Tisztelt Fórumozók!
Szintén lenne egy témába vágó ügyem, csak én a dolog másik oldalán, eladóként szerepelek a történetben.
Idén június közepén eladásra kínáltam 11 éves Kia Ceed autónkat. A hirdetésben szerepeltek a gépjármű ismert hibái. Az autót egy hölgy vásárolta meg, aki egy autószerelő kíséretében vette át. Adásvétel megkötése előtt az autót alaposan átvizsgálták, az ismert hibák tudatában vásárolták meg, de ezek rögzítésre nem kerültek a szerződésbe.
A héten jelentkezett a hölgy, 4.5 hónappal az eladás után, hogy az autó egy komolyabb motorhibával került használhatatlan állapotba, ez a hiba feltételezhetően független az adásvételkor ismert hibáktól, illetve jelei nem voltak, amíg az autó a tulajdonomban volt. Kellékszavatossági jogszabályra hivatkozva kéri anyagi segítségemet az autó megjavíttatásához mely feltételezhetően 3-400ezer Ft-os költséggel járna.
Az említett jogszabálynak utánajárva azt a bizonytalan információt kaptuk, hogy a hölgy csak abban az esetben hivatkozhat a jogszabályra, amennyiben bizonyítani tudja, hogy az hiba okai már az adásvétel pillanatában is jelen voltak az autóban. Kérdésem, hogy ez a bizonyítás hogyan zajlik? Az említett hiba az ő leírása szerint:
"a dugattyúk vannak szétkopva és a dugattyúknál lévő gyűrűk le vannak tapadva ezért a szokásosnál jóval gyorsabb fogy a motorból az olaj."
Illetve ezt megelőzte egy telefonbeszélgetés, ahol említésre került hajtókar probléma, illetve, hogy nyomás éri a motor oldalát, de itt nem teljesen lehetett követni miről beszél.
Természetesen egyszerű bemondásra nem szívesen adnánk ki százezreket a kezünkből. Abban az esetben, ha ez az ügy perre kerül, milyen további költségekre lehet számítani?
Extra: Az említett autót az eladás előtt 8 hónappal vásároltam használtan egy kereskedésben. Ha a hölgynek sikerül bizonyítania, hogy az okok visszanyúlnak arra az időszakra, amikor az autó még az én tulajdonomban volt, esetleg még korábbra is, tolható-e a felelősség a kereskedőre, ahol ugye 2 év a kellékszavatosság időtartama? A hibáról nekünk fogalmunk sem volt, az autó nálunk rendben működött.
Megértem a vevő álláspontját, de ilyen szempontból mi sem vagyunk jobb helyzetben, hogy az eladás után 5 hónappal 100-ezreket követelnek rajtunk, holott ki tudja azóta mi történt azzal az autóval.