„Vagyis a sima határozatra nincs érvényességi küszöb, csak eredményességi ( jelenlévők 50%+1).”
:) a jogszabály idézem előírja:
a tulajdonostársak tulajdoni hányada alapján számított szavazattöbbségnek a törvényben meghatározott mértékét."
„Vagyis a sima határozatra nincs érvényességi küszöb, csak eredményességi ( jelenlévők 50%+1).”
:) a jogszabály idézem előírja:
a tulajdonostársak tulajdoni hányada alapján számított szavazattöbbségnek a törvényben meghatározott mértékét."
„Aki ott van, azoknak kell az 50%+1 szavazata.”
Khmmm.
Írásbeli szavazatról beszélünk, távollevők között. Itt szigorúbbak a feltételek.
drbjozsef, köszönöm a véleményedet! És én is így gondolom, mivel ott van az a szó a 4.2.ben, hogy "azonos", így eltérőek ezzel kapcsolatosan a vélemények. Ezért is kerestem ilyen jellegű BH-t, de egyenlőre nem találtam.
De köszönöm a választ!
Én nem vagyok jogász, de szerintem :
Idézve a teljes passzust :
„4. Eredménytelen az írásbeli szavazás
4.1. a szervezeti-működési szabályzat tekintetében: ha az írásbeli határozati javaslatra leadott érvényes és azonos írásbeli szavazatok aránya nem éri el a tulajdonostársak tulajdoni hányada alapján számított egyszerű többséget,
4.2. minden más esetben: ha az írásbeli határozati javaslatra leadott érvényes és azonos írásbeli szavazatok aránya nem éri el a tulajdonostársak tulajdoni hányada alapján számított szavazattöbbségnek a törvényben meghatározott mértékét.”
Mivel az SZMSZ gondolom "erősebb" mint egy sima határozat (=nehezebb legyen megváltoztatni), ezért az SZMSZ megváltoztatásához kell az _összes_ tultárs 50%+1 (és nem 50+1%) szavazata (és nem a jelenlévők 50%+1), míg a sima határozathozatalhoz egyáltalán nincs érvényességi küszöb kötve. Aki ott van, azoknak kell az 50%+1 szavazata. Szerintem a 4.2 pont inkább a még szigorúbb (alapító okirat, rendes gazdálkodás körét meghaladó kiadás, etc) döntésekre vonatkozik.
Vagyis a sima határozatra nincs érvényességi küszöb, csak eredményességi ( jelenlévők 50%+1).
drbjozsef,
eredményest kérdezem, elnézést.
Köszönöm,
Most érvényest kérdezel, vagy eredményest? A kérdésedben is kevered a kettőt.
"B" a szavak általános jelentése miatt.
Tisztelt Jogász Kollégák,
Szeretném segítségüket kérni a Thtv. törvény egyik szakasz értelmezéséhez:
56.§
"4. Eredménytelen az írásbeli szavazás
4.2. minden más esetben: ha az írásbeli határozati javaslatra leadott érvényes és azonos írásbeli szavazatok aránya nem éri el a tulajdonostársak tulajdoni hányada alapján számított szavazattöbbségnek a törvényben meghatározott mértékét."
Ha olyan kérdésről szavaznak a tulajdonostársak, melyhez nem tartozik meghatározott szavazati mértékhez (azaz nem SZMSZről, Kamerarendszerről, stb.), mikortól érvényes az írásbeli szavazás?
A. A leadott szavazatok 50+1%-a esetén, független attól hogy ebből mennyi "igen,nem,tartózkodik", vagy
B. A leadott szavazatokból 50+1%-a "igennel (vagy adott esetben "nemmel", azaz azonosan) szavazott.
Ha esetleg valaki alátudná támasztani Kúria döntéssel a választ, azért különösen hálás lennék!
Üdv,
dr. M. Gabriella
...nem érted mi?!
A problémádat jogi úton NEM LEHET MEGOLDANI!!!
- -
Mert az már mentális állapot téma a tettesnél.
Orvos (agyturkász) kell neki.
Vagy beleverni a hülyefejébe, hogy: "ilyet ne csináljon".
Neveljétek egy sötét sarokban...
Persze, hogy hülyéskedtem :-D
Bástya
Hát ...a társasházat.
Mert mégis ki mást terhelne?!!!
Ugye hülyéskedsz? Hát kit terhelhetne?
És akkor egy kis reggeli agymozgató, "csemege" a (társasházi) tűzvédelmi használati szabályzatról.
Tény:
Eme jeles szabályzatot országos szinten el kellett készíteni.
Szinte biztos, hogy minden esetben az elkészítés költségét ráterhelték a tulajdonosi közösségekre, átlagban 20-50 ezer forintos összegben.
Kérdés:
Ha ALKALMAZZUK a jogszabályt, akkor a szabályzat elkészítésének költsége kit terhel? Rövid indoklással, ha lehet... érvként a csak! az már majdnem szakmai :-D
Egy is elég, de egy tullapot csatolj hozzá. Ennek költségét leszámítva ingyenes az eljárás.
Fontos, hogy a jegyző csak a jogszerűséget vizsgálja, célszerűséget és gazdálkodási okokat nem. Jogsértés esetén felhívással él, határidőt ad a jogellenes állapot megszüntetésére. Ha a jogsértés továbbra is fennáll (és olyan az ügy tárgya) hivatalból bírósàgi útra terelheti az ügyet.
Egy.
Érdeklődöm, hogy a jegyzőnél a törvényességi eljárás megindításához hány tulajdonos kell?
Köszönöm a választ!
Üdv!
2016. decemberében meghalt a társasház közös képviselője, betegség után. Hosszas keresgélés után sikerült megtalálni a hozzátartozóit és információhoz jutni, majd a későbbiekben a társasház iratait úgy kellett kikönyörögni. Évente egyszer volt betekintési lehetőség az elszámolásokba, a 2016. év dokumentációt 2017. évben kaptuk volna meg lakógyűlés előtt. A hiányos dokumentumok átvétele után derült ki számunkra, hogy már a májusi lakógyűlés jegyzőkönyve sem volt leírva, a beérkező számlák nincsenek lekönyvelve, szeptembertől pedig csak a banki felületen átutalási megbízással fizetendő számláink voltak kifizetve. A számvizsgáló bizottságnak 2013-ig visszamenőleg újra kellett könyvelni a ki- és befizetéseket, hogy az új képviseletnek világos és érthető információkat tudjon átadni. A képviselő saját bérét sem fizette ki 2016. évre. Az örökösök most megjelentek és fenyegetőznek, hogy beperelnek bennünket, ha nem fizetjük ki az elmaradt megbízási szerződés szerinti összeget. Mi lakók úgy érezzük etikátlan olyan munkáért fizetni amit nem végeztek el, így csak májusig tartjuk indokoltnak a bért, mert addig van látható nyoma a munkának. Sajnos nem volt módunkban a képviselő felé jelezni a hiányosságait, mert májustól nem vette fel a telefon, és lakhelyén sem volt elérhető. Kérdésem, hogy megjár-e az örökösöknek az egész évi bér? Per esetén milyen kilátások vannak a társasházra nézve?
Megcsináltatod...
vagy
Írásban és határidővel felszólítod a mindkettőt, hogy: oldják meg!
Tisztelt Fórumozók!
Segítségeteket szeretném kérni. 24 lakásos társasházban lakom, amely alatt üzletek találhatók. Az enyém alatt egy Nemzeti Dohánybolt lett kialakítva, amely reggel 5-től este 9-ig van nyitva az év minden egyes napján. Ezzel még nem is lenne gond. A probléma ott kezdődik, hogy az ajtaja rosszul záródik, és a többszáz kilós ajtó csapódására ébredek minden reggel 5-kor. Kértem őket, csináltassák meg, de azt mondják, ők bérlik, a tulajdonos dolga. A tulaj szerint persze a bérlő dolga. Mit tehetnék? Nem tudok pihenni a saját lakásomban!
Te meg megpróbálhatod befolyásolni őket, hogy ne azt válasszák. Aztán szavazás, és eldől. ki volt az ügyesebb.
mi van akkor, ha a közösképviselő/társasházkezelő befolyásolja az idős tulajdonosokat pl. drágább árajánlat elfogadtatására? Mert például a fiacskája annál a cégnél dolgozik?
Nem, a k.k. azt csinálja, amit Ti megszavaztok.
A köv. közgyűlés egyik napirendjeként javasold, hogy legyen számvizsgáló bizottság vagy csak egy számvizsgáló.
Tehát nem kötelező gazdasági ellenőrzéssel senkit megbízni, csak amennyiben így rendelkezik az SzMSz.
Az SzMSz-t nem adják ki, mert vagy nincs/vagy nem aszerint működünk.
Így ki képviseli/képviselheti a tulajdonosok érdekeit?
A kk. azt csinálhat amit csak akar?

kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02