Gépjármű-visszatartás


Skinner # 2006.01.23. 19:13

Kedves Autójogász!
Kivettem ma szabadságot, és bementem az ügyfélszolgálathoz(XIV. Csertő park 12.). Közel 2 órát vártam bent,
kiesett a mai fizetésem, továbbá az utiköltség is pénzbe került. Ennyi feldühödött embert még nem láttam egy helyen. Érdemes megnézni, szerintem holnap is ez lesz. Nem, hogy csekkett nem tudnak adni, de még átutalni sem lehet az ott üvöltözők szerint. Egy számlát és egy nyugtát kaptam a befizetésről. A feladott tértivevényes levelemet vissza sem küldték,
de még az igazolást sem kaptam meg, hogy átvette volna valaki. Ez a híradóba illene ami ott folyik... Rá kellett ébrednem arra is, hogy miért nem vették fel a telefont. Csak csengett, csengett mikor ott voltam, félóránként ha felvették egyszer...

autojogasz (törölt felhasználó) # 2006.01.16. 22:05

Szívesen!

Tőlem nincs miért, én csak segíteni akartam a fórum keretein belül!

Skinner # 2006.01.14. 00:55

Tisztelt autójogász!
Elnézést kérek. Az autóm kárt okozni biztosan nem fog, mert a garázsban áll és nem merem használni. Bemegyek legkésöbb
e hónap 25.-éig a biztosítóhoz(ha addig sem érkezik meg a csekk), elöbb sajnos nem mehetek, mert nemrég kerültem az új munkahelyemre,
és nem merek szabadságot kivenni már az első hónapban. Volt már több autóm, de arra még nem volt példa, hogy év vége elött min. 1-2 héttel ne érkezett volna meg a csekk.
Sajnos én hibáztam, nem szabadott volna a "legolcsóbb" biztosítóval szerződést kötni.
Köszönöm szépen a választ, és mégegyszer elnézést kérek.

autojogasz (törölt felhasználó) # 2006.01.12. 22:00

Téged nem csak a csekk nem érdekel, hanem az sem, amit írtam... Figyelmesen legalábbis nem olvastad végig, az biztos.

Persze, ha egyszerűbb autót cserélni, mint bemenni a biztosító legközelebbi fiókjába, akkor nem igazán értem, hogy miért a jogi fórumon keresed a megoldást, és miért nem pl. a www.hasznaltauto.hu-n.

pont

Skinner # 2006.01.11. 19:22

Elküüldtem a tértivevényes levelet 2006.01.03.-án. Nem reagáltak eddig. Telefonon sikerült őket múlt héten elérni(azóta sem), a hívás napján azt mondták aznap kiküldték a csekket. Nem érkezett meg. Nem érdekel az ezer helyen közzétett csekk, nem fogom kiszámolni mennyi a negyedéves díj(nem tudhatom mert októberben vettem az autót), bontsák fel a szerződést, mert ilyen társasággal nem vagyok hajlandó együttműködni. Ha másképp nem megy, eladom az autót, verszek egy másikat és akkor már köthetek mással szerződést, pont

autojogasz (törölt felhasználó) # 2006.01.11. 01:02

Ennél egyszerűbb megoldás a biztosító ezer helyen közzétett bankszámlaszámára átutalni a biztosítási díjat, vagy rózsaszínű csekken feladni.

A 30 napot azért pontosítsuk: a díjfizetéssel fedezett időszak lejártát követően 30 napig a biztosító kockázatban áll. Ez az időszak a respiro, melynek ideje alatt ha a hátralékos biztosítási díjat nem fizetik meg, a biztosítási szerződés a díjjal nem fedezett időszak első napjára visszamenőleg megszűnik, vagyis e naptól bekövetkezett károk kifizetését a biztosító - 30 napon túl a MABISZ - a károkozótól teljes egészében visszakövetelheti.

sonnenblumen # 2006.01.02. 11:44

Ha érvényes a kötelező biztosítása, akkor az utolsó befizetés
lejártának időpontjától még 30 naptári nap felelősségi kötelezettsége
van a biztosítónak.
Az ajánlatom az, hogy ne telefonon, hanem írásban, és fax-on, vagy
térti-vényen értesítse biztosítóját. Ez esetben mentesül mindennemű
kötelezettség alól, valamint ha nem reagál a biztosítója e papírokkal a
MABISZ -t kell megkeresni, és másik biztosítóval kell szerződést kötni.

obsitos # 2006.01.02. 10:38

Kedves Skinner!

Ha nem érkezik időben a csekk, személyesen kell kérni, általában ilyen egyszerű.

A bérelt autó okozta többletkiadást a pénztárcád bánja..., és előbb utóbb csak kénytelen leszel személyesen befáradni az omniózus befizetési csekkért.

Igaz, a biztosítónak kötelessége lenne mindent időben adminisztrálni, de hát mint tudjuk...

Skinner # 2006.01.01. 20:28

Kedves madár2!

Tisztában vagyok vele, hogy nem mentesít. A mai naptól nem használhatom az autómat, bérelnem kell egyet arra az időre míg meg nem oldódik ez a probléma, mert a munkám ellátásához feltétlenül szükséges. Hívogatom biztosítót már három hete, de nem tudtam őket elérni. Az e-mail-emet meg válaszra sem méltatták. Személyesen nincs időm bemenni.

madár2 # 2006.01.01. 18:08

Kedves Skinner!

Az hogy a Biztosító nem küldött csekket, sajnos Téged nem mentesít. El is kallódhatott. Neked kell figyelemmel kisérni, és ha nem küldenek csekket, kérni kell. Sajnos ez nem mentesít.Még szerencse hogy nem egy balesetnél derült erre fény.

Skinner # 2006.01.01. 10:56

Azt szeretnm megkérdezni, hogy mit tehetek abban az esetben ha a MÁV biztosító nem küldött csekket és ezért nem tudtam bafizetni a díjat? Az autómat a mai naptól emiatt nem használhatom. Telefonon próbáltam elérni őket korábban, de reménytelen...

autojogasz (törölt felhasználó) # 2005.12.12. 22:11

Csak a topic teljessége kedvéért jelzem itt is, hogy a kérdésre privát e-mailban válaszoltam Rade részére.

Rade # 2005.12.12. 13:50

Köszönöm a válaszat!
Annyiban tudna még segíteni, hogy ilyenkor mit tehetek, hogy hozzájussak a kocsimhoz. A rendőrség azt mondja: megérdeztük a jogászokat és nem ránk tartozik, polgári peres ügy.
Mit lehet tenni?
Köszönettel,
Radek

autojogasz (törölt felhasználó) # 2005.12.10. 23:36

Kedves Rade!

A gépkocsi javításának megrendelését, és így a javítás elvégzéséért járó vállalkozási díj megfizetésére támasztott igénye jogalapját a javítást végző szervíznek kell bizonyítania. Ez többnyire a munkalap, vagy a megrendelő-lap ügyfél általi aláírásával megoldható, de írásos megállapodás hiányában is létrejöhet a vállalkozási szerződés, pl. ráutaló magatartással. A vállalkozási szerződés alapján a szervíz köteles a javítást elvégezni, a megrendelő (függetlenül a biztosító "fizetek-nem fizetek-időt húzok, majd megunja" című játékától) pedig díjat fizetni.

A javítást végző a kijavított gépkocsit nem tarthatja vissza akkor sem, ha a vállalkozási díjat nem egyenlítette ki a megrendelő (tulajdonos), de a járművét el akarja hozni. Ennek jogi alapja az, hogy a gépkocsi értéke meghaladja a követelt vállalkozói díj összegét. Önkéntes megrendelői teljesítés hiányában a szervíz a követelését polgári peres úton érvényesítheti a megrendelővel szemben.

A biztosító a javítást végző szervíz felé csak akkor tartozik bármivel is, ha erre külön kötelezettséget vállalt, pl. fizetési ígéretet tartalmazó nyilatkozatot adott ki, stb.

Ha a biztosító nem fizet, a csekély összegű pertárgyértékre - 200.000 Ft alatti - fizetési meghagyást kell kibocsátatni ellene a biztosító székhelye, vagy a káresemény helye szerint illetékes helyi bírósággal.

Üdv: autójogász

Rade # 2005.12.09. 16:09

A következő a problémában kérném a segitségetek.
Az autómat 109 E Ft értékű kár érte melyet a károkozó elismert és annak kötelezőjére csináltattam meg a szervizben. A probléma ott kezdődött hogy a MÁV biztositó nem hajlandó jogalapi nyilatkozatot adni a kár rendezésére, és midnenféle indokokkal húzza a dolgot 3 hete. A szerviz meg addig nem hajlandó a kocsit visszaadni amig nem látja a fedezetetét a javitásnak. Egyébként a javitásról csak szóbeli megállapodás történt. Mit lehet ilyenkor tenni?
Előre is köszönöm a segitségetek!