Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem


drbjozsef # 2021.11.09. 19:00

Andrea30,

Értem, hogy egy idő után elhasználódnak a ruhadarabok, de 1 hónap után?
Igen.

FDToth # 2021.11.17. 12:51

Kedves Fórumozók,

3 kérdéskörben kérném a véleményt:

  • 2020-ban új autó vásárlása. hibrid. Előfordul, hogy minden ok nélkül elmegy a teljesítmény, nem lehet gyorsulni, nem reagál a gázpedál, és ritkán, de utána megáll az autó teljesen, 10-15 perc múlva indítható újból. Kereskedés márkaszervize tesztelte, tapasztalták (az autó megállását nem). Megnézték ugyanezt a típust (tesztautó), ott is vannak olyan helyzetek, amikor visszaveszi a teljesítményt az akkuk kímélésé miatt. A kereskedés, a forgalmazó és a gyártó azt közvetíti, hogy normális, ha az autó visszavesz a teljesítményből, csak az a bökkenő, hogy erről pl. a használatiban szó sincsen (azaz, hogy előfordulhat bizonyos helyzetekben teljesítménycsökkenés). Én úgy tudom, hogy ilyen szitukra azért fel kellene hívni a figyelmet, vagy rosszuk tudom?
  • telefonban, és tabletben cseréltettem kijelzőt, akkumulátort. Minkét készülék 2014-2015-ös évjárat, tehát régebbi. 3 szervizben is. Az első nem tudott minőséget adni, 4-szer próbálkoztak, így visszaadták a pénzt (eredeti állapotot nem tudták helyreállítani ugye). Második szerviz is próbálkozott 3-szor, ők sem tudnak javítani csak gyatra minőségben. A pénzt ők is visszaadták. Harmadik szerviz kétszer próbálkozott, ők is elismerik, hogy nem tudnak minőségi alkatrészeket belerakni. Pénzt ők is visszaadják, csak így ugye nincs készülékem, csak két 'ház'. Ilyen esetben kinek kellene és hogyan az eredeti állapotot visszaállítani?
  • szerződés (nem hűségidős) felmondása: e-mailben mondtam fel, olvasottsági és válaszlevélben van is erről visszaigazolás, de ragaszkodnak formanyomtatvány kitöltéséhez a felmondáshoz. Ez így jogszerű, vagy az e-mailes felmondásnak is elegendőnek kell lennie? Az e-mail cím, amiről küldtem, az a szerződésben megtalálható elektronikus kommunikációban cím (pl. ügyfélportálnál így tudok belépni)

Köszönöm!

kijan # 2021.12.12. 19:32

Tisztelt Fórumozók!
A békéscsabai OBI áruházban megrendeltem bútorlap szabást/élfóliázást. A megrendelőlapra rákerült a nevem, telefonszámom, a rendelt termékek paraméterei. Előre ki kellett fizetnem a pénztárnál, ahol jelezték, hogy mikor kész, telefonálnak, és a kapott blokkal tudom átvenni. Az általam is aláírt megrendelőlapból nem kaptam másolatot. A mai napon mentem a termékekért (telefonon hívtak, hogy elkészült). Sajnos időközben a blokkot rutinszerűen kidobtam. A korábban kifizetett bútorlapokat így nem adták ide, pedig a náluk meglévő megrendelőlapon lévő valamennyi adatot meg tudtam volna adni, kezdve a telefonszám, név, aláírás, még a rendelés konkrét méreteit is. De ők ragaszkodtak, hogy csak így tudják odaadni. Még egyszer átnéztem mindent, sajnos nincs meg. Mit lehet tenni? A korábban kifizetett, így gondolom saját tulajdonomban lévő árut nem tudom átvenni.

Szomorú örökös # 2021.12.13. 03:38

kijan

Az általam is aláírt megrendelőlapból nem kaptam másolatot.

Ez azért kicsit számomra furcsának tűnik.

A mai napon mentem a termékekért (telefonon hívtak, hogy elkészült). Sajnos időközben a blokkot rutinszerűen kidobtam. A korábban kifizetett bútorlapokat így nem adták ide, pedig a náluk meglévő megrendelőlapon lévő valamennyi adatot meg tudtam volna adni, kezdve a telefonszám, név, aláírás, még a rendelés konkrét méreteit is. De ők ragaszkodtak, hogy csak így tudják odaadni.

És teljesen igazuk van, hiszen az ő szabályzatuk a blokk bemutatását írja elő. Hát mit is mondjak, amatőr voltál. De ezért ne az áruházat hibáztasd! Bemondásra akárkinek odaadhatnák, de ez az egyetlen módja, hogy bizonyítsák, te vagy a vásárló. Én úgy gondolom, valamilyen módja biztos van az áru átvételének, de az a kör már nem az áruházban lesz.

A korábban kifizetett, így gondolom saját tulajdonomban lévő árut nem tudom átvenni.

Szerintem ez vitatható, hogy kinek a tulajdonában van, ugyanis hivatalosan még nem vetted át.

Nivastus # 2022.01.01. 10:54

Kb 160 km-es távolságból, kiskereskedelemben vásárolt elektromos kerékpárról van szó. Elektronikus baja nincs, egyszerűen nem indul. A szerelő azt mondta, nincs nagy gond, gázkar csere, de az oda-vissza szallítás 2x15ezer. Miért a fogyasztót terheli a garanciális javítási szállítási költség?

Szomorú örökös # 2022.01.01. 12:40

Nivastus

Kb 160 km-es távolságból

kiskereskedelemben vásárolt elektromos kerékpárról van szó. Elektronikus baja nincs, egyszerűen nem indul. A szerelő azt mondta, nincs nagy gond, gázkar csere, de az oda-vissza szallítás 2x15ezer. Miért a fogyasztót terheli a garanciális javítási szállítási költség?

Nyilván nagy valószínűséggel ez az eladót terhelné, azonban neked sem volt kötelező olyan messziről vásárolni az elektromos járművet. Viszont valahogy ki kéne kerülni a kétszeri szállítást és elvinni neki személyesen, hogy gyakorlatilag azonnal kicserélje azt a gázkart - bele kell férjen egy azonnali javításba szerintem. Addig úgysem lesz járműved, amíg azt a gázkart ki nem cserélik. Ez az én laikus véleményem, lehet, hogy a jogi egészen mást fog mondani.

OFF
Bár ha ez valóban gázkarral indul, akkor az nem „elektromos kerékpár”, hanem „elektromos robogó” lesz. Ami ugyanis hivatalosan a KÖHÉM rendelet szerint kerékpárnak minősül, azt emberi erő kell hajtsa és a motor csak rásegítést végez. Szándékosan nem kerékpárt, hanem járművet írtam ezért.
ON

drbjozsef # 2022.01.01. 17:41

Nivastus,

A szavatossági jog érvényesítésével összefüggő költségeket a kötelezettnek (eladónak) kell viselnie.
Ptk. 6:166.§

Ha nem hajlandó kifizetni azt, akkor megelőlegezheted, és ha a szavatossági igényed megalapozott lesz (vagyis tényleg olyan a hiba, amire érvényes a szavatosság), akkor azt utólag követelheted tőle. Ha máshogy nem, fizetési meghagyással, vagy perrel.

Kukucs78 # 2022.01.25. 16:00

Tisztelt Fórumozók!
Segítséget/tanácsot szeretnék kérni! Adott egy 2021. június 30-án megrendelt egyedi hálószobabútor, melyet augusztus 30-ig vállalt a kereskedő leszállítani. Egyedi kialakítást, egyedi színt kértünk. A megrendeléskor leadtuk a kívánt színt tartalmazó színmintát.
A színmintát a gyártó október közepére tudta beállítani, a vázrajz pedig szeptember 2-re lett véglegesítve, bár utóbb tűnt fel, hogy ezen a vázrajzon már a megrendelt tömör fa bútor helyett az éjjeli szekrény például korpuszában furnér lemezzel lett ezen a vázrajzon feltüntetve és végül gyártva is.
Az első szállítás november közepén történt meg, amikor olyan felületkezelési hibáktól hemzsegő bútort kaptunk, amit visszaküldtünk javításra. Az ígért 3 hét helyett 4 hét múlva szállított újra és sajnos nem sikerült neki a jegyzőkönyvben rögzített hibákat (amiket megkapott e-mail-ben) javítani, így a két éjjeli szekrény kivételével szinte a teljes bútorzatot visszaküldtük.
Ekkor kértük a hibás elemek újbóli legyártását 15 napon belül. Kb. egy hónap múlva érkezett válaszlevél részükről, hogy nem vállalják az újbóli legyártást, mert az eddig elkészítettől jobb minőséget nem fognak tudni előállítani, kifejtve, hogy túlzóak az elvárásaim a 700 eFt-os bútor hibátlanságát illetően.
Ekkor harmadik lépcsőfokként (mivel a javítás nem sikerült, a legyártástól elzárkózott) jeleztük elállunk a vásárlástól, kérve a nálam lévő bútorelemet elszállítását és a teljes vételár visszatérítését 8 napon belül.
Természetesen erre sem kaptunk választ. Nem veszik fel a telefont. Elzárkóznak mindennemű kommunikációtól.
Kérdés: Tényleg tehetetlenek vagyunk ez esetben? Tudom, hogy megkereshetem a Békéltető Testületet, de mire kitűznek egy tárgyalást az több hónap is lehet, nekem pedig 500 eFt-om van most a kereskedőnél, miközben röhög a markába.
Milyen további lépéseket tehetünk, míg per lesz az ügyből?
Köszönöm a válaszokat előre is.

Atze112 # 2022.01.26. 15:53

Tisztelt Fórumozók!

A következő problémával volna : meghibásodott videokártyámat garanciális szervizelésre elküldtem a kérésnek megfelelően a webshop részére.
Sajnos azt a választ kaptam ,hogy a kártya nem javítható és ,hogy levásárolhatom a számlán szereplő összeget! Termékcserét sajnos egyáltalán nem hajlandóak biztosítani hiába kértem ...

A kártyát már használtan vásároltam papírokkal együtt, már én is jóval többért mint a számlán szereplő összeg ,sőt ennek a kártyáknak a használt ára is már kb a háromszorosára emelkedett , tehát használtan jóval többet ér ...
Az ügyben ,hogy termékcserét kapjak békéltető testülethez fordultam már kétszer is sajnos eredménytelenül , először Budapesten ahol a cég képviselője nehezményezte az adásvételi szerződés vagy meghatalmazást hiányát, mivel ugye a terméket használtan vásároltam, ezért a testület komoly eljárási hibát vétve az ügyet elutasította ( hiánypótlásra kellett volna felszólítani) és érdemben nem is vizsgálta meg .
Az első tulajdonostól a meghatalmazás beszerzése után újra benyújtottam az ügyet immár egy vidéki békéltető testülethez ,de itt a cégtől sajnos senki sem jelent meg!

Ezután én átnézve a velük folytatott levelezést nagyon furcsának tartottam ,hogy a kártya javíthatatlanságának tényének igazolása érdekében semmilyen szerviz dokumentumot nem kaptam tőlük!
Ezt utólag nehezményezve többszöri kérésemre sem voltak hajlandóak igazolni számomra... Azt állították a gyártói szervizbe küldték vissza, akiktől én már megkérdeztem a dolgot ,de azt választ kaptam,hogy kártya sajnos sosem járt náluk...!!
Jogosan követelhetem a cégtől ,hogy igazolják számomra a szervizelés megtörténtét?
(Mivel én már attól is tartok ,hogy visszaélés történt ez esetben...
Tehát konkrétan arra gondolok a kártyát esetleg máshol megjavíttatták, majd eladták a használt piacon papírok nélkül jóval többért mint ami a számlán szerepel , nekem meg visszajeleztek,hogy javíthatatlan...)

Szintén azt is kértem tőlük ,hogy küldjék vissza számomra a videokártyát, így azt szakszervizben saját költségemre bevizsgáltatom ,de sajnos erre sem reagáltak...

Szóval érdekelne mit javasolnának ez ügyben, esetleg tegyek rendőrségi feljelentést a cég ellen??

Köszönöm a válaszokat!

soszták # 2022.03.18. 18:38

Tisztelt fórumtagok!

Adott egy 2007-es ~ 163000 km-rel kereskedésből vásárolt Opel Astra, vásárlás időpontja 2022.03.14.

A kocsin 2022.03.18-án szervíz katalizátor hibát állapított meg, gyakorlatilag a katalizátor belseje ki van lyukadva.

A gápjármű ~ 1500 km-t ment a vásárlástól, az adásvételi szerződésben semmi hiba nincs feltüntetve.
Mivel ennek javítása nem olcsó mutatvány, felhívtuk a kereskedőt, mivel szerintem rejtett hiba, és ki akartam kérni a véleményét.
A véleménye nyomda festéket nem tűrő szavakból állt.
(Ami ismert hiba volt az adásvételkor, hogy a kilométeróra elsőre nem mindig működött. Gyújtás le és visszakapcsolása után működött, ez is ma derült ki, hogy cserélni kell majd a műszerfal csoportot)

Kérdésem, hogy panaszommal hová érdemes fordulni?
Továbbá ha bíróság felé terelem az ügyet, annak mi a menete, költsége, időtartama, és milyen eséllyel vághatok neki egy ilyen procedúrának?

Válaszokat előre is köszönöm!

Tisztelettel:
Besenyei Csaba

drbjozsef # 2022.03.18. 19:09

soszták,

Kérdésem, hogy panaszommal hová érdemes fordulni?
Elsőre az eladóhoz, ha nem vezetett eredményre, akkor békéltető testülethez, vagy bírósághoz.

Továbbá ha bíróság felé terelem az ügyet, annak mi a menete, költsége, időtartama, és milyen eséllyel vághatok neki egy ilyen procedúrának?
Ez nagyon széles spektrum. Fél évtől öt évig, százezertől kétmillióig.
Ha vita van azon, hogy szavatosság körébe tartozik-e a hiba, akkor szakértőt kell megbízni, megvizsgálnia a hibát, ez önmagában sok hónap és sokszázezer forint.

Megjegyzem : nem tartozik a szavatosság körébe az a hiba, amelyre az autó életkorából, futásteljesítményéből, általános állapotából számítani lehet (kivéve a kopó alkatrészeket persze). Ahogy nézem a kérdésed határeset, de inkább azt mondanám kisebb esélyt adnék annak, hogy igazad lesz : a katalizátorokat jellemzően 120-150ezer km-re tervezik, ha a gyári adatot elérted, akkor az már olyan hiba, amire számítanod kell, saját kockázatra vásárlod, nem tartozik a szavatosság körébe.
De próbálkozni lehet persze.

soszták # 2022.03.18. 19:46

Tisztelt drbjozsef!

Köszönöm válaszát.

Az Ön által leírtak .... Nos igen, itt mérlegelni kell, hogy "ér-e annyit", vagy benyelni a javítás költségét.
Mivel az eladó (kereskedő) eleve "farral állt a dologhoz, a békéltető testület következne.
Itt gondolom megint csak nem járok eredménnyel.
A bíróságon meg tényleg el lehet húzni az egészet, mint a rétes tésztát.

Marad a számolás, aztán meglátjuk merre tovább.

Köszönettel:
Besenyei Csaba

starker12345 # 2022.03.24. 20:42

Eladtam egy konzolta jófogás találkozási ponton. Online beszélgetésünk alatt, megírtam hogy eredeti kábelekkel árulom. A vevő kirpóbálta mindent rendben talált, írtunk adásvételi szerződést is, ami csak a konzolról szól. 2 nappal később rám ír, hogy a töltő kábel nem eredeti és az csak töltő kábel nem töltő és adatkábel.és hogy a nem tőlem vásárolt kontrollert nem tudja összepárosítani a konzollal. Mikor találkoztunk, akkor ezt a kontrollert az én kábellemel hozzá kötötte a konzolhoz akkor világított, de konkrétan nem nézte meg, hogy össze lett-ek e párosítva. Én mielőtt meghirdettem volna a konzolt ellenőríztem és rendben volt a kábel, tudtam párosítani kontrollert. A másik próbléma, hogy szeirnte nem eredeti a kábel. Amikor én vásároltam a kábelt, eredetinek adták el, ezért is hirdettem így, de a vásárlásról már nincs meg a számlám. A vevő követeli, hogy adjam oda az eredeti kábelt. Köteles vagyok, adni neki egy eredi kábelt? Személyes kirpóbálásnál ezt nem sérelemezte. A hely jellegéből adódóan az egész kipróbálásról és eladásról videó felvétel is készült.

drbjozsef # 2022.03.25. 05:26

Köteles vagyok, adni neki egy eredi kábelt?

Ez a kérdés valahogy úgy hangzik, mintha mégse eredeti kábelt adtál volna...

Ha szerinted nem teljesítettél hibásan, akkor mondd/írd meg neki, hogy neked működött, szerinted a kábel megfelelő. Ha nem tetszik neki a dolog, fordulhat bírósághoz. Ér annyit az a kábel?

Egyébként ha a lehetősége megvolt a kipróbálásra, ellenőrzésre, akkor nem járt el a tőle elvárható gondossággal. Elég nehezen fogja tudni bizonyítani, hogy azt a kábelt adtad el neki, amit felmutat. Mert ennyi erővel te meg mondhatod, hogy ez nem az a kábel.

starker12345 # 2022.03.25. 08:15

Ezért írtam így, mert mindenképp egy eredeti kábelt követel, de egy szimpla usb c típusú kábelről van szó amit egyébként bárhol lehet kapni 900 Ft-ért vagy még olcsóbban, így ha nem is egy eredetit de akkor egy olcsóbb kábelt adok neki és legyen boldog vele.
De kezdek aggódni, hogy még én lettem átverve és következőnek azzal jön, hogy rossz a konzol és adjam vissza a pénzét, miután kifizette elkezdett nagyon furcsán viselkedni, attól félek hogy felmutat egy hibás konzolt, nem azt amit eladtam neki.

drbjozsef # 2022.03.25. 10:28

starker12345,

Felmutathat akármit. Bizonyítania neki kell.

Majordomus # 2022.03.25. 14:53

Milyen értékről van szó?

starker12345 # 2022.03.25. 16:20

2000 Ft vagy még annyi se.

Moniq75 # 2022.04.16. 05:37

Tisztelt Fórumozók!

Vettem az e-magtól egy videókártyát 550000 forintért. A termék meghibásodott, elküldtem nekik javításra. A javítási kérelmet március 18. -án fogadták el. Ma telik le a 30. nap. Sokszor hívtam őket azzal kapcsolatban, hogy mi a helyzet a javítással, de sosem tudtak semmit mondani. Azzal jöttek, hogy csak március 31. -én kapta meg a szakszervíz Romániában. Kérdésem az lenne, hogy március 18. vagy 31. a dátum ahonnan számoljuk a 30 napot? Kedden tervezem felhívni őket, hogy mégis mikor akarnak csinálni valamit, mert gondolom hétvégén nem dolgoznak. Másik kérdésem, hogy először cserét kell biztosítaniuk vagykérhetem vissza a pénzem, és hogy ha vásárlási utalványt akar adni el kell - e fogadnom, vagy kérhetem a pénzemet? Nem kis összegről van szó. Ez a legbosszantóbb az egészben. Mit csináljak ha e- mag nem intézkedik semmit?

Köszönöm szépen előre is a választ!

Kovács_Béla_Sándor # 2022.04.16. 07:15

Milyen 30 nap?

Moniq75 # 2022.04.16. 07:53

A javítást 15 napon belül kell elvégezni, ami kitolódhat 30 napra legfeljebb.

Kovács_Béla_Sándor # 2022.04.16. 10:17

Nem mondod?!

De ha ennyire tudod, akkor mire a kérdezősködés?

Majordomus # 2022.04.16. 13:23

Mit tud a videokártya ennyi pénzért???

Atze112 # 2022.04.21. 21:57

Tisztelt Fórumozók!

A pár hónapja itt leírt garanciális szervizelés során eltűnt videokártyám ügye lezárult , sajnos nem túl jó eredménnyel , a kártya nem lett meg.
Úgyhogy szeretném megosztani a komplett történetet ,hogy legalább más ne járjon úgy mint én.

Tehát használtan apróhirdetési oldalról vásároltam egy garanciás, papírokkal rendelkező Powercolor rx 5700 xt videokártyát , ami sajnos idővel meghibásodott.
Garanciális javításra elküldtem a 220volt Magyarország kft-hez , akiktől azt a választ kaptam ,hogy a terméket a beszállító partnerük egyenesen a gyártóhoz küldte vissza, ahol a javíthatatlanság ténye lett megállapítva.
Sajnos azonban kiderült ez az állítás hamis ,mivel én megérdeklődtem a gyártónál és azt válaszolták a kérdéses termék sosem járt náluk!
Továbbá ez a cég többszöri felszólításra sem tudott semmilyen szerviz dokumentumot vagy bevizsgálási jegyzőkönyvet felmutatni arról ,hogy a kártyám szervizelve lett volna , még azt sem lehetett megtudni mi a termék hibája...

Ezért érhető módon szerettem volna a kártyámat visszakapni és javíttatni , mivel erre a fogyasztóvédelmi szabályozás lehetőséget biztosít.
Ennek következtében fordultam a Budapesti Békéltető Testülethez , másrészt meg azért is, mert ez a cég semmilyen termékcserét nem volt hajlandó biztosítani számomra, csak a számlán szereplő vételár visszatérítését. Ezzel az a probléma ,hogy a globális chip hiány és bitcoin bányászat miatt ezeknek a kártyáknak a használt ára akkoriban kb a háromszorosára emelkedett (kb 300-350000Ft) , sőt már én is jóval magasabb összegért 220000Ft-ért vásároltam, tehát jóval többet ér mint a számlán szereplő összeg (134990 Ft).
Több hónap várakozás után eljött a meghallgatás napja ahol a cég képviselője nehezményezte az eredeti tulajdonostól származó adásvételi vagy meghatalmazás hiányát , ezért az eljáró tanács az ügyet hibásan elutasította, holott ez helyett hiánypótlásra kellett volna felszólítani.
A testület tanácsának eleget téve beszereztem az eredeti tulajtól a meghatalmazást ,majd újra benyújtottam az ügyet immár egy vidéki békéltető testületnél.
Ám itt sajnos 220volt Magyarország kft -től senki sem jelent meg, mivel hivatkoztak arra ,hogy már volt egy eljárás az ügyben, aminek persze szintén ők tettek keresztbe!!!

Ezt követően e-mailben panaszt tettem a cégnél amire 2 hónap elteltével sem jött válasz , újra érdeklődve náluk azt írták ,hogy állítólag nem kapták meg , pedig három e-mail címükre is elküldtem , ÉRDEKES ...
Mivel a kérésemnek továbbra sem tettek eleget ,hogy a videokártyámat visszaküldjék, fogyasztóvédelemhez fordultam és kértem az eljárásuk lefolytatását..
Az eljárás megindulásának hírére végre annyit sikerült megtudni tőlük ,hogy a kártyát állítólag Compusale Hungary Zrt részére küldték vissza ,valamint tudomásuk szerint az árukészletüket lefoglalták nyomozati eljárás keretében , (honlapjuk nem elérhető). Persze erről semmilyen átvételi elismervényt nem tudtak küldeni...
Továbbá ,hogy ezt a céget többször felszólításra sem tudják elérni.
5 perc internetes keresés után sikerült felvennem a kapcsolatot a Compusale Hungary Zrt-vel, válaszuk szerint ők is egy beszállító partnerhez küldték vissza a videokártyát ,sajnos arra a kérdésre ,hogy hová többszöri kérésre sem kaptam választ. Papírokat az állítólagos szervizelésről ők sem tudtak küldeni!
Arról tájékoztattak ,hogy én nem állok velük szerződéses jogviszonyban csak a 220volt Magyarország Kft követelheti tőlük vissza a terméket ,ami érthető..
A Compusale Hungary Zrt ügyvezetőjének Vámos Lászlónak a megoldása az volt ez ügyben ,hogy letiltott Facebookon....
Ebből is látszik 220volt Magyarország kft valótlan állított azzal miszerint a beszállító partnerünk közvetlenül a gyártóhoz küldte vissza terméket!!

Ezt követően a 220 volt ismételten az ügyvédjük segítségével megakadályozta a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatását .
Megint jött a békéltető testület esetében használt trükk, miszerint az eljárás egyik megszüntetésének oka az volt ,hogy a cég azt állítja nem rendelkeznek meghatalmazással, ugyanis én a cégnek már többször jeleztem ,hogy igenis rendelkezek meghatalmazással ,de ezt egyszer sem kérték be tőlem, ezt egyszer sem nehezményezték , sem az állítólagos szervizeléshez , sem pedig utólag a vételár visszafizetéséhez sem kérték !
A másik ok egy szövegkörnyezetből kiragadott direkt tévesen értelmezett részlet, miszerint én munkámhoz is használom a terméket, ezért nem minősülök fogyasztónak.
Nos ez a megállapítás is téves, hiszen a terméket magánszemélyként vásároltam , semmilyen gazdasági tevékenységet nem végzek, nincs cégem, semmilyen vállalkozásom, így ha akarnám sem tudnám nem fogyasztóként használni.

Mivel az ügyet sajnos lezárták a 220 volt ismét nem volt hajlandó tovább intézkedni. Érdeklődésemre ,hogy sikerült-e már végre felvenniük a kapcsolatot a Compusale Hungary Zrt-vel nem jött válasz.
Ismét jött tőlük a szokásos trükk az időhúzás , 3 hétig többszöri megkeresésemre sem voltak hajlandóak reagálni , gondolom "nem kapták meg" a nekik küldött rengeteg e-mailt....
Ezt követően nagy nehezen reagáltak ,de ugyan azt írták amit én jeleztem nekik pár hete ,hogy a partnerük is egy beszállító partnerhez küldte vissza és ,hogy nem tudják vissza adni.
Tehát hiába kértem ismét semmit sem intéztek , a kártyát eltűnésével kapcsolatban feljelentést nem tettek !
Összefoglalva a lényeget:

  1. vállalkozás semmilyen dokumentumot vagy bevizsgálási munkalapot többszöri felszólításra sem tudott felmutatni a termék javításának igazolása érdekében.Ezáltal a szavatossági szabályozás első lépcsőfoka sem teljesül ami a termék javítása vagy cseréje volna.
  2. hamisan többször is azt állították ,hogy termék a gyártói szervizbe került visszaküldésre , mivel a gyártó tájékoztatása egyértelmű a termék sosem járt náluk... maga a gyártó is kereste náluk a kártyát eredménytelenül .
  3. a terméket nem kaphattam vissza , holott még az a saját tulajdonomat képezte , mivel a vételár kifizetését nem fogadtam el.

Arra ,hogy a nekem okozott többszöri jogsértést ,hogyan kívánják orvosolni szintén nem kaptam választ!

Nagy logika nem kell hozzá sejtsük mi történt , véleményem szerint a kártya itthoni zug szervizben javításra került ,majd a számlán szereplő jóval magasabb értéke miatt az ebben részt vevő személyek haszonszerzés céljából értékesítették...
Nekem pedig jött a visszajelzés ,hogy javíthatatlan ,hiszen a kártya akkori használt piaci értékéből ami 350000Ft volt röhögve kifizetik a számlán szereplő 134990 Ft összeget!

A fogyasztóvédelem javaslatára rendőrséghez is fordultam ,de tőlük érhetetlen módon azt a választ kaptam ,hogy ebben semmi bűncselekményre utaló dolgot nem látnak, így nem tudnak vele mit kezdeni.
Ezek szerint itt egy fogyasztóvédelmi szabályozás amit a fogyasztóvédelem képtelen betartatni egy vállalkozással , miszerint a "vásárló a terméket vissza kaphatja és maga is javíttathatja.."
Tehát felesleges itt bármiféle igazságszolgáltatást kérni. Nincs fogyasztóvédelem. A kis embernek sem a szava sem a bizonyítékai nem felelnek meg. Ezzel nyilván tisztában van a cég és jól ki is használják....
Az utolsó lehetőség a bírósági út lett volna ,de a több százezres költségek miatt ezzel nem szerettem volna foglalkozni.

Sajnos meg kell állapítanom ,hogy a 220 voltnak csak a stiklik és a kibúvók keresése a lényeg , ha bármi probléma merül fel szaladnak az ügyvédjükhöz, aki aztán mosdatja őket ...
Rengeteget vásárolok az internetem , de messze kijelenthetem amit a 220volt Magyarország kft művelt az mindennek legalja volt , soha sem fogok vásárolni tőlük semmit sem , én mindenkinek azt javaslom messziről kerülje ezt a céget, kímélje meg magát a fentebb leírtaktól!

És végül mi a tanulság ebből?? Én mindenkinek csak azt tudom javasolni ,ha meghibásodik a garanciás videokártyája és a jelenlegi helyzetben mint az én esetben is használtan jóval többet ér a kártyája mint a számlán szereplő összeg , vegye fel a kapcsolatot a gyártóval és nekik küldje vissza!! Hiszen így van a legnagyobb esélye annak ,hogy javításra kerüljön vagy termékcserét kapj , ne pedig a magyar webshopokhoz és beszállítói partnerek tömkelegéhez ,hogy aztán jól eltűnjön.
A Powercolor ezt nekem is felajánlotta ,de nem tudtam visszaszerezni...
Sajnálatos módon esetem nem egyedi, egyre többen panaszkodnak arra ,hogy a visszaküldött kártyák a gyártóhoz már nem jutnak el...

Kovács_Béla_Sándor # 2022.04.22. 09:41

Két dolgot tudok erre mondani:

  1. Csak megbízható eladótól vásárolj!
  2. Jogi vitában bízz meg ügyvédet!