Azt szeretném megtudni, hogy az egyesület célját, tevékenységét (eddigi településfejlesztés) lehet-e módosítani az alapszabály keretén belül. A sport népszerűsítése lenne az új cél. Lehetséges ez a taggyűlés által, vagy csak székhelyet és nevet lehet módosítani? Köszönöm.
Egyesület Alapszabályának módosítása
Kedves Szakértők!
Egy 18. kerületi címre bejegyzett egyesület ügyében szeretnék érdeklődni. Tavaly májusban volt közgyűlés, de a közgyűlés határozatai és jegyzőkönyvei, valamint az ez alapján módosult alapszabály nem lettek beadva az illetékes bíróságra.
- Lehet ebből nagy gond? Adjuk még be gyorsan az idei előtt vagy várjuk meg az ideit és együtt adjuk be vagy csak az ideieket adjuk be?
- Melyik a területileg illetékes bíróság? A kerületi, a fővárosi törvényszék vagy a fővárosi közigazgatási bíróság?
- Az egyesület jogi ügyei régóta el vannak hanyagolva. Kérdésem, hogy a 2011. évi CLXXV. törvény - az egyesülési jogról vagy egyéb más jogszabály az elmúlt 1-2 évben hozott-e olyan változást, amire mindenképp oda kell figyelnie minden egyesületnek? Milyen buktatók lehetnek?
Köszönöm a válaszokat előre is!
Köszönöm válaszát!
Esetleg a változott adatok bejegyzésére vonatkozik valamely határidő? Ez azért lenne fontos mert a "Kivonaton" szereplő adatokban is van változás, és minden hivatal, szolgáltató stb. 30 napnál nem régebbi "Kivonatot" kér, amin viszont még a régi adatok vannak.
A változás bejegyzés nélkül is hatályos, működhettek.
Nincs kérelem. Bejelentés van. Ezért nem is bírálják el. Csupán bejegyzik.
Üdvözletem!
A következő kérdésem van:
Az egyesület adatainak módosítási kérelmének elbírálására mennyi határideje van az illetékes törvényszéknek?
Ügy leírása:
Három hónapja nyújtottuk be a szükséges iratokat, kérdésünkre a bírósági titkár, mindig a bírónál van elbírálás alatt tájékoztatást adja. Valamint tájékoztatott, hogy az új törvény szerint nincs határidejük ( régi egyesülési jogról szóló alapján 30 szükség esetén +30 napos volt ez a határidő).
Szerintem viszont a 2011. évi CLXXXI. törvény a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról, 37. § (1)bekezdése a következőket rendeli: "A változásbejegyzési eljárásra a szervezet nyilvántartásba vételére vonatkozó eljárási szabályokat kell alkalmazni.", amelyeket az idézett törvény 28. § (1) bekezdése tartalmaz: "A bíróság a szervezet nyilvántartásba vétele iránti kérelem benyújtásától számított harminc napon belül a kérelmet megvizsgálja".
Tehát jól értelmeztem-e a jogszabályokat, és ha igen mi a teendőm, hogy ne a végtelenbe nyúljon a módosítások bejegyzése? Tekintettel, hogy a társadalmi szervezetnek működnie kéne.
Válaszaikat előre is köszönöm!
Szerintem az alapszabálynak kell rendelkeznie arról, mikor lehet kizárni egy tagot, így az ennek hiányában hozott közgyűlési határozat a bíróságon szerintem eredményesen támadható. A keresetindítási határidő megtartására figyelni kell.
Az elnöknek olyan jogai vannak, amilyeneket az alapszabály ad neki.
Tisztelt Címzett!
Szeretném megkérdezni, az egyesület elnökének a jogait.(nonprofit)
Pl. Egy személyben hozhat e döntést, aminek költségvonzata lehet? Kizárhat-e tagot egy személyben?
Ha két vezetőségi tagból + az elnökből áll az elnökség, akkor az egyik vezetőségi tagnak kötelező-e elnökhelyettesnek illetve a másik vezetőségi tagnak titkári poziciót betölteni?
Ha az egyik vezetőségi tag lemond, és még az új vezetőségi tag nincs megválasztva, új tagot vehetnek e fel az új vezetőségi tag megválasztása előtt?
Kötelező-e házipénztár vezetése? A tagdíjak befizetéséről nyugta adható-e, vagy bevételi pénztárbizonylaton számolják el? Ez kinek a feladata: A titkáré, pénztárosé vagy bármely tag vállalhatja.
Köszönettel:zsuzsó12
Tisztelt Szakértők!
Szeretném megkrédezni, ha az egyesület alapszabályában nincs leírva, hogy kizárható az a tag, aki nem fizet, a közgyűlés viszont határozatot hozott erről, akkor a kizárás érvényes lehet?
Szeretném tudni, az elnöknek egy személyben milyen jogai vannak? A vezetőség nélkül.
Köszönettel: Zsuzso12
Egységes szerkezetű alapszabályra és formanyomtatványra.
Tisztelt Hozzáértők!
Az alábbiakban szeretnék segítséget kérni:
egy közhasznú egyesületben elnökségében személyi változások történtek. A bejelentéshez az jegyzőkönyv, jelenléti ív, tisztségelfogadó nyilatkozat rendelkezésre áll. A jegyzőkönyv tartalmazza az alapszabály ezen részének módosítását is. Az előbbieken kívül szükség lesz majd valamire a bejelentéshez?
Köszönöm
A bíróságnak mindenképpen be kell jelenteni az új szabályok szerint.
Hogy hogyan lehet módosítani az alapszabályt, azt maga az alapszabály rögzíti.
Tisztelt Cím!
Az alábbi kérdésekre várom szíves válaszukat:
amennyiben az alapszabályban történő módosítás nem érinti az egyesület nevét, székhelyét és tisztségviselőinek személyét, a közgyűlés határozatban módosíthatja bármely pontját?
Amennyiben igen, pl. az elnökségi ülések gyakoriságának módosítása esetén határozattal módosítunk és más teendőnk nincs?
Amennyiben tisztségviselő váltás van, határozatban döntünk, majd bejelentjük a bíróságnak?
Köszönöm!
Köszönöm a segítségeteket, akkor maradok a Bírósági verziónál, nem bonyolítom!
AS téli szünetben érek rá ezzel foglalkozni, ha valami még nem világos kérdezek majd!
Köszönöm! Éva
Akkor a közgyűlés, de akkor ennek az eljárási szabályait (pl. fellebbezési határidő) is szabályozni kell. Végső soron pedig mindenképpen a bíróság dönt, ha tartalmazza ezt az Alapszabály, ha nem.
Teljesen jogos, erre nem figyeltem!
Akkor így:
"Az írásba foglalt törlési határozatot a tag számára ki kell kézbesíteni, aki a határozat ellen a Fővárosi Bíróságnál élhet jogorvoslattal.“
És ha mégis szeretnénk a Közgyúlést is belevenni akkor a "Főv. Bíróság" helyére a "Közgyűlés" jön, ugye?
Köszi! Éva
És ha a "Vezetőségnél" lehet jogorvoslattal élni, akkor ki hozza az elsőfokú határozatot?
Elnézést a "senkinek nem tűnt fel..." nem nektek szólt, hanem a bíróságnak nem tűnt fel!
Akkor így?:
Az írásba foglalt törlési határozatot a tag számára ki kell kézbesíteni, aki a határozat ellen a Vezetőségnél illetve a Bíróságnál élhet jogorvoslattal.“
Melyik legyen? Vezetőség vagy Bíróság?
Köszönöm, hogy ennyit kínlódtok velem! Éva
Automatikusan nem törlődhet, mindenképpen határozatot kell erről hozni. Csak azt lehet megtenni, hogy az elnökség határozata ellen ne legyen fellebbezés a közgyűléshez, hanem közvetlenül a bírói út nyíljon meg.
Nekünk azért nem tűnt fel, mert nem láttuk, hogy nincs - te meg nem mondtad.
Akkor ezt töröljem és automatikusan nem tag az, aki nem fizet?
"Az írásba foglalt törlési határozatot a tag számára ki kell kézbesíteni, aki a határozat ellen a (2) bekezdésben foglaltak szerint élhet jogorvoslattal.“
Megjegyzem, nem találtam olyat hogy 2. bekezdés, ahol erről írna az Alapszabály, de ez senkinek nem tűnt fel úgy látszik!
Nagyon köszönöm a segítséget! Éva
Nyilván az idézett szöveg utolsó mondata nem kell, de azért ehhez a teljes alapszabályt ismerni kellene.
Na most akkor hogy is legyen a szöveg pontosan? Ha a Közgyűlést nem kevernénk bele, mert negyedévenként van vezetőségi ülés is, az határozhatna!
Segítenél hogy szóljon?
Előre is köszönöm! Éva
Már ha feltétlenül akartok a közgyűlésnek is hatáskört biztosítani erre. Mert azt is lehet, hogy az elnökség határozata ellen már csak a bírói út van, és majd a bíróság eldönti, hogy felfüggeszti-e a határozat végrehajtását, vagy sem.
Akkor ez így hangzik helyesen:
A vezetőség azt a tagot, aki 30 napot meghaladó tagdíjfizetési hátralékba kerül és tartozását a további 30 napos fizetési határidőt megszabó vezetőségi felszólításra sem rendezi, törli a nyilvántartásból.
Az írásba foglalt törlési határozatot a tag számára ki kell kézbesíteni, aki a határozat ellen a (2) bekezdésben foglaltak szerint élhet jogorvoslattal.“
Kimarad:
A tagsági viszony megszűnésének napja a felszólítás kézhezvételét követő 31. nap.
Így gondoltad, így lesz jó?
Új tag felvétele a Vezetőség által bármely okból megtagadható? Indoklás nem kell?
Köszönöm a sok segítséget! Éva
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02