Használtautó, Garancia???


joseph66 # 2009.01.26. 20:48

Websas!
Miért haragudnék? Minden hozzászólás tanulságos, akár negatív, akár pozitív.

Monalisa1!
Igazad van.

monalisa1 # 2009.01.26. 20:32

joseph66

Vélem senki nem tartott pisztolyt a hátadnak hogy x autókerekedőtől y autót márpedig megvedd... Sajnálatos az eseted, de tovább kellene már lépned a történteken.

websas # 2009.01.26. 20:32

Szia joseph66!(látom nem haragszol)

Szeretem a Fordot, nekem is van (Galaxy)én nem cikiztem az autódat Te írtál róla komplett hibajegyzéket,én csak a vásárlás árát megközelítő javítási költségeidet tartottam kicsit soknak.De biztosan Te is különben nem írtál volna a fórumra.

Jó használatot hozzá.

websas

joseph66 # 2009.01.26. 20:09

Guba és Websas, sziasztok!
Érdeklődtem egy kicsit, mert eléggé megkevertetek.
Websas!
A hozzászólásaidból nekem az jön le, hogy azt hiszed, valami totál ócska autót vettem, ami épp, hogy szét nem esik, amibe már csak bontott alkatrészt érdemes tenni. Nem erről van szó, a Ford egy jó állapotú autó, szervóval, első elektromos ablakemelőkkel, egy jó motorral stb. Nincs feszítővas, ennél azért korszerűbb a technika ebben az autóban, a generátorszíj egy hosszanti bordázott szíj, aminek feszítőgörgője van. Amikor én ócskavasról beszélek, akkor ez alatt az Opel Zengő számlájára írható alapvető hibákat értem, amiről egy ilyen kereskedésnek, illetve szerviznek tudnia kell, mivel állapotfelmérést végeznek minden autón, és amely hibákkal nem szabadna használtautót eladniuk. Lehet ugyanakkor, hogy ez a megfogalmazásom félreérthető, erre viszont a hozzászólásaidból jöttem rá, valószínű, hogy erről akart meggyőződni a cégvezető is, azért hívott be. Most kezd világos lenni a dolog.
Guba!
A komplett vezérléshez és vízpumpához: a vízpumpa cseréjére azért van szükség, mert benne fut a vezérlésben, a vezérműszíj hajtja. Ha egyszer elhasználódott a vezérlés, akkor nagy valószínűséggel elhasználódott a vízpumpa is, ki kell azt is cserélni, megelőzve egy újabb komolyabb szerelést.

guba # 2009.01.26. 17:01

Szavatossági alapon az eladóval szemben léphet fel, az pedig az lesz, aki a szerződésben eladóként szerepel.

daja # 2009.01.25. 11:18

Kedves Guba! Köszönöm válaszát. Azóta kiderült, hogy a hibát egy gyárilag nem megfelelő, 14 dolláros rövid kábel okozta, mely miatt annakidején a gyár ezt az egész szériát visszahívta ingyenes kijavításra. Mivel vevője ezt ide áthozta, nyilván ő is kapott értesítést a gyártól, de az oda-vissza hajóztatás elmaradt, így maradt nekem a rejtett hiba, ami most jött ki 18e km-nél. Én egy kereskedő közvetítésével vettem meg 17e km.el!/Adásvételiben; rejtett hibája nincs/. Most kaptam meg a gyárilag az ottani szervizeknek eljuttatot javítási leírást, amivel itteni szakszervíz nem tud mit kezdeni. Van maszek, aki talán tud. A kereskedőnek eladásra megbízó előző tulajt beperelhetem-e érdemben eddigi kárjaim miatt és hogy a gyári garanciát meg a megígért magyar fordítást a gépkönyvről /ez utóbbi szerepel az adásvételiben/sem kaptam meg. És még nem tudom, mikor, hol tudom megjavíttatni és mennyiért az eddigieken felül.Mindenki segítségét megköszönöm. daja.

websas # 2009.01.25. 09:45

Nézd bosszantani nem akartalak!

Sajnálom hogy nem azt írtam amit olvasni szerettél volna ettől függetlenül egy 10-éves autó esetében garanciális/szavatossági igények érvényesítésének lehetősége erősen konvergál a "0"-hoz! "Bontott alkatrészt nem veszel" OK. Akkor miért veszel 10-éves autót?(az maga egy használt alkatrész halmaz).

websas

joseph66 # 2009.01.24. 20:16

Igaz, én beleszámoltam az átíratást is, de én ráköltöttem az autóra azt is, az olajcserét is olajszűrővel és még sok minden mást, ami nem közvetlenül az Opel Zengő hibájának az azonnali és egyenes következménye, ilyen az akkumulátor is például. Nyilván lehet vitatkozni azon, hogy 20e helyett miért nem vettem 10e Ft-os akkumulátort, de egy ilyen előtte megadta magát nálam 1 éven belül és emlékezetem szerint akkortájt ment fel az akkumulátorok ára. Hogy garancia van rá? Ja, csak nekem vagy a mesternek a falumból többet kell futkosni utána, mint amennyi az ára, stb. stb. stb. De ezeket is ráköltöttem az autóra. Tett volna előbb valamit az Opel Zengő, akkor nem költöttem volna mindezt az autóra. Én mindent tudattam velük, mégsem tettek semmit. Én pedig nem léptem időben rámenősen, tehát én is hibás vagyok. De az első fékes dolog látjátok, hogy csak 1 év után derült ki.
Az ügyem egyébként olyan irányba terelődött, amerre nem kívánom vinni, semmiképp nem akarom a mestert belekeverni az Opel Zengő miatti kálváriámba. Mivel én nem vagyok autós szakember, ezért nem fogom tudni védeni az érdekeit, arra pedig nem fogom még megkérni sem, hogy ide írogasson. Én továbbra is megbízok a mesterben és ott fogom javíttatni az autómat. Legfeljebb befejezem a témát. További jó fórumozást mindenkinek és köszönöm a hozzászólásaitokat!

guba # 2009.01.24. 19:10

Csapágyaknál, meg fékbetéteknél, vagy fékpofáknál ezzel nincs is gond, mert egyértelmű a hiba és a kopás mértéke. Egyébként is olcsó alkatrészek. Arra azért viszont kiváncsi lennék, hogy egy jól működő vízpumpát miért dobat ki valaki, vagy hogy "komplett vezérlés" címszó alatt mit cserélt ki és miért. Ha jól emlékszem 750 ezer forintot mondtál, hogy költöttél a kocsira, elhiheted nekem, hogy nem a csapágyon, meg a fékpofán vagy átvágva.

joseph66 # 2009.01.24. 18:21

Sziasztok!
Látom, hogy a mesterrel vagytok elfoglalva, akkor elmondom, hogyan szoktuk csinálni, ha javítani kell valamit. A mester elmondja nekem, hogy bizonyos alkatrész miért rossz, legyen ez példaként egy csapágy. Hallgassam meg a csapágyat, ez csörög, ennek nem szabadna csörögnie, hanem halkan kellene mennie. Amikor én is megállapítom, hogy a csapágy tényleg csörög, akkor bemegyünk a számítógépéhez, rámegyünk általában 2 autóalkatrész-kereskedés aktuális ajánlataira. Kikeresi a forgalmi alapján a megfelelő csapágyat, eddig mindig több gyártmány és ajánlat kijött neki. Akkor a mester elmondja a véleményét a különböző márkájú csapágyakról, a végén általában olyat szokott ajánlani, ami szerinte megbízható, nem fog x km után tönkremenni. Elképzelhető, hogy ez nem a legolcsóbb csapágy lesz, de mindig mérlegeljük immár ketten, hogy az árkülönbözet megéri-e, illetve az én lehetőségeimhez igazodik-e.
Bizonyos szinten igazatok van, de ennek tudtában vagyok. A vízpumpa lehet, hogy nem volt rossz, de mellette minden más igen. A mester azt mondta, hogy bennhagyhatjuk ezt az 1 alkatrészt, de ha ez is elromlik, akkor számolhatok egy újabb szervizzel és többszörösét kellene költenem annak, mintha most a többivel együtt azonnal kicseréljük. Én igazat adtam neki és kicseréltük a vízpumpát is. Így volt ez a hátsó fékpofáknál is. Ha már egyszer úgyis szétszedték a teljes hátsó futóművet, akkor értelmetlen volt a szemlátomást kopott fékpofákat bennhagyni. Na de bocsássatok meg, ezekre a hibákra azért derült fény és a szerelésekre mégis csak azért került sor, mert az autón alapvető, életet veszélyeztető alkatrészek voltak alapból rosszak!!!
Ezek után csak azt tudom nektek mondani, hogy ennél a konkrét esetnél biztos vagyok benne, hogy nem a mestert kell okolni az összegekért, a kicserélt alkatrészekért, minden egyes alkatrész cseréje az én tudtommal és beleegyezésemmel történt.

Websas! Továbbra sem vagy képben. Remélem, elég adattal tudok neked szolgálni, bár az Escortoknál tudtommal még akár egy évjáraton belül is lehetnek különbségek:
Első nyilvántartásba vétel időpontja: 1998.04.15.
Gyártmány: FORD
Típus: ESCORT CLX 1.4 KAT
Hengerűrtartalom: 1391 cm3
Teljesítmény: 54 kW
Hajtóanyag: BENZIN
Gyártási év: 1998

Ha ez nem elég, akkor szíveskedj megírni, hogy milyen adatra van még szükséged! Egyébként én nem szoktam bontott alkatrészt használni, én ennél a biztonságot, megbízhatóságot többre tartom.

websas # 2009.01.24. 17:19

joseph66!

Igazad van ennél a típusnál tényleg a fékdobban van a csapágy is (megnéztem a katalógust) 8-10 e. ft/db + csapágy bontott 5 e. ft. Hátsó fék garn.4500 ft.
A generátornak csak "feszítő vasa" van ami lényegében egy lapos vas max 1 e.ft.

websas

websas # 2009.01.24. 16:48

Szia joseph66!

Tényleg nem akartalak alaptalan vádaskodással illetni!
Mi fajta ford ez ?

Igazából a mesterek szakvéleményének objektivitását próbáltam érzékeltetni.

websas

guba # 2009.01.24. 16:23

A nyilvánvaló hibák vonatkozásában, illetve a kocsi korának és elhasználtsági mértékének megfelelő hibák, hiányosságok vonatkozásában nem lehet szavatossági igényed, mert használt autót vettél, és ezzel számolnod kellett azzal is, hogy csökkentett áron nem lehet új értéket kapni. Még használati értéket sem.
Egyébként pedig több értéknövelő beruházást is tettél, olyan dolgokat is kicseréltettél, amelyek nem lettek volna szükségesek. A vezérműszíj csere helyett "komplett vezérlést" cseréltetni, nyilván nem lehet szavatossági alapon. Egyébként websas véleményéhez csatlakozva, szinte biztos, hogy csúnyán át is vert a szerelő. Aki ért az autókhoz az tudja, hogy a felsorolt jelenségekből nem következnek a felsorolt alkatrészek meghibásodásai. És ha szavatossági igényed van, akkor az eladóhoz forduljál első sorban, ne mással javíttasd ki.

joseph66 # 2009.01.24. 16:13

Szia websas!
Bocsáss meg, de te totál nem vagy képben. Tényleg azt gondolod, ha már egyszer ilyen vádakkal illetem és nevén nevezem az Opel Zengőt, akkor alaptalan dolgokkal állok elő?
Képzeld, ennél a Ford típusnál a generátornak van feszítő görgője és a hátsó kerékcsapágyak a dobban vannak.

Szia monalisa1!
Az én véleményem szerint a német Opel cégnek mindenhez köze van, ami a márkaneve alatt bárhol történik. A márkanév alatt itt a Zengő Autóház Kft-n nagy nevekkel virító Opel feliratra gondolok.

websas # 2009.01.24. 15:26

Azért a "Mesterek" szakvéleményét fenntartással kell kezelni.

Jó Magyar szokás az előző mester munkáját totálisan lecikizni.(többet lehet kaszálni). De még orvosokra is igaz, gyerek doki 8 évvel korábbi (kis műtét) saját munkáját, (mert nem emlékezett rá) "ki volt az a sarlatán aki ezt csinálta" jelzővel ilette.
Vissza térve: Hátsó fékdobnak nincs csapágya, generátornak nincs feszítő görgője, Komplett vezérlés csere sok alkatrészből áll valószínütlen, hogy mind hibás lett volna.
A Mesterek szeretnek túlozni.

websas

monalisa1 # 2009.01.24. 14:28

Sajnálatos a szüleid egészségi állapota, de a német Opel cégnek semmi köze egy Ford gyártmányú személygépkocsi adásvételéhez, ez kízárólag a pécsi Opel Zengő cég használtautó üzletág vezetőjének "az" asztala. Ő végül is tett neked egy ajánlatot, az hogy az neked kevés - ezzel a kör itt lényegében bezárul.

Megszívtad, többszörösen is, a szándékos átverést nehéz bizonyítani - a tanulságok a tiéd.

És tényleg sajnálatos a dolog, egy rokkant embernek (családjának) nincsenek kidobni való fölös százezrei. Remélve egy következő autóvásárlás már jobban sikerül.

Zárójelben: évek óta szó van arról, hogy a mozgáskorlátozottak gépkocsivásárlására adható 300 ezer forint állami támogatást duplájára emelik - közben meg itt van most ez a gazdasági válság...

joseph66 # 2009.01.23. 21:00

Akkor mégis jól gondolom, hogy szándékosan vertek át. Tulajdonképpen azért vagyok annyira mérges rájuk, mert ezt az egészet a szerencsétlen, csípőprotézises, többször műtött apám és a két bokáját is eltört anyám is megszenvedi. Csak ezeket ez nem érdekli. Egy átlagvásárló teljesen kiszolgáltatott egy ilyen céggel szemben. De ki a fene gondolná, hogy ezek ilyenek. Azon gondolkodok, hogy azért sem hagyom annyiban, megírom az Opel német központjába a dolgokat. Végül is mit vesztek vele…

Kkocka # 2009.01.23. 16:19

Kedves joseph66

Én is használtautó kereskedő vagyok és jól ismerem a pécsi Opel Zengőt. Véleményemet inkább nem fejteném ki. Sajnos jogilag nem sok esélyed van, mert a használtautóra 6 hónap szavatosság jár, ami a te esetedben már lejárt. Azt azért elmondanám, hogy biztos csináltak állapotfelmérést is a Fordra, ahogyan a te Passátodra is, tehát tisztában voltak az állapotával. Minden eggyes használautó vásárlásban benne van a kockázat, de amikor az eladó nem közli a hibáka(föleg egy ekkora cég)nem tudom minősíteni. Hogy gondolják a hosszútávú fenmaradást??????

joseph66 # 2009.01.23. 13:50

2007.06.01-én vásároltam a pécsi Opel Zengő Autóház Kft-től egy 1998-as évjáratú, használt Ford Escort személygépkocsit 750.000,- Forintért. Egyúttal becseréltem, azaz eladtam az Autóháznak az 1981-es évjáratú Volkswagen Passat gépkocsimat 1 Ft értéken.
Amint az utólag kiderült egy roncsautót kaptam, amelyik műszakilag sok tekintetben életveszélyesnek bizonyult és a mai napig nincs rendben. Szerintem egy vásárló egy ilyen márkakereskedéstől joggal várhatná el, hogy műszakilag rendben levő autót kapjon a pénzéért, illetve az átírások is a magyar törvényeknek megfelelően történjenek meg. Esetemben sajnálatosan nem ez történt. Az alábbiakban leírom a kálváriámat a pécsi Opel Zengő Autóháznál vásárolt autóval.
Egy olcsóbb autót kerestem lehetőleg szervokormánnyal és vonóhoroggal az idős, mozgáskorlátozott szüleimnek az én nevemre vásárolva. A Zengő Autóháznál kinéztem a benzines, vonóhorgos Ford Escort használtautót. A legnagyobb melegben téligumi volt rajta, de úgyis külön téli-, és nyárigumikat használok, gondoltam, legfeljebb nyárigumit kell majd vennem hozzá. A használtautó-kereskedővel megállapodtam, csak úgy veszem meg, ha ők megveszik tőlem a régi, fent említett VW Passatot. Megegyeztünk a Fordra 750.000,- Ft vételárban és belementem, hogy az én Passatom adásvételi szerződésébe 1 Ft kerüljön. Ki is próbáltam a Fordot, eddig nem volt semmi baj, legalábbis úgy tűnt. Megegyeztünk abban is, hogy a vásárlás hetén, pénteken vihetem az autót, átutalással előre fizettem. Itt kezdődött a kálvária. Én megszerveztem péntekre az otthoni autószervizt, illetve a következő hét valami miatt akkor nem volt jó. 2007.06.01-én, csütörtökön bevittem a VW Passatot, agyba-főbe átnézték a szervizben, utána megcsináltuk az adásvételi szerződéseket, úgy mentem haza, hogy másnap bejövök a Passattal és hazamegyek a Forddal. Meglepetésemre csütörtök este 20 órakor telefonált a használtautó-kereskedő, hogy mégsem tudom vinni másnap az autót, mert nincs benn pénteken az ügyintézőjük, aki az okmányirodában az átírásokat végzi. Mondtam neki, hogy ezt csak most közli, amikor már mindent megszerveztem másnapra, sőt a következő hét nekem nem is jó? Kérdeztem, mit lehetne tenni? Két megoldást ajánlott a kereskedő, az egyik az lett volna, hogy pénzzel megvesztegetem az egyik harkányi okmányirodai ismerősét, aki az átírást soron kívül elvégzi, vagy én magam íratom át az autót. Ja, hogy ez így megy? Akkor inkább átíratom magam, így mentem be másnap az autóért. Azt most sem értem, hogy az ilyen átíratás miért 1 embertől függ, mindegy, a következő héten kértem időpontot a mohácsi okmányirodába, majdnem 1 hónapra rá kaptam is. Mivel én nem voltam benn ezekben a dolgokban, életemben először vettem használtautót, akkor nem is tudtam, hogy a Ford egy forgalomból kivont autó, amivel nem is lehetett volna közlekedni, ez csak a mohácsi okmányirodában derült ki. Ezt azért tudatnia kellett volna a kereskedőnek, sőt, mivel az Opel Zengő Autóház az eladó, ezért az Autóház felelőssége is, hogy eladott nekem egy forgalomból kivont autót és hagyott azzal elmenni, közlekedni. 1 hónapig így közlekedtem vele, nem is sejtve, hogy nincs forgalomban az autó.
2007.06.02-án, pénteken megtörtént a csere, a Chevrolet szalonban megnéztem az autót, eresztett az egyik gumi szelepe. Erre megegyeztünk, hogy a szervizben délután megjavítják. Mire visszaértem abban a melegben sehol nem volt ügyintéző, legalább 3 ember várta a sorát a használtautóknál, engem vártak az otthoni szervizben. Megelégeltem a dolgot és azt gondoltam, csak innen menjek már a fen*be, annyira elegem volt már a pécsi Opel Zengő Autóházból.
Délután mindjárt az autószerelőm szervizébe mentem, hogy átnézzék az autót. Felemelték, erre oldalirányban erősen mozgott a bal hátsó kerék, majdnem kiesett. Ajaj, mi van itt? Kiderült, hogy a csapágy kimarta a fékdobot, a véletlenen múlt, hogy nem esett ki a hátsó kerék. Mivel a csapágy a fékdobban van, fékdobot pedig csak garnitúrában lehet kapni, ezért a komplett hátsó fékdobokat ki kellett cserélni csapágyastul. A hátsó futóművet szétszedve látszott, hogy a fékpofák is teljesen elkoptak, azt is ki kellett cserélni. A motort átnézve azt mondta a szerelő, hogy törött a generátorfeszítő görgő, ezzel együtt kicseréltük a teljes vezérlést, annyira ramaty állapotban volt, illetve a vezérlést megbontva már nem volt értelme egyetlen régi alkatrészt bent hagyni, kockáztatva egy újabb komolyabb szerelést. Kicseréltük a gyertyákat és olajcserét is csináltunk. A kiszerelt alkatrészeket megtartottam. Kiderült az is, úgy jöttem haza, hogy még zöldkártyám se volt. Kb. 200.000,- Ft értékű alkatrész kellett ahhoz, hogy biztonságos legyen az autó és 4 db nyárigumi felnivel, mert téligumi volt rajta. Az átírással együtt már kb. 1,1 millió Ft-ba került a 750e Ft-os autó. És 1 hónapig nem volt forgalomban, úgy közlekedtem vele. Szép. Az okmányirodában egyébként hiányzott valamilyen papír, ami elvileg az eladónál volt, de kértem, hogy hívják le ott, inkább fizetek érte, csak Pécsre ne kelljen mennem.
Sajnos riasztó is van az autóban, ami a mai napig nem működik rendesen, ezért nem is használjuk a záráshoz és nyitáshoz a távkapcsolót. A riasztó össze-vissza szirénázik. Hát nem kész röhej az, hogy egy falu vagy város közepén, menet közben elkezd szirénázni az autó? A sziréna akkor lett jobb egy kicsit, amikor 2007. szeptemberben az akkumulátor is megadta magát. Dunaszekcsőn voltunk, és egyszer csak nem indult az autó. Behúztuk, úgy ment. Újra szerviz, kiderült, nem jó az akkumulátor, azt is ki kellett cserélni.
Levizsgáztattuk az utánfutónkat is, az autón ugye van vonóhorog is, de ahogy rátesszük az utánfutót a riasztó teljesen megbolondul, össze-vissza szirénázik, és itt már az sem segít, hogy nem használjuk a távkapcsolót.
A Fordot ugye téligumikkal vettem, már írtam, hogy vásárláskor eresztett az egyik szelep. Összeszedtem a téligumikat és megnézettem egy gumissal. Kiderült, hogy mind a 4 keréken ereszt a szelep, egy teljes gumijavítás következett, új szelepek, centrírozás, stb.
A következő ügyem az Autóházzal 2008 elején volt, amikor is felszólítást kaptam a helyi önkormányzattól, hogy fizessem ki a régi, becserélt VW Passatra az adót. Tessék? Kérdeztem, hiszen ezt már több mint fél éve eladtam? Kiderült, hogy a Zengő Autóház továbbadta az 1 Forintért megvett Passatot és nem írták át az autót az új tulajdonos nevére. Hiába magyarázkodott az Autóház, hogy az új tulajdonos a hibás, én a Zengő Autóház Kft-nek adtam el a Passatot, nálam az Autóház a felelős azért, hogy nem történt meg az átírás. Mindegy, némi teljesen felesleges vita után végre rendezték a problémát, lekerült a nevemről a régi, becserélt autó.
2008. áprilisban lejárt a műszaki, újra szerviz a Forddal. Újra előkerült a fékek vizsgálata, amikor a szerelők megpucolták az első féket, kiderült, hogy rossz, nem oda való fékbetétek vannak az első fékekben. Amikor mentem az autóval és mozgott a kerék, akkor csattogtak a fékek. Ez azért volt, mert rugó nélküli fékbetétek voltak az autóban, és ebbe az autóba olyan való, amelyiken rugó van. A régi, nem megfelelő fékbetétek úgy be voltak rozsdásodva, hogy már nem tudtak mozogni, ezért nem csattogtak. Nem lehetett mást tenni, ki kellett cserélni a teljes első fékrendszert tárcsástul, betétestül és már nem is emlékszem, hogy mi mindent.
Többször érdeklődtek ügyintézők a pécsi Opel Zengő Autóháztól és a szekszárdi Gemenc Autócentrumból, hogy milyen volt a vásárlás és mi van az autóval. Már nem tudom, hányszor mondtam el, hogy egy ócskavas autót kaptam, a Zengő Autóház jól átvert és megszívatott, mégsem történt soha semmi. Legalább töröltek volna az adatbázisukból. Megelégeltem a dolgot és e-mail-ben megírtam mindezt a pécsi Opel Zengő Autóháznak, a szekszárdi Opel Gemenc Autócentrumnak és a cégtulajdonosnak. Erre a pécsi cégvezető kérte, hogy mutassam meg az autót. 2009.01.22-én bevittem a Fordot Pécsre, a cégvezető megnézte, azután egy mind morálisan, mind pénzügyileg elfogadhatatlan ajánlatot tett. Az autó aznapi ára 350e Ft és a beszámításnál rászámolt volna még 100e Forintot. Azt mondta, hogy az első és hátsó fékrendszer és a teljes vezérlés maximum 100e Ft, ő ennyit tehet. Pedig az irodájában milyen szépen elmondta, hogy változtak a dolgok, most már elmondják az érdeklődőknek, hogy a használtautóknak milyen hibája van, mit kell javítani rajta, stb. Az én kártalanításomat mindenesetre nem gondolta komolyan. Én egyébként úgy számoltam, hogy az alkatrészek, az átírás, a 4 db nyárigumi felnivel és a munkadíj kb. 750e Forintomba került, az autó tehát még egyszer annyi volt, mint a vételár. Ez szerintem elfogadhatatlan.

Tudom, hogy én leszek a végén a hibás, minek voltam ilyen láma, miért nem vittem szerelőt magammal, stb. Mégis, mi a véleményetek erről, rendben van ez így?

guba # 2009.01.23. 07:37

Kedves Daja!

Sajnos nem nagyon tudom bíztatni semmi jóval! Főleg azért sajnálom, mert aki ilyen autót vesz, az nyilván környezettudatos gondolkodású ember, ráadásul Ön egy nyugdíjas.

Szavatossági alapon felléphetne az eladóval szemben, ha tudná bizonyítani, hogy a hiba oka már a vásárlás előtt megvolt az autóban. Nem írta ugyan, hogy kitől vete, de feltételezem, hogy nem fogyasztói szerződés keretében történt. Ebben az esetben az igény érvényesítésére nyitva álló határidő - nagy valószínűséggel - lejárt.
Viszont szavatossági alapon felléphet azokkal szemben is a kifizetett felesleges munkadíjak és egyéb kárainak erejéig, akik javították a kocsit. A vállalkozási szerződés ugyanis eredménykötelem, tehát csak akkor jár a díj, ha szerződésszerű a teljesítés.
Valamint, ha még a gyártó által vállalt, vagy jogszabály szerinti jótállási idő nem járt le, akkor garanciális alapon fordulhat a gyártó képviselete felé. Ebben az esetben nem kell bizonyítania semmit, csak azt, hogy a kocsi nem működik rendesen.

daja # 2009.01.21. 19:43

Ha tuda valaki segíteni! Másfél éve vettem egy egyéves automata hybrid autót, /USA/, nyugdíjas vagyok, alig használtam, úgy 1500 km-t másfél év alatt. Négy hónapja használhatatlan, a kompjútere leállítja, amikor olyan kedve van /mondjuk egysávos híd közepén!/ csak az akku saru levétele után hajlandó újra elindulni.Szerelőket szervízeket végigtelefonáltam, négy szerelőhöz is elvittem /autómentő/ akire esküdtek, amíg találtam egy embert aki kihozta a "tolmácsot" a cégtől a vallatáshoz, 20.000ért, vetetett velem 25.000ért új akkut, a hiba maradt. Újból kivallatta, /már ingyen/ most van 3 hibakódom, 2 jó akkumulátorom és egy öszvérrel keresztezett majdnem új autóm 6M-ért. Aki USA-ból hozta, adott 1-2 tippet, nem váltak be. 4 hónapja használhatatlan az autónk. Szerencsére ingyen buszo-villamos, stb.65 éves vagyok. Az asszony nem ingyen! USA-ban erre 5 év gar.van. Itt semmi.Állítólag 3 év a szavatosság. Hogy? Öszvér.

guba # 2009.01.13. 19:31

Így van! Ha hengerfej, vagy tömítés gondod van, akkor felkeményednek a vízcsövek a megnőtt nyomástól, és amikor leveszed a kiegyenlítő tartály zárósapkáját, akkor nagy szisszenéssel távozik belőle a gáz, és utána látszódik a buborékolás a hűtőfolyadékban. Durvább esetekben belefolyhat az olaj a vízbe, vagy fordítva.

websas # 2009.01.11. 17:41

Hűtőventilátornál nem szokott előtét ellenállás lenni.
(fűtő ventilátornál igen)
Hengerfej illetve tömítés hibánál pezseg a kiegyenlítő tartályban a hűtő folyadék járó motornál, valamint hígul a motorolaj is.

websas

guba # 2009.01.11. 16:59

Az eladóval szemben lehetnek esetleg szavatossági alapon igényeid. Attól függ hány éves az autó, bevallottan mennyit ment, mennyiért vetted, és az elhasználtsági foka ennek megfelelő-e. A nyilvánvaló és szembetűnő hibákra ekkor sem alapíthatsz igényt.

Mellékesen jegyzem meg, hogy egy másik szerelővel sem ártana megnézetned az autót, mert téli üzemben ventillátor-hiba miatt nem szokott felforrni a víz. Azt sem lehet szétszedés nélkül megmondani, hogy ha eszi a vizet a motor, akkor csak a hengerfejtömítéssel van baj, vagy repedt a hengerfej. De a te szerelőd már - jó szaglással - azt is tudja, hogy a hengerfejedet is fel kell majd újítani...

hfk111 # 2009.01.11. 12:00

Jó napoz,remélem valaki tud segiteni

2008 12 11-én vettem egy 6 éves használt autót,magánszemélytől,egy nagy kereskedő közvetitésével, melynek az eladó állitása szerint a bal eleje volt sérülve,ez nem probléma hisz használt autót vettem,az eladó jelezte hogy még kb 2000km van hátra a vezérlés cseréjéig,ez sem probléma. Megvettem használtam majdnem egy hétig /kb 500km/ mikor felforrt a vize,hívtam az eladót,azt mondta belevegősödött a rendszer le kell légteleniteni. A szerelő megállapitotta hogy a hütőventillátor hibás ki van kötve az ellenálása,csere 40000ft,rá kb 4 nap szétment a vízpumpa,közben elkezdett folyni az olaj is,főtengely szimmering,a szervizben ahol javitották jelezték hogy az autó gtk-ra volt törve,minden amit kicseréltek bontott alkatrész volt,meg is mutatták,ránéztek a müszerfalra és jelezték hogy a motorhiba jelző lámpámat vagy kikötötték vagy leragasztották mert nem világit gyujtásnál pedig kellene,magnézték a klima berendezést is jelezték hogy az sem müködik. A javitások után mondták hogy amennyiben még mindig fogyasztja a vizet akkor hengerfej felujítás,tömítések csere,plusz kopog a féltengelyem is. alig két hét alatt szerintem kicsit sok rejtett hiba,kérdésem az lenne tisztelettel,hogy jogilag elállhatok e a szerződéstöl,és kérhetem e a kártalanitást? A kereskedő azt mondta a panaszomra hogy ő semmiféle garanciával nem tertozik,mert csak közvetitő fél volt az adás-vételben.