Arra még soha nem gondoltál, hogy nem mindenki olyan vén f...sz, hogy egész nap a szgép előtt keresi a kötözködés lehetőségét másokkal szemben, hanem inkább hasznosan tölti az idejét és pénzt keres? :-D
Ez volt a legnagyobb hiba! A jogszabály szerint a várakozásért fizetni kell. Nincs ilyen, hogy „kihasználom a jogszabály adta lehetőséget”, ezt nem az ilyen embereknek rakták bele a törvénybe, hanem azoknak, akik esetleg hálózati lefedettség hiányában épp nem tudják egyből elküldeni a parkoló sms-t. Nem mellesleg minden parkolási társaságnál ott szerepel a szabályzatban, hogy csak akkor hagyd ott az autódat - ergo akkor számít érvényes parkolásnak - ha már a visszaigazoló sms megérkezett.
„Ha még most sem megy keress egy ötödikest!”
Ha még most sem megy személyeskedő megjegyzések nélkül bármihez hozzászólni, akkor inkább neked kéne egy pszichiátert keresni, mert ahogy elnézem, már Géza jelenléte sem segít rajtad. :-D
„Épp te hívtad fel a figyelmem hogy a VI. kerületben parkolt, akkor mi a fszt keresel a Budavári Kapu oldalán?”
Ugyanúgy a fővárosi parkolási rendelet vonatkozik rájuk is, hiszen a főváros része. Szóval a fszt nem én keresem, maradok a szebbik nemnél, mivel a női lélek rejtelmei jobban vonzanak valahogy. Elnézést, ha kiábrándítottalak most (is)! :-D
„Ja arra meg meddig kell még várni?”
Miért is lenne kötelező nekem minden kötekedő követelőzésedre reagálnom? Szerintem bőven jó, ha ignorálom. :-)
„Vén fasz meg az aki a másikat annak tartja, akit még nem ismer ráadásul”
Nem én dicsekedtem az életkorommal. megjegyzem én egyáltalán nem érzem magam öregnek, sőt nem is vagyok az, úgyhogy ez nem jött be tata! Ja, és hogy nem ismerlek? Nekem ez már bőven elég volt, amit itt alkottál, hogy egy élő találkozásra egyáltalán valahogy nem vágyok. Szerintem túl fogom élni. :-D
Nem igazán értelek, mert itt van pl. a Magyar Telekom rendszerén keresztül indított mobilparkolás folyamata. Szó nincs arról, hogy várd ki nyugodtan a türelmi időt, mert az jár neked. Inkább azt írták bele, hogy mindig várd meg a visszaigazolást, mert anélkül egy kalap hajítófát nem ér.
„Küldd el az SMS-t a parkolási zónának megfelelő végződésű telefonszámra. A telefonszám utolsó négy számjegye határozza meg, hogy melyik zónában lesz érvényes a parkolásod, a következő formátumban: +36 30 763 XXXXA zónakódot megtalálod a parkolóautomatán. Az SMS elküldése után várd meg a megerősítő üzenetünket. Pár percen belül SMS-ben visszaigazoljuk kérésedet. Mindig várd meg a parkolás elindításának sikerességét igazoló SMS-t, ez jelenti azt, hogy rendelkezel a parkoláshoz szükséges jogosultsággal! Ha néhány perc alatt nem érkezne meg, hívd ügyfélszolgálatunkat a 1414-es számon.A minimális parkolási idő 15 perc, ami minden esetben felszámításra kerül.”
„aki valaha férfinak tartotta magát, beleáll és azt mondja, hogy bocs tévedtem. Nálad ez várható-e?”
Mondjuk majd utánad, ha elismered, hogy a kérdezőnek egyáltalán nem volt 10 perc türelmi ideje, hanem csakis a fele. Te ott special valótlant állítottál, mert csakis a jegyes parkolásra adnak 10 percet...talán nem véletlenül. De már egyszer jeleztem, nem érdekel a veled való szájkarate, ez még a legelőször itt járó fórumozónak is lejön, hogy te soha nem a kérdezőknek válaszolsz, hanem csakis belém akarsz mindenhol kötni. Ha ezeket kihagyod, talán még kultúr-fórumozó is lehetsz. :-)
És még mindig semmi jogod, hogy „barátom” néven nevezz, mert azokat én választom és ha rajtam múlik, te soha nem leszel ezen a listán.;-)
@szomorú örökös: Úgy látom, hogy tényleg nem ment át a lényeg. Az eredeti hozzászólásomban arra próbáltam rávilágítani, hogy erősen úgy tűnik, hogy a parkolótársaságok valamiért feljogosítva érzik magukat arra, hogy bizonyos helyzetekben következetesen és tudatosan áthágják a jogszabályokat annak érdekében, hogy nekik egyébként nem járó összegekkel lehúzzák az autósokat. Azt, hogy nem csak egyszeri, véletlen hibáról van szó a parkolótársaság részéről, hanem tudatos, szándékos, módszeres lehúzásról, nem csak az mutatja jól, hogy e fórum hasábjain mások is leírták a hasonló történetüket, hanem az is, hogy amikor reklamálni próbáltam, a jogszabályokra hivatkozó, részletes panaszomra több próbálkozás után sem kaptam érdemi választ (ahogy gyZsofi sem).
Továbbra sem látom, hogy amikor két fél közül az egyik megszegte a jogszabályokat (és ehhez még ragaszkodik is), a másik pedig betartotta őket, akkor te itt miért az utóbbit hibáztatod. Ha hozzá tudsz tenni bármi olyat a feldobott témához, ami valóban előre viszi az ügyet, például tudsz olyan - valóban létező - jogszabályt, amit figyelembe kellett volna vennem, de nem vettem figyelembe, vagy esetleg sejted, hogy a parkolósok vajon melyik - valóban létező - jogszabályra tudnának hivatkozni, ha végre eljutnának oda, hogy valóban hivatkozni akarnak valamire, vagy csak simán van bármilyen valóban releváns - lehetőleg a tényekkel ellentmondásban nem álló, esetleg jogszabályokra épülő - meglátásod, akkor kifejezetten hálás leszek, ha megírod.
Ha viszont olyanokat írsz, ahol hibáztatsz valakit valami olyanért, amire a jogszabályok (és egyébként a józan ész is) lehetőséget adnak (pl. "miért nem a kocsi mellett állva indítottad el a parkolást" - azért, mert nem tudom Budapest összes parkolóhelyének a zónakódját fejből), vagy amikor tényként közölsz tévedéseket ("Budapesten sincs mindenhol türelmi idő"), vagy amikor olyan dolgokra hivatkozol úgy, mint ha én mondtam volna, amiket sosem mondtam (pl. "rendszeresen parkol ott" vs. egyszer másfél éve már parkoltam ott), vagy amikor olyan részletekről akarsz meggyőzni, amiket sosem vitattam (pl. "a parkolóőr a tőle elvártak szerint járt el", amit én sosem vitattam, hanem az volt a bajom, hogy sem az ügyfélszolgálaton, sem a későbbiekben nem fogadták el az öt percen belül indított parkolásomat annak ellenére sem, hogy erre a jogszabály kötelezi őket), szóval ha ilyeneket írsz, akkor az nem csak nem viszi előre az ügyet, de jó eséllyel üres, megalapozatlan kötözködésnek, trollkodásnak fog tűnni.
Célszerűnek tartanám, ha egy jogi fórumon nem a "minek mentél oda" típusú érvekkel győzködnénk egymást, hanem releváns jogszabályokra hivatkozva érvelnénk.
Azt írod, hogy „Viszont néhány zsigeri hibát elkövettél és még csak el sem ismered, hanem vitatkozol velem (ha az ügyfélszolgálaton is így kezded, akkor ne számíts együttérzésre)” Most nem részletezve azt, hogy az ügyfélszolgálatra nem együttérzésért mentem, hanem azért, hogy a jogszabályban biztosított jogommal éljek, valóban nem látom, hogy hibáztam volna ebben a történetben. (Nem, az továbbra sem hiba, hogy nem tudom Budapest összes zónakódját fejből, és ezért nem tudtam a kocsi mellett állva elindítani a parkolást. Szerencsére ezzel a jogszabály is tisztában van, éppen ezért van az ötperces türelmi idő.) Ha valóban rá tudsz mutatni arra, hogy a releváns, valóban létező jogszabályra való pontos hivatkozás mellett, hogy miért nincs igazam, kifejezetten meg fogom köszönni. Én idéztem azt a jogszabályt, ami alapján véleményem szerint igazam van. Szerinted mit nem vettem figyelembe, vagy melyik az a jogszabály, ami miatt a parkolósok megtehetik, hogy nem törlik a pótdíjazásomat?
Tudod, ha valaki legközelebb leír egy olyan esetet, hogy 50-es tábla mellett 48-cal történő áthaladás miatt büntették meg gyorshajtásért, majd a panaszát anélkül utasították el, hogy reagáltak volna arra a meglátására, miszerint 50-es tábla mellett igenis ér 48-cal menni, akkor biztosan nem azt fogom neki írni, hogy "te tehetsz róla, mért nem csak 40-nel mentél", és nem is azt, hogy "de hát a rendőr csak a dolgát végzi", hanem megírom neki mondjuk a jogorvoslati lehetőségeket (lehetőleg a pontos jogszabályra való hivatkozás mellett), vagy próbálok vele együtt ötletelni, hogy mi lehet a dolog hátterében, vagy csak simán dühöngök egy kicsit, hogy ez micsoda lehúzás. A megalapozatlan áldozathibáztatás - bár gyakori jelenség - nem visz előre. Egy jogi fórumon pedig, ha mégis áldozatot szeretnénk hibáztatni, akkor célszerű lenne azt a releváns jogszabályokra való hivatkozással, nem pedig szubjektív, vitatható, megalapozatlan állításokkal tenni.
Valamit nagyon nem értesz! Tőlem úgy parkolsz, ahogy akarsz. Én csak leírtam, hogy én hogy csinálom, de érdekes módon engem nem nagyon szoktak megbüntetni érte. Hidd el, nagyon jó ügyvédeik vannak és tudják, hogy mit csinálnak. Nem hinném, hogy a nagy pofával meg lehet nyerni egy pert. Leragadtál a „türelmi idő” szónál és ennek ellenére én úgy gondolom, mégis tuti lesz olyan „apróbetűs rész”, amibe belebuksz, de ha rám hallgatsz, mostantól úgy csinálod, ahogy akarod.
És még egyszer: én arra reagáltam, amit leírtál. Nem azzal van bajom, hogy elsétálsz az automatához és megnézed a zónakódot, mert akkor most se büntettek volna meg. Hanem pl. arra céloztam, hogy te csomaggal teli kézzel elsétálsz a lakásajtódig, majd csak ott indítod el az sms-t...ez nagy hiba, mert pont ebbe szaladtál bele most is, mert 3 perc alatt már nem csak az automatáig juthattál el, hanem jóval tovább is, ergo nem a zónakódot kerested, az egészen tuti. Ahogy az előttem szólók - még a főokos is ugyanazt írta - leírták, nem életszerű, hogy majd méri stopperrel a parkolóőr a te megállásod és sms küldésed között az időt. Ergo ők bizony kőkeményen kiteszik a mikulás csomagot, ha te még nem indítottad el a parkolást. És akkor futhatsz az igazad után, ami egyáltalán nem biztos, hogy úgy lesz, ahogy te azt jogi képzettség nélkül elgondolod. Ez ilyen egyszerű, kár, hogy nem fogod fel.
Mindent összefoglalva ne velem vitatkozz, mert nem fogsz tudni meggyőzni. Menj velük a fogyasztóvédelemhez, vagy keress egy jó ügyvédet - szükséged lesz rá - és vidd bíróságra az ügyet, aztán majd arra kérlek, hogy a vita helyett inkább oszd meg velünk, mi lett a vége. :-)
@szomorú örökös: Látom, tényleg nem megy át, amit írtam, kezdem azt gondolni, hogy nem az én készülékemben van a hiba.
A csomaggal teli kézről nyugodtan leakadhatsz, az - ahogy akkor is írtam - csak példaként szerepelt a leírásomban. Nálam nem ez volt a helyzet, más oka volt annak, hogy 3 perc múlva indítottam csak el. (Bármilyen hihetetlen számodra, tényleg a zónakódot néztem meg.) De teljesen mindegy, hogy miért indítottam 3 perccel később a parkolást. Bemásoltam a jogszabályt, amely kimondja, hogy ilyenkor el kell tekinteniük a pótdíjtól. Az, hogy miért indította később a delikvens a parkolást, teljesen mindegy, nem tesz különbséget a különböző esetek között a jogszabály. Mindenkire vonatkozik, pont.
Nem gondolom, hogy nehéz ügy lesz megnyerni ezt a pert (ha egyáltalán eljut odáig a dolog, de szinte teljesen biztos vagyok abban, hogy már a fogyasztóvédelemnél elkaszálják a rablókat.)
Ha esetleg valóban van apróbetű, akkor írd meg légy szíves, az valóban egy konstruktív, értelmes hozzászólás lenne. Én elég alaposan átnéztem minden olyan jogszabályt, ami tudomásom szerint releváns, és semmi olyat nem találtam, ami a parkolósoknak adna igazat. Sőt, maguk a parkolósok sem tudtak ilyet mondani, pedig - feltételezem - ha tudnának, akkor azért már mondták volna a három próbálkozásom során legalább egyszer.
Ja, és - ahogy oly sokszor leírtam - nem az a bajom, hogy kirakták a mikulást meg hogy nem stoppereztek, hanem hogy az ügyfélszolgálaton jogszerűtlen, törvénytelen módon nem fogadták el az ott bemutatott, 5 percen belül indított parkolást. Ennyi, ilyen egyszerű. Várom az apróbetűt, ha tényleg van. Ha nincs, akkor tényleg megkímélhetnéd magadat és a fórum olvasóit az irreleváns információktól.
Látom neked se ment át. Akkor írom a te nyelveden: magasról teszek rá, hogy parkolást. A szabály szerint a várakozás megkezdésekor kell elindítani a parkolást és megvárni a visszaigazolást. Nem így tettél, megbüntettek. Hoztál két nagyon szar példát is, hogy te miként szoktál parkolni, azokat külön kár volt. Sőt még ráadásul annyira amatőr voltál, hogy szét se néztél, van-e a közelben parkoló őr. Pedig ezek apróságok, sok esetben megmentenek. Kioktatsz itt engem, pedig kettőnk közül én vagyok a szabálykövető, nem te, mert engem nem szoktak megbüntetni jegy nélküli parkolásért.. Hát köszi, de a te tanácsaidból meg én nem kérek. :-D
Az apróbetűs részt még hidd el, meg fogod kapni. Ez már nem az én dolgom.
Te eleve nagy mellénnyel érkeztél, arra ügyelj, nehogy hatalmas zakó legyen a vége. Főleg hogy hatalmas arccal vallod, ebből nem lesz bírósági ügy. Ja, és a fogyasztóvédelem nem hatóság, ők békét próbálnak kihozni, nincs kötelező érvény.
Mostanra egyébként asszem kellően körüljártuk a témát (ki-ki a maga módján, stílusának és adottságainak megfelelően), köszönöm mindenkinek, aki érdemben hozzászólt, és hozzá tudott tenni valamit az ügyhöz!
Köszönöm továbbá annak is, aki néhány hozzászólás alatt megmutatta mind nekem, mind a többi fórumozónak és a random idetévedő látogatóknak, hogy az ő hozzászólásaival nem érdemes foglalkozni, mivel rendszeresen írogat olyan dolgokról, amikről fogalma sincs. Így a jövőben sem nekem, sem másnak nem kell időt pazarolni arra, hogy a trollkodó, érdemi információt nélkülöző hozzászólásokat olvasgassunk. (Nyilván erre is ír majd még valami "frappánsat", de azt - fájdalom - én már nem fogom olvasni, asszem hozzájutottam annyi érdemi információhoz, amennyihez itt most hozzá lehetett jutni.) Azért ha majd meglesz az eredmény, megírom, hogy az is lásson valami tanulságot, aki valóban releváns, az ügyhöz tényleg kapcsolódó információkhoz szeretne hozzájutni ezen a fórumon.
„a trollkodó, érdemi információt nélkülöző hozzászólásokat olvasgassunk”
A valóban trollkodó, érdemi információkat tartalmazó hozzászólások közül ma is eltűnt egyik-másik (megsúgom, nem az enyémek), de hát erre szokott mindig jönni, hogy a fórum „házmestere” takarítást rendelt el. :-)
„Én idéztem neked azt a jogszabályi helyet és szó szerint magát a jogszabályt, amely kimondja, hogy 5 percen belül indított parkolás esetén nincs pótdíj.”
Arról a szabályról hallottál-e már valaha is, hogy a parkolás nem az sms indításától számít, hanem onnan kezdve, hogy megálltál az adott helyen? Te ugyanis már onnan kezdve várakozol, hogy leállítottad az adott parkolóhelyen az autódat, a parkolás díja - no meg a nálad becsípődött türelmi idő is - pedig onnan számít. Semmi baj, ezt azért az illetékes helyen tudják, ne aggódj.
„Mondjuk rollerre asszem nem kell parkolójegy, de akkor is!”
Látom a személyeskedés tőled sem áll távol, akárcsak a házi trolltól, aki képtelen anélkül megnyilvánulni. ;-)
„azt írtam, hogy szinte teljesen biztos vagyok abban, hogy már a békéltető testület elkaszálja őket.”
Tedd már meg, hogy megosztod velünk az eredményt! Köszi! :-D
„Akarsz fogadni? Komoly összegben, közjegyző előtt.”
Eléggé naív és buta ember vagy, ha azt hiszed, hogy egy ilyen ügybe beleállna akármelyik közjegyző az országban. Van azoknak a tiédnél fontosabb ügyük is, inkább arra koncentrálnak. :-)
És ha már ajánlották neked a fogyasztóvédelmet, nekik bizony nem hatáskorük a te pitiáner parkolási ügyedben bármilyen fát is keresztbe tenni:
„A fogyasztóvédelmi felügyelőség feladatai:
általános, az egyes üzletek működésére vonatkozó előírások ellenőrzése.
piacfelügyeleti tevékenység, tehát az áruk és szolgáltatások biztonságosságának és megfelelőségének rendszeres ellenőrzése.
a gazdasági reklámok tartalmi követelményeit meghatározó általános és speciális előírások betartásának ellenőrzése.
elektronikus kereskedelmi tevékenység ellenőrzése.
szavatosság, jótállás, valamint az ezen jogokhoz kapcsolódó igényérvényesítés.
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalma, melynek célja a vásárlók megtévesztésének és az ebből fakadó ügyleti döntések meghozatalának csökkentése.
egyéb szolgáltatások tekintetében (pl.: földgáz, villamosenergia, távhő, ivóvíz, hírközlés) tekintetében a vonatkozó rendelkezések szolgáltató részéről történő megsértésének vizsgálata.”
És nem mellesleg én egyetlen szóval sem írtam „békéltető testületet”, az max. a te agyacskádban fogant meg, mint gondolat. :-)
Sőt ha már őket említetted, akkor íme a békéltető testület ajánlása a parkolási szolgáltatást igénybe vevő autósok részére, egészen pontosan egy lényeges idézet belőle:
„7. Számoljanak a fogyasztók azzal, hogy nem áll rendelkezésre türelmi idő a jegyváltásra! A várakozási jogosultság megszerzésének a megállást követően haladéktanul eleget kell tenni. Ha a jármű díjfizetési kötelezettség alá eső várakozási területen díjfizetés nélkül várakozik, vagy a kifizetett várakozási időt egy óránál rövidebb időre történt fizetés esetén 5 perccel, egy órára vagy annál hosszabb időre történt fizetés esetén legalább 15 perccel túllépik, várakozási esetenként egy órai várakozási díjat, továbbá pótdíjat kell fizetni. ”
Egyébként ahelyett a szófosás helyett, amit ma itt elkövettél, én a helyedben inkább dolgoztam volna (engedelmeddel én is inkább azt tettem). De még jobb lett volna, ha keresel egy ügyvédet, aki aztán eldönti, hogy beleáll-e az ügybe, mert hogy ezt egyedül tuti el fogod bukni, azt már most borítékolom. További jó fröcsögést és inkább tanul meg szerintem parkolni a fizetős helyeken, jobban jársz! Én valóban kiszálltam! :-)
„Megszólítja az ácsingózót, hogy mit csinál ott, és annak a válaszától, magatartásától, stílusától függően vagy figyelmezteti, hogy öt perc elteltével el kell hagynia a helyet, vagy pedig feljelenti, aztán bizonyítsa be az öt percét, ahogyan tudja.”
Ez nálunk is pontosan így működik. Sok esetben a parkolóőr csak simán végigsétál az utcán, készít néhány random fotót jól látható rendszámmal a várakozó gépjárművekről - ami természetesen dátum és időpecséttel ellátott kép - majd visszafelé már ellenőrzi a parkolási jogosultságát is és lekérí a legfrissebb adatbázist hozzá a központi rendszerből. Ott a kép, bizonyíték, hogy az autó már ott várakozott, hiába is küld azonnal az autó tulajdonosa-üzembentartója egy parkoló sms-t, mert mondjuk ezt meglátja az ablakból. No ilyenkor az ilyen renitens autós megszívja, mert ott a bizonyító erejű fotó, amit már korábban készített a parkolóőr a várakozásról és elhajtják a sunyiba az ügyfélszolgálaton, hiába balhézik. Ez special egyértelmű bizonyíték arra, hogy a várakozás a megállástól számít, nem az sms elküldésétől. És pontosan arra is bizonyíték, hogy ott és azonnal kell parkolási jogosultságot vásárolni, nem pedig majd otthon, amikor a csomagokkal teli kéz felszabadul. :-)
„A gépjármű üzemben tartója mentesül a külön jogszabályban meghatározott egyórai várakozási díj és pótdíj megfizetése alól, ha a várakozási díjat e rendelet szabályai szerint megfizette, de az ellenőrzés időpontja és a várakozási díj felszámítása kezdő időpontja (érvényességi idő kezdete) között nem telt el parkolójeggyel történő díjfizetés esetén 10 percnél, mobiltelefonos parkolásidíj-fizetés esetén 5 percnél hosszabb idő."
(Budapest Főváros Közgyűlésének 30/2010. (VI. 4.) önkormányzati rendelete Budapest főváros közigazgatási területén a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról, 48. § (3) )
„Így van, és onnantól számolódik az öt vagy tíz perc. Szövegértés? :-)”
És ahogy leírtam a nálunk szokásos módszert, végigsétál az utcán, csinál egy-két fotót útközben - nyilván elsősorban azokról az autókról, amelyeken nem lát parkolójegyet - majd visszafelé már a parkolási jogosultságot is ellenőrzi. Máris megbukott az illető, mert akkor már elkésett a parkoló sms elküldésével, ugyanis az első fotó a megdönthetetlen bizonyíték, hiába rohan utána az ügyfélszolgálatra reklamálni. Szövegértés? :-)
Szerintem arra vonatkozólag, hogy mikortól parkolás a parkolás, a KRESZ tér ki. És hát nyilván akkortól, amikor megállsz és kiszállsz a kocsiból, ebben gondolom nincs is vita senki között. Még abban sincs, hogy fizetni a parkolás kezdetekor kell. Amit nem minden fórumtárs ért vagy akar megérteni, az az, hogy abban az esetben a jogszabály szerint nem kell megfizetni a pótdíjat, ha legkésőbb az ellenőrzés után öt/tíz perccel elindította az autós a mobilos parkolás / megvette az automatából a jegyet. Pedig ezt nagyon érthetően leírja az idézett rendelet. Külön lényeges elem, hogy még csak nem is a pakolás kezdetétől számítva van öt/tíz perce az autósnak, hanem az ellenőrzés időpontjából számítva. (Nyilván azért, mert ellenőrzés nélkül nem megállapítható, hogy mióta áll ott, tehát biztosat csak az ellenőrzés időpontjában lehet kijelenteni.)
Szomorú örökös, Ne égesd már magad tovább, tényleg! A fórumon most már nyilván mindenki érti rajtad kívül. :-D Olvasd el még néhányszor a jogszabályt, hátha egy idő után megérted! ;-)
Hogy "nálatok" hogy szokás, az irreleváns. Egyrészt ha jól sejtem nem Budapestről van szó (kérdező pedig egyértelműen leírta a hozzászólásában, hogy budapesti), másrészt ha esetleg mégis budapesti vagy, akkor sem az a meghatározó, hogy "hogy szokták", hanem az, hogy mi van a jogszabályban. Aminek a szövegét valaméirt nagyon nem akarod megérteni, pedig nem olyan bonyolult.
„akkor sem az a meghatározó, hogy "hogy szokták", hanem az, hogy mi van a jogszabályban”
Tehát ha készül az autódról a parkolóőr által egy fotó dátum és időpecséttel ellátva, akkor az nem számít ellenőrzésnek? Jelenleg te ezt vonod kétségbe, mert szerinted csakis az az ellenőrzés, ha megnézi a rendszerben, hogy van-e megváltott parkolási jogosultságod. Hát komolyan gratulálok!
„nincs is vita senki között. Még abban sincs, hogy fizetni a parkolás kezdetekor kell.”
Akkor miért kötsz belém, ha ezt állítom? Miért adod alá a lovat valakinek, aki ezt az eddigi megnyilvánulásai alapján nagy valószínűséggel szándékosan teszi meg rendszeresen, hogy a nála becsípődött türelmi időre hivatkozva próbál bliccelni?
És igen, valóban nem fővárosi a példa, de ezt bárhol megtehetik, viszont itt jön be az életszerűsége. Sőt, azt is elárulom, hogy még egyetlen alkalommal sem büntettek meg, ha ott dolgoztam épp a kocsi mellett, többnyire dolgoztam, valamelyik ajtaja nyitva is volt épp (általában a hátsó) és közben jött a parkoló őr. Udvariasan megkérdezte, hogy az enyém-e a kocsi, majd tovább sétált és nem szankcionált. Itt jön be a humanitás a kérdésbe, hogy ha nem hagyom ott az autót magára, ott dolgozom közvetlen mellette, akkor miért is büntetne meg? Legfőképpen azért, mert bár a KRESZ szerint az már valóban több, mint szimpla megállás, de mégis életszerűen jár el, ugyanis legközelebb lehet épp nála fogok szerelni és ott én leszek „humanitárius”.
„Tehát ha készül az autódról a parkolóőr által egy fotó dátum és időpecséttel ellátva, akkor az nem számít ellenőrzésnek? Jelenleg te ezt vonod kétségbe, mert szerinted csakis az az ellenőrzés, ha megnézi a rendszerben, hogy van-e megváltott parkolási jogosultságod. Hát komolyan gratulálok!”
Hol olvastad, hogy ezt vagy bármi hasonlót írtam?? Idézd kérlek, vagy ne adj a számba olyat, amit nem mondtam, köszönöm. Egyátalán nem vontam kétségbe, hogy a fotókészítés már ellenőrzésnek minősül. De ha elolvasod eredeti posztoló írását, látni fogod, hogy ott nem erről van szó, nem ez a probléma.
„Akkor miért kötsz belém, ha ezt állítom? Miért adod alá a lovat valakinek, aki ezt az eddigi megnyilvánulásai alapján nagy valószínűséggel szándékosan teszi meg rendszeresen, hogy a nála becsípődött türelmi időre hivatkozva próbál bliccelni?” Nem adtam alá a lovat senkinek, és egyébként semmi olyan információt nem írt eredeti posztoló, ami alapján azt lehetne gondolni, hogy „nagy valószínűséggel szándékosan teszi meg rendszeresen”, vagy hogy szándékosan próbálna bliccelni, ahogy írod. Leírt egyetlen esetet, ahol a parkolótársaság jogszerűtlenül nem hajlandó törölni a kiszabott pótdíjat.
És nem kötöttem beléd, hanem arra próbáltam rámutatni, hogy a jogszabályok a meghatározók, nem pedig az, hogy egy másik városban, ahol más szabályok vannak, hogy szoktak eljárni. Leírtad, hogy nálatok mi a szokásos eljárás, és ezt bizonyítéknak nevezted arra vonatkozólag, hogy az eredeti posztolónak nincs igaza. Pedig többen bemásoltuk neked a releváns, az ő városában érvényes jogszabályt, ami alapján igencsak úgy tűnik, hogy igaza van.
„Leírt egyetlen esetet, ahol a parkolótársaság jogszerűtlenül nem hajlandó törölni a kiszabott pótdíjat.”
Vajon miből gondolod, hogy a pótdíj kiszabása előtt nem történt korábban már egy ellenőrzés? Nem látta a parkolóőrt. Ebbe simán belebukhat és hiába fellengzősködik, hogy már a békéltető testületnél a javára ítélnek. Ha csak egy kicsit korábban készült egy fotó, ami bizonyítja, hogy átlépte az 5 percet, akkor el fogják simán utasítani. De amilyen nagy mellénnyel érkezett ide „kérdezni” (bár szerintem szó nem volt informálódásról, vitatkozni jött), hatalmas zakó lesz a vége és a büszkesége tiltani fogja, hogy ezt megossza velünk.
És bocsánat, én kiszálltam! Vannak hasznosabb dolgaim ma a Jogi Fórumra történő írogatás helyett, amiket végezhetek ebben a kellemes időben. A jó tanácsom, hogy ne mindig egy oldalról közelíts, hallgasd meg a másik fél véleményét is. :-)
Ez az utólag megváltott parkolási jogosultság vs. pótdíj mizéria, illetve az ilyen esetek többsége kb. olyan, mint a nemi erőszak, amiről a rossznyelvek azt mondják, hogy ilyen nincs is, csak olyan, hogy a nő utólag meggondolja magát.
„Vajon miből gondolod, hogy a pótdíj kiszabása előtt nem történt korábban már egy ellenőrzés?” Abból gondolom, amit posztoló megírt: a parkolótársaság megadta az ellenőrzés időpontját, és az öt percen belül volt. Továbbá ha lett volna korábbi fotó (azaz korábbi ellenőrzés), akkor a parkolótársaság nyilván arra hivatkozna, de nem arra hivatkozik.
„A jó tanácsom, hogy ne mindig egy oldalról közelíts, hallgasd meg a másik fél véleményét is” Amikor erre van lehetőség, igyekszem így eljárni. Mivel a parkolótársaság itt most nem tette közzé az álláspontját, erre ezúttal nincs lehetőségünk.
Az viszont e fórumot böngészve kiderül, hogy a parkolótársaság rendszeresen próbálkozik ugyanazzal a jogszerűtlen lehúzással, amivel posztolónál is próbálkozott, legalábbis mások is említettek ebben a topicban nagyon hasonló esetet.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.