Tisztelt Válaszolók!
Megteheti a munkáltató, hogy - teszem azt - praktikussági okokból nem a Munka Törvénykönyve szerinti, a munkaviszony lejártát követő 5. munkanapig kézbesíti a kilépő papírokat és a fennmaradt bért, hanem ezt mondjuk csak a következő hónap szokásos fizetési napjára halasztaná?
Korábban azt is mondták a munkaügyön, hogy ha késnek a papírok, az állításuk szerint amiatt lehet mert az Államkincstár szöszöl túl sokáig a folyamattal. Ez valós "kifogás"? Ilyen esetben a a foglalkoztatás-felügyeleti hatóság tudna egyáltalán valamit tenni?
Illetve még egy kérdésem lenne, hogy a fent említett 5 munkanapos határidőbe beletartozhat az is, ha például az utolsó napon, de még időben elindítja a bér utalását, és a bank csücsülne túl sokat a banki tranzakció végrehajtásán, amitől túllépnék az említett határidőt?
Kissé tanácstalan vagyok, hogy ennyi idő után már érdemes lehet-e egyből a foglalkoztatás-felügyeleti hatósághoz fordulni, vagy gyakoriak lehetnek-e a néhány napos csúszások is egy alapjában véve megbízható munkáltató esetében is.
Segítségüket előre is nagyon szépen köszönöm!