Termékek külföldről, vám, adó, ilyesmi


Dr.Attika # 2015.12.24. 07:27

Még egy tanúlság. Nem szabad megelégedni a vámkezelési megbízásoknál a blanketta szöveggel, hanem ki kell kötni a vámáru-nyilatkozatok téves, nem szabályszerű kitöltése esetében a kártérítés viselés szabályait.

wers # 2015.12.29. 13:09

Kedves wanabe!
50%-ot ajánlottak, tekintettel arra, hogy a vámkezelést követő 10 napon belül nem jeleztük nekik a hibát, hogy mint meghatalmazottak módjuk legyen a hibát kijavítani és módosítani, ezért egyetemleges a felelősségünk szerintük.

Akkor beismerte a felelősségét, csak a mértékén alkudozik. Ne hagyd magad.
Szerintem akár a maga nevében vámoltat az ügynökség, akár a megbízó nevében, mindenkinek megmaradnak a kötelezettségei, és felelősségei. Vajon mit is tenne fordított esetben a DHL, vinné a balhét? Pl. szinte kizárt, hogy a megbízó importőr helyett vállalná a helytelenül kitöltött vámárunyilatkozatból eredő többlet vámterhet, vagy bírságot, ha a megbízó sara. Ilyenek pl. a számla tartalma, összege, fordítása, az áru pontos megnevezése, meghatározása. Azon kívül jönnek még az áru birtoklására, forgalmazására vonatkozó szabályok, pl. pirotechnikai eszközök, jövedéki termékek, az áru magyar megnevezéssel ellátása, magyar nyelvű kezelési utasítások stb., ezek mind az importőr felelősségei. Fura lenne, ha az objektív felelősség alapján ezeket a DHL-től kérné bárki is. Bennem az is felmerül, hogy tényleg minden esetben belföldiesíthet a DHL az importőr nevében? (ezt nem ismerem, Dr.Attika biztos jobban tudja.)

Ott még lehet variálni, mint vizsgált cég, hogy bocsika, nem mi vámoltunk, a DHL a hunyó, és ha a DHL akkor még bead egy módosítást, akkor minden rendben, buksi simi, enyje-bejnye, de nincs bírság, se felelősségre vonás?

Nem. Ezt magatok között kell elrendezni. A hatóság nem fogja nyomozni, ki volt a felelős.

Elvárható lenne egy ilyen szintű multunacionális vállattól 2015-ben, hogyha gondatlan volt, akkor vállalja a következményeket 100%-ban és nem sikálgatni jobbra-balra a felelősséget,

Elvárható, de nem a cég méretétől függ, akár egy egyszemélyes magánvállalkozótól is. Hogy 100%-ban-e, az attól függ, ki mennyit hibázott. Szerintem a te esetedben a DHL 100%-ban.
Fuvarköltség megosztás alapjában nem a vámügyintéző felelőssége, de, hogy meg legyen osztva, és hivatalosan a fuvarozó által, az igen. Ő sem csaphat a hasára, és figyelmeztetni kell a megbízót is, hogy ő se tegye. Egyébként a legtöbb gond a légi fuvaroknál szokott lenni, mivel elég nehéz behatárolni, hogy hol is a határ, mivel légi közlekedésben alapban Ferihegy, de fuvarköltség szempontjából nem.
Szerintem a 100% felelősségnél nem csak a bírság jöhet szóba, hiszen te az ő által megadott terhek ismeretében importáltál, ha nagyobb a vámteher, az akár veszteségessé is teheti az ügyletedet.
Köszönöm szépen "wers"-nek a konstruktív véleményét, a DHL, mint szállítmányozó felelősségével kapcsolatban, mert beleszőttem a nekik írt levelembe, s úgy tűnik legalább félig hatásos volt.
Bíztam benne, hogy nem azt a részt idézted be, hogy „hülyén halok meg”. :))) Bár itt úgy tűnik, sokan értettek egyet. Ezt éppen nem öniróniának szántam anno. De abba is belefér.

Sok sikert!

wers # 2015.12.29. 14:35

persze inkább elismerte a felelősségét :))

Dr.Attika # 2015.12.29. 15:07

Nem véletlen, hogy az Unió vámjogában jogszabály szintjére emelték a közvetett vámjogi képviselet tartalmát. A nagyon bonyolult vámjogszabályok ismerete nélkül nem lehet szabályosan, jogkövetkezmények nélküli vámkezelést végrehajtani. Ezért is alakultak a vámügyintézésre szakosodott cégek. Sok magyar importőr nem vállalja az ezzel járó többlet költséget, hanem saját maga "barkácsol" vagy trükközik.
Két megoldás van:

  • nagy import forgalom esetén saját jól képzett vámügyintézők alkalmazás,
  • kis forgalom esetén közvetett vámjogi képviselő megbízása.
wers # 2015.12.29. 16:48

Kár, hogy elbeszélünk egymás mellett.

Ott vesztem el a fonalat, hogy egy gondolatba szősz két különbözőt.

Két megoldás van:

nagy import forgalom esetén saját jól képzett vámügyintézők alkalmazás,
kis forgalom esetén közvetett vámjogi képviselő megbízása.

Az, hogy két megoldás van, vagy alkalmazni szakembert, vagy vámügynökség, az 1991-ben indult, négy év átmeneti időszakkal, a un. VÁN91' bevezetésétől a az egységes európai vámokmány alkalmazásáig. Én úgy 0993 körül kezdem elvégezni, mert a külker már nem volt elég.

kis forgalom esetén közvetett vámjogi képviselő megbízása.

ezt csak 2003-tól engedi az ÁFA tv., de közvetlent még most is. Választható. A kérdésem az lett volna, hogy minden esetben válaszható-e a közvetett képviselet, ezzel még nem dolgoztam, hátha okosodom.

De ígérem nem kérdezem meg többet.

wers # 2015.12.29. 16:50

Én úgy 0993 körül kezdem

Végül is 1000 évnek elégnek kellett volna lennie :)

Dr.Attika # 2015.12.30. 05:29

Nem 2003-tól hanem 2000-től van lehetőség közvetett vámjogi képviseletre. Az ÁFA tv. csak a képviselt és képviselő közötti ÁFA elszámolást szabályozta. A vámtörvény (1995.évi C. tv) un. eu-s harmonizációs módosítása vezette be a közvetett vámjogi képviseletet.

magyalka # 2015.12.30. 07:29

Tisztelt Szakértők!

Remélem jó helyen teszem fel a kérdést!
Autókat szeretnék behozni külföldről eladásra. Úgy gondoltam, hogy havi 3-4- autót tudnék behozni, és nálam, az udvarban helyezném el őket eladásig. Az autókat internetes portálokon hirdetném, külföldi okmányokkal. Ez legális? Úgy értem kell-e valamilyen engedély hozzá?

magyalka # 2015.12.30. 07:30

Tisztelt Szakértők!

Remélem jó helyen teszem fel a kérdést!
Autókat szeretnék behozni külföldről eladásra. Úgy gondoltam, hogy havi 3-4- autót tudnék behozni, és nálam, az udvarban helyezném el őket eladásig. Az autókat internetes portálokon hirdetném, külföldi okmányokkal. Ez legális? Úgy értem kell-e valamilyen engedély hozzá?

magyalka # 2015.12.30. 07:30

Tisztelt Szakértők!

Remélem jó helyen teszem fel a kérdést!
Autókat szeretnék behozni külföldről eladásra. Úgy gondoltam, hogy havi 3-4- autót tudnék behozni, és nálam, az udvarban helyezném el őket eladásig. Az autókat internetes portálokon hirdetném, külföldi okmányokkal. Ez legális? Úgy értem kell-e valamilyen engedély hozzá?

Dr.Attika # 2015.12.30. 08:04

Tisztelt magyalka!
Értjük a kérdést 3 bejegyzés nélkül is. Engedély nem kell csak valamilyen vállalkozási forma. A telephelyet kell engedélyeztetni nem a behozatalt. Szükséges tisztázni, hogy a külföld az az EU vagy harmadik ország. Külföldi papírokkal ne hirdesse, mert azok a behozatalt követően hatályukat vesztik.

magyalka # 2015.12.30. 08:25

Elnézést, véletlenül küldtem el háromszor. Akkor is kell a telephelyet engedélyeztetnem, ha csak 3-4 autó van ott?Rengeteg helyen látom, hogy külföldi papírokkal hirdetnek autókat itthon. Akkor az sem szabályos? EU-s országból hoznám.

Dr.Attika # 2015.12.30. 08:57

Nem szabályos, sőt áfacsalás gyanús is. "Addig jár a korsó a kútra míg el nem törik."

Dr.Attika # 2015.12.30. 08:58

Teljesen mindegy, hogy hány autóval kereskedik. Egynél is kell telephely engedély, hiszen autókereskedésnek minősül.

magyalka # 2015.12.30. 12:40

Köszönöm az eddigi válaszokat!
Még egy kérdés: Van egy ismerősöm, aki úgy hoz be külföldről autókat, hogy felvette a külföldi(osztrák) állampolgárságot is, és úgy árulja itthon a kocsikat külföldi okmányokkal. Pl. Látja a hirdetést az osztrák oldalon, felhívja, kimegy és megveszi a kocsit/kocsikat, behozatja és osztrák papírokkal itthon árulja tovább. (Van amit több hónapig is hirdet.) Akkor így sem lehetne? Elnézést, ha értetlennek tűnök, de gondoltam jobb először itt utánajárni és aztán elkezdeni "intézkedni" vagy érdemes-e egyáltalán ebbe belevágnom...

wers # 2015.12.30. 13:25

Kedves Dr.Attika!
Köszönöm, hogy pontosítottad a kérdés fontos részét, tehát a gondolatod első fele és a második között nem több, mint 10 év van, csak 9 év.

mozsi_ # 2016.01.01. 12:43

Engem is érdekelne, hogy milyen engedélyek szükségesek ahhoz, hogy külföldi kocsikat itthon árulhassak? köszönöm

wanabe # 2016.01.04. 09:54

Kedves Wers,

Bocsánat, akkor most nem egészen világos a számomra, hogy mivel érvelhetek az 50% helyett a 100% felelősségre a DHL-nél?

Köszönöm a sok velünk foglalkozást!:)

mozsi_ # 2016.01.10. 07:51

Tisztelt Szakértők!

Előző hozzászólásokat, kérdéseket olvasva engem is érdekel a külföldi papíros autó értékesítése itthon. Kérem írják le, milyen szabályoknak kell eleget tenni, milyen engedélyek szükségesek hozzá. Gondolom nem úgy működik, hogy kimegyek, megveszem, behozom az autókat és itthon csak "úgy" árulom tovább. Köszönöm válaszukat!

luck-666 # 2016.01.14. 19:49

Az lenne a kérdés,hogy volt a 15/2004 PM rendelet 51§ (4),amit a 2016.01.01-től hatályon kívül helyezett a 47/2015.(XII.30.) NGM rendelet 2.§(7) és az ez idő előtti rendelésekre is már az új szabály az érvényes vagy a régi?

Előre is köszönöm a választ!

puskas.jakab # 2016.03.05. 18:45

Tisztelt Fórumozók!

Sport eszközöket (súlyzókat, rudakat, kettlebelleket, stb.) szeretnék Kínából importálni. Hogy hol tudok ezekre a termékekre forgalomba hozatali engedélyt kapni? Milyen feltételei vannak? A termék behozatalával nekem milyen kötelező költségeim lehetnek (forgalmi adó, vám, stb.)?

Üdvözlettel:
Puskás Jakab

M4y3r # 2016.05.22. 18:41

Üdvözletem!
Arra lennék kíváncsi hogy ha Franciaországból hoznék be használt bútorokat számla nélkül, nagyjából havi rendszerességgel és én azokat itthon szeretném árulni akkor arra kell-e vámot fizetnem, esetleg további illetékek vannak-e amivel számolnom kell. Továbbá van e ennek valami jogi akadálya, kivitelezhető e ez a dolog szabályosan? Előre is köszönöm a választ.

Dr.Attika # 2016.05.23. 07:13

12 éve, az EU-hoz csatlakozás óta Franciaországból behozott termék után nincs vámfizetési kötelezettség.Számla sem szükséges a behozatalhoz. A tulajdonjogot valamivel azért igazolni kell. Lehet adásvételi szerződés, nyugta, tulajdonjogról lemondó nyilatkozat stb.
Itthoni üzletszerűen történő értékesítés viszont számlával lehetséges.

Emmy2012 # 2016.09.14. 10:28

Tisztelt Jogi Fórum és fórumozók!

Segítségüket szeretném kérni mihamarabb. A történetem a következő rendeltem Kínából 150 pár babacipőt 81000 Ft értékben ami márkásnak volt feltüntetve és az eladó szerint is azok voltak de kiderült, hogy szellemi tulajdonjogot sért és vámhatóság rendelkezés alá vonását redeltek el. Mivel Magánszemélyként vásároltam Hogyan bizonyítsam hogy én ártatlan vagyok és átvertek? Természetesen fel jelentem a Kínai eladót de mit érek el vele? Rettentően elkeseredtem mert soha életemben még csak egy szabályt sem sértettem és ez nem fair.

Válaszukat előre is köszönöm

citromnarancs # 2016.09.22. 14:24

Segìtséget kérek:
Németországból Ausztriából szeretnék autót behozni,
majd értékesìteni.
Milyen engedély kell a behozatalhoz? Úgy
hallottammhogy a Vámtól kell valamilyen számot kérni/.
Illetve mi a további eljárás ha már az országba van az autó?
Lényegében ezzel szeretnék foglalkozni,ehhez kérném a
segítséget.
Mi a teendö akkor,ha magánszemélykét hozom be az autót és mi akkor,ha mint egyéni vállalkozóként teszem?
A válaszadást megköszönöm.