Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem


Pelorin # 2015.03.06. 07:57

Üdv!

Karácsony előtt vásároltam (Expert Békéscsaba) egy Blaupunkt autós cd-t. Másfél hónap után meghibásodott, nem kapcsolt be.

Visszavittem az üzletbe, ahol először azt mondták, én postázzam Bp-re a szervizbe, majd átvették, hogy "na jó" ők postázzák. Kaptam iratokat az átvételről.

Eltelt több, mint egy hónap eredmény nélkül. Érdeklődésemre azt mondták, majd szólnak, ha elkészült.

Meddig kell várjak?
Mit tehetek?

Köszönöm!

Botond

walder # 2015.06.07. 06:09

Tisztelt szakértők!

Az alábbiban szeretném a segítségüket kérni.

2013-ban vásároltam egy compakt nikon fényképezőgépet, aminek a garancialevelében 12+12 hónap garancia szerepel, ami ez év májusában járt le.
Tegnapi nap folyamán töltöttem a gépet, levettem a töltőről, (úgy volt hogy használom a gépet) majd újra töltőre akartam rakni, és azóta nem reagál semmire.
Nem lehet bekapcsolni, nem lehet tölteni, nem csinál semmit.

Felháborítónak tartom hogy egy közel 100 ezer forintos műszaki cikk a garancia lejárta után egy hónappal teljesen tönkremegy.

Kérdésem az lenne hogy tudok e reklamálni ez ügyben, illetve kötelezni a gyártót, vagy a velük szerződésben álló márkaszervízt, hogy saját költségükön javítsák meg a terméket.

Válaszukat előre is köszönöm.

Szasza82 # 2015.09.22. 08:09

Tisztelt Szakértő!

Érdeklődnék hogy vettem egy telefont amin egy év gyártói és egy év szolgáltatói garancia van. A hiba a második évben keletkezett, bent van náluk kijelző csere miatt már 08.31-óta.Egy hónap után jogosult leszek új készülékre?
Azt olvastam hogy a javítást ajánlott 2 héten belül elvégezni.Ez nem történt meg és csere készüléket se tudtak adni amíg bent van.

ImreK # 2015.10.17. 21:27

Üdvözletem!

Egy érdi cég a 2013. november 27-én általa elküldött termékhez nem küldte el a Részemre a jótállási jegyet a mai napig sem postai úton. Csak könyörgésre 2014. január 22-én e-mailben csatolva, ám azt is úgy,hogy előtte való nap azt írta egy férfi a cégtől, hogy náluk "nincs külön garanciajegy".

A jótállási jegy postai úton való el nem küldése miatt kérhető e kártérítés a cégtől?

Amúgy is vannak még vele gondok....

Várom válaszukat.

Szötyike # 2015.12.29. 12:55

Üdvözletem!
2015. februárjában vásároltunk egy gitárt. Első meghibásodása kb 4 hónap múlva következett be, amikor az egyik bund belelógott a húrba, ezáltal zörgő hangot adott a hangszer. (természetesen nem beállítási hiba volt, teszem hozzá itt még csak az üzletben próbálgatták "javítani" mert csak egy nyakbeállításról kaptunk papírt) visszakaptuk, majd ismét előjött ugyanott illetve egy másik bundnál a probléma. Ekkor ismét visszavittük ( itt már jelen volt az üzletvezető úr is, így komolyabban vették a problémát) elküldték szervízbe, ahol megállapították, hogy valóban hibás a hangszer, így megcsiszolták a fém részeket. Hazahoztuk, egy darabig megint jó volt, majd mikor a szokásos utánállítás következett (ezt a húrok feszítő hatása miatt muszáj igazítani) egy hozzáértő személy jelezte, hogy a gitár nyaka/fogólapja el van vetemedve. Így akár melyik irányból próbáljuk kompenzálni a tekeredést, valahol mindig bele fog érni a bund a húrba. Mivel a hiba nem egy adott bundnál van (sajnos ezt az elején még nem tudhattuk) így ha most megint visszavisszük, akkor jelezhetjük, hogy az előző hibák is erre vezethetők vissza? Illetve, lehetséges-e, hogy ez kimeríti a hibás teljesítés fogalmát? Mivel több gitárunk van (olcsóbb/drágább) egyformán tartjuk és használjuk őket, azoknak semmi bajuk, így még csak a nem rendeltetésszerű használatra sem tudják ráfogni. Milyen garanciális jogokkal élhetünk esetünkben? Válaszukat köszönöm.

Dante76 # 2016.01.11. 09:48

Üdvözletem!
2015.01.11-én vásároltam a Deichman áruházban egy ( nem is olcsó, 18000 Ft-os) téli cipőt. A cipőről a vásárláskor számlát kértem, mivel a munkáltatómnál a ruha pénz elszámolásához szükség van rá. A számla mellé blokkot is kaptam. A cipőre két év garanciát vállalt a kereskedő. Az idén télen vettem észre, hogy a talpai széttörtek, összesen két hónap használat után. Vissza vittem a boltba, és ott azt mondták, hogy mivel a termékről számlát is kaptam csak a számla ellenében cserélik ki a cipőt. A számláról másolatot nem készítettem, leadásra került a munkáltatónál. Azt mondták, ők a saját másolati példányukat nem kérik ki, azt azzal nekem kell rendelkezni. A blokkot nem fogadták el, mert arra tollal ráírták, hogy "Számla", és szerintük ezzel igazolták, hogy tudatták velem, hogy őrizzem meg a számlát, mert nem lesz érvényes a jótállás. A munkáltatómnál kb 20000 ember dolgozik, esély nincs rá, hogy kikeressék a számlám. Azt szeretném kérdezni, hogy valóban kell-e a jótálláshoz a számla, nem elég csak a blokk? Vagy ha abban tudnak segíteni, hogy milyen jogszabály rendelkezik erről, azt is megköszönöm.
Tisztelttel: D.I.

gyulko # 2016.04.11. 01:22

Tisztelt Szakértő!

Mobiltelefon szolgáltatatónál vásároltam készülékemet előfizetői szerződéssel egyetemben. 2016 Február 07. és 2016 Április 08. között három alkalommal került szervízbe a készülék, melyet ezen időtartam alatt nem is tudtam használni. Április 8.-án tájékoztattak, hogy a készüléken fődarabot cseréltek, így a készülékem újnak tekinthető. Természetesen a telefonra újraindult a 2 év jótállás. Április 9.-én ismét szervízbe kellet küldenem a készüléket. Érdeklődni szeretnék, hogy jelen esetben milyen jogaim vannak? Visszakérhetem a készülék vételárát vagy kérhetem a telefonom cseréjét bontatlan új készülére?
Ha a javított készülékre újraindul a 2 év szavatossági idő, viszont újra meghibásodik, akkor is van lehetőség visszakérni a vételárat? (Végülis a szolgáltató szemszögéből nézve egy teljesen "új" készüléket kaptam vissza.)

Előre is köszönöm válaszát,
Üdvözlettel: gyulko

habfarago # 2016.09.12. 17:03

Üdvözlöm,

Egy országos hálózattal rendelkező cipőboltban vásároltunk egy cipőt, amely 3 hét utcai normál használat után több helyen is felfeslett, tulajdonképpen széthullott.

Reklamációnkra a cég saját hatáskörben megállapította, hogy a cipő nem rendeltetésszerűen volt használva és arrogáns hangú, válaszcímet nélkülöző emailben elutasította a csere igényünket. Egyben tájékoztatott, hogy békéltető testülethez fordulhatunk, de ők oda nem is jönnek el és nem is vetik alá magukat az ott esetleg születő döntésnek.

Mivel a cipőt semmilyen extrém terhelés nem érte, nyilvánvalóan a rossz minősége miatt ment szét. Ismét elmentem tehát az üzletbe és kértem, hogy a cipőt Kermivel vagy más megfelelő intézménnyel vizsgáltassák be, de ezt is megtagadták. (pedig amennyire tudom 6 hónapon belül kötelességük volna ) Amennyire látom tele a net a cég hasonló ügyeivel.
Meglehetősen bosszantó, hogy ez a cég teljes nyugalommal él vissza azzal, hogy a cipő értéke nem feltétlenül indokolja azt, hogy az ember perre menjen miatta.

Gondolkodom rajta, hogy megrendelem és kifizetem én a Kermi vizsgálatot és ha az én véleményemet támasztja alá, akkor elviszem az ügyet a békéltető testület elé is. A cég viszont már előre leírta, hogy ez őket nem befolyásolja, tehát a továbbiakban akkor perelnem kellene...
Vajon lehetne-e találni olyan ügyvédet, aki egy kedvező szakvélemény birtokában végig vinné ezt az ügyet és ráperelné a cégre a cipő és a bevizsgálás árát az én érdekemben, a saját - engem nem érdekel mekkora - tiszteletdíját meg a saját érdekében?

Köszönettel: SzZ

habfarago # 2016.10.17. 10:18

Végül háromszor utasítottuk el a kereskedő "szakvéleményét" és követeltük a boltban az elutasítás alapjául szolgáló szakvélemény átadását.
Mivel ilyenje a boltnak nem volt (nyilván nem végeztették el a törvény által előírt minőség vizsgálatot), végül negyedszerre azzal fogadtak, hogy levásárolható a hibás termék ára.
Ezt nem fogadtuk el, közöltük hogy visszakérjük a pénzt és slussz. Vissza is fizették.
Csak azért írom ide, hogy ha valaki hasonló cipőbe lép, ne hagyja magát könnyen lerázni.

m.n.zs. # 2016.10.19. 14:07

Tisztelt forumozok!

A kovetkezo gondomra keresek valami megoldast, jo lenne ha valaki segíteni tudna merre indulhatnek el.
Kozel 3 evvel ezelott szuleim sírjat egy mester emberrel felujitattam. Ez ev tavaszan mar lattam hogy komoly gondok vannak vele. Az alap es a keret szinte teljesen jo volt de az az elem ami a sírkovet tartotta, elkezdett hajolni, repedni, megnyilni, de ami a leginkabb aggasztott megdolt a sírko, fejfa. tavasszal ez a jo ember megnezte azt igerte kijavitja. En nem surgettem, ugy gondoltam jobb ha a megfelelo idopontban csinalja, ugy tudom ilyen esetben az idojaras is sok mindent befolyasol. Tobbszor hívtam igert ezt azt, turelmes voltam . Kb. +3 hete az ido alatt amig a csaladommal ott voltunk egy pillanatban ledolt a sirko. Azt ne mondjam milyen isteni szerencse hogy senki nem volt a kozvetlen kozeleben. Hívtam, azt mondta jon ........Ujra tobbszor hívtam mar a telefont fel sem veszi.Es feltetelezem tovabb gyartja a dolgokat, masok testi epseget is veszelyeztetve.
Azt gondolom ezt nem hagyhatom annyiba!
Sajnos szamla vagy barmi papír nincs a kezembe , de az hogy mennyire veszelyes helyzetet teremtett nem szeretnem ha kovetkezmenyek nelkul meguszna. Jol gondolom ?Van gondolatotok mit tehetnek?

Kovács_Béla_Sándor # 2016.10.19. 14:18

Mit szeretnél?

m.n.zs. # 2016.10.20. 07:07

Kovacs Bela Sandor!

Gondoltam hogy ez a megoldas de kozben egyreszt abban remenykedtem hogy valakitol kapok tippet, valamilyen torvenyre hivatkozva , amit felhasznalhatnek arra hogy egy level kuldese utan esetleg jobb belatasra bírjam ezt az embert. Nem tartja elkepzelhetonek?
Nyilvan nem voltam eleg hatarozott vele szembe, es ezek alapjan joggal gondolhatja hogy annyiba hagyom a dolgot.Oszinten szolva torvenytisztelo ember leven nem szokasom belemenni az ilyen majdnem fekete munkaba se, de legyunk oszintek anyagilag mindig kedvezobbek ezek a dolgok. Soha nem kellett senkivel szembe feljelentest tennem, en se voltam meg bírosag elott. Ebben a dologban is az zavar leginkabb hogy milyen veszelyes helyzetet teremtett, azt feltetelezem ha tragedia tortent volna azert en lennek meghurcolva.
Tehat ez utan csak ugyved lehet a megoldas? PL. ado, vagy munkavedelmi szempontbol valami kifogastetel? Nincs ertelme?

illetékes elvtárs # 2016.10.21. 13:05

Egy nagyon drága csizma ügyében kérek tanácsot. Kb. 10 napja vettem az Office Shoesban, kb. 30 percet volt a lábamon, így derült ki, hogy szúr a cippzár.
Írtam a boltnak, megbeszéltük, hogy beviszem, megnézik.
A boltban visszakértem a pénzem, de nem adták, bevizsgálták a csizmát. Emailben értesítettek, hogy valóban hibás, és azt a döntést hozták, hogy javítják.
A cserét egyáltalán nem ajánlották fel.
írtam nekik, hogy ez egy prémium márka (Tommy Hilfiger), nem akarok javított terméket (mint írtam, 30 percet ha volt a lábamon). Ők azóta érdemben nem kommunikálnak velem.
Az emailben még azt is leírták, hogy NEM fogadják el a Békéltető testület döntését, magyarul, ha nem tetszik, mehetek bíróságra.
Valaki le tudná írni, hogy konkrétan mit kellene tennem? A bíróság megítéli nekem az ezzel kapcsolatos költségeket? Autókázások, kieső munkaidő, ügyvédi költség, illetékek, stb.?

Valóban el lehet adni egy olyan Tommy Hilfiger csizmát, amiben már az elején ki kell cserélni a cippzárt? Nem tudom mit fognak vele csinálni, vagy hogy javítják ki, de számomra nem fogadható el ez a megoldás.
Köszönöm előre is a segítséget.

Rexor # 2016.10.21. 13:09

Ha ki lehet javítani nem kell kicserélniük.

katonag # 2016.10.21. 13:23

Ez nem ilyen egyértelmű.

6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;

Egy prémium márkánál szerintem erősen véleményes, hogy a vásárlás utáni gyakorlatilag azonnali javítást, még ha az jelentősen olcsóbb is a kötelezettnek, el kell-e fogadni csere helyett. De én laikus vagyok.

Rexor # 2016.10.21. 13:52

Nem egyértelmű ez, de pénzvisszafizetésre akkor sem kötelezhető.

torrente666 # 2016.12.15. 13:48

Tisztelt fórumozok!

Tavaly novemberébe vásároltam egy tabletet 2 év garanciával idén okt.-be nem vette fel a töltést elküldtem szervizbe alaplap csere történt visszaküldték nem kaptam róla semmiféle dokumentációt mit cseréltek stb. Kb. egy hónapot bírt ki majd ugyanez a tünet nem vette fel a töltést. Visszaküldtem majd a szervíz válasza ez lett:

A készülék USB csatlakozója fizikailag sérült,így csak garancián túli javítást tudunk felkínálni, alaplap csere ára munkadíjjal együtt bruttó 21500 Ft.

Mit tudnék tenni mert nálunk semmiféle mechanikai sérülést nem szenvedett két töltés között nem akart tölteni.
Elöre is köszönöm.
Szép napot.

szilva76 # 2016.12.22. 17:34

Tisztelt fórumozók!

2016. január 27-én vásároltam egy Zopo Speed 7 típusú telefont, amely november 30-án meghibásodott. Visszavittem a vásárlás helyére, ahol arról tájékoztattak, hogy be kell vizsgáltatniuk, ez legalább három hét, majd ezt követően tudunk továbblépni. Többször érdeklődtünk telefonon a forgalmazónál és az általuk megadott szervizben is, de hiába. December közepén a szerviztől kaptunk tájékoztatást, hogy hozzájuk csak 7-én került be a készülék, de még a karácsonyi ünnepek előtt javítva vissza is fogom kapni. December 20-án tájékoztattak, hogy a készülék elkészült, a vásárlás helyén át lehet venni. Elhoztuk a telefont, amely akkor be volt kapcsolva, látszólag működött, a szervizlap szerint a töltőcsatlakozón történt javítás, a tápfeszültség szabályzó volt rossz. Itthon a lemerült telefont töltőre tettük, és egy órán belül ismét működésképtelen lett, a hiba ugyan az, nem tölt, semmire nem reagál, bekapcsolni sem lehet. Ismét telefon, szerviz, forgalmazó. Állításuk szerint a megoldás az, hogy ismét bevizsgálják, és ismét javítják. Mindeközben a szerviz kizárólag az ott töltött időszakot hajlandó betudni annak az időnek, amit a telefon szervizben töltött, mivel nem az ő hibájuk, hogy a forgalmazó csak nyolc nap után küldte meg a készüléket, a jelen javítást illetően pedig a karácsonyi ünnepekre tekintettel január 7-ig egyáltalán nem tudja vállalni, a készülék csak ezt követően szállítható be hozzájuk és ha garanciát kizáró okot nem találnak, akkor tudnak érdemben foglalkozni vele. Eközben mind a forgalmazó, mind a szerviz megtagadta azt a kérésemet, hogy a korábban elvégzett javítást a termék garanciajegyén feltüntessék, a szerviz szerint nem szükséges, a forgalmazó szerint pedig ők ilyet nem "szoktak". Ebben az esetben (a készüléket még ma leadtuk a forgalmazónál ismételt javításra/cserére ) mi számít szervizben töltött időnek. Ugyanis a készülék november 30. óta nem használható, és nem értem, hogy miként érhet engem hátrány azért, mert a szerviz december 23-január 7 között zárva tart és nem tud a problémámmal foglalkozni.

szilva76 # 2016.12.22. 21:18

Szia Büfés,

Döbbenetes, de őszintén egyáltalán nem meglepő. Az ügyfélszolgálat munkatársának a hozzáállása olyan volt, hogy én is pont arra gondoltam, hogy inkább szándékosan tönkre fogják tenni a telefont, csak hogy nehogy más a vevőnek legyen igaza. Nagyon nem fogok meglepődni, ha a második alkalommal én is azt a választ kapom, hogy a telefon nem rendeltetésszerű használata miatt történt, pedig én nagyon jól tudom, hogy pontosan semmi nem történt a telefonnal.

Décsei # 2017.01.03. 10:58

Tisztelt Fórumozók!

2016. szeptember 3-án vettem egy ággyá alakítható kanapét. Novemberben elején bejelentettem, hogy képtelenség rajta aludni, mert állandóan szétcsúszik. A bejelentés után 2 hétig nem történt semmi, majd újabb telefonálásomra közölték, hogy legyek türelemmel. Ismét eltelt 2 hét ezért december 10.-én személyesen jelentettem be. Pár napon belül kijött egy asztalos, aki csak ránézett és közölte hogy ez úgy rossz ahogy van, nem csak a szétcsúszás miatt hanem a kárpitja is el van csúszva és cserét írt a szakvéleményére. (Zárójelben megjegyezte, hogy eszünkbe se jusson ugyan ilyet venni), de mi sem szeretnénk, az üzletben viszont nem találtunk olyan kanapét ami árban és méretben is megfelelne. Az üzlet természetesen nem akarja a vételárat visszaadni.Mit lehet ilyenkor tenni?

muranyig # 2017.01.22. 16:37

Sziasztok, azért írok ide, mert hátha valakinek már volt hasonló tapasztalata, vagy tudja mit kell tenni abban az esetben, ha egy garanciális javítás már-már indokolatlanul hosszú ideig zajlik.
2016.11.11.-én adtam le szervízbe a DJI Phantom 3 drónomat, mert nem mindig talált műholdakat, illetve a hatótáv is érdekesen alakult... a mai napig semmi infóm nincs, hogy mikor lesz kész, kapok újat, javítják???? (kb 3 hete hívtam fel őket, hogy mizu, és azt a választ kaptam, hogy ki lett küldve a DJI gyárba, mert ott megtudják javítani, és majd értesítenek, hogy mikor lesz kész. 12.08-án a gari is lejárt.) Ennyi ideig még soha nem volt egyetlen műszaki eszközöm sem szervízben. Érdeklődnék, hogy ilyenkor van vmi szabály, hogy mennyi időn belül kell kijavítani, ha ez nem lehetséges újat adni, vagy netán a pénzt visszadni? Mvel tudnék érvelni a boltban, hogy legyen már valami!?
A válaszokat előre is nagyon köszönöm!

lucky48 # 2017.01.22. 17:45

Kedvesek!

Talán már mással is megesett, talán másoknak is tanulságos....

A "Vital Risk Plus Kft" tevékenysége. (Érd, Angyalka u. 1/A)

Felhívták a feleségemet telefonon többször is, (csak hatvan éven felülieket kerestek!!!) ingyenes kardiológiai vizsgálatot ajánlva. Végül ráállt, miután közölték, hogy másról nincsen szó!

Én is elmentem. (2016. 12.07)

Először egy magát orvosnak nevező férfi, egy csillag alakú szerkezetet adott, hogy azt tegyük a szívünkre és egy csipesz szerű valamit az ujjbegyünkre. A készülékek láthatóan nem csatlakoztak sehova.

Ennyi.

Kérdésekre nem válaszolt a doktor, mondván, hogy majd mindent megtudunk.

Majd egy teremben (cca. nyolcan voltunk) ugyanez a férfi tartott egy előadásszerű valamit, egy rossz minőségű, angol nyelvű ábrát kivetítve, elmagyarázta a gép működését, ami a szívünk állapotát mérte fel.

A fekete-fehér! ábrán mutatta, hogy a piros, zöld, sárga mezők mit jelentenek.

Közben kétszer is bejött két fehér köpenyes férfi, mondván, hogy meddig tart még az "előadás" mert már mindjárt kész vannak, és a központ!!?? közlése szerint két illető tesztje rossz lett nagyon.

Kérdésekre nem válaszolt a doktor, mert majd mindent megtudunk.

Ezek után minket behívtak egy külön szobába és ott egy másik illető, egy - szintén rossz minőségű, fekete-fehér másolaton, elmagyarázta a kézzel!!?? kitöltött adatokat, és hogy mit jelentenek a piros, zöld, sárga színű rajzok, ábrák, jelek.

A feleségem szívstressz eredménye nagyon rossz, véroxigén szintje nagyon rossz, stb., stb., minden nagyon rossz.

Hát mindketten nagyon-nagyon megijedtünk, miután az illető azt mondta, hogy sajnos ez az szívinfarktus, trombózis, és vagy agyvérzés előszobája.

Na, de van megoldás, ha itt és most megvesszük az előtérben kiállított 500.000Ft-os lézer készüléket. és esetleg tud adni, csak nekünk 50.000Ft kedvezményt, sőt 60.000-et is, de csak akkor, ha ha ott rögtön megállapodunk.

Hogy könnyebb legyen a döntés, odaadja - a szintén az előtérben látható - és 900.000Ft értékű mágneses gyógymatracot, de csak ha akkor rögtön eldöntjük.

Aláírattak velünk egy sajtpapírt, hogy hol vettük, hogy vettük, stb. és se mi, se családunk, se rokonaink nem reklamálhatnak!!
Ezen a papíron nincs feltüntetve a cég neve, nincs rajta dátum, nincs rajta a vevő neve, nincsenek tanúk, stb., stb.
Ahol voltunk az egy teljesen orvosi rendelőre hasonlító helység, a dolgozók is fehér ill. világoskék rövid köpenyben voltak.
Az "előadóterem" mellett több kisebb szoba volt, az egyikben voltunk mi is egy kék köpenyessel...
Egyáltalán nem üzletkinézetű a hely.
Van recepció is, fehér köpenyes csinos és kedves lánnyal....

Nagyon meggyőző, rábeszélő stílusú, kedves férfi volt az illető, de nem orvos...Addig-addig győzködte és ijesztgette a feleségemet, különféle rajzokkal ábrázolva a vörösvértestek anomáliáit hogy sajnos annyira pánikba estünk, hogy belegyeztünk.

Egy számlát is kaptunk, amin "Csomag " 440.000" Ft szerepel.

Valamint egy - szintén nagyon rossz minőségű!! - hosszú újságcikk másolatot (440.000 Ft-ért!!!), a lágy lézerekről, és egy nagyon hosszú felsorolást, hogy mi mindenre jók ezek a készülékek.
Ebben a cikkben van egy minőségi bizonyítvány másolata is, de egy másik készülékről mint amit velünk megvetettek. Mellesleg jegyzem meg, hogy ez szinte olvashatatlanul kicsi, én csak otthon nagyítóval tudtam elolvasni...

Cca. két hét használat után elkezdett szegény feleségem rosszul látni.

Kiderült, hogy megnőtt a szemnyomása. (hosszú évek óta magasabb volt neki, de még a normális határon, de most átbillent a kóros tartományba....)

Orvosi utasításra azonnal abbahagyta az eszközök használatát, meg is javult a szeme, rögtön.

Nos, az eszközök lehetséges mellékhatásairól, különösen arról, hogy ha valakinek magasabb a szemnyomása ne használja, egyáltalán nem szabad ezeket használnia, egy szót sem szóltak!! A mellékelt "tájékoztatóban" sem!!

Ezek után, először telefonon szerettem volna a főnökkel beszélni, de nem volt elérhető. Nos, aztán két ajánlott, elsőbbségi, tértivevényes levélben, írásban közöltem ezeket a panaszokat, kérve az üzletvezetőt, hogy - mielőtt a szakhatóságokhoz fordulnék - egyeztessünk személyesen.

Miután semmilyen választ nem kaptam, a második levelemben már időpontot megadva kértem az üzletvezetőt, hogy találkozzunk és beszéljük meg, hogyan tovább.

Nem volt ott, persze..

Kértem a panaszkönyvet, amit nagy huza-vona, vita után nagy nehezen odaadtak.

Sem levélben, sem telefonon, azóta sem jelentkezett senki.

Szerintem a cég többszörösen megszegte a "Fogysztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról" szóló 2008.XLVII. számú törvény sok pontját!!!
Fentiekre hivatkozva szeretném a vételárat visszakapni!

guba" # 2017.01.22. 17:59

Tisztelt muranyig!

A Ptk. szerint a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Az, hogy mennyi a megfelelő határidő, mérlegelés kérdése. A BH 2010.214. eseti döntésre azért érdemes hivatkozni, amely szerint a több hónapos javítási idő az érdekmúlást megalapozza.

guba" # 2017.01.22. 18:11

Tisztelt lucky48!

Ez az "egészségnap"-ra való meghívással való átejtés. Ez egy termékbemutató, ahol profi előadók gyógyhatással nem, vagy alig rendelkező eszközöket alternatív gyógymódok látszatának keltésével az értékük tízszereséért sóznak rá idős emberekre. Ez kimerítheti csalás tényállását, ha a szavatossági jogait nem tudja gyakorolni, vagy a cég nem elérhető.
Követelje vissza a vételárat! Legjobb, ha megbíz egy ügyvédet.

drbjozsef # 2017.01.22. 20:52

Helyesen : "ahol profi bűnözők"

Ezek az egészségnapos szarok egészen botrányosak.