Munkajogi Szakjogász


vigyorex # 2012.06.04. 08:49

Tiszteletem,
csak hogy biztos legyek a dolgomban,érdeklődnék.
Nem akartam aláírni a közös megegyezést,hivatkozva arra ,hogy én nem akarok elmenni a cégtől,hogy a két héttel ezelőtti szóbeli kirúgás/megbeszélés jogellenes mivel ott nem írtam alá papírt,és kértem egy rendes felmondást a munkáltató részéről.Erre hazaküldtek,hogy hogy holnap menjek be a rendkívüli felmondásomért.
A kérdés az,hogy aláírjam vagy ne,hogy ha a bíróságra akarom vinni?
A másik kérdés,hogy ez a szubjektív 15 nap, objektív 1 év rendkívüli felmondás esetén mit is takar pontosan?
Előre is köszönöm.

lacccus # 2012.06.04. 08:57

Tisztelt Szakértő!

Levelezős Főiskolai hallgató vagyok. Idén diplomázom.
Szeretném megkérdezni, hogy a munkahelyemen jár-e valamilyen tanulmányi szabadság úgy, hogy tanulmányi szerződésem nincs.

Ezt a szabályt nem tudom értelmezni:
" (115. § (1) Az iskolai rendszerű képzésben részt vevő munkavállaló részére a munkáltató köteles a tanulmányok folytatásához szükséges szabadidőt biztosítani.

(2) A szabadidő mértékét a munkáltató az oktatási intézmény által kibocsátott, a kötelező iskolai foglalkozás és szakmai gyakorlat időtartamáról szóló igazolásnak megfelelően állapítja meg.

(3) A (2) bekezdésben foglaltakon túl a munkáltató vizsgánként - ha egy vizsganapon a munkavállalónak több vizsgatárgyból kell vizsgáznia, vizsgatárgyanként -, a vizsga napját is beszámítva négy munkanap szabadidőt köteles biztosítani. Vizsgának az oktatási intézmény által meghatározott számonkérés minősül.

(4) A diplomamunka (szak- és évfolyamdolgozat) elkészítéséhez a munkáltató tíz munkanap szabadidőt köteles biztosítani.

(5) A nem iskolai rendszerű képzésben részt vevő munkavállalónak tanulmányi munkaidőkedvezmény csak abban az esetben jár, ha azt munkaviszonyra vonatkozó szabály elrendeli, vagy tanulmányi szerződés megállapítja.