Ha a holland posta belépett a logisztikai láncolatba, akkor a vám elé állításról és a vámkezeltetésről neki kellett gondoskodnia. Ha a csomag megérkezett a kérdezőhöz, akkor vámigazgatási kötelezettsége nincs. Vélhetőleg a hollandok közvetett vámjogi képviselőként vámoltattak. A kérdező a hollandok felé tartozik a vám és a költségeik megfizetésével. Ezzel is akkor ha a hollandok küldenek számlát a közvetett vámjogi képviselettel felmerült költségeikről. Addig is legyen nyugodt, használja a terméket. Valószínűleg a Magyar Posta vétett hibát a holland partner vonatkozásában és ezt akarja a kérdezővel/csomag címzettjével megfizettetni.
Termékek külföldről, vám, adó, ilyesmi
Attila: igen, de ha így is volt, akkor a csomag átvételével együtt meg kell fizetnie a vámköltségeket is, mert anélkül úgysem veheti át a csomagot függetlenül attól hogy azt ki fizette meg ténylegesen.
Rexor! Ha a csomagot kiszolgáltatta a MP, akkor nem állhat fenn vámköltség. Vámárút csak a vámteher megfizetését követően vagy a vámteher biztosítását követően lehet kiadni.Arra gondolok, hogy a MP bakizott. A hollandok megfizették a vámot és azt átterhelték a MP-ra csak a MP elfelejtette beszedni a címzettől mielőtt kiadta.
Attila: szerintem még nem adta át az árut a Posta (legalábbis én így értettem).
"Üdv!
Segítséget szeretnék kérni.
Rendeltem interneten terméket. Postázták is rendesen. "
Ebből az következik, hogy átvette a kérdező.
Üdv mindenkinek!
Mexikóból hoznának nekem mariachi -t (kalapot) 5-10 darabot. Az áruk az max. kb. 20-35e.
Egy dobozba lennének becsomagolva és repülőre külön csomagként lenne feltéve.
Kérdésem az hogy így kell-e vámot fizetni vagy valami más költség felmerül -e?
Üdvözlöm!
Gyermekruha boltot szeretnék nyitni 2015.januar 15ig dolgoztam munkahelyen 2015 júniusig tp-en voltam júliusban szültem.Jelenleg is biztositot vagyok a munkahelyemen. 2014.december óta mezőgazdasági vállalkozó vagyok (ÁFA körös)pályázaton nyertem erre egy összeget hogy a gyedet megkapjam helyettem egy segítő csaladtagot felvettem a vállalkozásba utána járulékot fizetek. 2016-ban szeretnék egy gyermekruha boltot nyitni de én a gyermekemmel szeretnék otthon maradni fölvennek egy alkalmazottat 8 órában aki az üzletben lenne. A ruhákat spanyolországból hoznank! Lehetséges az hogy továbbra is a munkahelyemen legyek biztosított? Valamint a Spanyolországból behozott ruha után hogyan kell ÁFÁ-T fizetni? Költség számlák után az ÁFÁ-T visszaigenylem a bevétellel pedig befizetem?
Üdv!
Segítségre lenne szükségem!
Én is ugyan úgy jártam, mint az előttem kérdező, rendeltem külföldről terméket, Hollandián keresztül jött az áru, meg is kaptam, kipostázták, rá 2 napra kaptam egy papírt, hogy vámköteles az áru és nem küldik ki addig amíg nem nyilatkozom róla és nem fizetem ki a vámot. De én már megkaptam a terméket. Akkor nem kell foglalkoznom vele?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!
3. országból szeretnék használt terméket rendelni magáncélra.
Ebben az esetben is ki kell fizetnem a 27% ÁFÁ-t, valamint vámoltatnom kell? vagy csak új termék esetében?
A választ előre is köszönöm!
Egy gearbest.com nevű oldalról rendeltem 3 kabátot 30 eurós darabáronés 2 szemüveget 2 eurós darabáron, ezeket együtt egyszerre rendeltem és fizettem, egy utalással amibe a biztosítás és a hajóköltségek is benne voltak. Megkaptam a csomagokat, de 2 csomagra vontották, így a DHL futárcég kétszer kérte a csomagokhoz tartozó banki utalás visszajelzését, én mivelegyszerre fizettem a 4 terméket igy azt az egy utalást továbbitottam nekik.
A DHL két alkalommal is tévesen é12991 forintot fizettetett ki velem a vámköltségekre(!!), majdnem annyit mint a 4 termék ára összesen. Véleményem szerint egy olyan hibát vétettek, hogy az utaláson szereplő összegnek vették az ÁFA- ját és a tobbi vámkoltseget és hozzávágták minden előzetes egyeztetés nélkül, holott az utalásom az internetes oldal miatt egyszerre volt elutalható, minden egyéb költséggel együtt, aminek szintén vették vám és ÁFA költségeit. A kínaiak össze vissza küldik a csomagokat, de erről nem értesítettek engem sem., de nem is gondoltam volna, hogy a DHL minden további nélkul kiszámlázza egy az egyben az egész utalás összegét kétszer behajtja rajtam tévesen.
Most hiába reklamálok náluk, csakakkor hajlandóak foglalkozni velem ha befizetem a dokumentumonkénti(2db) 10300Ft +ÁFA összeget, a vámköltségek módosításáért. Kérem valaki adjon valami tanácsot, mit tegyek, hiszen a DHL volt a hibás és ugy kezel mintha az én hibám lett volna az egész.
Üdvözletem!
Segítséget szeretnék abban kérni, hogy importáltunk kínából cégünk számára korrekten műszaki cikket DHL-el, melyről korrekt számla alapján a DHL készített vámhatározatot.
A NAV utólagos vám ellenőrzésen megállapította, hogy rosszul számoltak vámot és áfát, természetesen kevesebbet a kelleténél, ezt befizettették velünk, majd a hiány 100%-ára mulasztási bírságot róttak ki ránk, hiába a DHL csinálta a vámügyintézést.
Kérdésem, hogy a DHL-en be tudjuk-e hajtani a bírságot, hiszen a mi oldalunkról semmilyen hibát/sunnyogást sem talált a NAV, tisztán a vámot kiszámoló hibázott, de mi voltunk a "nyilatkozattevők", tehát minket illet a bírság.
Telefonon nem hajlandóak semmilyen tájékoztatást adni a DHL-től, mi pedig teljesen jogtalannak ítéljük ezt a helyzetet.
Köszönöm előre is a segítséget!
Üdvözletem!
Ha a DHL-t közvetlen vámjogi képviseletre bízták meg, akkor jogos a vámigazgatási bírság Önök részére történő kiszabása. Ha közvetett vámjogi képviseletre bízták meg, akkor nem.
Nézzék meg a vámkezelési megbízási szerződést.
Alapszabály: csak közvetett vámjogi képviseletre vonatkozó megbízási szerződést kötünk.
Szerinted ezt megérti a kérdező?
Figyelj ide. A vámmal kapcsolatos anyagi és eljárási szabályok nagyon komoly szakmai tudást és gyakorlati tapasztalatot kívánnak meg. A kis cégek az ehhez szükséges szakembereket nem tudják alkalmazni, tehát vámjogi képviselőt kell megbízniuk.Nem kell csak annyit tudniuk, hogy mi a különbség a közvetett és közvetlen vámjogi képviselő között.
Wers! Remek feladat a részedre, hogy a kettő közötti különbséget elmagyarázd a kérdezőnek.
Nem szeretném elmagyarázni, hogy te mit gondolsz. Szerintem annak, hogy ki és kinek a nevében fizette meg a közterheket (és számlázta tovább), az könyvelési kérdés. Az pedig, hogy miért lett rosszul megállpítva a mértéke bonyolultabb. Ahhoz több info kellene. Rossz adatokat kapott a vámügyintéző? Vagy a jó adatokból rosszul dolgozott?
Jaj Wers, ne folytasd. Megint tönkre vágsz egy topicot.
Bírságról van szó, hogy ki fizeti, attól függ, az eljáró személy milyen megbízást kapott.
"Szerintem annak, hogy ki és kinek a nevében fizette meg a közterheket (és számlázta tovább), az könyvelési kérdés."
Nem csak könyvelési, hanem felelősségi kérdés is.
A DHL-ről tudni kell, hogy már a 90-es években, az uniós csatlakozásunk előtt megkezdte tevékenységét Magyarországon. Fő szlogenje a "Háztól házig szállítunk". csak hogy ennek teljesítése érdekében közvetett vámjogi képviselőként kellett volna eljárnia. Ezt nem tette meg, hanem vámjogi "macerára" kényszerítette az ügyfeleit. Úgy látom- a fórumon felvetett ügy miatt is- hogy ezen a gyakorlaton a mai napig nem változtatott.
Természetesen közvetlen szerződésünk volt abban a hiszemben, hogy ebből semmilyen kárunk nem származhat.
Most átrakatjuk magunkat közvetett-re és köszönjük az érdemi segítséget.
A vitájuk eldöntésére pedig, igen, értettem a közvetett és a közvetlen közti különbséget.
Nem vagyunk szellemi fogyatékosak, csak arra gondoltunk, hogy ezek a szállítók korrektek, ha hibázásról van szó, illetve nem is gondoltunk hibázási lehetőségre, miután hivatalos vámhatározatra fizetünk.
Van bőséges fuvardíj, amiben van vámoltatási díj is, és azt gondoltuk, ez egy minőségi szolgáltatás, nekünk pedig nem kell mindenhez értenünk, de nyilvánvaló akkor, hogy nem az, az ilyen kérdésekkel pedig tisztába kell kerülnünk.
Köszönjük a segítséget még egyszer!
Ja, és annyit, hogy akkor ezek szerint még örülhetünk, hogy csak 1x bírságoltak meg, ugyanis heti 1-2 rendelésünk volt DHL-en keresztül az elmúlt 2 évben minden alkalommal közvetlen szerződéssel, s csak most az egyszer ellenőriztek minket utólag, akkor is bírság lett a vége...
A DHL ilyen szintű alkalmatlanságáról és felelősségük tudatos hárításáról ezeddig nem volt tudomásunk.
Nem akarom elkeseríteni, de ha egyszer találtak valamit a vámosok, akkor felül fogják vizsgálni az összes vámkezelésüket. Nem kizárt, hogy 3 évre (elévülési idő) visszamenőleg érkeznek a "pótvámterhet" és vámigazgatási bírságot kiszabó határozatok.
Azért bennem több kérdés is felmerül:
Azt írod, hogy "A NAV utólagos vám ellenőrzésen megállapította, hogy rosszul számoltak vámot és áfát, természetesen kevesebbet a kelleténél, ezt befizettették velünk":
- Biztos, hogy helytálló a NAV megállapítása?
- Mi miatt állapították meg a vám és áfa hiányt (pl. rosszul lett átszámítva a kínai számla ellenértéke vagy valami nem lett figyelembe véve a vámérték részeként)?
- Nincs lehetőség fellebbezésre?
Miután nem vagyunk szakemberek, nem kérdőjeleztük meg a NAV ellenőrzésen az eredményt (ahogy a DHL vámszámolási alkalmasságát sem).
A NAV-os határozatra már nem fellebbezhetünk, mert a hiány megállíptásban nem szerepelt a bírság, azt hittük ezzel vége a sztorinak.
A bírság 2 hónappal a hiánymegállapítás után érkezett, most pedig már hiába fellebbezünk a hiány miatt, kifutottunk az időből, most már csak a bírság miatt fellebbezhetnénk.
Most körmöltem egyet a DHL-nek, hogy rakjanak át minket közvetlenből közvetettre, mire tájékoztattak, hogy ez a szolgáltaás 2014 óta díjköteles, 5900+áfa/vámolás.
Úgy látom nem mi voltunk az egyetlenek, akiknek problémájuk akadt a közvetlen képviselettel.
Ja, és a hiány úgy keletkezett, ha jól emlékszem (könyvelőnél van a papír), hogy belföldi/külföldi fuvardíj másképp volt osztva.
HA jól emlékszem...
Én magánszemélyként szoktam rendelni dolgokat külföldről. A DHL-el nekem sem jó a tapasztalatom, járkálhattam vámoltatni magamnak. A magyar postával a legegyszerűbb és legolcsóbb szerintem. Küldik a levelet, hogy milyen ragszámon érkezett csomag. Én email-en elküldöm a paypal számlát, meg a kitöltött nyilatkozatot. Ők hozzák a csomagot, fizetem a vámot, a posta vámkezelési díját és ennyi. Nem kell mászkálni mint a DHL esetében, ahol még többet is fizettem az utánajárkálás mellett is....szóval én ha lehet mindig a "sima" postát választom és nem a DHL, Fedex, TNT, stb....szolgáltatókat.
Szerintem, és ezt hangsúlyozom, közvetlen képviselőként a DHL-nek kellett volna fellebbeznie.
Amennyiben kiderül, hogy jogtalan volt a hiány megállapítása és a DHL közvetlen képviselőként nem járt el, akkor rájuk húznám a bírság összegét, plusz ha van kár, akkor azt is.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02