Annyit kellene tenni, hogy SENKI se fizessen semmit. MOKK-nak mondjon ellen, bíróságra ügyvéddel menjen, próbálja megnyerni pert, ha nem megy akkor csökkenteni a tartozást, de legalább elhúzni a pert majd fellebbezni. Utána szabotálni a végrehajtást.
Meglehetősen rossz tanács. Csak a feledékeny adós nem tudja prejudikálni az ellentmondás eredményét. Márpedig, ha ez alapján az ellentmondás halott ötlet, akkor inkább bele se vágjon. Ha van esély, akkor csak rajta, csakhogy ez már nem mind.
A fizetési meghagyás jelentős része elévült. Elévülésre csak a perben lehet hivatkozni. Igenis mindenki mondjon ellent. Ellentmondás során perré azért nem alakul több követelés, mert a jogosult is látja, hogy "veszett fejsze nyele", nem fizeti meg a peres illetéket, így az eljárás megszűnik. Ellentmondás egy pár soros levélbe a közjegyzőhöz és cca. 500,- Ft postaköltségbe kerül.
Ezt meg honnan tudná a szűkszavú FMH-ból. Ellentmondás hiányában a közjegyző végrehajtási záradékol és jön a végrehajtó. Lehet, hogy már elévült a követelés. Az FMH mindig annak kedvez aki követel és soha nem annak aki tartozik.
Meg az emlékek: "Telekom? Hmmm, em volt már dolgom velük vagy 10 éve". Ugyanez a káprázatos emlékezés nem működik, ha a jogviszony létrejötte pl. 2016.10.15. Hidd el, Attika, lehet ezeket prejudikálni.
„Az ilyesmit csak levélben, vagy pedig személyes ügyfélfogadás keretében fogod tudni megtárgyalni.”
Engedje meg, hogy had kezdjem itt a szavai végén, a fenti idézetre reagálva : Értem én, hogy egy ideális világot képzelt el, ahol levélben kaphat ÉRDEMI választ a dunacorptól, vagy továbbmegyek, ahol Ön szerint be tud fáradni személyesen a személyes ügyfélkszolgálatukra, ami ugye nem létezik – ezt többek tapasztalata igazolja
akár ezen, vagy más weboldalakon is, de ha szeretné bejegyzésenként idézhetek, ugyan erősen hosszadalmassá bővítené a válaszomat és senki nem olvasná végig (talán Ön sem), mert sosem érne a végére. Érezhető, hogy itt a rövid lényeget szeretik inkább, ami sallang mentes. Feltételezem Ön is olvassa ezen beírásokat, vagy csak nem volt még dolga, ügye, képviselete ezen kedves faktor céggel, de ha szeretné személyesen is kipróbálhatja a 2161 Csomád Akácos út 13 székhelyen, ahol nem tartózkodik soha senki (lakatlan családi ház több cégérrel), vagy a 1074 Bp Dohány utca 14 irodaházban lévő bérelt emeletük call centerébe, ahová Önt sem engedik be, ahogyan mást sem. Bátran javítson ki, ha tévedek, mert természetesen még az is előfordulhat, bár emberek tömegeinek azért ez esetben itt hiszek. Ellenben Így viszont nem értem a tanácsát. Miért írja ezt tanácsként le? Hisz abban valóban, hogy eredményt tud elérni ilyen csatornákon keresztül? Komolyan kérdezem. Nem célom a szarkazmus, sem nem vagyok Ön által megsértve. Viszont köszönöm az észrevételét válaszként és a morális etikájának alap köveit. Félek továbbra sem ért vagy félreért, de lehet, hogy szándékoltan teszi, hogy azon irányba terelje beszédünk, amit Ön kihallani vél belőle, hogy engem bűnös adósként helyretegyen. Egy pillanatig sem gondoltam, hogy az adósnak nem kell megfizetnie a sarát. Maximum annyit olvashatott ki reálisan, hogy nem feltétlen szeretnék felülni a dunacorp hajójának hintájában, akik láthatóan nem kezelik korrekt módon az ilyen helyzeteket...és mások tapasztalatai alapján azt feltételezhettem, hogy a faktorcég számomra bármennyiért és bármennyi ideig is húzhatja a vélhető megszabadulásom tőlük, nekem azt jó pénzért értékesítve -és hagyjuk a verbális módszereik finomságait- ez kényük kedvük szerint alakul, föggetlenül a tartozásom mértékétől. Szerintem érti. Hiszem, hogy eddig is értette. Egy végrehajtóval szívesebben tárgyal az ember és fizet értelmezhető részleteket, amit tud is tartani és van belátható vége. Ez volt ugye az alap felvetés. Értem én is, hogy ügyvédet javasol. Írtak is többen, jelezve jelenlétüket, amiért egyébként valóban hálás is vagyok, hiszem, hogy fel is keresem a számomra reálisnak tűnő hozzászóló érvelőt jogi tanácsért tarifa kérdések egyeztetésével egyetemben. Aztán... A fehérkéményseprő nehezen élhetne vissza bármely adatommal, amit nem ismer. „Biztosan ezt akarod.” - Leírtam, hogy mit szeretnék, vagy hogy pont mit nem, az akarom túl erős szó. Nem szeretnék fejős tehén lenni, akit a tartozása felett vélt költségek terhei mellett tökéletesen hülyére vesznek. Ezt senki sem szerethetné igazán a saját dolgát illetően. Őn sem. A visszafizetés továbbra sem az én hitem kérdése. Nem tudom, hogy tőlem hol olvasta, hogy nem hiszek ebben. Segítek, nem olvashatta. Maximum azt, hogy nem gondolom, hogy a dunacorp lenne a legmegfelelőbb hely, ahol a pénzemet szívesen elkölteném. Szerintem mások sem. Főleg, hogy manipulatív módon hangoskodva hazudnak össze vissza, hiszékeny embereket megvágva vetített információk zsarolásai alapján, de ezt sem kell részleteznem, mert elvileg itt mindenki ismeri a sallangot, ami hiába közhelyes, ettől még így van....de cáfoljon rám bármelyikük, ha tud, vagy csak szimplán szeretne. „És ezen az egy képernyőn meg sem jeleníthető betűfolyamaid sem fognak változtatni.” Nem tudom, hogy hogyan is gondolhatja azt, hogy erre bármilyen szintén is apellálnék.???? Arra viszont nagyon is alkalmasak voltak a korábbi betüfolyamok kifejtései, hogy álláspontokat mutathasson az érkező reakciók alapján, amik pedig várhatóan már használhatóak, legalábbis érzhető irányokba tetelhet. Őszintén meglepnek az ilyen idevágott kijelentései, de kezdem úgy látni, hogy ez egyszeűren csak ilyen a stílusa és nyélből ostobaságot feltételez másokról, ami helyenként tudna bántó is lenni, csak nem szabad felvenni, de jópofát sem igen lehet vágni arra ha valaki nyélből lekezelő, ami lehet, hogy csak azért eszköz, hogy a fontosságát, hozzáértését hírdesse. Vagy csak én volnék túl érzékeny? Nem tudom. Nem célom Önt megbántani, egyszerűen csak nehezen tudok vele mit kezdeni, de szerettem volna felhívni rá a figyelmét külső szemlélőként, annak ellenére, hogy várhatóan nem kér a véleményemből, de megnyugtat kissé, hogy kéretlenséget ön is oszt felém kioktatásként, de még az is lehet, hogy rámfér, még ha nem is úgy van, amelyik irányba skatulyáz éppen. De sebaj. Lendüljünk túl szépen.
Köszönöm a kedvességét -akkor is, ha nem mindig törekedett erre- és az idejét, amit rám szánt. Szebb napokat Önnek is. Tiszteletem!
„Meglehetősen rossz tanács. Csak a feledékeny adós nem tudja prejudikálni az ellentmondás eredményét. Márpedig, ha ez alapján az ellentmondás halott ötlet, akkor inkább bele se vágjon. Ha van esély, akkor csak rajta, csakhogy ez már nem mind.”
Tulajdonképp akkor is ellen kellene mondani, ha abszolút semmi esély megnyerni a pert vagy csökkenteni a követelést és a per csak az adós költségeit fogja növelni. Ugyanis minden egyes ellentmondással a faktor erőforrásait apasztjuk, megtérülési idejét lerontjuk. Nem mindegy, hogy 5.000 ft-ból csinál 100.000-t néhány telefonnal, levélkével néhány hónap alatt, vagy bele kell nyomnia 50.000-t, hogy visszakapjon 150.000-t másfél év alatt. És ez csak egy optimális várható érték, ha pervesztes lesz viseli a teljes költséget és az adós ügyvédjét is, ha mérséklik a követelést akkor 55.000 befektetéssel küzdött mondjuk 10-20.000 profitért.
Sőt, ha mindenki ellentmond, besül az egész úgy ahogy van, nyolc év lesz míg lemegy a per (igaz más per is annyi lesz) Éhendöglenek a hiénák addig, csak rajtunk múlik szükségünk van -e követeléskezelőre vagy sem.
Elég sovány könyvecske volna 2-3 oldallal... Senki sincs olvasásra kényszerítve, mint ahogy én se írásra, de legalább lereagáltam a félreérthetőséget, ha ráhagyom még hihetné azt, hogy a beskatulyázás reális lehetett. Kifejteni rövidebben számomra nehéz volna, de gondolom talán nem is itt érdemes, mint valamelyikük irodájában.
Vadsuhanc
Részemről nem verseny, de akkor olvaslak, mert érdekelnek jelenleg a témába vágó részletek.
nyilván egyszerre nem mond mindenki ellen, de ha mondjuk elkezdene folyamatosan emelkedni az ellentmondások, perek száma, így a költségek is, attól szvsz nem halnának éhen a hiénák, hanem ez csak még jobban lenyomnák a faktorálási árakat, ami a bankoknak kicsit rosszabb, de ők szerintem ezeket a hiteleket már rég leírták...
Úgy van. A faktoring-tevékenység fő tudománya nem a jog. Arra csak a követelés érvényesítéséhez van szükség. Az elsődleges tudomány a statisztika, és bizony, nem kispályás szintem.
„ha mondjuk elkezdene folyamatosan emelkedni az ellentmondások, perek száma, így a költségek is, attól szvsz nem halnának éhen a hiénák, hanem ez csak még jobban lenyomnák a faktorálási árakat”
Odáig kell/kéne eljutni, hogy ha ingyen odaadja a bank a faktornak, akkor se érje meg Magyarországon a rossz hitelek után menni. Néha lehet olvasni a gazdasági sajtóban, hogy pl Otp Oroszország eladta besült fogyasztási hiteleit 1.75%-n, vagy megszabadult fedezet nélküli hiteleitől az Unicredit 5.7%-n, stb. Ezek nincsenek messze az ingyentől, tehát a faktor sorsán érdemben nem javít, hogy 2-3%-ért vesz valamit vagy 0%-ért kapja - feltéve, hogy ellentmondunk mindannyian, mert a követelés vételára töredéke a jogérvényesítés költségeinek.
Persze amíg van aki telefonra meg levélkére fizet, addig virulnak a hiénák.
Kedves Fórumozók! Még 2008-ban volt egy Axa Bankos folyószámla hitelem, de később felmondásra került, mert elég nehéz helyzetbe kerültem. Az ügyet a Dunacorp Faktorház vette át. A hitelkeretem 150 ezer Ft volt, persze azóta kamatokkal együtt 330 ezer Ft-nál jár. Már kb fél éve csak oda-vissza levelezgetek ezzel a faktor céggel, hogy nem zárkózok el a fizetéstől, de méltányosságból a kamatokat engedje el, vagy mérsékelje. (papírokkal alátámasztottam anyagi helyzetem). Azonban minden válasz levélben sablonszerűen ugyanaz van írva, s egy fillért sem hajlandóak elengedni. Néha nem is a Dunacorp, hanem a Kiss és Lányi Ügyvédi Iroda válaszol. Mit csinálok rosszul? Annyi fórumon olvasom, hogy érdemes alkudozni, mert van értelme. Sajnos én nem ezt tapasztalom. Ha nem kötök velük kompromisszumot, akkor hamarosan fizetési meghagyás fog következni.Van valakinek ötlete, hogy mit tegyek?
Azért nem ezt tapasztalod, mert nem fizettél. A fizetési hajlandóság ne ígérgetésben, és főleg ne követelőzésben(!) nyilvánuljon meg, hanem teljesítésben, és akkor azonnal el fogják hinni, hogy hajlandó vagy fizetni. Tegyél le nekik 150 ezer forintot az asztalra, és kérd, hogy a többit engedjék el! El fogják engedni.
Üdvözölök mindenkit! Segítséget szeretnék kérni. Férjemnek volt egy Erste BAnk által a Dunacorpra átruházott tartozása, amit a Dunacorppal rendezett 2014-ben. Akkor a Dunacorp elengedett 50000.- ft-ot mivel a tartozást egy összegben rendezte. Szerettünk volna házat venni, de kibukott hogy férjem aktív KHR listás, a Dunacorp miatt. Felhívtuk őket, és közölték, hogy mivel azt az összeget amit elengedtek a férjem nem fizette ki, ezért 5 évig aktív Bar listán tartják. Ha most kifiztejük ezt az összeget kamatos kamattal (több mint 100.000.- ft), akkor leveszik passzív BAR-ra. Lehet valamit tenni hogy lekerüljön BAR listáról azonnal? Segítséget előre is köszönöm..
Saját tapasztalat egy korrekt /MKK/,ill inkorrekt /DUNACORP/ behajtókkal.
MKK /Magyar Követelés kezelő/: Volt egy tartozásom a Telekom felé. Lepasszolták az MKK-nak behajtás címjogán. Kaptam egy fizetési meghagyást, amit elismertem. Felhívtam őket, és megtudtunk egyezni a havi törlesztőbe, kamatmentesen. Kifizettem, és a végén kaptam egy elszámolót hogy nem tartozok feléjük. Ügy lezárva, mindenki boldog.
DUNACORP: 2008-ban a bank eladta a tartozásomat a dunacorpnak, amit a szerződésem szerint nem tehetett volna meg. Az adataimat csakis a bíróságnak,ill. a KHR-nek adhatta volna ki. Jómagam nem egyeztem bele semmibe, és nem szerződtem a dunacorpal sem. Azóta kb.500000ft-bóll lett 4 millió ft.Nagyon durva.Már az elején mondtuk nekik hogy adják törvényes behajtásra az ügyet, de nem tették.Kértem hivatalos papírokat, elszámolásokat, de semmi. A folytonos zaklatások telefonon, a munkahelyemen,a szomszédokon keresztül azóta is folyik. Kb. két hónapja megkeresett egy hölgy a facebook-on hogy megvenné az egyik eladó cuccomat. Mint utólag kiderült, ezek a mocskok voltak álnéven, és az adásvétellel szedték ki belőlem az adataimat./telszám, cím,stb./ Mondanom sem kell hogy nem az eladó kacatom érdekelte. Miután írtam neki hogy adathalászat miatt feljelentem, letíltott. És hogy a végén ne unatkozzak, két napja felkeresett a lakáson egy szépen kigyúrt kopasz úriember, a követelés befizetés megbeszélése miatt. Nem igazolta magát semmivel, csak elmondta hogy mennyivel tartozom, és hogy hogy szeretném rendezni. Mondtam hogy sehogy, mert nem nekik tartozom, ill. nem tud semmi papírt felmutatni az ügyben.Erre ő: Neki nem is kell bemutatni semmit, mert ők tudják hogy mivan. Az mondta még hogy akkor átadják a MOKK-nak. Mondtam hogy rendben. De ezt már évek óta hallgatom. El akarta kérni még a munkahelyem adatait, a fizetésem összegét. Persze én nem nyilatkoztam, ez láthatóan nagyon nem tetszett neki, és elment.Menet közben azért a képembe vágta hogy a kamatok miatt húzzák el az ügyet. A kérdésem a következő lenne:
Hogy lehet hogy havi 20ezer ft a havi kamat, egy elvileg nem jogos tartozásnál?
Úgy tudom hogy 2014-től már az 5éves elévülés akkor is érvényes ha újra megkeresnek. De mivel nekem 2008-ban indult az ügyem, akkor ez rám nem vonatkozik?
És a utolsó hogy mi a francot tegyek már hogy leszáljanak rólam? Én kifizetném a tartozásom, de nem nekik, és nem 4 milliót.
Köszönöm, hogy elolvasták, és ha válaszra méltatnak, azt is köszönöm.
Miért ne lenne jogos? (Átadhatják követeléskezelőnek, biztos lehetsz benne, ezen kár lovagolni)
Nem vonatkozik rád, az csak a 2014. március 1. után indult ügyekre vonatkozik.
Kifizetheted. Kénytelen leszel, legfeljebb később, és mégtöbbet, mert a MOKK is ezt, a kamatokkal növelt összeget fogja behajtani.
Ha már eddig húztad, és eddig nem adták végrehajtásra, talán van egy kis esélyed, hogy elévült, de ezt nem tudhatjuk, de biztosra még Te sem, úgyhogy ha jól esik, a követeléskezelőnek ne fizess, ha FMH jön, mondj ellent. Jó esetben nem tudják bizonyítani, hogy nem évült el, rosszabb esetben még több lesz a befizetendő. Kockázat, de hátha.
Én elolvastam, és közben hánynom kellett. Nem árulom el miért, de a fórumtársak tudják. Ez az egész nem tartozik a végrehajtási jog egyetlen topikjába sem, mivel nem indult végrehajtás. Ezt az adatkiszolgáltatós agymenéses elmeböffenetet pedig ideje volna végre hanyagolni. Hát hnyszor kell ordítva elmagyarázni az ilyen felézős kérdezőknek, hogy a követelés engedményesének jogában áll tudnia, ki az adósa??? És azt is hányszor kell elmagyarázni, hogy senki ne emlegessen elévülést, amíg bírósági (közjegyzői) szakba nem jut a dolog??? Az egyetlen jótanács, ami itt adható: Ha fizetési meghagyást hoz a postás, át kell venni, és időben ellent kell mondani. Ha változik a lakcím, azt pedig be kell jelenteni mindenhol, illetve a postával sem árt utánküldési szolgáltatásra szerződést kötni.
Köszönöm a válaszokat. De az még mindíg nem tiszta hogy a mai napig nem kaptam semilyen hivatalos iratot. Egy nekem totál idegen társaság követelőzik. Ennyi erővel a szomszéd is jöhetne nem?.
Bárki követelőzhet, pontosan. Akár Te is, bárkitől, miért is ne? Legfeljebb, ha az illető nem ért egyet veled, nem fizet, és Te beperelheted és ott előadhatod a bizonyítékaidat. Aztán vagy sikerül, vagy nem. Így megy ez.
Tisztelt Fórumozók! Az alábbi esetet szeretném veletek megosztani. Volt egy Erste-s tartozásom ami a Dunacorphoz került. Anno próbáltam velük a telefonos hivogatásokra megegyezni velük, de amikor 10.000 Ft-ba egyeztünk meg a következő híváskor már 15.000 Ft-ot kértek. Egy idő után már nem sikerült megeggyezésre jutnunk kaptam egy MOKK-os fizetési meghagyást. A szabályok szerint részletfizetési kérelmet terjesztettem elő a közjegyzőnél 5000 ft illeték fejében. Meg is kaptam a 10.000 Ft havi részletfizetést, ami jogerős lett. Minden hónapban pontosan késedelem nélkül megfizettem a 10.000 Ft-ot. Se telefonhívás, se SMS csak évente küldtek egy EGYENLEGÉRTESÍTŐ levelet, ami a tartalmazta az egyéb költségeket az indóló a fennálló tartozást és a befizetett összeget. Telt az idő a harmadik egyben utolsó Egyenlegértesítő levél 78.000 ft tartozást mutatott. Befizettem 6 hónap alatt 85.000 ft-ot gondolva a kamatra és egyéb költségekre. Toll, papír kértem a Dunacorptól egy tájékoztatást a tartozásomról, és egy RÉSZLETES elszámolást mit hova számoltak el. Naívan arra gondoltam ha van is még tartozásom 1-2 ezer Ft, vagy netán túlfizetésem van. Küldte is a Dunacorp a RÉSZLETES elszámolást a kezdetektől kezdődően 22 oldalban. A mosoly az arcomra fagyott mikor az utolsó sorban megláttam, hogy még közel 20.000 ft tartozásom van. Elővettem az éves egyenleg értesítőket és nekiláttam átnézni a papírokat. Az a tény tárúlt elém, hogy az ÉVES egyenlegértesítők nem azokat az adatokat tartalmazták, mint a RÉSZLETES kimutatás. Toll, papír Dunacorpnak panaszlevél és kértem, hogy tájékoztassanak melyik elszámolást tekintsem jónak, amennyiben a RÉSZLETES elszámolás a jó, akkor 3 éven keresztűl miért tájékoztattak férre. Jött is a panaszomra a válasz, " Kedves ügyfelünk tájékoztatjuk, hogy társaságunk felé a tartozása megfizetésre került. Társaságunknak Önnel szemben nincs követelése". Pár napra rá kaptam egy levelet a Kis és Lányi Ügyvédi irodától, amiben válaszoltak a panaszomra. leírták, hogy 0 Ft a tartozásom de a panaszom alaptalan volt, mivel 10.000 ft havi törlesztőrészletben jogerős határozat született. A részemre megküldött RÉSZLETES elszámolás valós adatokat tartalmazott, de elnézést kérnek hogy az ÉVES egyenlegértesítőben téves adatok kerültek feltüntetésre. Azt tanácsolom, ha valaki elismeri a tartozását és rendezni tudja a fenti módon is kérhet részletfizetést, mégha plusz költséggel is jár. De érdemes időközönként kérni egy részletes elszámolást és akkor nincs meglepetés.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.