a segítséget ez azért volt fontos mert azóta folyamatosan zaklat sőt már fenyegetett is.

cat981 # 2010.08.19. 11:57

igen jogos, én arra gondoltam, hogy azt a "sablon" adás-vételit használták, ami internetről vagy bármely nyomtaványboltban is bezerezhető és abban mindig szerepel ez.

guba # 2010.08.19. 10:21

Ez így van, csak az ingó adásvételi szerződés érvényesen létrejöhet anélkül is, hogy a vevő akár a törzskönyvet, akár a forgalmit kezébe vette volna, azt viszont nem mondhatja, hogy az írásbeli szerződés tartalmáról sem győződött meg, mielőtt aláírta volna.

cat981 # 2010.08.19. 07:55

arról nem is beszélve, hogy a forgalmiba is benne van az évjárat... A szerződésben benne szokott lenni milyen iratokkal kerül átadásra az autó.
elég lúzer egy autókereskedő volt akkor...

guba # 2010.08.19. 07:38

Ha az adásvételi szerződésben helyesen van feltüntetve az évjárat, akkor nem látok rá esélyt.

chuck # 2010.08.18. 09:39

Üdvözletem

Nekem egy olyan gondom van hogy tegnap eladtam az autómat hirdetésen keresztül. Egy internetes oldalon hirdettem az autót úgy hogy 1994-es az évjárat, azonban 1992-es csak elírtam a hirdetésben. A vevő (autókereskedő) eljött megnézte az autót megnézte a törzskönyvet a forgalmit meg mindent megírtuk az adásvételit, kifizette a pénzt és elvite az autót. Ma pedig hív hogy nem is '94-es az autó hanem '92-es és hogy visszahozza a kocsit és adjam vissza a pénzt.

A kérdésem az, hogy jogilag kényszeríthet-e arra hogy visszavegyem az autót? Elvégre kitudja mit csinált azóta a kocsival valamint megnézett mindent mielőtt aláírta a szerződést.

Előre is köszönöm a válaszát.

nyiszi # 2010.07.20. 19:10

Tisztelt Guba!

Köszönöm szépen a tanácsot,megfontolom.

guba # 2010.07.20. 05:22

Követelhetsz árcsökkentést, vagy elállhatsz a szerződéstől. Hogy érdemes-e belevágni, az attól függ, hogy ez 60 000 km mennyi értékdifferenciát jelent.

nyiszi # 2010.07.19. 20:48

Kedves Guba!

Tanácsát szeretném kérni.
Pár napja vásároltam egy autót.172000kM-ert mutatott a kijelző.Ma elvittem egy kiolvasásra és megállapították,hogy a valós kM állás 236000.
Ez abból derült ki,hogy az olajcsere táblázat ezt jelezte.Az utolsó 5 olajcserét tárolja amik a következők voltak: 11. 236100 10. 209900 9. 186700
8. 166000 7. 143800.
A szervízkönyv természetesen nincs meg.Gondolom nem véletlenül.Az alvázszám alapján is lekérdezték a gyártó oldalán ahol az derült ki,hogy 2008 08 06.-án volt az autóban 146445 kM.Ebből én arra gondolok,hogy ezt most eladás előtt állíthatták vissza.
Mi a véleménye,mit javasol?Mit tehetek?
Becsapottnak érzem magam.Ennyi valós kM-rel sokkal olcsóbban is vehettem volna.

Váaszát előre is köszönöm.