Hát nem.
Felszámolás,végelszámolás
köszönöm, csak azt nem tudom mire válasz a NEM! Arra, hogy nem adómentes a törzstőke?
Netán arra, hogy az 1 Ft-ért való eladás azt jelenti, hogy megkapja a cég 3M Ft-os törzstőkéjét a vevő 1 Ft-ért?
Ha a céget megvetted, akkor a cég üzletrészét kapod meg. Természetesen ha ez után te leszel a cég vezető tisztségviselője, vagy ha te kinevezel egy vezető tisztségviselőt, akkor a korábbi vezető tisztségviselő a cég vagyonát is át kell, hogy adja. De az például egyáltalán nem biztos, hogy a cég törzstőkéje még egyben megvan. Az pedig, hogy éppen készpénzben, az még kevésbé biztos.
De ha az átruházás előtt a cég könyvelésébe belenézel, akkor azt is tudni fogod, hogy mit veszel meg.
Kedves Szakértők !
A Kft. végelszámolás mellett döntöttek a tulajdonosok. Kérdésem, hogy ha az ügyvezető lesz a végelszámoló erre készüljön-e külön megbízás vagy elég az alapítói határozatban rögzíteni?
A másik kérdésem, hogy az anya felé van tartozása, melyből egy részt elenged, a többit visszafizeti. Érdemes az elengedésről szóló határozatot még az elszámolás előtt elkészíteni vagy az elszámolás alatt is lehet?
Készüljön -e iratlista "átadásra", ha a végelszámoló a volt ügyvezető lesz?
Van ügyvéde a cégnek a véelszámolás lebonyolítására, de szeretek több forrásból tájékozódni.
KÖSZI!
Üdv. Marti
..és még egy kérdés, amely lemaradt:
kell-e könyvizsgáló az eljárás alatt ?
Eddig volt könyvvizsgálója a cégnek, de természetesen költségcsökkentés van. Azt olvastam valahol, hogy a záró beszámolót neki kell megvizsgálni. Ez így van ?
Köszi. Üdv. Marti
Kötelező az ügyvédi közreműködés, úgyhogy a fizetett ügyvédetek majd mindent elmond. Könyvvizsgáló nem kell, könyvelő viszont alighanem igen.
„A másik kérdésem, hogy az anya felé van tartozása, melyből egy részt elenged, a többit visszafizeti.”
Hát, ha szeretnétek ajándékozási illetéket fizetni.
Mint megtudtam, cégek között nem kell illetéket fizetni.
Kérdésem, hogy a végelszámolásról az OEP-et, azaz az Országos Egészségbiztosítási Pénztárat is kell értesíteni?
Akit értesítünk, az APEH, Bank, a többi mint ingatlan stb. esetünkben nem szükséges.
Olvastam valahol,hogy a levéltárat is kellene ???
Köszi a választ gyakorlott szakemberektől.
Üdv: Marti
Illetéket tényleg nem. De az adóalapot növeli.
Ctv. 102. § (3) A végelszámoló a végelszámolás közzétételétől számított tizenöt napon belül - szükség szerint - értesíti a végelszámolás megindításáról:
a)338 az ingatlanügyi hatóságot a végelszámolás tényének bejegyzése érdekében,
- ha a cég valamely vagyontárgya országos közhiteles vagy közérdekből vezetett nyilvántartásban szerepel, e nyilvántartást vezető szervezetet,
c)339
- a területileg illetékes állami munkaerőpiaci szervezetet,
- az illetékes környezetvédelmi felügyelőséget arról, hogy maradtak-e fenn olyan környezeti károsodások, környezeti terhek, melyekből bírságfizetési vagy egyéb fizetési kötelezettség, a károsodások elhárításához, illetve terhek rendezéséhez szükséges kiadás származhat,
f)340 a cég pénzforgalmi számláit vezető valamennyi pénzforgalmi szolgáltatót,
g)341 a cég vagyoni részvételével működő jogalanyok vezető tisztségviselőit, illetve a cég részvételével működő egyesületeket, alapítványokat,
- a cég által vagy ellen indított és folyamatban lévő hatósági és bírósági eljárásokban az eljáró hatóságot vagy bíróságot.
Tisztelt Szakértők!
A férjemtől elváltam (1994-ben házasodtunk össze) van egy 2004-ben alapított Kft-k amiben 25-75%ban vagyunk tulajdonosok és ügyvezetők. Jelenleg házassági vagyonmegosztási perben állunk, egyik kérdésem az kinek mennyi jár a kft tulajdonából. Valamint a volt férjem egyedül végelszámolás alá tette a kft-t április 30-n, amiről én június 23-n szereztem tudomást.Mit tehetek,van valami amit tehetek? köszönettel
„kérdésem az kinek mennyi jár a kft tulajdonából.”
Senkinek semennyi. Az a kft.-é. (Ha azt akarod kérdezni, milyen arányban illet meg az üzletrész valójában, azt meg ennyiből nem tudhatjuk.)
Mi a problémád a végelszámolással? Annak pont az az eredménye, amit te is szeretnél: a cég megszűnik, a vagyonát szétosztják a tagok között.
Köszönöm kedves Obudafan!
A felszámolás elvileg 2 évig, a végelszámolás elvileg maximum 3 évig.
Kedves Fórumozók !
Meg tudná valaki nekem írni, hogy a végelszámolás esetén a NAV értesítése milyen módon történik?
Addig eljutottunk, hogy változásbejelentő lapot kell kitölteni. Sajnos arra - végelszámolás bejelentésére- csak az egyszerűsített eljárásra vonatkozó adatlapot találtuk meg a NAV honlapján. Felhívtuk, de az adott ügyintéző sem tudta megmondani. Nem tudja a könyvelőnk, de az ügyvéd sem...
Már olyan vélemény is volt, hogy talán a cégbíróság autómatikusan jelenti a NAV-nak. Van, aki azt mondja, egyszerűen írjak egy hivatalos céges papíron levelet.
Van valakinek erre információja ?
Nagyon megköszönném.
Üdv: Marti
Ki mondta, hogy értesíteni kell az adóhatóságot?
Ctv. 102. § (3) „A végelszámoló a végelszámolás közzétételétől számított tizenöt napon belül - szükség szerint - értesíti a végelszámolás megindításáról:
- az ingatlanügyi hatóságot a végelszámolás tényének bejegyzése érdekében,
- ha a cég valamely vagyontárgya országos közhiteles vagy közérdekből vezetett nyilvántartásban szerepel, e nyilvántartást vezető szervezetet,
c)
- a területileg illetékes állami munkaerőpiaci szervezetet,
- az illetékes környezetvédelmi felügyelőséget arról, hogy maradtak-e fenn olyan környezeti károsodások, környezeti terhek, melyekből bírságfizetési vagy egyéb fizetési kötelezettség, a károsodások elhárításához, illetve terhek rendezéséhez szükséges kiadás származhat,
- a cég pénzforgalmi számláit vezető valamennyi pénzforgalmi szolgáltatót,
- a cég vagyoni részvételével működő jogalanyok vezető tisztségviselőit, illetve a cég részvételével működő egyesületeket, alapítványokat,
- a cég által vagy ellen indított és folyamatban lévő hatósági és bírósági eljárásokban az eljáró hatóságot vagy bíróságot.”
Látod valahol a felsorolásban?
Ki mondta, hogy kell ?
- ügyvéd levélben is
- NAV ügyintéző telefonon
Állítólag az "általános változásbejelentő" lapon...
Ott a törvényszöveg, hogy kit kell értesíteni. Benne van az adóhatóság?
(Talán nem a legjobb ügyvédet választottad.)
Az a bizonyos üres c) pont volt az adóhatóság - de azt a pontot már több, mint 2 éve törölték.
Egyszerűsített végelszámolásban kell.
Meg bármilyen végelszámolásban azt még meg kell tenni, hogy a végelszámolónak az összes tb biztosított adatát be kell nyújtania és ennek megtörténtéről igazolást kell kérnie.
Én egyszerűsítettben sem értesítem - hacsak a könyvelő meg nem teszi. De nem tudok róla.
A biztosítottak adatai tiszta sor, arról explicit rendelkezik a törvény. De az nem a végelszámolásról való értesítés.
A könyvelő értesíti.
Nagyon köszönöm a hozzászólásokat, de mint mondtam, a könyvelő sem tudja.
Majd meglátjuk, egyenlőre még sajnos a közzététel sem történt meg, pedig már benyújtottuk.
A TB-és igazoláshoz már letöltöttem a formanyomtatványt.
Üdv. Marti
A társasági törvény megszabja, hogy a felszámolt Kft vezetője milyen esetben nem lehet 3 vagy 5 évig vezető tisztségviselő más cégben.
1, Ez arra is érvényes, ha már a felszámoláskor cégvezető más cégben ?
2, Ha az ügyvezető nem magyar állampolgár, az eltiltás csak Magyarországra érvényes, vagy az EU-ban ?