„Pl. a megállni tilos táblánál ő kivilágítatlanul leállt és pedig belementem egyszerűen, mert nem láttam és a sávomban volt, na de neki meg meg se szabadott volna állni ? Ilyenkor ki a hibás ? Köszi megint !”
Erre szerintem egyértelmű a válasz. Te vagy a hibás. Ha egy kocsi az útban vesztegel még nem jelenti azt, hogy nyugodtan össze lehet törni. Nem csak hanyagság, lehet müszaki, vagy egészségügyi, vagy millióegy oka a megállásnak, nem a többi közlekedő reszortja azt eldönteni. Ha a forgalmat jelentős mértékben akadályozza, az illetékes hatóság intézkedik, és elszálltja a járművet, addig azonban ki kell kerülni.... szvsz. Ilyenkor egyébként arra kell gondolni, hogy mivan ha az a jármű nem jármű hanem "kivilágítatlan" gyerek... mindig olyan sebességet kell megválasztani, hogy időben lehessen korrigálni, ergo sötét beláthatatlan útszakaszokon nem kell 200-zal száguldozni...
Sziasztok! Több kérdés is volna itt egy közlekedési balesettel kapcsolatban. Egy olyan (2x3 sávos) budapesti keresztődésben ütköztem egy kerékpárossal, ahol nem működtek a jelzőlámpák. A kerékpárosnak volt "elsőbbségadás kötelező" táblája. Elém előtte egy busz is kikanyarodott, majd hirtelen fékezett, én így ezt a buszt ki tudtam kerültni, majd utána láttam a biciklist, aki éppen áttekert az úton. Satufék volt, de elütöttem. Fejsérülést is szenvedett.
nem tudom, mennyivel mehettem, de 24 m fékutat mértek (ABS-szel). Ez milyen sebességhez tartozhat?
a kerékpároson nem volt bukósisak, bár ez csak ajánlott, de segíthet-e ez rajtam valamit?
A rendőr feljelentett jelentős sebességátlépésért stb. stb. Azon az útszakaszon 70 km/h a megengedett sebesség. A helyszínelő rendőr arra hivatkozott, hogy gyalogos/kerékpáros átkelő megközelítése a bíróságon max. 30 km/h-ig nyerő. Majd "diszkréten" hozzátette, mindent elkövet, hogy soha többé ne lehessen jogosítványom. Már csak azért is, mert "milyen morál az, hogy keresztben jövő buszt kikerülünk, nem fékezünk?". Szerintem egy félsávnyit belógó busz miatt nem kell megállítanom a budapesti közlekedést..., ha biztonságosan ki tudom kerülni a belső sávba átlépéssel... Erre én úgy döntöttem, hogy OK, akkor mégsem vagyok biztos, hogy nem műszaki hiba volt, átadtam az autót szakértői vizsgálat céljából. Most mi van? Mire számíthatok? Köszönöm
Ja és Csibe ! Arra rögtön ugranak, ha te vagya fiatalabb, ez egyértelmű, rögtön jönnek azzal, hogy eszetlenül vezettél biztos és stb. Főleg egy "kimért, óvatos" hölggyel szemben ... elég maga a helyzet, és máris rosszul áll a szénád. Ilyet én is tapasztaltam már. Viktor
Csibének pedig: hát igen, nálunk is alig volt sebesség, és mégis mondhatni tetemes kár keletkezett, de tudok ellenpéldát is, egyszer vonóhoroggal felszerelve vagyok ugyan, de belémjött egy autó úgy kb 80-al, hogy a sarkamat kapta el, és a sarkamon pedig eleve iszonyú nagy energiaelnyelésű gumicsík van, másrészt ugye az autóknak a sarka egy különösen erős pont. Ebből adódott aztán az, hogy nekem az ég adta világon semmi bajom nem lett (talán két helyen, pár mm festék jött le), de aki belémszaladt 80-al, annak meg szó szerint szarrá tört az autója, de úgy, hogy lámpák ki, hűtővíz elfolyt, motorháztetőből sátor lett és sorolhatnám, és valamiért engem hoztak ki hibásnak, pedig ő jött belém hátulról, csak elég egyedi volt az eset, mert én éppen sávot váltottam, ezért is kapta el a sarkamat, ami az ütközéskor éppen a két sáv közti vonalon volt, de akkor kérdezném, mit keresett az a kocsi a két sávban egyszerre, vagy miért haladt a két sávot elválasztó vonalon ?? Hiszen különben nem jött volna belém, na meg persze nem 80-al városban, de mondjuk azopn a helyen mindenki megy mint az őrült (BAH csomópont-Alkotásról lefelé). Viktor
Jó, értem én ezt a szabályosdi dolgot, sőt eleve is így gondoltam, csak vannak olyan ellentmondó esetek, amikor ember legyen a talpán aki megállapítja ki volt a hibás. Volt itt szó a balra kanyarodó előzéséről pl, aztán a megklülönböztetett járművekkel való ütközés még egy nagy homály számomra, ugyanis neki is előírja, hogy csak akkor hagyhatja figyelmen kívül a szabályokat, ha meggyőződött, hogy az elsőbbséget valóban megadták neki, másrészt viszont leírja a KRESZ azt is, hogy a megkülönböztető jelzéseit használó gépjárműnek minden helyzetben, minden körülmény között elsőbbséget kell adni. Na most akkor ki szeg meg és mit ilyenkor pl, ha ütköznek? Mindketten? És van még egy nagy kérdésem: mi a helyzet az olyan balesetekkel amikor az egyik gépjármű álló helyzetben van ? Pl. a megállni tilos táblánál ő kivilágítatlanul leállt és pedig belementem egyszerűen, mert nem láttam és a sávomban volt, na de neki meg meg se szabadott volna állni ? Ilyenkor ki a hibás ? Köszi megint ! Viktor
ViktorBp! Nem hihetetlen, ugyanez megtörtént velem is, csak még a hölgyike közölte, hogy ő látta, hogy én beülök az autóba és elkezdek tolatni. Én viszont nem láttam őt, hiába néztem hátra, meg a tükrökbe (talán padlógázzal kezdett tolatni?!?). Az én autómon egy karcolás se lett (pedig nincs vonóhorgom) az övén meg lökhárítót kellett cserélni. Végül a biztosító még velem szívózott (talán mert fiatalabb vagyok, vagy ki tudja?) Végül 50-50%-ra hozták ki a biztosítási díjamat meg szépen megemelték :(
A KRESZ-ben semmiféle felelősség nem létezik, ott közlekedési szabályok vannak, amelyeknek megszegése büntetést von maga után. Ha egy baleset azért következik be, mert a felek mindketten megszegték a KRESZ-t, akkor a felelősségük közös. A Ptk. szerint.
Létezik ilyen a KRESZ-ben, hogy közös a felelősség ? Jézus, hol éltem én eddig ? Ha mondjuk az én sávomba tolat bele és nem a középvonalon érünk össze akkor ő lett volna a hibás ? Vagy hogy van ez ? Köszi előre is. Viktor
Salamoni döntés .:) Valóban közös a felelősség, hiszen elsőbbségről itt nem beszélhetünk, a balesetet pedig bármelyik fél megelőzhette volna, ha kellő körültekintéssel jár el.
Ez is egy baleset, de nem tudok dűlőre jutni: Ki a hibás akkor, ha adott egy TESCO-parkoló, mindketten orral befelé voltunk leparkolva, és egyszerre kezdtünk kitolatni, majd pontosan a középvonalon egymásba mentünk. Hihetetlen tudom, de tényleg pont a középvonalon értünk össze, és ugyan nem volt nagy a sebesség nyilván, mégis keletkezett jócskán kár. Ilyenkor ki a hibás? Rendőr lerendezte annyival, hogy helyszíni bírság mindkettőnknek, na de azért ....... Tudna valaki tanmácsot adni nekem ? Köszi előre is ! Viktor
A legnehezebb baleseti szituáció a balra kanyarodó - őt előző jármű esete. Nagyon ritkán lehetséges a felelősségről dönteni szakértői vélemény nélkül. Olyan pedig nincs, hogy ez esetben lenne valaki felelős a balesetért. No, de ez nem is annyira lényeges, mert túlhaladott ezen a te helyzeted.
A helyedben én polgári peres (kártérítési) eljárást indítanék a másik fél biztosítójával szemben. A polgári peres eljárásban a bírót nem köti a szabálysértési hatóság által hozott döntés. Találj egy olyan ügyvédet, aki ilyen esetekre szakosodtt, ő biztosan nagy segítséget tud neked nyújtani.
Rendőrségi levél, mindkét fél hibás 50-50%, mindkét fél fizet 15-15 ezer ft. Se meghallgatás, se semmi.
Fellebezés.
Bíróságra került az ügy.
Bíróság meghallgatás, és minden vizsgálat nélkül küld egy levelet, melyet fellebezni nem lehet. Bírósági végzés, nincs hibás, mindkettőnket felment, és a szabálysértési eljárást megszünteti. Bírságot nem kell fizetni.
Biztosító a bírósági végzés miatt nem fizet semmit.
Az én kocsim gazdasági totálkár. Itt áll az udvaron, 1.5 millió hitel van rajta, ezt fizetem mint a kisangyal.
Miért kell fizetnem kötelezőt, ha nekem nem fizet a biztosító?
Mit tudok tenni, hogy legalább egy szakértői vizsgálatot lefolytassanak?
Kihez forduljak ebben az esetben?
Normális dolog az, hogy a rendőrség és a bíróság is az asztal mellől dönt és nem alkalmaz szakértőket, nem hallgatja meg a tanúkat?
Normális za, hogy a biztosító a szabálysértési eljárásra vonatkozó bírói döntést véve alapúl nem fizet semmit. A bírói döntés nem a felelőséget állapította meg, hanem a szabálysértést rendezte (szerintem teljesen helytelenül, de mindegy).
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.