Helló.Én tegnap délután eladtam az autómat,kipróbáltuk a vevővel és minden rendben volt.Ma reggel hívott,hogy a váltója recseg.Mi a teendő ilyenkor meddig vagyok köteles visszavenni az autót?Válaszokat előre is köszönöm.
Használtautó, Garancia???
Szia hborbely!
Itt is felteheted a kérdést, azt hiszem szervizes is van a fórumon:http://forum.index.hu/…/showArticle?…
Nagyon segítőkészek, biztos adnak tanácsot.
Üdv.
Köszi a választ.
Az autó nem volt törve sehol. Teljesen ép a kaszni.
Az ajtónál van átrozsdásodás, ami egyérterlműen gyári hiba.
Esetleg van valaki aki biztosan tudja, hogy reklamálhatok-e?
(Nő vagyok, ráadasul szőke. Egyértelmű,hogy megpróbálnak hülyének nézni a szervízben :-) )
hborbely
fogyasztó védelem. bár ha a kocsi törve volt akkor ugrik a 12év gari. az olajcserének és a kaszninak nincs köze egymáshoz, illetve a kötelező szervizeket ott végezteted ahol akarod, emiatt már nem ugorhat a garancia(asszem jan 1-től de nem biztos)
Az autómra 12 év átrozsdásodási garancia van, és az egyik ajtó elkezdett rozsdásodni.
Kértem a markaszervízt, hogy csinálják meg, vagy cseréljék le.
A következő válaszlevelet kaptam,mivel 2 olajcserét nem a márkaszervízben végeztettem:
Szeretnék tanácsot kérni, hogy az idézett válaszlevél a lenti állásfoglalás szellemében megállja-e a helyét? Kérhetem-e a lenti szabályzatra hivatkozva a 100%-os garanciát?
A márkaszervíz válasza a kérésemre:
"Korróziópanaszát megvizsgáltuk.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a Daimler AG a gépjármű futásteljesítményét, életkorát és a meghibásodás jellegét figyelembe véve, a bal hátsó ajtó javításának költségét, annak ellenére, hogy két meghatalmazott márkaszervízben végzett karbantartás igazolása hiányzik, 75 % mértékben átvállalja.
A fennmaradó költséget 132.000 ft, azaz a 25 % Önt terheli."
A következő szabályzatot találtam:
A fogyasztót korlátozó méltánytalan eljárások és a BER
A BER célja, hogy valódi versenyt biztosítson a gépjárművek karbantartási, szerviz, és javítási piacán. Ebből kifolyólag, az új gépjárművek értékesítési feltételei nem használhatók fel az értékesítés utáni piaci verseny befolyásolására. A gépjárműgyártók nem tehetik függővé a garanciát a jármű kizárólagosan megbízott szerelőműhelyekben történő szerelésétől, vagy a saját márkájú alkatrészek kizárólagos használatától. Ellenkező esetben sérülne a tulajdonosok joga ahhoz, hogy gépkocsijukat a saját maguk által választott szerelőműhelyben javíttassák. Ez az értelmezés a gépjármű megvételének részét képező garanciákra vonatkozik, de nem foglalja magában a külön vásárolt garanciákat vagy biztosításokat.
Ebben a BER-rel foglalkozó tájékoztató brosúrában az Európai Bizottság világosan kifejtette, hogy a fogyasztó nem veszíti el jogát a garanciális igényre, ha a szokványos szerviz- és javítási munkát egy független szerelő végzi. A gépjármű gyártója általában véve nem utasíthat el egy garanciát (pl. egy indítóra, vagy meghibásodott elektromos ablakemelőre) azzal az indokkal, hogy pl. az olajcserét egy független szerelőműhely végezte. Mindazonáltal, ha a hiba oka a független szerelő által használt hibás alkatrész, vagy hanyag munka, azért a független szerelő felelős, és a szolgáltatókra vonatkozó törvényes termék- és szolgáltatás-minőségi kötelezettségek lépnek érvénybe.
Ezek az elvek elsősorban a 99/44/EK fogyasztóvédelmi direktíva által megkövetelt kétéves törvényes garanciára vonatkoznak. Mindazonáltal az Európai Bizottság ezeket az elveket a gépjármű gyártójának azokra a kiegészítő, szerződéses garanciáira is alkalmazza, amelyek többet nyújtanak a törvény szabta minimumnál. Példa: Ha egy új jármű vételára tartalmazza a tizenkét éves korróziómentességi garanciát vagy az egész élettartamra szóló mobilitási garanciát, azzal a feltétellel, hogy a járművet mindig a megbízott szerelőműhelyben kell szervizelni és javítani.
Az Európai Bizottság magyarázó brosúrája, amely a rendelet szövegéhez csatlakozik, a garanciák kérdését vizsgálta. Az Európai Versenybizottság példákkal tette világossá, miért nem használhatók fel a garanciális feltételek a fogyasztó méltánytalan korlátozására. Az eszmefuttatás alapját az Európai versenytörvény általános szabályai képezték, amelyek minden tagállamban érvényesek. (EK 81, 82. cikkely).
Köszi!
„Azért fordultam hozzátok, hogy hátha nektek van már ilyesmi tapasztalat. És ,hogy szerintetek mi ilyenkor a teendő.”
Azért csodálkozom néha az ilyen kérdezőkön, mint te vagy, mert ahelyett, hogy visszaolvasnád a topikot, inkább felteszed ugyanazt a kérdést sokadjára, aztán meg is válaszolod magadnak az ügyvéded segítségével, egy olyan válasszal, ami csak a lényeget nem tartalmazza, de a jó, hogy te ezzel is elégedett vagy. :-)
Az is lehet hogy valami ismerősnek rokonnak kellett egy jó váltó, nem tart azt semeddig kicserélni, ha adott hozzá egy akna, és szerszám.
Nem értem be ennyivel, azt mondta,hogy várjuk meg ,hogy perel vagy sem. Azért fordultam hozzátok, hogy hátha nektek van már ilyesmi tapasztalat. És ,hogy szerintetek mi ilyenkor a teendő.
„Beszéltem egy jogásszal , ő azt mondja ,hogy létezik a használt autóra is 6 hónap szavatosság ,csak nagyon nehéz bebizonyitani, hogy az adásvételkor már a hiba jelen volt vagy sem.”
És, beérted ezzel a válasszal?
Beszéltem egy jogásszal , ő azt mondja ,hogy létezik a használt autóra is 6 hónap szavatosság ,csak nagyon nehéz bebizonyitani, hogy az adásvételkor már a hiba jelen volt vagy sem. azt is mondta , hogy a kereskedőnek különösen nagy szakértelemmel át kellett volna vizsgálni vagy vizsgáltatni, az autót hiszen ő ezzel foglalkozik. Az évjárat szerint, az ennek megfelelő futás teljesítményből eredendő normál kopotságból származó hibákért az eladó nem felel.
A kettős tömegű lendkerékkel szerelt vasaknál a motor sokkal finomabban jár, nincs köze hozzá hogy mivel megy.('91, 5-ös bmw benzines már igy van szerelve.)
SZVSZ ma már minden drágább auto ezzel müxik.
Szerintem is csak probálkozik az "autokereskedő ur".
Annyira nem értek hozzá de az au.váltok nagyon ritkán mennek tönkre egyik pillanatrol a másikra. Ezeket a hibákat könnyű észrevenni, pláne ha ért hozzá valaki.Ránt az auto felváltáskor, késik a váltás stb...
Az au. válto amugy az egyik legdrágább alkatrész az autokban, nem véletlenül ezzel probálkozik....
Azt még elfelejtettem írni, hogy most már a legutóbbi beszélgetésnél, a lendkereket meg sem említette, most már a váltót emlegeti. és azt is mondta hogy elvitte egy márkaszervizbe és ott elvégeztetett egy un. hibafeltárást. Amiben az áll, "nem indul az autó, a motor jár. Az autó megbontása nélküli vizsgálata során megállapítottuk, hogy fokozatváltáskor fémes súrlódó hangot ad, a hajtás megszűnt. a hang a váltó környékéről jön. Pontosabb hibamegállapítás megbontás után lehetséges."
Az autó 2003-as és 150000 km van benne, és igen diesel. 1,9pdtdi. nem tudom mit tegyek, mert nem nagy kedvem van pereskedni, viszont fizetni sem szeretnék, mert nem érzem magam felelősnek.
Szerintem csak próbálkozás.
Nekem is vol ilyen, nem foglalkoztam vele felhagyott a fenyegetéssel. Olyan nincs, hogy egy autó 2-3 óra alatt ennyi hibát produkáljon pláne ha mint kereskedő szakszerüen meg is nézte.
Diesel autó volt? (mert annak szokott megnövelt tömegü lendítőkereke lenni). annak meg szokott élettartamának lenni, ha ez összevethető a km.-óra állásával akkor lényegében természetes elhasználódásról van szó. A gyári szervíz utasításban az adat megtalálható.
websas
Jó de mire számíthat ilyen hülye helyzetben az ember.? nekem tényleg nem volt az autóval semmi bajom. A kereskedő is átnézte kivül belül, festékréteget is mért és ki is próbálta.
Akkor te leszel az alperes.
És ha tényleg beperel?
Semmit.Várd meg míg perel.De lehet hogy nem fog csak le akar húzni...
Sziasztok!
A napokban vásároltam egy autót magánszemélytől, az enyémet meg beszámolta a kereskedő, aki megegyezik a magánszeméllyel, akitől az autót vettem. megkötöttük az adásvételt, én már majdnem otthon voltam az általam vásárolt autóval, ami a vásárlástól 280 km. amikor felhivott a kereskedő ,hogy a kettős tömegű lendkereke zörög. (nálam semmilyen rendellenes zaj nem volt!) azt mondta hogy ő már utána nézett és ennek a javitása, kb 250e ft. Azt mondta, hogy vagy fizetek 250e-et vagy beperel és az sokkal több leszz. Mondtam neki hogy ,nekem semmi bajom nem volt a kocsival, ha lette volna akkor nem tudtam volna , kétszer is elutazni hozzá, ami tőllem 280 km csak oda. nem értem miről beszél. Másnap felhivott, hogy most viszi az autót autómentővel egy szervizbe mert elromlott az automataváltója, És vagy kifizetek neki 250 e forintot első körben és a további költségeket vagy beperel, a szavatosság és rejtett hibákra hivatkozva.(hozzáteszem soha nem volt bajom a váltójával, sőt váltószervizben cseréltettem olajat és a szervizes is azt mondta ,hogy tökéketes gyári állapotban van a váltó. mit tehetek ilyen helyzetben???
Az, hogy szavatossági alapon egy használt autónál mit lehet jogosan követelni, mindig sok-sok tényező együttes értékelésétől függ. Ez részben szakértői részben jogi értékelése a tényeknek. Amit leírtál, az mindenesetre kevés ahhoz, hogy bármi kategorikusat mondhatnék.
Köszönöm a választ, bár nem hinném, hogy egy injektornak 100000 km után bármi baja is kellene hogy legyen, a fő baj nem is ez lenne, hanem hogy gyakorlatilag a számítógép sem jó, meg vannak egyéb dolgok is. Amikor megvettem az autót, úgy hoztam el, hogy nem volt jó a vezető-oldali ablakemelő, ma mikor a legnagyobb zuhi van reggel a 1 óráig kint állt az autó a parkolóban, mert teljesen veéletlenül ma leengedte magát, holott én úgy hagytam ott, hogy akkor még fent volt. Arra gondolok hogy ki is pöckölték az ablakot mert már eleve nem volt jó valami vele. Annak idején azt mondták, hogy intéznek motort az emelőhöz, hát persze hogy még nem hívtak miatta. Szerintem nem teljesen jogtalan a felháborodásom... Most mehetek autót szárítani.
köszönöm a türelmet, és a válaszokat.
Nem.
akkor már csak az a kérdésem hogy ebben az esetben egyoldalúan elállhat-e ha én nem akarom, hisz az autót már tönkre tette.Ergo...kötelezhet-e a bíróság a vételár visszafizetésére?
„Tényleg van ilyen, hogy elállok egy tanuk előtt felnőtt emberként kötött szerződéstől? ”
Igen.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02